Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İNTERNETTE ARAMA MOTORLARI

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İNTERNETTE ARAMA MOTORLARI"— Sunum transkripti:

1 İNTERNETTE ARAMA MOTORLARI

2 ARAMA MOTORU Arama motoru, en basit tarifiyle, internette bir içeriği bulmak için kullanılan sitelerdir. Arama motorları arasında en popüler olanı GOOGLE'dır. Ayrıca YANDEX, YAHOO, BİNG, ASK gibi arama hizmeti veren siteler de bulunmaktadır.

3 Google arama motoru Google'ın yaratıcıları Larry Page ve Sergey Brin Stanford Üniversitesi'nde arama motoru üzerinde çalışmaya başladıklarında projeye "BackRub" (sırt masajı) adını vermişler  Stanford Üniversitesinde okuyan iki arkadaş Larry Page ve Sergey Brin tarafından kurulan ve bugün dünyanın bir numaralı arama motoru olmayı başaran Google'a baktığımızda, adını, matematikteki en büyük sayılardan biri olan ve 10'un yüzüncü kuvveti anlamına gelen "googol" kelimesinden aldığını görüyoruz. Google'ın arama sonuçlarında, sayfa sayılarının bulunduğu bölümde uzayıp giden "O"lar, işte tam da bol sıfırlı bu sayıyı temsil ediyor. Peki Googol nasıl Google oldu? Söylediklerine göre Page ya da Brin kazara adı yanlış telaffuz etmiş (Hangisine sorulsa diğerini suçuyor?). Sun'ın kurucularından Andy Bechtolsheim, Page ve Brin'e projeyi finanse edebilmeleri için dolarlık bir çek yazarken yanlış telaffuzu duyduğu için "Googol" yerine çeke "Google" yazmış. Page ve Brin'de projeyi bu adla sürdürmüşler.

4 Google arama motoru Google aramalarının büyük-küçük harf hassasiyeti YOKTUR. Tüm harfler, nasıl yazarsanız yazın, küçük harf olarak algılanacaktır.  Terimlerin yazılış sırasının arama sonuçlarını etkiler. Aramanızda kullanacağınız terimleri doğru seçmeniz, ihtiyaç duyduğunuz bilgilere ulaşabilmeniz için önemlidir.

5 Google’da arama yaparken kullanılan araçlar
AND (VE): İki sözcük AND bağlacıyla birleştirildiğinde arama sonuçlarında iki sözcüğü de içeren kaynaklara erişilir. Bu bağlaç taramayı daraltmak için kullanılır. OR (VEYA): İki sözcük OR bağlacıyla birleştirildiğinde arama sonuçlarında sözcüklerin bir arada veya ayrı ayrı bulunduğu kaynaklara erişilir. Bu bağlaç taramayı genişletmek için kullanılır. “” (ÇİFT TIRNAK): Tırnak içinde yazılan kelimelerin yazıldığı şekilde arama sonuçlarında bulunur. - (EKSİ): Bu bağlaç herhangi bir sözcük kapsam dışı bırakılmak istendiğinde kullanılır.

6 SONUÇ

7 SONUÇ

8 SONUÇ

9 SONUÇ

10 Arama sonuçları karşılaştırılması
Türkiye Deniz  SONUÇ Türkiye AND Deniz  SONUÇ Türkiye OR Deniz  SONUÇ “Türkiye Deniz”  SONUÇ Türkiye -Deniz  SONUÇ


"İNTERNETTE ARAMA MOTORLARI" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları