Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Bilim, teknoloji ve ilerleme arasında sıkı bir ilişki vardır.
İnsan, giderek daha “teknik bir çevre” içinde yaşıyor.
Öğretmenlerinize öğreteceğiniz bir şeyiniz yok mu? Teknoloji ve âlet, insanı güçlü yapıyor. Öğretmenlerinize öğreteceğiniz bir şeyiniz yok mu?
Teknolojik Gelişme İlk Çağlar: Mağara duvarlarına çizilen resimler Dil 2. Yüzyıl : Kağıt ve mürekkep 5. Yüzyıl: Blok basım 9. Yüzyıl: Kitaplar 15. Yüzyıl: Matbaa (Gutenberg) 18. Yüzyıl 1793: Değişebilen bölümlerin kullanımı (Whitney)
Teknolojik Gelişme 19. Yüzyıl 1837 Telgraf (Manyetik) (Morse) 1867 Yazı makinesi (Sholes) 1876 Telefon (Bell) 1878 Saydam film (Eastman) 1879 Lamba (Edison) 1887 Kaydetme, silindir (Bell) Kaydetme, disk (Berlinger) 1892 AC motor (Tesla) 1898 Fotoğraf (Beakeland) 1899 Kablosuz telefon (Collins)
Teknolojik Gelişme 20. Yüzyıl 1909 Radyo tüpleri ve amplifikatörler (De Forest) 1913 Kütle üretim teknikleri (Ford) 1927 Heterodyne radyo (Fessender) Televizyon (Farnsforth) 1935 Sesli filmler (Warner Brothers) 1938 FM radyo (Armstrong) 1944 Xerography (Carlson) Dijital bilgisayarlar 1945 Bilgisayar hafızası (Von Neumann) 1946 Elektronik dijital bilgisayarlar (Eckert) 1947 Transistörler (Bareen ve diğerleri) 1948 Cybernotic teori (Weiner) Bilgi teorisi (Shannon) LP kaydı (Goodmark)
Teknolojik Gelişme 1954 Öğrenme bilimi ve öğretme sanatı, Skinner 1962 Uydu iletişimi (Pierce) 1965 Öğretim teknologlarını eğitmek için NDEA sermayesi İngiltere'de açık üniversite planları 1967 Bilgisayarla metin işleme 1972 Bilgisayarla yüksek hızda çıktı alma 1978 Ucuz kişisel bilgisayarlar
Teknik ve Teknoloji kavramına örnekler: Topa vuruş tekniği Fırça tekniği Bir müzik âletini çalma tekniği Yapı tekniği (Örnekleri çoğaltın...)
Eğitimde Teknik ve Teknoloji kavramına örnekler: Dershane, Laboratuvar, atelye, spor sahası, ders kitabı, ansiklopedi, kitap, kalem, karatahta... (Örnekleri çoğaltın...)
eğitim teknolojisi öğretim teknolojisi öğretim teknolojisi, öğrenme-öğretme ortamının en etkin şekilde düzenlenmesi için gösterilen sistematik ve planlı etkinlikler bütünü
“Öğretim teknolojisi, belirli öğretim disiplinlerinin kendine özgü yönlerini dikkate alarak düzenlenmiş teknolojilerdir.
1) Öğretim teknolojileri televizyon, bilgisayar, teyp, kitap gibi donanımların ve iletişim araçlarının uygulanışıdır. 2) Öğretim teknolojileri, davranış bilimlerindeki araştırma bulgularının öğretim problemlerine uygulanması sürecidir.
Öğretim teknolojisi, araç kullanılsın ya da kullanılmasın, bireylerin davranışlarında ve öğrenme çıktısında meydana gelecek değişikliği sağlamak için öğrenme ortamında yapılan düzenlemelerdir. Öğretim teknolojisi, teknolojik araçların öğretim ortamında kullanılması işlevi kadar basit olamaz. Öğretimi etkin kılmak için gösterilen faaliyetler bütününün tamamıdır.
Öğretim teknolojisi, başlıca iki alt gruba ayrılır: Öğretim yöntemleri ve öğretimde kullanılan araç-gereçlerin geliştirilmesi. 2) Öğrenme-öğretme ortamının sistematik bir yaklaşımla tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi.
öğretim teknolojisinin bir öğrenme ortamındaki uygulama aşamaları 1. Tasarlama 1.1. Öğretimsel sistemlerin tasarımı 1.2. Mesaj tasarımı 1.3. Öğretim stratejileri 1.4. Öğrenicinin özellikleri 2. Geliştirme 2.1. Yazılı teknolojiler 2.2. Görsel - işitsel teknolojiler 2.3. Bilgisayar tabanlı teknolojiler 2.4. Kaynaştırılmış teknolojiler
öğretim teknolojisinin bir öğrenme ortamındaki uygulama aşamaları 3. Kullanma 3.1. Medya kullanımı 3.2. Yeniliğin yaygınlaştırılması 3.3. Uygulama ve kurumsallaştırma 3.4. Politika ve düzenlemeler 4. Yönetim 4.1. Proje yönetimi 4.2. Kaynak yönetimi 4.3. Dağıtım sisteminin yönetimi 4.4. Bilgi yönetimi 5. Değerlendirme
Bu koninin dayandığı ilkeler: 1. Öğrenme işlemine katılan duyu organlarımız sayısı ne kadar fazla ise o kadar iyi öğrenir ve öğrenmelerimiz o kadar kalıcı olur. 2. En iyi öğrendiğimiz şeyler kendi kendimize yaparak öğrendiğimiz şeylerdir. 3. En iyi öğretim soyuttan somuta ve basitten karmaşığa doğru gidilendir.