G ESTURE BASED INTERFACES. İnsan yorumlama aracı ile insan hareketlerini algoritmalar ile tanımlar.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yrd.Doç.Dr.Cengiz Güngör ve Dr.Murat Kurt
Advertisements

FIRAT ÜNİVERSİTESİ TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ
Selçuk Salur Muzaffer Şenli
UZAKTAN EĞİTİM.
HAZIRLAYAN: D.TUĞÇE YILDIZ /B KONU: AÇILAR VE AÇI ÇEŞİTLERİ
Web 2.0 AraçlarI OĞUZ TEKE
HAZIRLAYANLAR: Rabia GÖKÇEK Harun BURAK Ahmet Ali GÖK Zerrin KIMIŞOĞLU 1 MASH-UP.
ZAFER KARAKABAK TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ (İ.Ö)
Eğitimde Web 2.0 Araçları İSMAİL KEPEK Akdeniz Üniversitesi
Alican ÖZTÜRK Akdeniz Üniversitesi
Web 2.0 Araçları Rıdvan Gezici
WEB 2.0 Hazırlayan: Merve Altıparmakoğlu Numara:
Bİlgİsayar güvenlİğİ , TELİF HAKLARI, HUKUK
 Web 2.0 bilgisayar endüstrisinde internetin bir düzlem olarak ilerlemesiyle bir işletme devrimi ve bu düzlemin kurallarını başarı için anlamaya çalışmaktır.
İYİ SEYİRLER  Nazlı’nın öğretmeni, televizyonda hava durumu haberlerini izlemelerini ve yaşadıkları yerin hava olaylarını bir hafta süresince gözlemlemelerini.
Girdi ve Giriş Aygıtları
10 IP TERCİH ETMEK İÇİN NEDEN! NEDEN IP SİSTEMLER?
Portlar ve Konnektörler
EĞİTİMDE WEB 2.0 KULLANIMI
ORMANDA NELER OLUYOR? Yönetmen:Selda ÇİÇEKLİ Okul Öncesi Öğretmeni
GESTURE BASED INTERFACE
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
İşletİM SİSTEMİ NEDİR? İşletim sistemi bilgisayar donanımlarının birbirleri ile uyumlu bir biçimde çalışmasını sağlayan bir yazılımdır. İşletim sistemi;
HER AN HER YERDE PROGRAMLAMA (Ubiquitous Computing)
HAZIRLAYAN: NEVİN UYSAL
Bu sunum Akdeniz Üniversitesi öğrencisi tarafından Bilgisayar 2 dersi için hazırlanmıştır. KONU: WEB 2.0 ARAÇLARI.
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEKOKULU DERS:E-TİCARET KONU:ELEKTRONİK TİCARETİN GELİŞİMİ VE GELENEKSEL TİCARET İLE KARŞILAŞTIRILMASI HAZIRLAYAN:DİLEK.
Hazırlayan: Ömürcan Aydın
Celal Bayar Üniversitesi Hasan Ferdi Turgutlu Teknoloji Fakültesi
Elektrik Akımı.
Artırılmış Gerçeklik Hazırlayanlar Burcu MAYDA Ceren ÖZDAL
G ESTURE – BASED I NTERFACES H AREKETE DAYALı ARA YÜZLER 8.G RUP Onurcan PALABIYIK Omeed KADHİM Çağrı TUNCAY Erdem ONAN Ceyhun YAKUT Ufuk ÖZKAR Koray AVCI.
Bilgiye Ulaşma ve Biçimlendirme
odtü vision lab Bilgisayarla Görme ve Akıllı Sistemler
HAZIRLAYANLAR: Burcu MAYDA Ceren ÖZDAL Hatice PEHLEVAN Eziz DURDİYEV Selman ADIGÜZEL Üzeyir GÖNDÜR.
Hazırlayan Öğretmenler: Arzu ARSLAN Serap TÜRKİSTAN Süreyya ÖZCAN
UZAKTAN EĞİTİMDE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
Metod Aşırı Yükleme (Overloading). İzle
Grup Üyeleri: Fatih Akkaya Hüseyin Özkan Halil Güvel Emre Karakaş Kübra Kantarcıoğlu Şeyda Kervan Okan Yigit 1 ANKARA 2014.
GÖZ BEBEĞİ HAREKETLERİNE DAYALI SANAL FARE
Leap Motion Grup Üyeleri: Fatih Akkaya Hüseyin Özkan Halil Güvel
Apple TV nedir? Hazırlayanlar: Ceren Özdal Burcu Mayda Hatice Pehlevan
VERİMLİ SU KULLANIMI NE DEMEKTİR?
Hazırlayan: Nurdan ÇOBAN 2/B SINIFI ÖĞRETMENİ
EGZERSİZ YAPALIM.
BİT’ini Kullanarak Bilgiye Ulaşma ve Biçimlendirme
SMARTWATCH HAZIRLAYANLAR Burcu MAYDA Ceren ÖZDAL Hatice PEHLEVAN
AYNALARDA YANSIMA VE IŞIĞIN SOĞURULMASI
ORMANDA NELER OLUYOR? ÖYKÜ SUNUMUNU HAZIRLAYANLAR Anasınıfı Öğretmeni © 12 MART
BİT’ini Kullanarak Bilgiye Ulaşma ve Biçimlendirme
Hazırlayan: Yeşim EKİCİ. Dünya genelindeki bilgisayar ağlarını ve kurumsal bilgisayar sistemlerini birbirine bağlayan elektronik iletişim ağıdır Internet.
OYUN ANALİZİ HAZIRLAYAN: MERVE SAYAR. TANITIM Tasarımcı: Will Wright Yapımcı: Maxis Yayımcı: Electronic Arts Yıl: 2000 Tür: Strateji / Yaşam Simülasyonu.
Gesture-Based İnterfaces
Yaşamımızdaki Elektrik
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Google Glass İnceleme Hafta 3 Grup 4: Emre KARAKAŞ Fatih AKKAYA
Google Glass Nedir? "Zenginleştirilmiş Gerçeklik Teknoloji" adı verilen teknolojinin uygulandığı Google Gözlüğü sanal aleme açılan üçüncü bir göz olarak.
LEAP MOTİON Ders: İnsan Bilgisayar Etkileşimi
CANSU ALTIN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
BURCUGÜL B İ LG İ N TÜRKÇE Ö Ğ RETMENL İĞİ ( İ.Ö.) EĞİTİMDE WEB 2.0 ARAÇLARI.
Gesture – Based İnterfaces
HAZIRLAYAN: BURCU OLGUN
Leap Motion HAZIRLAYANLAR Burcu MAYDA Ceren ÖZDAL Eziz DURDİYEV
ORMANDA NELER OLUYOR? ÖYKÜ SUNUMUNU HAZIRLAYANLAR Emel ÖZDEMİR & Hatice ILGIN Anasınıfı Öğretmeni © 12 MART 2006.
RLG. Sanal gerçeklik,sanal ortamı gerçek hayatta yaşamanıza olanak sunar.Daha doğrusu bu,gerçek hayat değildir.Ancak giyilebilir teknoloji sayesinde görüntüleri.
GENEL KAVRAMLAR 1. Hafta Bu ders içeriğinin basım, yayım ve satış hakları Yakın Doğu Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi’ne aittir. Bu ders içeriğinin.
Giriş ve Çıkış Birimleri
Gesture-Based Interfaces
BİLGİSAYARDA DONANIM ve YAZILIM
Leap Motion Hazırlayanlar:Beyza AKSOY Eyşan EKİCİ Hatice Nur UZUNKOL
Sunum transkripti:

G ESTURE BASED INTERFACES

İnsan yorumlama aracı ile insan hareketlerini algoritmalar ile tanımlar.

Hareketler elden ve yüzden alınabilir. Daha sonra jest ve mimikler algılanır. Tanımlanan harekete göre örneğin bir parmak imleç görevi görebilir. Böylece fare, klavye hatta dokunmatik araçlar bile gereksiz kalıyor.

K ULLANıM ALANLARı Dil tanıma yap Sosyal yardımcı robotlar için İşaret yoluyla yön göstergesi Yüz hareketleri ile kontrol Alternatif bilgisayar ara yüzleri Sürükleyici bir oyun teknolojisi Sanal denetleyicileri Duyuşsal işlem Uzaktan kumanda

K ULLANıLAN CIHAZLAR Kablolu eldiven Derinlik farkında kameralar Stereo kameralar Denetleyici tabanlı jestler Tek kamera

A LGORITMALAR 3D model-tabanlı algoritmalar İskelet-tabanlı algoritmalar Görünüm-tabanlı modeller

Z ORLUKLAR Görüntüleri veya video tutarlı ışık altında olması, ya da aynı yerde olmayabilir. Arka plan veya kullanıcılar farklı özellikleri ürün tanıma daha zor hale getirebilir.

Görüntü tabanlı jest tanıma uygulamalarının çeşitliliği de genel kullanım için teknolojinin canlılığı için soruna neden olabilir. Örneğin, bir kamera için ayarlanmış bir algoritma, farklı bir kamera için çalışmayabilir.

Hatice Pehlevan Üzeyir Gündür Burcu Mayda Ceren Özdal Selman Adıgüzel

p://en.wikipedia.org/wiki/Gesture_recognition&prev=/searc h%3Fq%3Dgesture%2Bbased%2Binterfaces%2Bkullan%25 C4%25B1m%2Balanlar%25C4%25B1%26biw%3D1280%26 bih%3D890 p://en.wikipedia.org/wiki/Gesture_recognition&prev=/searc h%3Fq%3Dgesture%2Bbased%2Binterfaces%2Bkullan%25 C4%25B1m%2Balanlar%25C4%25B1%26biw%3D1280%26 bih%3D890