Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Çocuğunun Koçu olarak Aile
Etkin ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme S
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
GÜDÜLENME.
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
SOSYAL BİLİŞSEL KURAM ALBERT BANDURA (1925-)
DUYGULARIN YÖNETİMİ.
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
ÖĞRENME STİLLERİ.
Eğitim Öğretimde Planlama
Güdülenme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğrenme ilkeleri Prof Dr Süheyla Ünal.
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
Gözlem Yoluyla Öğrenme Süreçleri Ali ÇOBAN AKIN
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
MOTİVASYON.
Prof.Dr. Mustafa Ergün Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
YANSITICI DÜŞÜNME.
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Kemal ŞENTÜRK Biyoloji
CARROLL’UN OKULDA ÖGRENME MODELİ
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
Dr M SÖZBİLİR Motivasyon
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
KAYGI VE TEST EDİLME KAYGISI
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
Etkili Öğretim Modeli.
MOTİVASYON.
GÜDÜLENME Öğrencilerde Öğrenme İsteği Yaratma
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
SINAV KAYGISI. SINAV KAYGISI NEDİR? Sınav kaygısı,sınav öncesinde başlayan Sınav kaygısı,sınav öncesinde başlayan farklı,fiziksel ve psikolojik tepkilerle.
BAŞARI ÇALIŞMA ve KARİYERLER
İNCİRLİOVA SPOR LİSESİ EĞİTİMDE KOÇLUK SİSTEMİ SUNUSU
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Güdülenme, eylemi başlatan ve sürdürerek başarının ve verimin oluşmasının en önemli belirleyicisidir.
ARCS Modeli.
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
EĞİTSEL REHBERLİK Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı TOMAR
KISIM 2 İnançlar ve Biliş
Sosyal Öğrenme Kuramı (Bandura)
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
MOTİVASYON.
MOTİVASYON ÇOCUKLARIMIZ NE İSTER?.
2 SINIF YÖNETİMİ Yrd. Doç. Dr. Süleyman KARATAŞ
ÖĞRENME ORTAMINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 11
OKULDE BİREYLER SAA.
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ENGELLİLERE YÖNELİK TUTUMLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ
Öğretim Tasarımı Analiz.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Örgütlerde Kendimizi Anlamak
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
Tüketici Davranışı Modelleri-4 Howard-Sheth Modeli
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRENME.
Sunum transkripti:

Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ

Maslow’un Gereksinimler Hiyerarşisi

Güdülenme Nedir? Güdülenme kişinin davranışlarının ve beklentilerinin bütünüdür. Güdülenmişlik, isteklerin sonucunda oluşan davranışları içermektedir. Güdülenmiş bir kişi bilgisini, inançlarını başarılı davranışlarla bütünleştirmiş bir kişidir. Güdü, beklentilere bağlı olmasına rağmen, kişinin kendi yeterliklerini algılamasını ve çabasının kontrolünü de içermektedir.

Güdülenme Nedir? Güdü, organizmayı belirli tepkilerde bulunmaya ve sonuç olarak bir şeyler öğrenmeye zorlamaktadır. Keller güdülenmeyi öğrencinin öğrenmeye istek duymasını sağlayan çabanın yönü ve içsel bir güç olarak açıklamıştır.

Öz-Yeterlilik Bireyin bir amacı başarabilmek için gerekli becerilere ve yeteneklere sahip olduğuna ilişkin inancı (Bandura, 1977). Bilgisayara dersini öğretebileceğime inanıyorum. (yüksek öz-yeterlilik inancı) Bilgisayar dersinde başarılı olacağıma inanıyorum. (yüksek öz-yeterlilik inancı) Yüksek düzeyde öz-yeterlilik inancı bireyi başarıya götürür.

Öz-Denetim Bireyin bir amaca ulaşmak için ulaşmak için gerçekleştirdiği sistematik çabalar, düşünceler, duygular ve etkinliklerdir. Başarılı olmak için neleri yapmam gerekir? Başarılı olduğumu hangi kriterleri kullanarak anlayacağım? vb...

Güdülenme Ana Bileşenler Faktörler Açıklama Değer (Value) İçsel Hedef Düzenleme Dışsal Hedef Düzenleme Görev Değeri Öğrenenlerin hedeflerinin ve görevlerinin önemi hakkındaki inancı ve ilgisi Beklenti (Expectancy) Öz Yeterlik Algısı Öğrenme Kontrolü İnancı Öğrenenlerin performansla ilgili algı ve inançları Duyuşsal (Affective) Sınav Kaygısı Öğrenenlerin bir göreve karşı duyuşsal tepkileri

ARCS Modeli Attention Relevence Confidence Satisfaction ARCS BÖLÜMLERİ GÖREVİ Attention (Dikkat) * Algısal Düzey * Araştırma Düzeyi * Değişkenlik Öğrenmeye yönelik ilginin, merakın uyandırılmasını ve bunların canlı tutulmasını sağlar. Relevence (İlgi) * Amaca Yönelme * Güdüleri Eşleştirme * Benzerlik Öğrencilerin öğrenme amaçları ile kendi arasında ilgi kurmasını “Ne” yi “Niçin” öğrendiğini ilişkilendirmesini sağlar. Confidence (Güven) * Gerekenleri Öğretme * Başarı Şansları * Bireysel Sorumluluk Öğrencilerin başarı için olumlu umutlar geliştirmesine yardımcı olur. Öğrenme hedeflerini başarabileceğine ilişkin inancı kuvvetlendirir. Satisfaction (Tatmin) * İçsel Pekiştireçler * Dışsal Pekiştireçler * Eşitlik Öğrencinin kendine değer vermesini, yeterliğinin gelişmesinden zevk alamsını sağlar.

Hangi Soruların Cevaplarını Bulmalılar? Öğretmenler Öğrencilerin Yüksek Güdülenme Düzeyine Sahip Olmaları İçin Neler Yapabilirler? Hangi Soruların Cevaplarını Bulmalılar?

Dersten Önce Öğrencilerin Tutumları Öğrencilerin İhtiyaçları Bu derse karşı öğrencilerin olumlu tutum göstermeleri için neler yapabilirim? Öğrencilerin İhtiyaçları Öğrencilerin ihtiyaçlarını en iyi nasıl belirleyebilirim? Öğrencilerimin ihtiyaçları nelerdir?

Ders Esnasında Uyarıcı Sınıf ortamı Dersteki öğrenme deneyimleri öğrenciyi nasıl uyaracaktır? Sınıf ortamı Öğrencilerin karşılaştıkları öğrenme deneyimlerinin olumlu olması için sınıf ortamı nasıl daha iyi yapabilirim? Öğrenme deneyimlerinin etkiliğini nasıl arttırabilirim?

Ders Sonunda Beceri veya başarıya ilişkin düşünceler Pekiştirme Dersteki etkinlikler öğrencinin kendi becerisine veya başarısına ilişkin duygularını arttırdı veya doğruladı mı? Pekiştirme Bu öğrenme deneyimleri öğrencinin kendine karşı olan düşünceleri açısından neyi pekiştirdi?

Öz-Denetim Stratejileri Sosyal/Bireysel Beceriler Güdülenme & İlgiler ve Tutumlar Bu etkinliği yapmak istiyor muyum? Neden? Örencilerim bu etkinliği yapmak istiyor mu? Neden? Öğrenmeyi Kolaylaştırmada Cevaplanması Gereken Sorular Öz İnançlar Bu etkinliği yapabilir miyim? Öğrencilerim bu etkinliği yapacaklarına inanıyorlar mı? Öğrenme Öz-Denetim Stratejileri Başarılı olduğumu anlamak için neye/nelere ihtiyacım var? Öğrencilerim, başarılı olduklarını nasıl fark edecekler? Sosyal/Bireysel Beceriler Diğer öğrencilerin de başarılı olması için nasıl davranmalıyım? Öğrencilerim, diğer arkadaşlarının da başarıya ulaşmaları için nasıl davranmalılar?

Bilgisayar Dersinde Öğrencilerimizin Yüksek Güdelenme Düzeyine Sahip Olması İçin Neler Yapabiliriz?