EĞİTİM, GİRİŞİMCİLİK Prof.Dr. Ünsal Özgen İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
Test Geliştirme ve Madde Analizi
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Prof.Dr. Ünsal Özgen İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: STRATEJİLER
Doç.Dr. Şirin Karadeniz ÖĞRETİM MESAJI TASARIMI. ÖĞRETİM TASARIMI MODELİ.
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
4. Grup Öğretmenlik Mesleği Kariyer Basamakları. 4c Kariyer basmaklarının atama, yerleştirme, terfi ve fırsatlarla ilişkilendirilmesi Öncelik / Tedbir.
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Cerrahpaşa’da kayboldum İntörn Dr.Aslı Tıp Eğitiminde Etik Paneli
Öğrencilerin Ders ve Öğretim Elemanını Değerlendirmesi
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİME ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ Yrd.Doç.Dr.Maviş Emel KULAK KAYIKCI
ATATÜRK ÇOK PROGRAMLI LİSESİ
Mevcut Eğitim Sisteminden Geleceğin Eğitimine. Grup Katılımcıları Prof.Dr. Mahmut Ak İstanbul Üniversitesi Prof.Dr. Alper Cihan İstanbul Üniversitesi.
ERKEN ÇOCUKLUK ÖZEL EĞİTİMİ
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
Türkiye’de Açık ve Uzaktan Öğretim Temel Politikası (Çalıştay Raporu) Prof. Dr. Üstün Özen Atatürk Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi Dekanı.
Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilgi Sistemi Toplantısı, 29 Nisan 2011, SAU Kültür ve Kongre Merkezi Öğretim ve Ölçme Değerlendirme Yöntemi Neden Belirlenmeli.
SUNUM İÇERİĞİ Giriş Süreç Ölçeğinde Analiz Şube Ölçeğinde Analiz .
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ’NDE ÖLÇME DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
Girişimcilik ve Proje Yönetimi
Dünya Çocuk Bilim Derneği
HAZIRLAYAN:AYŞE KERETLİOĞLU YUNUS EMRE TAŞTI
MERVE AKTA Ş B NESL İ HAN Ş AH İ NB BETÜL H İ TAYB Ş ÜHEDA GENÇB
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
SAĞLIK YÖNETİMİ TOPLULUĞU Yönetim, en geniş anlamda ortak bir amacı gerçekleştirmek için işbirliği içinde çaba gösteren birey ya da grupların.
AKTS KOORDİNATÖRLERİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 13 Mayıs 2014.
Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Tıp Eğitimi ve Bilişimi Anabilim Dalı Ölçme-Değerlendirme Modul 1.
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü (EEM)
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ ZİRAAT FAKÜLTESİ
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ TEMMUZ 2017
ULUDERBNET SABANCI ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ 2016
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu sunumu, Kapanış ve Temenniler Dr. Kenan BEK
DÜZİÇİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
ERKEN ÇOCUKLUK ÖZEL EĞİTİMİ
Hülya Aybek*, Nural Cevahir**
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
HAKAN GÜRSU HAYATI. Doğumu: 1959, İstanbul Endüstriyel Tasarımcı, doktoralı öğretim üyesi 1959 yılında İstanbul'da doğan Hakan Gürsu, 1984 yılında Orta.
Ocak, 2013 Akdeniz Üniversitesi
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu Sunumu
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Doç. Dr. Yalçın KIRDAR Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Öğretim Üyesi.
TANIMLAR EĞİTİM «Bireyin davranışlarında kendi yaşantıları yoluyla, «kasıtlı (amaçlı-bilinçli) olarak istendik (toplumca uygun görülen-istenilen yönde)
Sunum transkripti:

EĞİTİM, GİRİŞİMCİLİK Prof.Dr. Ünsal Özgen İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi

Amaç ve Araç Amaç: Girişimci nesil yetiştirmek ▫ Gelişmiş ülke olmak Araçlardan birisi: Eğitim

Girişimci nesil… Girişimcilik: Emek, sermaye ve doğayı bir araya getirerek üretim sürecinin bir üretim faktörü olarak tasarlanması, örgütlenmesi ve onun tüm riskinin üstlenilmesi. Girişimci:Tasarlar, örgütler, risk alır, yönetir

Bakış düzeyi…

İlçe düzeyi…

İl düzeyi…

Ülke düzeyi…

Dünya düzeyi…

ÜLKELER Üretemez, yönetemez, dışa bağımlıdır Bilgiyi öğrenebilir Taklit eder, ara ürünler yapar, yeni ürün tasarlayamaz, yeni fikir üretemez Bilgiyi kullanabilir Yeni fikir üretir, yeni ürün tasarlar, yönetir Bilgiyi üretebilir Az gelişmiş: Gelişmekte olan: Gelişmiş:

Yeni Fikir ve Yeni Ürün İçin…. Analiz, sentez ve değerlendirme yapabilen eğitimli beyinlere ihtiyaç vardır.

Bilgi Düzeyi...

Bilgi Düzeyleri Tanıma Değerlendirme Sentez Analiz Zihinsel Uygulama Kavrama Tanıma, sıralama, eşleştirme (Hatırlamak) Makro düzeyde gözlem, yorum, yeni fikir üretmek Parçaları birleştirmek, yeni ürün tasarlamak Parçalara ayırmak, eksikleri fark etmek Yeni bir duruma uyarlamak Yorumlamak Öğrenir Çoktan seçmeli soru Kullanır, üretebilir Diğer soru tipleri Üretir

Bilgi üretmek için, AAA Öğren Tanıma Kavrama İşle-kullan Analiz Sentez Geliştir Z.Uygulama Analiz Sentez Değerlen. Üret

Bilgi üretmek için, Analiz ve üzerindeki seviyelerde bilgiye sahip çok sayıda insana ihtiyacımız var Eğitim sistemimiz bu ihtiyaca göre yapılandırılmalıdır. EZBERCİLİKTEN KURTULMAK ZORUNDAYIZ

Ezbercilik Bilgi üretiminin önündeki en önemli engeldir SORUMLULAR Eğitim bilincinin yetersiz ve heterojen olması Yöneticiler Öğretim üyeleri Öğrenciler Üniversite öncesi eğitimin ezbere dayalı olması Üniversite eğitiminin ezbere dayalı olması Merkezi Sınavların ezbere dayalı olması

Kritik sorunlar Alan genişliği ve net olmayışı Düzey düşüklüğü Soru ve sınav kalitesizliği Monitorizasyon eksikliği

0 ALAN (%)100 Tanı Kavra Uygula Analiz Sentez Doktora Lisans üstü Lisans Alan, düzeyin düşmanıdır

TUS Kapsam aşırı derecede geniş Düzey aşırı derecede düşük

Amaç Bilgiyi bazal seviyede ve kalıcı olarak öğrenen, Bilgisini kullanabilen, Becerilerini uygulamalı olarak gösterebilen, Toplumsal değerlerimize uygun tutumlar geliştirmiş, En az analiz düzeyinde mezunlar vermek

Öneri, Eğitim standardize edilmeli, çekirdek programlar hazırlanmalı Bilgi alanı daraltılmalı ▫ Ders içerikleri dökümante edilmeli ▫ Yetkinlik, yeterlilik ve öğrenim hedefleri belirlenmeli ▫ Pratik eğitim ortamları oluşturulmalı Bilgi seviyesi yükseltilmeli Eğitime kaynak sağlanıp, çıktı kalitesine göre performans olmalı Sınav şekli değişmeli ▫ Çoktan seçmeli soru tipini esas almaktan vazgeçilmeli ▫ Analiz ve üzerindeki düzeylerde sorular hazırlanmalı ▫ Objektif uygulama sınavları yapılmalı

Sınavların düzeyini artırmak Mini sınavlar eklendi Geribildirim puanları Sözlü sınav sonlandırılıyor OSCE OSPE Elektronik sınav Soru tipi çeşitliliği

Geri bildirim 360 derece geribildirim ▫ Öğrenci-Öğretim üyesi ▫ Öğretim üyesi-Öğrenci ▫ Yönetici-Öğretim üyesi ▫ Öğretim üyesi-yönetici ▫ Öğrenci-Yönetici ▫ Yönetici- Öğrenci ▫ Öğrenci-Danışman ▫ Danışman-Öğretim üyesi

BAŞARI ÇOK YAKIN……. TEŞEKKÜRLER