BILIMSEL AÇıKLAMA VE ARGÜMANLAR 13/03/2015 Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Advertisements

KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ DERS BİLGİLERİNE ERİŞİM
ULUSLAR ARASI İNSAN KAYNAKLARI AKADEMİSİ DERNEĞİ
Uygulama: Bir kitap olarak HAYATIM
VTYS Öğr. Gör. Engin DUTAR
GÖRSEL SANATLAR DERSİ ÜNİTE PLANININ ÖNCESİ VE SONRASININ İNCELENMESİ
Öğretmenin Adı, Soyadı Hakan Bozkurt.
İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI Gül Nur AKMAN
AHMET NAFİZ DEMİR * * 2005 a.g.b k.g.b z.g.e a.g.b a.g.b o.l.m a.g.b
Değer biçme / Etki kestirimi ve SED’e paydaşların katılımı Doç.Dr.Kayıhan Pala Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı.
BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
Doç.Dr. Bülent ÇAVAŞ Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
YEŞİLAY İNDİRİM KARTI ile, Bir İlk’te hep birlikte…
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
SINIF YÖNETİMİ.
YRD. DOÇ. DR. BAHADIR NAMDAR
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Yorumlayıcı Paradigma ve Nitel Araştırmanın Bilimsel Araştırma Geleneğindeki Yeri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
OKUL TEKNOLOJ İ PLANI. OKULUMUZ PE Ş LER İ NDEN G İ DEB İ LECEK CESARET İ N İ Z VARSA BÜTÜN RÜYALAR GERCEK OLAB İ L İ R.
Etkili İletişime Giriş
HAYATIN İ Ç İ NDEN PS İ KOTERAP İ MERKEZ İ YÖN VE HEDEF BEL İ RLEME.
Ünite Portfolyo Sunumu
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
1.DÜNYA SAVAŞI. Ünite Özeti  Bir çok dünya devletinin biraraya gelerek yaptığı 1.dünya savaşının nedenleri,savaşın ortaya çıkardığı sonuçlar incelenecek.
DÜŞÜNCELERİMİZİ NASIL KORUYALIM? ETKİNLİĞİ
CANLILAR DÜNYASINI GEZELİM TANIYALIM
BILIMSEL AÇIKLAMALAR VE ARGÜMANLAR 27/03/2015
Sorgulamaya Dayalı Öğrenme
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
BİLİMSEL TUTUM VE DAVRANIŞLARIN ÖZELLİKLERİ
ÜNİTE ÜRÜN DOSYASI SUNUMU
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
KAM 209 ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
IFBö5520* Bilimsel Açıklamalar ve Argümanlar 27/02/2015
HAVA DURUMU VE MEVSİMLER
Özel Gereksinimli Çocuklar
Araştırma Önerisi ve Araştırma Raporu
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
ALİ YALKIN İLKÖĞRETİM OKULU 2/A SINIFI ÇALIŞMA SAYFASI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
IFBO5520-Bilimsel acıklamalar ve argumanlar 03/04/2015
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM.
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri 6. Hafta- Örnekleme yöntemleri ve Anket Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Kişilik Kuramları Giriş ve kavramlar.
Çıkarımların Geçerlik ve Kabul Edilebilirliği Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
BÖLÜM 1 DÜNYAYI KAVRAMAKBİLGİ KAYNAKLARIBİLİMSEL AÇIKLAMANIN DOĞASIPSİKOLOJİ BİLİMİ Birinci Bölüm Konuları.
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 4. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Hipotez, Amaç, Önem, Sayıltı, Sınırlılıklar İsmail GÜLEÇ.
DENGELİ BESLENMENİN İNSAN SAĞLIĞINA ETKİLERİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (MSc., MEd.).
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
MADDE VE YAPISI SORU BANKASI
Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı
KİŞİLERARASI İLETİŞİM ÇATIŞMASI
Öğrenme Alanı: D. MÜZİK KÜLTÜRÜ
Dereceli Puanlama Anahtarı Hazırlama
ARGÜMANTASYON.
AŞIRI YA Ğ LI,TUZLU Y İ YECEK VE İ ÇECEKLER İ N İ NSAN SA Ğ LI Ğ INA ETK İ LER İ.
Sunum transkripti:

BILIMSEL AÇıKLAMA VE ARGÜMANLAR 13/03/2015 Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar

Housekeeping  Housekeeping  Bu hafta  Argümantasyon ortamları nasıl tasarlanır? Devam  Literatür taraması  Gruplar

1. ADIM 1.ÜNİTE İÇİN PEŞİNDE OLDUĞUNUZ BİLİMSEL ALAN BİLGİSİNİ BELİRLEYİN 1.Hangi fen konusunu hedefliyorum? 2.Öğrenciler bu fen bilgisini nasıl kullanmalı? 3.DİKKAT EDİN  Öğrencilerin öğrenmesini ve uygulamasını istediğiniz kavramı belirleyin  ALAN BİLGİSİ AMAÇLARINIZ neler açık şekilde anlatın Öğrenciler bitkileri üzerinde karbondioksitin etkisi hakkında bilgilerini geliştirecekler. Öğrenciler Elodea bitkisi ve bromothymol kullanarak bitkilerin karbondioksit üzerindeki etkisini inceleyeceklerdir. Öğrenciler bitkilerin ortamdan karbondioksiti uzaklaştırdığını anlayacaklardır

2. ADIM  KANIT OLAB İ LECEK KAYNAKLARI BEL İ RLEY İ N  UNUTMA: E ğ er herşey gözlemlenebilir olsaydı bilim insanlarının bilim yapmalarına gerek olmayacaktı Ve ayrıca alternatif açıklamalara yer olmayacaktı.  Bu nedenle bilinmezli ğ e yer ayırın!!!  Ö Ğ RENC İ LER İ N BU B İ L İ NMEZL İ KTEN YOLAÇIKARAK SORULAN SORUYU YORUMLAMASINA FIRSAT VER İ N

3. ADIM  Ö Ğ RENC İ N İ N YANITLAMASINI İ STED İĞİ N İ Z SORUYU VE Ö Ğ RENC İ DEN GELECEK OLAN İ DD İ AYI TANIMLAYIN  Hangi sorular ö ğ rencilerde iddia ortaya koymalarını gerektirecek do ğ adadır?  Alternatif iddialar ortaya çıkabilir mi? Örne ğ in Bitkiler ortamdan karbondioksidi uzaklaştırır Bu iddiayı desteklemek için ö ğ rencilerin inference yapmaları lazım. Çünkü CO2 direkt gözlenebilir de ğ il Gözlemlenebilir de ğ işikli ğ in üzerinde bitkinin etkisi ne ö ğ rencilerin onu düşünmesini istiyoruz Bitki sayısı ile ortamdaki CO2 miktarı arasında ne gibi bir ilişki vardır Bitkiler ortama daha çok CO2 salar Bitkiler ortamda CO2 miktarını etkilemez.

4. ADIM  Ö Ğ RENC İ LER İ N HANG İ ARGÜMANI ORTAYA KOYMASINI İ STED İĞİ N İ Z İ BEL İ RLEY İ N VE BU ARGÜMANI OLUŞTURMASI İ Ç İ N ONU NASIL DESTEKLEYECE Ğİ N İ Z İ DÜŞÜNÜN  Aktiviteye katıldı ğ ında ö ğ renci hangi gözlemleri yapacak  Ö ğ rencilerin gözlemlerini nasıl sunaca ğ ı açıkça belirl mi  Ek herhangi bir bilgiye ihtiyaçları var mı  Ö ğ rencilerin gözlemlerini tamamlaması için nasıl bir deste ğ e ihtiyacı var ?

AKT İ V İ TE

Bir kaç öneri daha!!!  Hands-on aktivelerle pattern (Düzen) ile ilgili soru sorarak başlayın  NASIL?  NEDEN?  Ö ğ rencilere aktive başında ve sonunda tartışmaları için zaman verin  Buldu ğ u verilere ba ğ lı olarak yeni sorular sorabilir ya da tamamen zıt bir argumanın neden geçerli olmadı ğ ını tartıştırabilirsiniz.