Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Cerrahi Anabilim Dalı Tıpta Uzmanlık Eğitimi Programına Yönelik Ölçme ve Değerlendirme Tasarımı Serdar ÖZDEMİR.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
AKILCI İLAÇ KULLANIMI OTURUMLARI İÇİN ÖRNEK SUNUM
PROJE VE KULÜP ÇALIŞMALARI
Dün Bugün Gelecek Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi 2010, Aydın.
Özel Öğretim Yöntemleri Aktif Öğrenme Teknikleri
Aile Hekimleri İçin Bir Elektronik Takip Veritabanı Ailem 1.0
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Türk Cerrahi Yeterlik Kurulu 2000 Genel cerrahi eğitiminin Ulusal cerrahi yeterliği Kurumları standartlarını belirlemek belgelendirmek eşyetkilendirmek.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Fakültelerimiz nasıl birer doktor mezun etmeyi uygun görmektedir? The medical school faculty must define the objectives of its educational program. (LCME.
AİLE HEKİMLİĞİNDE SAĞLIK OKURYAZARLIĞI
TÜRK TORAKS DERNEĞİ 1.
Araştırmacı Öğretmenler Ebru Mugaloglu
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ 1.TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI ÖĞRENCİ ANKETİ.
SİZİN ÇOCUKLARINIZ! BİZİM ÖĞRENCİLERİMİZ! ÖĞRETMEN PDR PGB ÖDB.
TTB-UDEK Çalışma Grupları Dr. Raşit Tükel TTB-Uzmanlık Dernekleri Eşgüdüm Kurulu 30 Kasım 2007 / İstanbul.
Uzmanlık Öğrencisi Eğitimi “Strateji” M. Erdal GÜZELDEMİR
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
ADÜ TIP FAKÜLTESİ TEB MÜFREDAT VE ENTEGRASYON ALT BİRİMİ Başkan Doç.Dr. Mustafa ALTINIŞIK.
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
17. DÖNEM AKUPUNKTUR EĞİTİM PROGRAMINDA TEDAVİYE ALINAN 130 HASTANIN DEMOGRAFİK, KLİNİK ÖZELLİKLERİ VE TEDAVİ SONUÇLARI Dr. Derya Özmen ALPTEKİN Fiziksel.
TIPTA UZMANLIK EĞİTİMİ ve YETERLİK KURULLARI
HASTANE ETİK KURULLARI
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
Genel Pratisyenlik Uzmanlık Eğitiminde
İLAÇLA AKILCI TEDAVİ EĞİTİMİNDE TFD’nin ROLÜ
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ AFET TIBBI UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Hekim Hekim İlişkisi Sağlığın Temel İnsan hakları Evrensel Bildirgesi’nde bir hak olduğunu vurgulayarak sözlerime başlamak istiyorum. Her meslek grubu.
XIV. TUEK ’08 UYEK PANELİ, TTB-UDEK
Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Müfredatı Yeniden Yapılandırma Çalışmaları Berna Musal, Cahit Taşkıran, Sevgi Tımbıl, Serpil Velipaşaoğlu, Yücel.
1 Kapsamlı Sağlık Bakımı Prof. Zekeriya Aktürk Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi.
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 9 Ocak 2013.
EĞİTİCİ GÖZÜYLE ZİYARET SÜRECİ
KAPSAMLI SAĞLIK BAKIMI
UYEK 5. Dönem Yönetim Kurulu Faaliyet Sunumu.
PALYATİF BAKIMIN ORGANİZASYONU
PROGRAM TASARIMI
DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ GELİŞTİRİLMESİ
Prof. Dz. Tbp. Kd. Alb. MÜJDAT YENİCESU
MAKİNA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ ABET HAZIRLIKLARI Makina Mühendisliği Bölümü Lisans Eğitimi Ölçme Değerlendirme Komitesi (LEÖDK) Mühendislik Fakültesi Sunumu.
Müfredat Organizasyonu Basamakları
Cerrahpaşa’da kayboldum İntörn Dr.Aslı Tıp Eğitiminde Etik Paneli
UZMANLIK EĞİTİMİ “TTB-UDEK DEĞERLENDİRMELERİ” Dr
HÜTF Asistan Etik Eğitimi
AİLE HEKİMLİĞİ TANIMI VE İLKELERİ
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
EYOKA Mezun Takip Sistemi
Güncel tıbbi bilgilerden haberdar mısınız ? ( Kendi tıbbi bilgilerinizi yönetin !) Dr.Otmar Mueller Market Manager CEE & Turkey Wolters Kluwer Health |
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU 19 Aralık 2012.
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ’NDE ÖLÇME DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
MSİ255 Endüstride İş Sağlığı Şubat – Haziran 09
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
Simüle Hasta ile Eğitim
TIP EĞİTİMİNDE YENİLİKLER Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 231.
Standardize / Simüle Hasta Temelli Tıp Eğitimi Doç. Dr. Muharrem Ak Zirve Üniversitesi Emine-Bahaeddin Nakıbo ğ lu Tıp Fakültesi 1.
Doç.Dr. Muharrem AK Zirve Üniversitesi Tıp E ğ itimi Aile Hekimli ğ i AD Profesyonalizm.
Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Tıp Eğitimi ve Bilişimi Anabilim Dalı Ölçme-Değerlendirme Modul 1.
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 6
Olgu Temelli Değerlendirme (OTD)
Özel Körfez Marmara Hastanesi
Olgu Temelli Değerlendirme (OTD)
JİNEKOLOJİK ONKOLOJİDE AKILCI
Sunum transkripti:

Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Cerrahi Anabilim Dalı Tıpta Uzmanlık Eğitimi Programına Yönelik Ölçme ve Değerlendirme Tasarımı Serdar ÖZDEMİR Albena GAYEF Mehmet Ali GÜLPINAR

Klinik Eğitimde Ölçme Değerlendirme klinik uygulamaların içine entegre daha çok performanslar üzerinden, sistematik geri bildirim vermek (biçimlendirici değerlendirme) karar vermek (bir üst düzeye geçme, sertifikasyon, yeniden sertifikasyon) VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi

MÜ GCU Eğitim Programının tanımlanması - Mevcut durum!! 5 prof. 2 doç. 9 uzmanlık öğrencisi Bilgi, beceri, tutum hedefleri Rotasyonlar Kurslar Çok disiplinli toplantılar Eğitim toplantıları Pratik eğitimler VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi

Mevcut durum!! Asistan karnesi Genel Cerrahi Uzmanlık Eğitiminin İzlenmesi Tez Bilim sınavı; Uygulama-Sözlü-Yazılı VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi

Değerlendirme alanlarının belirlenmesi. Ölçme değerlendirme sisteminin amacının belirlenmesi Değerlendirme alanlarının belirlenmesi. Sınav içeriğinin belirlenmesi Ölçme değerlendirme yöntem ve araçlarının seçilmesi Belirtke/eşleştirme tablosunun (blueprint) oluşturulması. Ölçme değerlendirme sistemine ait taslağın oluşturulması Oluşturulan taslağın değerlendirilmesi VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi

1. ÖLÇME DEĞERLENDİRME SİSTEMİNİN AMACI Öğrencinin uzmanlık eğitimi süresince gelişimini takip etmek ve geri bildirim vermek Uzmanlık eğitimi süresince öğrencinin belirlenen aşamaları geçişine karar vermek Uzmanlık öğrencisinin, genel cerrahi uzmanlık eğitiminin sonucunda diplomaya hak kazanıp kazanmadığını belirlemek VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi

2. DEĞERLENDİRME ALANLARI Türk Cerrahi Yeterlik Yürütme Kurulu/Çekirdek yeterlikler VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi

2. DEĞERLENDİRME ALANLARI Klinik Bilgiler Teknik/girişimsel Uygulama Becerileri Klinik Uygulamaya Yaklaşım Profesyonellik VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi

2. DEĞERLENDİRME ALANLARI Klinik Bilgiler Olguları, kavramları ve ilkeleri anlama ve kavrama, Bilgiyi bir klinik durumun çözümünde kullanma, Problem çözme, Klinik değerlendirme, VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi

2. DEĞERLENDİRME ALANLARI Teknik/girişimsel Uygulama Becerileri Tanı ve tedaviye yönelik alana spesifik testler, Küçük büyük cerrahi işlemler, girişimler VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi

2. DEĞERLENDİRME ALANLARI Klinik Uygulamaya Yaklaşım Hasta ve hasta yakınını bilgilendirme/danışmanlık, Sosyal prensipler, Hasta hekim ilişkisinin tıp bağlamında psikolojik boyutları, Uygun tutum ve etik davranış, Klinik nedenselleştirme ve karar verme, Kanıta dayalı tıbbı kullanma VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi

2. DEĞERLENDİRME ALANLARI Profesyonellik Hastanın ihtiyaçlarına beklentilerine ve mahremiyetine duyarlılık, saygı, ilgi, empati gözetme, güveni tesis etme, hastayı karar süreçlerine katma Etik duyarlılık ve etik yaklaşım Bireysel ve mesleki güçlerinin ve sınırlılıklarının farkında olma, gerektiğinde yardım isteme. Birlikte çalışma, ekip çalışması. Disiplinler arası yaklaşım ve sürekli mesleki gelişim. VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi

2. DEĞERLENDİRME ALANLARI Profesyonellik İnsan sağlığını, hasta bakımı ile ilgili yasal çerçeveyi gözetme/savunma. Ulusal ve uluslar arası sağlık sistemlerini ve politikalarını izleme/dikkate alma/değerlendirme. Toplumsal ve kültürel duyarlılık ve sorumluluk. Farklı kimlik ve kültürlere açıklık ve saygı. Her türlü ayrımcılıktan (cinsiyet, etnik, dünya görüşü vs.) kaçınma. Toplum sağlığı ve sağlığın korunmasına yönelik duyarlılık. VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi

Genel Cerrahi Uzmanlık Eğitimi Çekirdek Eğitim Programı (ÇEP) 3. SINAV İÇERİĞİ Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Cerrahi Uzmanlık Eğitim Programı Asistan Karnesi Genel Cerrahi Uzmanlık Eğitimi Çekirdek Eğitim Programı (ÇEP) VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi

57 görev 3. SINAV İÇERİĞİ 1. Genel Bilgiler 2. Cerrahi Aciller 3. Cerrahi Enfeksiyonlar 4. Gastrointestinal Kanal Hastalıkları 5. Karaciğer ve Safra Kesesi Hastalıkları 6. Endokrin Hastalıklar 7. Transplantasyon Bilgisi 8. Diğer Konular VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi

İŞLEYİŞİNİ/YAPILIŞINI 4. ÖLÇME DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE ARAÇLARI MESLEKİ UZMANLAŞMA YAPAR YAPILIŞINI GÖSTERİR VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi İŞLEYİŞİNİ/YAPILIŞINI BİLİR BİLİR

4. ÖLÇME DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE ARAÇLARI İşe Yarar = Güvenirlik X Geçerlik X Eğitimsel Etki X Maliyet Etkinlik X Kabuledilebilirlik VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi

4. ÖLÇME DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE ARAÇLARI Mini-klinik sınav (Mini-CEX) Olguya dayalı tartışma (CbD) Uygulamaya yönelik girişimsel becerilerin doğrudan gözlenmesi ve değerlendirilmesi (Cerrahi DOPS) Cerrahi işlemlerin doğrudan gözlenmesi ve değerlendirilmesi (PBA) Akran değerlendirmesi (Mini-PAT) Asistan karnesi (Logbook) Asistan Gelişim Dosyası (Portfolio) Çoktan seçmeli sorular (en iyi yanıt, kısa cevaplı, eşleştirme, Key-feature) Yapılandırılmış sözlü sınav VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi

4. ÖLÇME DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE ARAÇLARI VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi

5. BELİRTKE TABLOSU VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi

6. ÖLÇME DEĞERLENDİRME SİSTEMİNE AİT TASLAK VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi

Bu genel cerrahi uzmanlık eğitimi ölçme değerlendirme sistem tasarımı kurumsal ölçekte ele alınmıştır. Ancak geliştirilirken kurumsal uzmanlık eğitimi programının Ulusal Genel Cerrahi Uzmanlık Eğitimi ÇEP ile olan ilişkisi göz önünde tutulmuştur. Dolayısı ile bu tasarım ulusal ölçekte bir uzmanlık eğitimi ölçme değerlendirme sisteminin geliştirilmesi yönünde bir çabanın ön çalışması olarak algılanabilir. VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi

KAYNAKLAR Gülpınar M.Ali, Klinik Eğitimde Ölçme Değerlendirme, XIV.Tıpta Uzmanlık Eğitimi Kurultayı, 2008. Genel Cerrahi Uzmanlık Eğitimi Çekirdek Eğitim Programı, Erişim Tarihi ve Adresi: 10.06.2009, http://www.turkcer.org.tr/files/file/yeterlik/CEP.pdf Shumway J.M. & Harden R.M., AMEE Guide No. 25: The assessment of learning outcomes for the competent and reflective physician, Medical Teacher, Vol. 25, No. 6, 2003, pp. 569–584. Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Cerrahi Anabilim Dalı Tıpta Uzmanlık Eğitimi Programı ve Asistan Karnesi, 2009. Norcini John J., McKinley Danette W., Assessment methods in medical education, Teaching and Teacher Education 23 (2007) 239–250. Linn Robert L. and Gronlund Norman E., Measurement and Assessment in Teaching, Prentice Hall, Eighth Edition, 2000. Case M.Susan and Swanson David B., Constructing Written Test Questions For the Basic and Clinical Sciences, Third Edition, 2002. Evaluation Methods: A Resource Handbook, Mc Master University Program For Educational Development Program For Faculty Development, 1995. Fischer Martin R., Kopp Veronika, Holzer Matthias, Ruderich Franz & Ju¨ Nger Jana, A Modified Electronic Key Feature Examination For Undergraduate Medical Students: Validation Threats and Opportunities, Medical Teacher, Vol. 27, No. 5, 2005, pp. 450–455. Schuwirth Lambert W T and van der Vleuten Cees P M, ABC of learning and teaching in medicine, Written assessment, BMJ, 2003 March 22; 326(7390): 643–645.

KAYNAKLAR Norcini John & Bursch Vanessa, Workplace-based assessment as an educational tool:AMEE Guide No.31, Medical Teacher, 2007:29:855-871. Kogan Jennifer R., Hauer Karen E., BRIEF REPORT: Use of the Mini-Clinical Evaluation Exercise in Internal Medicine Core Clerkships, J GEN INTERN MED 2006; 21:501–502. Norcini et al, The mini-CEX: A method for assessing clinical skills, Annals of Internal Medicine; Mar 18, 2003; 138, 6; Health Module pg. 476 Mini Clinical Evaluation Exercise (CEX) F1 Version, Erişim Tarihi ve Adresi: 10.05.2009, www.hcat.nhs.uk Case Based Discussion F2 Version, Erişim Tarihi ve Adresi: 10.05.2009, http://www.mmc.nhs.uk/pdf/4.5.b.Case-based-Discussion.pdf Direct Observation of Procedural Skills (DOPS) F1 Version, Erişim Tarihi ve Adresi: 10.05.2009, www.hcat.nhs.uk Procedure-based Assessment, Intercollagiate Surgical Curriculum Programme, Erişim Tarihi ve Adresi: 11.05.2009, http://www.iscp.ac.uk/Assessment/WBA/PBA.aspx Guidance for using Procedure Based Assessments (PBAs), Intercollagiate Surgical Curriculum Programme, Erişim Tarihi ve Adresi: 11.05.2009, http://www.iscp.ac.uk/Documents/PBA/pba_guidance.pdf Intercollegiate Surgical Curriculum Programme, Guidance for using the Mini-PAT (Mini-Peer Assessment Tool). Erişim Tarihi ve Adresi: 10.06.2009, http://www.iscp.ac.uk/Documents/Mini-Pat_guidance.pdf Muller J. Portfolios (Authentic Assessment Toolbox) http://jonathan.mueller.faculty.noctrl.edu/toolbox/portfolios.htm

TEŞEKKÜR EDERİZ VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi