Garanti Bankası-11 Aralık 2007 Gündem Garanti Bankası Online Stratejisi ve Örnekleri Study Case: 5 dk.da Kredi Mobil Mecra
Dijital Kanalların Gelişimi
Online Strateji Trafik Yaratma Detaylı Ürün/Kampanya Bilgisi Verme İnt./Cep Şubesi’ne Yönlendirme Satışa Yönelik Lead Toplama Kolay ve geniş işlem setiyle kullanım kolaylığı Ürün satışı İşletme giderlerinden tasarruf Müşteri sadakati Komisyon getirisi ZİYARETÇİ MÜŞTERİ/MÜŞTERİ DEĞİL LOGİN OLMUŞ MÜŞTERİ Digital İş Modeli
Banner Alanı Post-it alanı Örnek: İnternet Şubesi müşteri kazanımı kampanyası; İnternet Şubesi’nde yapılan her işlem için dünyanın 25 farklı yerinde tatil yapmaya çekiliş hakkı Public Site Online Satış Duyuru/kampanyaları tanıtmak için post-it alanı
İnternet Şubesi Online Satış: Fırsat Köşesi Teklifin kısa açıklamasının verildiği alan Kişiye özel teklifin sunulduğu alan Otomatik fatura talimatı verene ücretsiz dakika/kontör sunulan teklif Ücretsiz Şifrematik Teklifi: Dönüş oranı %27: Şifrematik’i olmayan ve İnternet Şubesi’ni etkin kullanan müşteriler arasından seçilmişhedef kitlenin %27’si teklifi kabul etti. Kredi Kartı Limit Artırımı Teklifi: Dönüş oranı %60: Teklif sunulan müşterilerden %60’ı kredi kartı limitlerinin artırılmasını kabul etti.
MSN Kanal Sponsorluğu Finans Kanalında Neler Var? Günlük Piyasa Bilgileri, Kampanya Duyuruları Garanti’den Haberler Faiz Oranları Yatırım Ürünleri Günlük Piyasa Yorumları msn.com.tr/paragaranti trafiği Page View: Unique Users: İçerik Ortaklığı ile İki Yönlü Değer Yaratma
Rakamlar aktif İnternet Şubesi kullanıcısı İnternet Bankacılığında %25 pazar payı ile Türkiye lideri 2008 Hedefi: 25% İnternet Şubesi penetrasyonu Tüm banka ürün satışlarının %20’sinin geçtiği mecra , , , milyon 31% 10 th
Gündem Garanti Bankası Online Stratejisi ve Örnekleri Study Case: 5 dk.da Kredi Mobil Mecra
Digital Kredi Süreci: 5 dk.da Kredi SMS Tüm GSM operatörlerinden 3390’a kısa mesaj atarak ATM Tüm Paramatiklerden Web/Wap garanti.com.tr/wap.garanti.com.tr İnternet Şubesi/Cep Şubesi 3rd parti siteler hepsiburada.com Telefon Alo Garanti (Müşteri & Müşteri değil) Garanti müşterisi olsun veya olmasın kolay başvuru süreci Tüm kanallardan başvurma kolaylığı 5 Dakikada ön onay
5 dk.da Kredi Başvuruları Başvuru * Mayıs 2006’dan beri Aylık Hacim ($) Aylık Başvuru sayısı Onaylanma (%) % % 1Q063Q07 x 23 Progress x 167 x 5 Ön onay Kullandırım 2,500, , , Şubeye giden
Müşteri alışveriş işlemlerini tamamladıktan sonra ödeme seçeneklerinden “5dk.da kredi”yi seçer. Kredi başvurusu onaylandıktan sonra gerekli belgelerle en yakın Garanti Şubesi’ne gidip kredisini kullanır. Kredi işlemleri tamamlandıktan sonra işyeri tarafından müşterilere kredi tutarı kadar dekont gönderilir ve alışveriş tutarı bu dekont numarası ile tamamlanır Şu ana kadar hepsiburada.com’dan kredi başvurusu olmuştur. 5 dk.da Kredi Online Tüketici Finansmanı
Gündem Garanti Bankası Online Stratejisi ve Örnekleri Study Case: 5 dk.da Kredi Mobil Mecra
Mecra Olarak Mobil SMS / MMS / WAP Tanıtım Başvuru İşlem Güvenlik Hayallerinizi bir sonraki bayrama ertelemeyin! SMS ile hemen kredi başvurusu yapmak icin, "KREDI" yazip 3390'a gönderin!
Mobil Kanal’da İş Alanları CepBank 3333 CepBank Alışveriş Cep Şubesi Tüm telefonlarda aynı görsel deneyim Herzaman ve heryerden güvenli işlem Wap destekleyen herhangi bir telefondan hızlı ve kolay kullanım Program indirme ve aktivasyon yok Herzaman E-ticaret sitelerinde kredi kartı ve hesap seçilerek ödeme yapma imkanı sağlayan SMS tabanlı ödeme seçeneği Para transferi, kredi kartı ödemesi, kontör yüklemesi veya bakiye sorgulaması yapılabilen SMS bankacılığı