ALIŞTIRMA-UYGULAMA YAZILIMLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

ALIŞTIRMA-UYGULAMA PROGRAMLARI
ALİ YALKIN İLKÖĞRETİM OKULU 2/A SINIFI ÇALIŞMA SAYFASI
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Sistem Analizi ve Planlama
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
HOT POTATOES.
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
Konu Başlıkları Müfredat Oluşturulurken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Çalışmalardaki Olumsuz Örnekler ve İstatistiksel Bilgiler Anket Çalışmaları Teknik.
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
ÜNİTE DEĞERLENDİRMESİ 1.Sınıf Türkçe
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
E-SINAV Sistemi Halil Özmen
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Bilgisayar Destekli Öğretim Yazılımları ve Değerlendirme
Veri Toplama, Verilerin Özetlenmesi ve Düzenlenmesi
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
ÖZGÜN MATERYAL GELİŞTİRME VE ÖRNEK UYGULAMALAR
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
Üsküdar Halk Eğitim Merkezi Eczane Çalışanlarının Eğitimi
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
Doç.Dr. Şirin Karadeniz ÖĞRETİM MESAJI TASARIMI. ÖĞRETİM TASARIMI MODELİ.
ENGLISH FOR SUCCESS 6. , 7. ve 8. Sınıflar için by İrfan BOY
Problem Çözme Ve Problem Çözme Stratejileri Ödevi Cihan GÖÇ
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
Formül Hazırlama ve Kullanma
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 4.Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar.
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
ALIŞTIRMA UYGULAMA PROGRAMLARI Bilgisayar Destekli Öğretim
Bilişşsel Hedeflerin Ölçülmesi
Mandalanın Ölçme Değerlendirme Sürecindeki Rahatlatıcı Etkisi
ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Çoklu Ortamda Etkileşimli İngilizce Eğitimi
Bilgisayar Destekli Öğretim
EGIT 450 Öğrenci Merkezli Eğitim
ALIŞTIRMA YAZILIMLARI (Practice and Drills)
Öğretim Durumlarını Planlama
VERİLERİN DERLENMESİ VE SUNUMU
Diferansiyel Denklemler
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
Eğitimde Program Geliştirme Ölçme ve Değerlendirme Boyutu
SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
TESTLER. 2 Değerlendirme  Öğretim sürecindeki değerlendirme basamağı etkili öğretim için vazgeçilmezdir.  Değerlendirme; Konunun ne düzeyde anlaşıldığını.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
MERHABA ARKADAŞLAR .
CEBİRSEL İFADELERİ ÇARPANLARINA AYIRMA
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
6. , 7. ve 8. Sınıflar için ENGLISH FOR SUCCESS ANKARA 2011.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler BÖLÜM 4 Öğretimin Değerlendirme ile Yapılandırılması.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
YANLIŞSIZ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Öğr. Gör. Fidan Özbey
Gündem  Eşzamanlı İpucuyla Öğretim (EİÖ)  EİÖ’de karşılaşılan olası öğrenci tepkileri  EİÖ ile öğretilebilen davranışlar  EİÖ’nün basamakları 6/2/2016.
1 ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR. 2 Öğretim Aşamaları Bilginin Sunulması Öğrencinin Yönlendirilmesi Uygulama Değerlendirme Öğretici Programlar.
YAZILIM DEĞERLENDİRME
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
ACCESS GRUBU 5.SINIF MATEMATİK ÜÇ BOYUTLU GEOMETRİK CİSİMLER
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
Ders 5 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
TAM ÖĞRENME MODELİ.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
Sunum transkripti:

ALIŞTIRMA-UYGULAMA YAZILIMLARI

Öğretim Aşamaları Öğretici Programlar Alıştırma-Uygulama Yazılımları Bilginin Sunulması Öğretici Programlar Öğrencinin Yönlendirilmesi Alıştırma-Uygulama Yazılımları Uygulama Değerlendirme

Alıştırma-Uygulama Yazılımları Önceden bir öğretim ortamında öğretilen konu ya da kavramı pekiştirmek amacıyla geliştirilen programlardır. Öğrenilmiş kavramsal ve işlemsel bilgilerin geliştirilmesi, uygulanması ve konudaki yanlış anlamaların ortaya çıkarılıp düzeltilmesi için tasarlanmış yazılımlardır.

Alıştırma-Uygulama Yazılımları Öğretmekten çok öğrenilen konuları uygulama ve pekiştirmeyi amaçlayan yazılımlardır. Destek materyal olarak kullanılabilirler. Öğrenmede kalıcılığın sağlanmasında oldukça etkilidir.

Alıştırma-Uygulama Yazılımları Soru bankası Soruları anında değerlendirme Değişik yaş grupları için değişik pekiştireç ve güdüleyici unsurlar Soru üretme Kayıt tutma Temel matematik yeteneği Yabancı dil (kelime ve dil bilgisi uygulamaları)

Alıştırma-Uygulama Yazılımlarının Genel Yapısı Programa Giriş Maddenin Seçilmesi Soru ve Yanıt Programdan Çıkış Dönüt Yanıtın Değerlendirilmesi

Tasarım Faktörleri Genel yapıdaki farklılıklar tasarım faktörleri açısından gruplandırılır. Giriş Madde özellikleri Madde seçme işlemi Madde gruplama işlemi Dönüt Öğrencinin güdülenmesi Veri saklama

Giriş - Öğrenci Kontrolü Kaç madde sunulacak? Maddelerin zorluk derecesi ne olacak? Öğrenci karar verir Tasarımcı/Alan uzmanı (öğrenci başarısına bağlı olarak) karar verir Küçük yaştaki çocuklar ve gençler (performansa bağlı karar) Yetişkinler

Öğrenci Kontrolü- Örnek Giriş Konuyu öğrenci seçer Formülleri kullanarak geometrik şekillerin alanları hesaplama Formülleri kullanarak geometrik şekillerin çevrelerini hesaplama Program hangi maddelerin sunulacağına karar verir

Öğrenci Kontrolü - Örnek İçerik uygun olduğunda (ingilizce sözcükler, kuş türleri vb.) tüm maddelerin listesi de verilebilir. Bunun 2 amacı vardır: İçeriği sunarak öğrencinin bu programın kendisine uygun olup olmadığını anlamasını sağlar Uygulamadan önce hızlı bir tekrar yapma olanağı sunmuş olur

Madde Özellikleri Genel yapı farklılık gösterebilir Öğrenci istenilen Maddeler belirli bir sırada verilebilir Maddeler rastgele verilebilir Öğrenci istenilen performansa ulaştığında BİTİŞ 100 soru sonunda Öğrenci istediğinde 30 dakika sonunda

Madde Özellikleri - Biçim eşleştirme çoktan seçmeli cümle tamamlama boşluk doldurma kısa yanıtlı sorular

Madde Özellikleri - Biçim Müzik aletlerinin sesleri  Müzik aletlerinin adı Müzik notası  Doğru çizgide gösterimi Nesne resimleri  Nesne adları Kimyasal elementler  Sembolleri Ülkeler  Başkentleri Sayılar  Karekökleri Yazılı kelime  Okunuşu

Madde Özellikleri - Tarz Hedeflere, içeriğe, zorluk derecesine ve öğrenci özelliklerine bağlı olarak aşağıdaki biçimlerde kullanılır. Ses  Metin (ingilizce kelimeyi duyar, türkçe karşılığını seçer yada yazar) Metin  Resim (bir kuş adı okur, o kuşun resmini seçer) Resim  Metin (bir ulaşım aracını görür, adını yazar veya seçer)

Madde Özellikleri - Tarz Ses  Resim (piyano ile çalınan bir nota duyar, doğru çizgiyi seçer) Resim  Ses (bir kuş resmi görür, onun ötüşünü seçer) Resim  Görsel (ülkeleri görür, ilgili tarihsel yer resimlerini seçer) Metin  Sayı (bir matematik problemi çözer, yanıtını yazar)

Madde Özellikleri - Yön Maddeler genellikle tek yönlüdür. Maddelerin yönü, öğretilecek içeriğe ve hedefe dayalı olarak seçilmelidir. Örneğin; ingilizce metin okumayı geliştirmek için ingilizce  türkçe alıştırma, ingilizce yazımı geliştirmek için türkçe  ingilizce alıştırma daha uygun olacaktır.

İpuçları Bir alıştırma-uygulama programı, maddeye özgü ipuçları içerebilir. Örneğin; etki bir kuş resmi, tepkide 4 kuş arasından doğrusunu seçmek ise ipucu, sesini duymak, sınıflandırma yapmak, doğru olmayan yanıtları sıra ile elemek yaşadığı bölgeyi belirtmek olabilir.

İpuçları İpuçları, yanlış yanıtın ardından veya uzun bir bekleme süresi sonunda verilebilir. Öğrenci tarafından da bir buton yardımı ile istenebilir. İpuçları, bilgilerin ilişkilendirilmesi ve motivasyon sağlaması açısından olumlu etkiler yapar. Ancak, maddelerin tamamlanma sürecini uzatacağından etkinliği azaltabilir.

Grafikler Alıştırma-uygulama programı içerisinde grafikler, Madde içerisinde direkt olarak, İpucu/dönüt vermek için, Kullanıcı başarısını göstermek için Motivasyonu artırmak için kullanılabilir.

Grafikler - Örnek Öğrenciye, soruların % kaçını tamamladığına dair sadece rakamsal bilgi vermek yerine, yatay bir çubuk üzerinde yüzdeyi ifade etmek daha anlaşılır olacak ve daha etkili sonuç verecektir. X 10 sorudan 7 tanesi yanıtlandı. Doğru yanıtlanan soru sayısı: 6

Maddelerin Zorluk Derecesi Öğrenci programı kullanmaya başladığında karışık bir şekilde bir kolay, bir zor soru ile karşılaşırsa öğrenme olumsuz yönde etkilenebilir. Sürekli zor sorularla karşılaşması ise motivasyonun düşmesine neden olabilir.

Maddelerin Zorluk Derecesi Zorluk derecesini sabit tutun Zorluk derecesini öğrenci başarısına göre ayarlayın (kolay maddelerle başlayıp performans arttıkça daha zor maddelerin sunulması) Maddeleri zorluk derecesine göre gruplayın (öğrenci kolay gruptaki tüm soruları yanıtlamadan bir üst seviyeye geçemez / üst seviyelerdeki bir grupta öğrenci performansı düşerse daha alt seviyelere dönmesi sağlanır)

Madde Listeleri ve Algoritmalar Maddeler 2 şekilde sunulabilir. Bir listeden seçilir (sözcük, çeviri, çoktan seçmeli, tek kelime yanıtlı vb.) Bir algoritma kullanılarak oluşturulur (matematik, fen alıştırmaları vb.)

Sonlandırma Kalıcı çıkış Geçici çıkış Öğrenci, “Çıkış” butonunu kullanarak istediği an programı sonlandırabilir. Geçici çıkış Program “Tüm soruları yanıtladın, istersen programı sonlandırabilirsin” mesajını verir. Öğrenci tüm soruları yanıtladığında program devam edip etmeyeceğini sormadan bir mesaj vererek otomatik sonlanır.

Dönüt Dönüt, öğretici programlarda sunulduğu gibi verilebilir. Sadece “doğru yada yanlış yanıt verdin” yerine daha detaylı açıklamalar yapmak gerekir. Neden yanıtın yanlış olduğunun yanı sıra doğru yanıt gerekçeleri ile birlikte sunulabilir.

Öğrencinin Güdülenmesi Yarışma Diğer öğrencilere karşı Bilgisayara karşı Kendine karşı Zamana karşı Grup çalışması Zengin görünüm Hedef belirleme Ödül Oyuna dönüştürme

Veri Saklama Öğrenciye sorulacak soruların belirlenmesi öğretmenin performansı inceleyebilmesi öğrencinin kendi başarısı hakkında bilgilendirilmesi gibi pek çok amaç için alıştırma-uygulama yazılımlarının verilerinin saklanması gerekir.

Örnekler

Örnekler

Bir Sonraki Ders… Ödev yönergesi Yazılımların Genel Tekrarı http://www.akademedia.com.tr/