Dijital Pazarlama Merve Öztürkcan.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ARAMA MOTORU PAZARLAMASI
Advertisements

E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Burkay Yapağcıoğlu.
Toplu SMS Toplu MMS Hedefli Mesaj Sesli Mesaj / IVR Akıllı Yetenekler
MURATOĞLU ÇARŞISI WEB TASARIM PROJESİ
Google Görüntülü Ağ’da Video Reklamları
Pazarlamanızı sosyalleştirin.Bir + ekleyin Pazarlama faaliyetlerinizi Google’ın sosyal ağına dahil etmek için bir + ekleyin.
ClickMerkez İş Ortaklığı Sistemi Daha çok kazanmak için beklemeyin!
İnternet Tarayıcı Programlar
Pazarlama ve İletişim Dünyasında Sosyal Medya Trendleri Araştırması
USTA BULUŞMA NOKTASI Merhaba,
Performans Odaklı Sponsor Reklam Kampanyaları Mart – Aralık 2013
Facebook Reklamları.
İnternet Sitemizi Açarız! Çok Heyecanlıyız !. Fakat Ziyaretçi Gelmez..
Google Adword Arama Ağı
Google Analytics Nedir?
Anketten Foruma, Forumdan Bloga Sosyal Dengeler. •Kod Trendleri •İnternet Trendleri •Medya Trendleri.
4/3/2017
İNTERNET VE SOSYAL AĞLAR.
Hareket halindeki insanlara ulaşın.Mobil Arama Ağı Reklamları Mobil Arama Ağı Reklamları ile kullanıcılara ulaşın.
Sosyal Medya.
Sosyal Medya Pazarlaması Sihirbuzz
Dijital Dünya Verilerine Genel Bakış Dünya Nüfusu : Dünyadaki İnternet Kullanıcıları : Dünyadaki Domain Sayısı:
SOSYAL MEDYA.
WEB TASARIMINDA TEMEL KAVRAMLAR
BLOGLAR ARACILIĞIYLA Pazarlama SEDAT BAŞDAĞ. Kelimenin ilk oluşumu, "Web" ve "Log" kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş, “Weblog” olarak isimlendirilmiştir.
Web 2.0 Yeni nesil Internet.
Bilgiye ulaşma ve biçimlendirme yöntemleri
1. 2 E-Ticaret Neden Ç evrecidir?  4 © Elif Dural Dünya iklim koşullarındaki değişiklik, kaynakların azalması ve canlı türlerinin yavaş yavaş yok olması,
İLETİŞİM VE BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713)
360° Pazarlama İletişimi
Web Tarayıcıları ve Arama Motorları
E-TİCARET NEDİR? E-TİCARET NEDİR? E-Ticaret internet ortamında insanların belirli sistemler üzerinde gerçek ve ya sanal ürünleri para karşılı ğ ında satın.
Arama Motoru Nedir?.
SOSYAL PAYLAŞIM SİTELERİ
Sosyal Medyanız ve NetHizmet. Sosyal Medya’da Sizin İçin Neler Yapıyoruz?  Sizin için hesaplar açıp, içerik yönetimlerinizi yapıyoruz.  Kampanya kurgularınızı.
ONLINE MEDYA TAKİBİ “FIRSATLAR”. Online Medya Takibi DİNLE -> KATIL -> ÜRET.
İnternet Nedir Bilgisayar Ağları Ağ Çeşitleri
Sosyal medya pazarlamasında adımlar: – Müşterileri dinlemek – Uygun sosyal medya platformuna üye olmak – Sektörle ilgili topluluklara katılmak – Kendi.
İZİNLİ PAZARLAMA.
İÇERİK YÖNETİM SİSTEMİ Öğr. Gör. Emine TUNÇEL Kırklareli Üniversitesi Pınarhisar Meslek Yüksekokulu.
İÇERİK YÖNETİM SİSTEMİ Öğr. Gör. Emine TUNÇEL Kırklareli Üniversitesi Pınarhisar Meslek Yüksekokulu.
BACKLINK NEDIR? NASıL BACKLINK ALıRıZ? ÜCRETLI BACKLINK FAYDA VE ZARARLARı.
Querying SQL Server Data with Power BI Desktop Erdem Avni SELÇUK Microsot MVP.
GOOGLE NASIL İNDEKSLER. iNDEKSLEME İndeksleme, sitemizin içeriklerinin arama motorlarına, yani Google, Yahoo, Bing gibi sitelerin veri tabanlarına kayıt.
SEO Hizmeti. SEO Strateji Site İçi Optimizasyon Sitenin sayfaları ve içerikleri arama motorlarına göre optimize edilir. Araçları Hazırlama Sitenin SEO.
INBOUND PAZARLAMADA SOSYAL MEDYA VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Pınar Bacaksız.
WEB TABANLI DESTEK.
Globalpiyasa.com’da Firma Web Sitesi Nasıl Oluşturulur?
SOSYAL MEDYA VURGUSU TEKSTİL ENDÜSTRİSİNDE
SOSYAL MEDYA.
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Çok Kanallı Dijital Pazarlama
Yeni Medya Kültürü ve Sanal Kimlik
WEB 2.0 ARAÇLARI.
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
İNTERNETTE İLETİŞİM YOLLARI
E - MIY. E - MIY Ülkemizden Veriler… ….. internete erişimi olan insan …..facebook kullanıcısı Haftalık 21,5 saat……internette geçirilen.
İNTERNET ÜZERİNDEN NASIL SATIŞ YAPARIM?
GOOGLE ADWORDS BÜŞRA AKAR – CANSU GÜLTEN. GOOGLE ADWORDS REKLAM NEDİR? Reklam firmaların ya da bireylerin sattıkları, ürettikleri ya da tanıttıkları bir.
SOSYAL MEDYA DANIŞMANLIĞI. Sosyal Medya Danışmanlığı; Markanızın Sosyal medya ortamındaki hedef kitlelerini analiz edip hazırlayan, Hedef kitlelerinizin.
Numarabiz nedir? Nasıl Kazandırır?. 3 BASİT ADIMDA BAŞLA! 2 Üye Ol Numar a Talep Et Reklam Yap & Kazan.
Numarabiz nedir? Nasıl Kazandırır?. 3 BASİT ADIMDA BAŞLA! 2 Üye Ol Numar a Talep Et Reklam Yap & Kazan.
Dijital Pazarlamada Marka Yönetimi ve Sosyal Medyanın Etkileri
connect to the virtual world
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Sunum transkripti:

Dijital Pazarlama Merve Öztürkcan

Dijital Pazarlama Nedir? Firmaların ürünlerini ya da markalarını tanıtmak için internet ve mobil yöntemlerini kullanmalarıdır. Online pazarlama, web pazarlama, interaktif pazarlama, e-marketing diye de geçmektedir.

Dijital Pazarlama Yöntemleri 1) e-Mailing 2) Sponsor Reklamlar 3) Affiliate Marketing 4) SMO (sosyal medya optimizasyonu) 5) Sosyal Medya Reklamları 6) Display Mecralar 7) SEO

Sponsor Bağlantılar

Dijital Pazarlama Yöntemleri E-mailing: Mailing programları yardımıyla (APSIS, EMARSYS.. vb) belli bir gruba ürün tanıtımlarından haberdar etmek için gönderilern maillerdir. Display Mecralar: Sociomantic, critio, zanox, mynet gibi firmaları kullanarak, firmaların görsel reklamlarını yayınlama işlemidir.

Dijital Pazarlama Yöntemleri Affiliate Marketing: Satış ortaklığı demektir. Reklam verenin sıfır risk aldığı pazarlama yöntemidir. Sponsor Bağlantılar: Google Adwords, Bing Reklam, Yandex PPC vb..

Google Adwords Satış, dönüşüm ve marka bilinirliği odaklıdır. Google adwords aracılığı ile firmanızın text veya görsel reklamını verebilir, dönüşümlerini optimize edebilir, yeniden pazarlama yöntemi ile pazarlama ve satış payınızı arttırabilirsiniz.

Google Adwords Reklam Tipleri Text Reklam İmaj Reklam (Görüntülü Arama Ağları) Video Reklam(Görüntülü Arama Ağları)

Google Nasıl İndeksler ve Sıralar? İndeksleme: arama motorlarının sizi kendi veritabanına kaydetmesine denir. Google sitenizi bulur, indexler ve sıralar.

Google Nasıl Çalışır? Tarayıcı (crowler) ve örümcek (spider) adını verdikleri uygulama sayesinde sitenizi tararlar. Botlar indeksledikleri sayfalardaki kodları okurlar, veri tabınında saklar ve arama sorgularında göstermek üzere özel sunucularında tutarlar.

SEO (Search Engine Optimization) SEO (Arama Motoru Optimizasyonu): Ürün veya markanıza uygun olarak belirlediğiniz kelimelerde üst sırada yer alma işlemidir. Site içi optimizasyon, site dışı optimizasyon ve sosyal medya SEO ‘nun en önemli çalışma alanlarıdır.

Neden SEO’ya İhtiyaç Duyarız? İster kurumsal, ister kişisel sayfanız olsun insanlar bilgi almak için arama motorlarını kullanır. Web’deki trafiğin çoğunu Google, Yandex, Bing, Yahoo gibi arama motorları oluşturur. En çok satış yapan siteler organik aramalarda sıralaması olan sitelerdir.

SEO Pyramid

Keyword seçimi yaparken kullanabileceğiniz toollar: Google Adwords Keyword Tool Google Trend Google Suggest Market Samurai

Google Adwords Tool

Google Trend

Google Suggest

Site içi Optimizasyon Sitede içeriklerin optimize edilmesi, urllerin düzenlenmesi, her sayfaya özgü keyword belirlenmesi, meta taglar belirlenmesi işlemidir. Eğer varsa imajlara alt tag yani görsel isimlerin verilmesidir. Site içi linkleme yapılmasıdır.

Site Dışı Optimizasyon Türkçe ve ingilizce dizin siteleri, forum siteleri, analiz siteleri, maps siteleri, sosyal imleme sitelerine ekleme yapılmasıdır. Sosyal Medya paylaşımları yapılmasıdır. (RT, like, yeniden paylaşım sitenizin sıralaması üzerinde etkilidir).

Site Trafiğinizi Nasıl Ölçersiniz En Çok bilinen ve kullanılan programlar: Google Analytics Yandex Metrica Omniture (Server Bazlı)

Yandex Metrica Ücretsizdir. Google analytics ile hemen hemen aynı özellikleri taşır. Özel etiket oluşturulabilir (Zanox, mynet vs.) Kullanıcı harketlerini kayıt eder (Webvisor).

Google Analytics Site trafiğinizi ölçümleme programıdır. Ücretsizdir. Kolay Kullanılabilir. Sitenize hangi kaynaklardan gelinmiş, ne kadar süre sitenizde vakit geçirilmiş, ne kadar işlem gerçekleşmiş, ne kadarlık satış olmuş bunu ölçebilirsiniz. Çerez bazlıdır.

Analytics Görünüm

Google Analytics Standart raporlar oluşturabilirsiniz. Özel raporlar oluşturabilirsiniz. Real-time gerçek zamanlı ölçümleme yapabilirsiniz. Farklı kaynakların trafiklerini karşılaştırmalı inceleyebilirsiniz. (Sosyal medya, cpc, banner, organic, facebook reklamları, vb...)

Sosyal Medya Sosyal medya aracılığı ile kişisel sayfanızı oluşturduğunuz gibi firma sayfanızı da oluşturabilirsiniz. Firma tanıtımı için Facebook Page, Twitter, Pinterst gibi kanalları kullanabilirsiniz.

Facebook ve Twitter Düzenlemeleri Facebook firma sayfası için firmanızın hakkında bölümünü SEO’da belirlediğiniz kelimelere göre düzenlemeniz gerekmektedir. Twitter sayfanızı da bulunmak istediğiniz kelimelere göre düzenlemeniz gerekmektedir. Niteliği yüksek takipçi elde etmeniz gerekmektedir.

Twitter Örnekleri

Sosyal Medyanın Önemi Firmalar açısından; Sosyal Medyada olan RT sayısı, etkileşim, like ve paylaşım sayısı Google’da bulunma ve indekslenme olasılığınızı arttırır. Kişisel olarak doğru kullandığınızda uzmanlaşmak istediğiniz konuları yakından takip etmenizi sağlar.

Facebook Reklamları Facebook reklamları marka bilinirliğinizi arttırmanızı sağlar, genellikle satışa yönelik değildir. Daha çok markanızın tanınmasını sağlar ve sitenize trafik sağlar. Twitter ve LinkedIn reklamları da trafik ve marka bilinirliği içindir.

Nasıl Karar Vereceğiz Firmanızın amacı nedir? Ürün satmak mı, marka bilinirliği yaratmak mı, gelir ortağı yaratmak mı? Buna karar verdikten sonra marka bilinirliği için sosyal medyaya yönelirken, direk satış odaklıysa Google Adwords, her ikisi de amaçlanmışsa bütçede göz önünde bulundurularak SEO seçilebilir.

SEO Öğrenebileceğiniz Web Siteleri SEOMOZ Google Blog Searchengineland Seobook Webseoanalytics

SEO için Takip Edebilecekleriniz @seomoz @randfish @mattcutts @seosmarty @serachenginemarketing @dannysullivan

Teşekkürler @adwordseo Linkedin Plus google www.merveozturkcan.com