Sosyal Bilimler Süreli Yayınlarında Hakemlik Sistemi ve Sorunları H. Öztaş AYHAN Orta Doğu Teknik Üniversitesi 2. Ulusal Sosyal Bilimlerde Süreli Yayıncılık.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Makale Değerlendirme Çalışması
Advertisements

EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
 Bir bilim dalının çeşitli konularında yazılmış eserlerin tümüne ulaşmak için, mevcut bilgi kaynaklarının gözden geçirilmesi ve ilgili yayınlara ulaşılması.
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Hazırlayanlar Prof. Dr. Fevziye AKÖZ (YTÜ)
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
21 KASIM 2008 Yıldız ECEVİT O.D.T.Ü. SÜRELİ YAYINLARIN SOSYAL BİLİMLERİN GELİŞİMİNE KATKISI VE ULAKBİM-SOSYAL BİLİMLER VERİ TABANININ ROLÜ Ulusal Akademik.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ Kurumsal Arşivi Açık Erişim Kaynakları
Yılda iki kez yayınlanır Hakemlidir Üyelerine ücretsiz
Bir makale nasıl değerlendirilir
YÖNETİM KURULU ÜYESİ BELİRLEME YAKLAŞIMI 360° Beyin Avı 27 Mayıs 2003 Yönetim Kurulu Üyesi Seçme Kriterleri 27 Mayıs 2003 Amrop International 1.
Yasal Yönleri ile Açık Erişim İlkay Holt, Kütüphane Direktörü 50. Kütüphane Haftası, Panel: Bilimsel Bilgiye Erişimin Sorunları ve Açık Erişim Hareketi.
Erciyes Üniversitesi Vakfınca 1 Ocak 2006 Tarihinden İtibaren Yurtiçi ve Yurtdışı Bilimsel Çalışmalara Verilecek Maddi Desteklerle İlgili İlkeler Doç.
DERGİLERİN KALİTE GÜVENCESİ OLARAK HAKEMLİK VE BAZI SORUNLARI
Türkiye’de ve Dünyada Dergi Editörlüğü ve Hakemlik Sistemi Doç. Dr. Nazmi KOZAK Anadolu Üniversitesi.
Ankara Üniversitesi Açık Arşiv Uygulaması
WEB OF SCIENCE İLE ATIF TABANLI ARAŞTIRMA DEĞERLENDİRMESİ Eğitmen: Metin TUNÇ This presentation is an introduction to InCites - the new web-based.
KalDer - Üye Memnuniyeti Araştırması TMME Araştırma, KalDer’in 2005 yılından bu yana KA Araştırma tarafından yürütülen TMME modelinin KalDer müşterileri.
Prof. Dr. Yaşar SEVİM Arş. Gör. Elif ÖZ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Akademik Yayıncılıkta Elektronik Ortama Geçiş Tamer Başar Automatica Baş-Editörü Beckman Institute, ECE, CAS, CSL, ITI University of Illinois, Urbana,
Bilgi Okuryazarlığı Bu çalışma Prof. Dr. Buket Akkoyunlu’nun “Bilgi Okuryazarlığı ve Yaşam Boyu Öğrenme” başlıklı bildirisine dayanılarak hazırlanmıştır.
BBY Bilgi Teknolojisi ve Yönetimi
S.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
PROJE HAZIRLAMADA ALANA ÖZGÜ KONU SEÇİMİ
4. Grup Öğretmenlik Mesleği Kariyer Basamakları. 4c Kariyer basmaklarının atama, yerleştirme, terfi ve fırsatlarla ilişkilendirilmesi Öncelik / Tedbir.
Emerald kullanıcılarınıza yayın yapma konusunda nasıl yardımcı olabilir? Kullanıcılarınız için yardımcı kaynaklar Mine Tonta Business Manager, Turkey.
KOÜ HUKUK FAKÜLTESİ «Adalet gücü bağımsız olmayan bir milletin, devlet halinde varlığı kabul olunmaz.»
Amaç Açık Erişim Nedir? Neden Açık Erişim? Açık Erişim Nasıl sağlanır?
İleri Muhasebe ve Denetim Düzenleme Programı
Kısa özet yazımı Dr. Oğuz Reşat Sipahi
Sağlık Bilimleri Alanında Yayınlanan Akademik Dergilerdeki Değişim: Dönemi Üzerine Bir İnceleme Doç. Dr. Nazmi KOZAK Anadolu Üniversitesi.
Yenİ kurulan Ünİversİtelerdekİ
ISI Yolunda Turkish Journal of Zoology (Turk J Zool)
Sosyal Bilimlerde Türkçe Yayınlar: Sorunlar ve Çözüm Önerileri Doç. Dr. Feyzan Erkip Bilkent Üniversitesi Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi.
Yasemin YILDIRIM Yazı İşleri Müdür Yardımcısı
CAHİT ARF BİLGİ MERKEZİ ULUSAL VERİ TABANLARI Uzman Didem AYDAN Uzman Sibel TABANLIOĞLU V. TÜBİTAK EKUAL Yıllık Toplantısı Mayıs 2009, Antalya.
Kilis 7 Aralık Üniversitesi
Eğitim ile İlgili Uluslararası Bilimsel Dergilerde Yayın Yapma Süreci
HAKEMLİK SÜRECİNDEKİ GELİŞMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ “NASIL İYİ BİR HAKEM OLUNUR?” Prof. Dr. Emine Gül Kapçı.
Türk Tıp Fakültesi yayınlarında kurallar ve dergiler Sağlık Bilimlerinde Süreli Yayıncılık Ulusal Sempozyumu Kasım 2008, Ankara Öğr. Gör.
1 Bilgiye Erişimde Fırsat Eşitliği Projesi Olarak EKUAL'in Doğuşu ve Gelişimi Prof.Dr. Cem SARAÇ Hacettepe Üniversitesi.
Genç bir alan ( ) Az akademisyen (96 prof., 43 doç., 140 yrd.doç.) Az yayın ( süreli yayın)
SLAYT 1BBY220 OCLC WorldCat Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/ BBY220 Bilgi Erişim İlkeleri.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU 19 Aralık 2012.
Problemi Tanımlama Şener BÜYÜKÖZTÜRK, Ebru KILIÇ ÇAKMAK,
MÜHENDİSLİK FAKÜLTELERİ İÇİN BİR A KADEMİK PE RSONEL V ERİ TABANI APEV Rıdvan Berber, Emine Yağmur Ankara Üniversitesi Mühendislik Fakültesi.
BİLİM VE YAYIN ETİĞİ.
Bilimsel Nitelikte Dergi İçin (Uluslararası) Kriterler
Kongrede Sunulan Bildirilerin Kaderi Nedir?
İnsan Bilgisayar Etkileşimi Alanında Yılları Arasında Türkiye Kökenli Bilim İnsanları Tarafından Yapılan Çalışmalar Üzerine Bir İçerik Analizi.
Bibliyografya.
UZEM TANITIM.
Yükseköğretim Kurulu Bilgi İşlem Daire Başkanlığı
Bitlis Eren Üniversitesi
Üniversiteler İçin Proje Yönetim Bilgi Sistemi
Yaşam ve Sağlık Bilimlerinde Bilimsel Yazı Değerlendirme Süreci Prof. Bünyamin ŞAHİN Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi Anatomi Anabilim Dalı.
I. TEMD Üyesi olmak II. 38 yaşından gün almamış olmak (11 Mayıs 2016'da 38 yaşından gün almamış olmak) III. Başvuru formunu doldurmak BAŞVURU DOSYASINDA.
SOSYAL BİLİMLERDE YAZILARIN DEĞERLENDİRME SÜRECİ Prof. Dr. Yaşar AYDEMİR Gazi Üniversitesi.
TEZ İ YAYIMLAMAK VEYA YAYIMLAMAMAK! Doç. Dr. Levent DEN İ Z, Marmara Üniversitesi, Atatürk E ğ itim Fakültesi,
3. ULUSAL AÇIK ERİŞİM ÇALIŞTAYI AÇIK ERİŞİM ÜNIVERSİTELERDE NELERİ DEĞİŞTİRECEK? Ekim 2014 Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı BİLKENT ANKARA İlkay Holt.
EDAM EDİTÖR MASASI Adem Başpınar (0532)
BAŞVURU ESASLARI I. TEMD Üyesi olmak II. ≤ 40 yaş olmak
Ders2: Akademik yayınlarda yapılan yanlışlar
«Bilim adamlığı bir meslek değil bir yaşam biçimidir.» Cahit Arf
Sosyal Bilimlerde SSCI İndeksli Dergilerde hakemlik Sürecinin İşleyişi
«Bilim adamlığı bir meslek değil bir yaşam biçimidir.» Cahit Arf
MÜHENDİSLİK FAKÜLTELERİ İÇİN BİR AKADEMİK PERSONEL VERİ TABANI APEV
Ankara Üniversitesi Akademik Performans Çalışması:
Bir Bilimsel Makale Nasıl Yazılır?
Sunum transkripti:

Sosyal Bilimler Süreli Yayınlarında Hakemlik Sistemi ve Sorunları H. Öztaş AYHAN Orta Doğu Teknik Üniversitesi 2. Ulusal Sosyal Bilimlerde Süreli Yayıncılık Kurultayı Ankara, Aralık 2007

SUNUM İÇERİĞİ 1. GİRİŞ 1. GİRİŞ 2. YAZILARI DEĞERLENDİRME SÜRECİ 2. YAZILARI DEĞERLENDİRME SÜRECİ 3. HAKEMLİK SİSTEMİ 3. HAKEMLİK SİSTEMİ 4. HAKEMLİK SİSTEMİNİN SORUNLARI 4. HAKEMLİK SİSTEMİNİN SORUNLARI 5. SONUÇ 5. SONUÇ KAYNAKLAR KAYNAKLAR

1. GİRİŞ Türkiye’de toplum bilimlerinde son 50 yıl içerisinde kurumsal periyodik sayısında artış görülmektedir. Her üniversite yada fakülte kendi dergisini çıkarmaktadır. Bu nicelik değişmesi nitelik değişmesi getirmemiştir (Timur, 2006). Gelişmiş olan ülkelerde sosyal bilimlerin başlangıcı ve gelişme sürecini incelediğimizde, benzer düzeylere ulaşabilmek için yapılması gerekenler öncelikle belirlenmelidir.

Sosyal Bilimlerde Süreli Yayıncılık 1. Ulusal Kurultayında bugünkü konumuz olan dergi hakemliği ve sorunlarını inceleyen çok önemli bildiriler sunulmuştur. Bu bildirilerde (Olkun 2006, Önder 2006, Kozak 2006, Şahin 2006) ülkemizde ve uluslararası platformda sosyal bilimlerde geçmişte elde ettiğimiz bilimsel deneyim ve birikimleri görmekteyiz. Bu kazanım ve birikimlerin üzerine yenilerini ekleyerek yayınlarda uluslararası platformdaki gerçek yerimize ulaşabileceğiz.

2. YAZILARI DEĞERLENDİRME SÜRECİ Dergiye gönderilen yazılar, öncelikle dergi yayın kurulunca, dergi ilkelerine uygunluk açısından incelenir ve uygun bulunan yazılar o alandaki çalışmalarıyla tanınmış olan iki hakeme gönderilir. Gönderilen yazıda, yazarların ve gönderildiği hakemlerin isimleri karşılıklı olarak gizlenir (double blind review). Hakem raporlarından birisi olumlu diğeri olumsuz olduğu taktirde, yazı üçüncü bir hakeme gönderilir.

Yazıların editör tarafından gönderilebileceği hakem sayıları derginin ve konusunun geçmiş birikimi ile ilgilidir. Dergilerde hakem sayısı alternatifleri; Editörce seçilmiş olan 1 hakem Editörce seçilmiş olan 1 hakem Alan editörünce belirlenen 2 hakem Alan editörünce belirlenen 2 hakem Editör/yardımcı editörce belirlenmiş olan 2 hakem Editör/yardımcı editörce belirlenmiş olan 2 hakem Bir olumsuz değerlendirme durumda ise 3. hakem Bir olumsuz değerlendirme durumda ise 3. hakem Ya da yardımcı editörün kendisi hakemlik yapabilir Ya da yardımcı editörün kendisi hakemlik yapabilir Editör/yardımcı editörce belirlenmiş olan 3 hakem Editör/yardımcı editörce belirlenmiş olan 3 hakem

Yazarlar hakem ve yayın kurulunun eleştiri ve önerilerini dikkate alırlar. Katılmadıkları hususlar varsa, gerekçeleriyle birlikte itiraz etme hakkına sahiptirler. Hakemlerden gelen olumlu ve olumsuz yanıtlara göre makale editör tarafından tekrar değerlendirilir ve sonuçlandırılır (Bilig, 2007).

Örneğin, özendirici bir seçenek olarak, yayına kabul edilen yazılar için, yazarı ve hakemlerine yayın tarihinden itibaren bir ay içinde telif ücreti önenir (Bilig, 2007). Burada, yayına kabul edilmeyen makale hakeminin emeği karşılanmamaktadır. Diğer dergilerin de benzer teşvikler vermeleri, en azından verilen emeklerin küçük bir karşılığı olacaktır.

3. HAKEMLİK SİSTEMİ Bilimsel çalışmaların değerlendirilmesinde önemli bir süreç olan hakemlik sistemi, bilimsel yansızlığın sağlanmasında gerekli olan bir kurumdur. Bilimsel çalışmaların değerlendirilmesinde önemli bir süreç olan hakemlik sistemi, bilimsel yansızlığın sağlanmasında gerekli olan bir kurumdur. Değerlendirme sürecinde hakemler de çeşitli çevresel etmenlerin etkisinde kalırlar. Bunlar arasında hakemleri etkileyen en temel etmenler, hakemlerin akademik birikimleri ile bulundukları akademik çevredir (Kozak, 2006). Değerlendirme sürecinde hakemler de çeşitli çevresel etmenlerin etkisinde kalırlar. Bunlar arasında hakemleri etkileyen en temel etmenler, hakemlerin akademik birikimleri ile bulundukları akademik çevredir (Kozak, 2006).

Hakem kararlarını etkileyen etmenler (Kozak, 2006); Akademik etmenler Akademik etmenler Bilimsel etmenler Bilimsel etmenler Çalışma yaşamı ile ilgili etmenler Çalışma yaşamı ile ilgili etmenler Kişisel etmenler Kişisel etmenler Sosyal etmenler Sosyal etmenler Kültürel etmenler Kültürel etmenler

Olkun’a (2006) göre, araştırma bulgularından ortaya çıkan önemli bir sonuç ise; uluslararası bilimsel dergilerde yayın yapmanın önündeki iki önemli engelden birinin dil yeterlikleri olduğu ancak bu yeterliğin dil bilmekle sınırlı olmadığı, aynı zamanda bilimsel bir üslupla yazma becerisinin eksikliği olduğu anlaşılmaktadır. Diğer engelin ise, araştırma konularının önemsiz, yüzeysel ya da güncelliğini yitirmiş olan konulardan seçilmesi olduğu belirtilebilir.

Hakemlerin bir yazıda nelere dikkat ettikleri ile ilgili yazıları (Pehlivan Aydın, 2003) ve saygın dergilerde yayınlanmış makaleleri içerik, yöntem ve biçem ile tekrar değerlendirmeleri önerilir (Olkun, 2006). Bu amaçla, çeşitli dergilerce geliştirilen değerlendirme formlarının içeriklerinin yeniden gözden geçirilmesi önerilmektedir. Ayrıca hiçbir gerekçe belirtilmeyen kısa değerlendirme formları da amacına hizmet etmemektedir. Bu konunun, sadece dergi makaleleriyle sınırlı olmaması gerekir. Diğer tür bilimsel değerlendirmelerde de (Toros ve Ayhan, 1984) buna benzer incelemeler bulunmaktadır. Bu çalışmada, tez eleştirilerinin ana hatları; biçimsel ve bilime orjinal katkı yönleriyle değerlendirilmektedir.

4. HAKEMLİK SİSTEMİNİN SORUNLARI Hakemlerin bağımsızlığı ve tanınmazlığı konusu; Hakemlerin bağımsızlığı ve tanınmazlığı konusu; Konu uzmanı olarak seçilen hakemler bağımsız olmalıdır Konu uzmanı olarak seçilen hakemler bağımsız olmalıdır Hakemlerin tanınmazlığı önemli olabilir Hakemlerin tanınmazlığı önemli olabilir

Hakemlerin tanınmazlığı alternatifleri; Çifte gizlilik prensibinin (double blind review) uygulanması Çifte gizlilik prensibinin (double blind review) uygulanması Hakemin tanınmaz, yazarın tanınır olması durumu Hakemin tanınmaz, yazarın tanınır olması durumu Dergiye kabul edilen makalelerin hakemlerinin genel olarak listelenmesi durumu. Burada, red edilen makalelerin hakemleri listelenmemektedir. Dergiye kabul edilen makalelerin hakemlerinin genel olarak listelenmesi durumu. Burada, red edilen makalelerin hakemleri listelenmemektedir.

Hakemlikte bilinirlik sistemi çeşitli şekillerde uygulanabilir. Değerlendirme sürecinin başlangıcında oluşan gizlilik, daha sonra makale ile ilgili detaylı düzeltmeler aşamasında kaldırılabilir. Burada sözü edilen gizlilik kavramı, sadece hakemin bağımsızlığını etkilememesi amacı ile kullanılmalıdır. Buna karşın, “gizlilik kalkanına sığınma” yaklaşımı ile kişisel konuların bilimsel konuların önüne geçmesine seyirci kalmak mümkün değildir.

Önder’e (2006) göre, hakemlik sisteminin gizliliği konusu bazen ideolojik nedenlerle amaç dışı kullanılması bile söz konusu olabilir. Hakem kimliğinin gizliliği, yansız değerlendirmelere getireceği katkıya karşın süreç sonunda, mutlak olarak yazara saklı kalmasının önemli sakıncaları bulunmaktadır. Hakemlik kurumu bir yargıç gibi davranmamalı ve yazar açısından, yalnızca teknik hata dışında hiçbir gerekçe ile sınırlayıcı olmamalıdır.

5. SONUÇ Hakemlerin teşvik edilmesi için bazı özendirici yaptırımlar yerinde olacaktır. Hakemlerin teşvik edilmesi için bazı özendirici yaptırımlar yerinde olacaktır. 1. Yayına kabul edilen makalelerin hakemlerinin isim listeleri derginin ilgili sayısında yayınlanır. 1. Yayına kabul edilen makalelerin hakemlerinin isim listeleri derginin ilgili sayısında yayınlanır. 2. Yayına kabul edilen makalenin hakemlerine bazı dergiler telif hakkı ödüyormuş. Gerçekte bu tür ödemeler teşvik amacı ile tüm hakemlere yapılmalıdır. 2. Yayına kabul edilen makalenin hakemlerine bazı dergiler telif hakkı ödüyormuş. Gerçekte bu tür ödemeler teşvik amacı ile tüm hakemlere yapılmalıdır. 3. Görevine çok önem veren hakemlere, editörler gerektiğinden fazla talepkardır. Bu konu çeşitli şekillerde yorumlanabilir. 3. Görevine çok önem veren hakemlere, editörler gerektiğinden fazla talepkardır. Bu konu çeşitli şekillerde yorumlanabilir.

Kozak (2006) Türkiye ve yurtdışında basılan dergilerdeki editör ve hakemleri bazı niteliklerine göre karşılaştırmıştır. Bu çalışmasında kullandığı nitelikler (akademik dil ve anlatım bilgisi, bilimsel bilgi ve deneyim, değerlendirmeye yeterli zaman ayırabilme, dil bilgisi, editörlük/hakemlik bilgisi, etik, istatistik bilgisi, alanyazını (literatürü) izleme, yöntembilim (metodoloji) bilgisi) yönünden yurtdışında basılan dergilerin editör ve hakemlerinin daha ileri düzeyde olduklarını belirtmektedir.

Ülkemizdeki sosyal bilimler süreli yayınlarının uluslararası platformda söz sahibi olabilmeleri için yapılması gerekenler hepimizce bilinmektedir. Konunun önemi idrak edilerek, bu alandaki araştırmalara ciddi denebilecek boyutta maddi araştırma kaynakları ayrılması artık zorunludur. Gerekli desteğin verilememesi durumunda ise çözüm getirilemeyen bu konuları gelecek yıllarda da tartışmaya devam edebiliriz.

KAYNAKLAR BAYTİN, Çiğdem Polatoğlu ve AKINCI, Nazlı Ferah (2006). 1.Ulusal sosyal bilimlerde süreli yayıncılık kurultay’ından izlenimler. Megaron: YTÜ Mim. Fak. e– Dergisi 1(4), BAYTİN, Çiğdem Polatoğlu ve AKINCI, Nazlı Ferah (2006). 1.Ulusal sosyal bilimlerde süreli yayıncılık kurultay’ından izlenimler. Megaron: YTÜ Mim. Fak. e– Dergisi 1(4), BİLİG (2007). Bilig yayın ilkeleri. BİLİG: Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, Ahmet Yesevi Üniversitesi. BİLİG (2007). Bilig yayın ilkeleri. BİLİG: Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, Ahmet Yesevi Üniversitesi. KOZAK, Nazmi (2006). Türkiye’de ve dünyada dergi editörlüğü ve hakemlik sistemi. Sosyal Bilimlerde Süreli Yayıncılık–2006, I Ulusal Kurultay Bildirileri Kitabı. s KOZAK, Nazmi (2006). Türkiye’de ve dünyada dergi editörlüğü ve hakemlik sistemi. Sosyal Bilimlerde Süreli Yayıncılık–2006, I Ulusal Kurultay Bildirileri Kitabı. s OLKUN, Sinan (2006). Eğitim ile ilgili uluslararası bilimsel dergilerde yayın yapma süreci: Fırsatlar, sorunlar ve çözüm önerileri. Sosyal Bilimlerde Süreli Yayıncılık–2006, I. Ulusal Kurultay Bildirileri Kitabı. s OLKUN, Sinan (2006). Eğitim ile ilgili uluslararası bilimsel dergilerde yayın yapma süreci: Fırsatlar, sorunlar ve çözüm önerileri. Sosyal Bilimlerde Süreli Yayıncılık–2006, I. Ulusal Kurultay Bildirileri Kitabı. s

ÖNDER, İzzettin (2006). Hakem ve jüri sistemlerinde aleniyet. Sosyal Bilimlerde Süreli Yayıncılık–2006, I. Ulusal Kurultay Bildirileri Kitabı. s ÖNDER, İzzettin (2006). Hakem ve jüri sistemlerinde aleniyet. Sosyal Bilimlerde Süreli Yayıncılık–2006, I. Ulusal Kurultay Bildirileri Kitabı. s PEHLİVAN AYDIN, İnayet (2003). İyi hakem olmak (Çeviri). Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 36, (Aktaran; OLKUN, 2006). PEHLİVAN AYDIN, İnayet (2003). İyi hakem olmak (Çeviri). Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 36, (Aktaran; OLKUN, 2006). ŞAHİN, Ali Ekber (2006). Eğitim ile ilgili süreli dergilerde hakemlik ve sorunları: Eğitim Araştırmaları Dergisi örneği. Sosyal Bilimlerde Süreli Yayıncılık–2006, I. Ulusal Kurultay Bildirileri Kitabı. s ŞAHİN, Ali Ekber (2006). Eğitim ile ilgili süreli dergilerde hakemlik ve sorunları: Eğitim Araştırmaları Dergisi örneği. Sosyal Bilimlerde Süreli Yayıncılık–2006, I. Ulusal Kurultay Bildirileri Kitabı. s TİMUR, Taner (2006). Türkiye’de sosyal bilimler alanındaki bilimsel süreli yayınlarla ilgili sorunlar. Sosyal Bilimlerde Süreli Yayıncılık–2006, I. Ulusal Kurultay Bildirileri Kitabı. s TİMUR, Taner (2006). Türkiye’de sosyal bilimler alanındaki bilimsel süreli yayınlarla ilgili sorunlar. Sosyal Bilimlerde Süreli Yayıncılık–2006, I. Ulusal Kurultay Bildirileri Kitabı. s TOROS, Aykut ve AYHAN, Öztaş (1984). Tez Yazım ve Basım Esasları El Kitabı. Ankara: Offset Fotomat Matbaası. 63 s. TOROS, Aykut ve AYHAN, Öztaş (1984). Tez Yazım ve Basım Esasları El Kitabı. Ankara: Offset Fotomat Matbaası. 63 s.