ULUSLAR ARASI DİNİ EĞİTİM ÖĞRETİM GRUP BAŞKANLIĞI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI Hac ve Umre Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Advertisements

TÜRKÇENİN GÜCÜ.
KAHRAMANMARAŞ METAL MUTFAK EŞYASI SEKTÖR STRATEJİSİ 27 Eylül 2012 KMTSO.
ERASMUS PROGRAMI ve İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
ORTAOKUL SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
2014 YILINDA BAŞLAYAN YATIRIMLARIMIZ
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
UNCCD COP HAZIRLIK TOPLANTISI 8 Eylül New York Toplantısı 20 Eylül 2011 Salı günü New York’ta Birleşmiş Milletler Genel Kurulu’nda “Sürdürülebilir.
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
İLAHİYAT FAKÜLTESİ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI GÜZ DÖNEMİ AKADEMİK GENEL KURUL.
HOŞGELDİNİZ. HOŞGELDİNİZ Prof. Dr. Mehmet Zeki AYDIN Sivas CÜ İlâhiyat Fakültesi Prof. Dr. Mehmet Zeki AYDIN Sivas CÜ İlâhiyat.
GRUNDTVIG PROJECT BASIC SKILLS AT THE WORK PLACE (İŞ YERİNDE TEMEL BECERİLERİN GELİŞTİRİLMESİ) PROJESİ "Bu proje T.C. Avrupa Birliği Bakanlığı, AB Eğitim.
Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü
Uluslararası İlişkiler Alanındaki Çalışmalar 30 Kasım 2012 Çölleşme ile Mücadele Dairesi Başkanlığı.
COMENIUS – LEONARDO DA VINCI - GRUNDTVIG PROJELERİ VE GENÇLİK PROGRAMLARI.
Erasmus’la Hayatınızda bir Fark Yaratın... Uluslararası İlişkiler Ofisi ATILIM ÜNİVERSİTESİ.
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI COMENİUS PROGRAMI. Comenius Programı Nedir?  Öğrencilere ve eğitim personeline, Avrupa’daki farklı kültürleri, dilleri.
İSTATİSTİKİ BİLGİLERİN TOPLANDIĞI TÜM MODÜLLERDE YAPILACAK İŞLEMLER
12 Yıllık Zorunlu Eğitime Yönelik Uygulamalar
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Leonardo da Vinci (Mesleki Eğitim) Programı.
PCcolog ÜLKE BAYRAKLARI PCcolog.
ULUSLAR ARASI ANLAŞMALAR
Türkiye’de Eğitimin Kalitesi ve Eşitlik
e-Sertifika Programları
SEÇMELİ DERSLERİN UYGULANMASI
Comenius Programı Onur AYDEMİR
Yetişkin Öğrenimi İçin Avrupa Uygulamaları YETİŞKİN ÖĞRENME GÜNDEMİ-2
Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü
Prof.Dr.Tufan Gündüz.
GREEN PEARLS-YEŞİL İNCİLER LdV Ortaklık Projesi T.C. GÖLBAŞI KAYMAKAMLIĞI Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğü.
SEÇMELİ YÖNETİM BİLİMİ DERSİ
BARBAROS ORTAOKULU BİRİFİNG DOSYASI
HATAY İL MÜFTÜLÜĞÜ AİLE VE DİNİ REHBERLİK BÜROSU
 Cazibe Merkezi Okullar  Hacı Rafet Gümüş Lisesinin Dönüşümü  Arzulu İlk Öğretim Okulunun Durumu.
KONUTKENT İLKOKULU. Comenius, Avrupa Birliği Bakanlığı bünyesindeki Türkiye Ulusal Ajansı tarafından yürütülen ve finanse edilen bir programdır. Uluslararası.
VERGİBİLİR: ÇOCUKLARDA VERGİ BİLİNCİ GELİŞTİRME EĞİTİMİ PROGRAMI
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı
YURTDIŞI MÜTEAHHİTLİK VE TEKNİK MÜŞAVİRLİK HİZMETLERİ
AHMET ERDEM TİCARET MESLEK LİSESİ
Hasan Özbay İmam Hatip Ortaokulu
AKİF İNAN ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
ÖZEL EĞİTİM OKUL VE SINIFLARI MALTEPE RAM
ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASI; *Harcamanın (Giderin) sınıflandırılması 4 bölüm *Harcamanın (Giderin) sınıflandırılması 4 bölüm 13 basamaktan oluşur. 13.
İLKÖĞRETİM TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI TAŞINILAN OKUL /YERLEŞİM BİRİMİ SAYISI ÖĞRENCİ SAYISI TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI.
Bilgilendirme Toplantısı
Aile Atölyeleri Projesi
Bu Proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti
AİLE YARDIMLARI DAİRE BAŞKANLIĞI Aralık, 2015
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. ÖZELLİKLE KIZ ÇOCUKLARININ OKULA DEVAM ORANLARININ ARTTIRILMASI HİBE PROGRAMI.
Türkçe veya Türkiye Türkçesi, batıda Balkanlar’dan doğuda Hazar Denizi sahasına kadar konuşulan Altay dillerinden biridir. Yaşı, en eski hesaplara göre.
1 BRİFİNG “” Mustafa Kemal Atatürk “En büyük sava ş, cahilli ğ e kar ş ı yapılan sava ş tır.” Mustafa Kemal Atatürk Dursunbey İlçe Milli Eğitim.
İÜYÖS NEDİR? İÜYÖS, Türkiye’de ön lisans ve lisans düzeyinde üniversite eğitimi almak isteyen uluslararası öğrencilere yönelik olarak hazırlanan temel.
Tükiyenin Dış Ticareti. Ülkelere, bölgelere ve mal grupuna göre dağılımı.
SHY-66/147 KREDİLENDİRME SHY-66/147 Kredilendirme:  Alınan eğitimin, Ek-1.C Temel Bilgi Gerekliliklerine eşdeğer olduğunun tespit edilmesine istinaden,
ERASMUS PROGRAMI Personel Eğitim Alma Hareketliliği Oryantasyonu
ERASMUS PROGRAMI Personel Ders Verme Hareketliliği Oryantasyonu
 Trakya Üniversitesi Yurt Dışından Öğrenci Kabulü.
Kadir Has Üniversitesi
MİMARLIK BÖLÜMÜNE HOŞGELDİNİZ
ERASMUS+ YÜKSEKÖĞRETİM HAREKETLİLİĞİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ
GÖLCÜK ADNAN MENDERES ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ 2015
Uluslararası Fuarların Ülke ve Şehir Ekonomisine Katkısı
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Açık Öğretim Daire Başkanlığı
VİZYON BELGESİ RAPORU OCAK 2018
AETR KONVANSİYONU
TÜRKÇE ÖĞRETİMİ UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
2018/2019 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YIL SONU SEMİNERLERİ
Sunum transkripti:

ULUSLAR ARASI DİNİ EĞİTİM ÖĞRETİM GRUP BAŞKANLIĞI Görevleri   • İkili anlaşmalar çerçevesinde, yurtdışında yaşayan Türkler ile anlaşma yapılan ülke vatandaşlarına yönelik din eğitimi ve öğretimine destek olmak, • Müslüman ülkelerin talepleri doğrultusunda eğitim-öğretim faaliyetlerine destek olmak, • Yurtdışına yönelik öğretim programları ve materyallerinin hazırlanmasında destek sağlamak, • Genel Müdürlüğün yurt dışı faaliyetleriyle ilgili proje geliştirmek ve uygulamak,  • Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.

YABANCI ÖĞRENCİ PROJESİ Başta Balkanlar, Kafkaslar ve Afrika ülkeleri olmak üzere halkı Müslüman olan ve din eğitimine ihtiyaç duyan Müslümanların yaşadığı diğer ülkelerdeki başarılı öğrencilerin ülkemize getirilerek uluslararası İmam-Hatip Liselerinde okutulması yoluyla bu ülkelerdeki din görevlisi ihtiyacını karşılamak, eğitim ve kültür işbirliğini geliştirmek ve dünya barışına katkı sağlamak amacıyla, Din Öğretimi Genel Müdürlüğü ile Türkiye Diyanet Vakfı arasında 2004 yılında imzalanan Protokol çerçevesinde yürütülmektedir. Öğrencilerin barınma ve iaşe giderleri Bakanlığımızca diğer giderleri Vakıf tarafından karşılanmaktadır.

Yabancı öğrencilere yönelik olarak halen 3 okulumuz faaliyet göstermektedir. 2006 yılında Kayseri’de Mustafa Germirli Uluslararası AİHL 2011 yılında İstanbul’da Fatih Sultan Mehmet Uluslararası AİHL 2012 yılında Konya’da Mevlana Uluslararası İHL açılmıştır. 2013-2014 öğretim yılında Kayseri’de 73 ayrı ülkeden toplam 790 yabancı öğrenci ülkemizde öğrenim gördü.

ULUSLARARASI İMAMA HATİP LİSELERİNDE ÖĞRENCİ DURUMU 2013-2014 Ayrıca 2014-2015 Öğretim yılında İstanbul Pendik Kız İmam hatip Lisesine Balkan ülkeleri, Eiyopya, Eritre ve Kazakistandan seçilen 45 kız öğrenci öğrenim görecektir. 2014-2015 Öğretim Yılında Öğrenci Sayımız Yaklaşık 1ooo Olarak gerçekleşecektir.

ULUSLARARASI İMAMA HATİP LİSELERİNDE ÖĞRENCİ DURUMU 2013-2014 Ankara’da planlanan bir Uluslararası AİHL projesi devam etmektedir. Önümüzdeki yıllarda Bursa, Eskişehir ve Edirne’de uluslararası imam hatip lisesi açılması planlanmaktadır.

2014-2015 ÖĞRETİM YILINDA Öğrenci Kabul edilen ülke sayısı : 73 Başvuru Yapan Öğrenci Sayısı : 2800 Asıl olarak seçilen öğrenci sayısı : 350 Yedek Olarak Seçilen Öğrenci Sayısı: 100

, TÜRKİYE’YE ÖĞRENCİ GÖNDEREN ÜLKELER AFGANİSTAN EKVATOR GİNESİ KAZAKİSTAN MOZAMBİK SURİYE ARNAVUTLUK ENDONEZYA KENYA MYANMAR TACİKİSTAN AZERBAYCAN ETİYOPYA KUZEY KIBRIS T.C. NEPAL TANZANYA BANGLADEŞ FİLDİŞİ SAHİLLERİ KIRGIZİSTAN NİJER TAYLAND BENİN FİLİPİNLER KOMOROS NİJERYA TOGO BULGARİSTAN GABON KONGO ORTA AFRİKA CUM. TÜRKMENİSTAN BURKİNA FASO GANA KOSOVA PAKİSTAN UGANDA BURUNDİ GİNE LİBERYA RUANDA ÜRDÜN CEZAYİR GİNE BİSSAU LİTVANYA RUSYA VİETNAM CİBUTİ HİNDİSTAN MADAGASKAR SENEGAL YEMEN ÇAD IRAK MALAVİ SIRBİSTAN YUNANİSTAN ÇİN İSVEÇ MALEZYA SİERRA LİONE ZAİRE (D.K.C.) ÇİN (KAŞGAR) KAMERUN MALİ SRİ LANKA (SEYLAN) ZAMBİYA ÇİN (URUMÇİ) KARADAĞ MOĞOLİSTAN SUDAN ZİMBABVE ,

ULUSLARARASI OKULLARA ÖĞRENCİ KABULÜ Protokol çerçevesinde istenilen şartlara haiz ortaokul mezunu öğrenciler Web sayfası üzerinden başvurularını yapmakta, Öğrenci yoğunluğu olan ülkelere mülakat heyetleri gönderilmekte diğer ülkelerde ise belge üzerinden öğrenci seçimi yapılmaktadır.

YAPILAN VE YÜRÜTÜLEN ÇALIŞMALAR Bakanlığımızca Somali’ye yapılan yardımlar kapsamında ülkemize getirilen ortaöğretim öğrencileri Türkçe öğrenimlerini müteakip 8 ayrı ilimizdeki okullarımıza yerleştirilmiştir. Bu okullarımızda 2013-2114 öğretim yılında 156 öğrenci öğrenim görmüştür. Okul Adı Öğrenci sayısı 1 Balıkesir İmam Hatip Lisesi 13 2 Bartın İmam Hatip Lisesi 16 3 İstanbul Bahçelievler İmam Hatip Lisesi 12 4 Manavgat İmam Hatip Lisesi’nde 21 5 Kırklareli İmam Hatip Lisesi’nde 18 6 Karadeniz Ereğli İmam Hatip Lisesi 17 7 Kastamonu İmam Hatip Lisesi 8 Kocaeli Gölcük İmam Hatip Lisesi 36   TOPLAM 150

YURTDIŞINDA AÇILAN İMAM HATİP LİSELERİ Yurtdışındaki vatandaşlarımızın din eğitimine katkı sağlamak üzere 2012-2013 öğretim yılında Riyad, Cidde, Mekke, Medine, Taif KKTC, Belçika, Hollanda, Danimarka, Avusturya açılan imam hatip liselerinin açılışı için gerekli destek sağlanmış olup işbirliğimiz devam etmektedir. Halen TDV tarafından himaye edilen ve Bakanlığımızca desteklenen Bulgaristan’da 3 Romanya’da 1, Somali’de 1, Kırgızistan 1 İHL bulunmaktadır.

DEVAM EDEN OKUL AÇMA ÇALIŞMALARI Diyanet İşleri Başkanlığı ve Türkiye Diyanet Vakfı işbirliğinde ABD’nin New Jersey ve New York eyaletleri ile Fransa’nın Strazburg şehirlerinde İHL açma çalışmaları sürdürülmektedir.

AÇIK İMAM HATİP LİSESİ ÇALIŞMALARI Avrupa ülkelerinde yaşayan örgün eğitim dışındaki vatandaşlarımıza açık imam hatip lisesi imkanı sunmak üzere Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü ve Diyanet İşleri Başkanlığı ile gerekli çalışmalar sürdürülmektedir. Belçika’da 2013-2014 öğretim yılında açık İHL uygulaması başlamıştır. Avusturya’ da bu öğretim yılında başlayacaktır. Almanya çalışmaları devam ediyor

ÖĞRENCİ DEĞİŞİMİ İHL öğrencilerinin farklı kültürleri tanımaları ve yabancı dil becerilerinin geliştirilmesi amacıyla Ürdün ve ABD ile devam eden işbirliğinin diğer ülkelerle yaygınlaştırılması çalışmaları sürdürülmektedir. Aynı amaca yönelik olarak İstanbul’da bir Arapça Eğitim Merkezi kurulması çalışmalarına devam edilmektedir.

REHBERLİK VE DESTEK HİZMETLERİ Başta soydaş ve akraba topluluklar olmak üzere Müslüman ülkelere din eğitimi alanında rehberlik, program ve materyal desteği sağlanmaktadır. Batı Trakya’da yaşayan soydaşlarımızla Romanya, Rusya ve Somali’de yaşayan Müslümanların öğrenim çağındaki çocukları için müfredat oluşturma, kitap hazırlama ve materyal desteği verilmiştir.

YABANCI HEYETLERİN KABULÜ Ülkemizdeki din eğitimini yerinde incelemek üzere gelen ve Genel Müdürlüğümüzü ziyaret eden, heyetlere rehberlik edilerek gerekli bilgilendirmeler yapılmakatır. Son iki yıl içinde bu amaçla: Belarus, Pakistan, Kırgızistan, Suudi Arabistan, Bulgaristan, Tunus, Nijer, Bosna-Hersek, Kosova Avusturya Çin Filistin Norveç

HEDEF ÇALIŞMALAR Ülkemizde okuyan yabancı öğrencilerin sorunlarının görüşülmesi ve okullarda uygulanan programların değerlendirilmesi amacıyla Konya Necmeddin Erbakan üniversitesi ile bir Çalıştay yapılmıştır.

Kayseri Mustafa Germirli AİHL Öğretim Binası

Fatih Sultan Mehmet AİHL Öğretim Binası

Konya Mevlana Uluslararası İHL