Öğretim Teknolojileri ve

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Materyal Geliştirme Süreci-Aşamalar
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Duran Uygur
İletişimin Zamanda yolculuğu
K İ MYAGER BAKIŞIYLA TEKNOLOJ İ N İ N K İ LOMETRE TAŞLARI 19. yüzyıl sonlarından günümüze kimya, mühendislik ve elektronikteki gelişmeler dünyadaki her.
Eğitim Öğretimde Planlama
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Teknoloji Nedir?.
Öğretim Tasarımına Giriş
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Uzaktan Eğitimin Temelleri
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Öğretim Tasarımı
BOTE218 Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme Birinci Bölüm: Temel Kavramlar Bayram Güzer.
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
ÖĞRETİM TASARIMININ TARİHSEL GELİŞİMİ
EĞİTİMDE MATERYALİN YERİ VE ÖNEMİ
Araçları Sınıflandırma İşlemi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 15
3.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
UZAKTAN EĞİTİM.
Din Öğretiminde Materyal Geliştirme
Çoklu Ortam Kuramları Embiya ÇELİK
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
Edgar Dale’in Yaşantı Konisi
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR VE TARİHSEL SÜREÇ
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Edgar Dale’in Yaşantı Konisi
BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ
Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Temel Kavramlar Mehmet Barış HORZUM.
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
Öğretimde Materyal Kullanımı
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
BÖLÜM 10 UZAKTAN EĞİTİM √ Uzaktan Eğitim Nedir? √ Uzaktan Eğitim Etkili mi? √ Uzaktan Eğitim Teknolojileri Nelerdir? √ En İyi Uzaktan Eğitim Teknolojisi.
1.BÖLÜM TEMEL KAVRAMLAR VE TARİHSEL SÜREÇ Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz  Teknoloji,  Eğitim Teknolojisi,  Öğretim.
ÖĞRETİM ARAÇLARI Bölüm 6. Öğretim Araçları Yazı tahtası Akıllı tahta Bilgisayar Tarayıcı Dijital kamera Dijital fotoğraf mk. Web kamerası Dijital ses.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
Teknoloji Nedir?.
Marmara Üniversitesi Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
ÖĞRETİM MATERYALLERİ.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
İletişimin Zamanda yolculuğu. İletişim ne demektir?: Duygu, düşünce, haber veya bilgilerin başka kişilere aktarılmasına haberleşme denir. Resimdeki çocuk.
ÖĞRETİM tEKNOLOJİLERİ ve Materyal TasarIMI
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
Öğretim Teknolojileri: Tanımı ve Tarihsel Gelişimine Yeniden Bakmak
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
Sunum transkripti:

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme

Bilim, teknoloji ve ilerleme arasında sıkı bir ilişki vardır.

İnsan, giderek daha “teknik bir çevre” içinde yaşıyor.

Öğretmenlerinize öğreteceğiniz bir şeyiniz yok mu? Teknoloji ve âlet, insanı güçlü yapıyor. Öğretmenlerinize öğreteceğiniz bir şeyiniz yok mu?

Teknolojik Gelişme İlk Çağlar: Mağara duvarlarına çizilen resimler Dil 2. Yüzyıl : Kağıt ve mürekkep 5. Yüzyıl: Blok basım 9. Yüzyıl: Kitaplar 15. Yüzyıl: Matbaa (Gutenberg) 18. Yüzyıl 1793: Değişebilen bölümlerin kullanımı (Whitney)

Teknolojik Gelişme 19. Yüzyıl 1837 Telgraf (Manyetik) (Morse) 1867 Yazı makinesi (Sholes) 1876 Telefon (Bell) 1878 Saydam film (Eastman) 1879 Lamba (Edison) 1887 Kaydetme, silindir (Bell) Kaydetme, disk (Berlinger) 1892 AC motor (Tesla) 1898 Fotoğraf (Beakeland) 1899 Kablosuz telefon (Collins)

Teknolojik Gelişme 20. Yüzyıl 1909 Radyo tüpleri ve amplifikatörler (De Forest) 1913 Kütle üretim teknikleri (Ford) 1927 Heterodyne radyo (Fessender) Televizyon (Farnsforth) 1935 Sesli filmler (Warner Brothers) 1938 FM radyo (Armstrong) 1944 Xerography (Carlson) Dijital bilgisayarlar 1945 Bilgisayar hafızası (Von Neumann) 1946 Elektronik dijital bilgisayarlar (Eckert) 1947 Transistörler (Bareen ve diğerleri) 1948 Cybernotic teori (Weiner) Bilgi teorisi (Shannon) LP kaydı (Goodmark)

Teknolojik Gelişme 1954 Öğrenme bilimi ve öğretme sanatı, Skinner 1962 Uydu iletişimi (Pierce) 1965 Öğretim teknologlarını eğitmek için NDEA sermayesi İngiltere'de açık üniversite planları 1967 Bilgisayarla metin işleme 1972 Bilgisayarla yüksek hızda çıktı alma 1978 Ucuz kişisel bilgisayarlar

Teknik ve Teknoloji kavramına örnekler: Topa vuruş tekniği Fırça tekniği Bir müzik âletini çalma tekniği Yapı tekniği (Örnekleri çoğaltın...)

Eğitimde Teknik ve Teknoloji kavramına örnekler: Dershane, Laboratuvar, atelye, spor sahası, ders kitabı, ansiklopedi, kitap, kalem, karatahta... (Örnekleri çoğaltın...)

eğitim teknolojisi öğretim teknolojisi öğretim teknolojisi, öğrenme-öğretme ortamının en etkin şekilde düzenlenmesi için gösterilen sistematik ve planlı etkinlikler bütünü

“Öğretim teknolojisi, belirli öğretim disiplinlerinin kendine özgü yönlerini dikkate alarak düzenlenmiş teknolojilerdir.

1) Öğretim teknolojileri televizyon, bilgisayar, teyp, kitap gibi donanımların ve iletişim araçlarının uygulanışıdır. 2) Öğretim teknolojileri, davranış bilimlerindeki araştırma bulgularının öğretim problemlerine uygulanması sürecidir.

Öğretim teknolojisi, araç kullanılsın ya da kullanılmasın, bireylerin davranışlarında ve öğrenme çıktısında meydana gelecek değişikliği sağlamak için öğrenme ortamında yapılan düzenlemelerdir. Öğretim teknolojisi, teknolojik araçların öğretim ortamında kullanılması işlevi kadar basit olamaz. Öğretimi etkin kılmak için gösterilen faaliyetler bütününün tamamıdır.

Öğretim teknolojisi, başlıca iki alt gruba ayrılır: Öğretim yöntemleri ve öğretimde kullanılan araç-gereçlerin geliştirilmesi. 2) Öğrenme-öğretme ortamının sistematik bir yaklaşımla tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi.

öğretim teknolojisinin bir öğrenme ortamındaki uygulama aşamaları 1. Tasarlama 1.1. Öğretimsel sistemlerin tasarımı 1.2. Mesaj tasarımı 1.3. Öğretim stratejileri 1.4. Öğrenicinin özellikleri 2. Geliştirme 2.1. Yazılı teknolojiler 2.2. Görsel - işitsel teknolojiler 2.3. Bilgisayar tabanlı teknolojiler 2.4. Kaynaştırılmış teknolojiler

öğretim teknolojisinin bir öğrenme ortamındaki uygulama aşamaları 3. Kullanma 3.1. Medya kullanımı 3.2. Yeniliğin yaygınlaştırılması 3.3. Uygulama ve kurumsallaştırma 3.4. Politika ve düzenlemeler 4. Yönetim 4.1. Proje yönetimi 4.2. Kaynak yönetimi 4.3. Dağıtım sisteminin yönetimi 4.4. Bilgi yönetimi 5. Değerlendirme

Bu koninin dayandığı ilkeler: 1. Öğrenme işlemine katılan duyu organlarımız sayısı ne kadar fazla ise o kadar iyi öğrenir ve öğrenmelerimiz o kadar kalıcı olur. 2. En iyi öğrendiğimiz şeyler kendi kendimize yaparak öğrendiğimiz şeylerdir. 3. En iyi öğretim soyuttan somuta ve basitten karmaşığa doğru gidilendir.