Bipolar Duygudurum Bozukluğu

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
 1 Ekim 2010 ile 1 Kasım 2010 tarihleri arasında İ stanbul Haydarpa ş a Numune E ğ itim ve Ara ş tırma Hastanesi Acil Servisine ba ş vuran toplam 985.
Advertisements

OSTEOPOROZ (KEMİK ERİMESİ)
 HAZIRLAYAN : MEHMET RAC İ KILIÇ.  Anne ve babalar!  Genellikle çocuklarımızın çok zeki oldu ğ unu dü ş ünürüz; ancak okulda bazı derslerden ba ş.
ÜNİVERSİTEYE UYUM SÜRECİ
İNSAN-MAKİNA SİSTEMLERİNDE PERFORMANSI ETKİLEYEN SOSYAL FAKTÖRLER
MS ve Ruhsal Sorunlar Dr. Levent Tokuçoğlu 2004.
Olumlu Disiplin Yöntemleri
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ.
Prof. Dr. A. Ayşe Karaduman 08. Nisan Kazan - Ankara
Kurulu ş Misyon Vizyon Amaçlar ve Hedefler E ğ itim-ö ğ retim alt yapısı Fakülte Bina Proje Süreci Akademik Kadro Da ğ ılımı Eylem Planı Stratejik Plan.
T. C. ANKARA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ Eğitim Şube Müdürlüğü www
LEONARDO DA VINCI PROGRAMI PROJE DÖNGÜSÜ
TÜRETİLMİŞ VERİLER VE HASTALIK ÖLÇÜTLERİ
Yrd. Doç. Dr. Şaziye Senem Başgül Psikoloji Yüksek Lisans 1
OKUL DENEYİMİ -I- Dr. Muhammed TURHAN.
0-6 Yaş Arası Çocukların Temel Gelişimsel Özellikleri
Distimik bozukluk Siklotimik Bozukluk
Dr. Harun GÜLMEZ KOLAN British Hospital BAŞHEKİMİ
Ergenlerde Madde Bağımlılığı
ŞİZOFRENİDE PSİKOSOSYAL TEDAVİLER PROJESİ
Psikoloji.
Armand Vallin Feigenbaum
YAPI(PLAN).
TİK BOZUKLUKLARI.
Şizofreni Pratiği Prof. Dr. Ali Kemal Göğüş
KADIN ÜREME ORGAN KANSERLERİ (ENDOMETRİUM,OVER )
AİLE HEKİMLİĞİNİN TANIMI VE ÖZELLİKLERİ
UYKU BOZUKLUKLARI UZM. DR. CAHİT ÖZER KASIM 2000.
KIRIK, ÇIKIK , BURKULMALAR VE İLK YARDIM
DSM-IV tanı ölçütlerine göre Major Depresyon
ÇOCUK VE GENÇLERDE DUYGUDURUM BOZUKLUKLARI
Medya Araçlarının Yararları Ve Zararları
Ünite Portfolyo Sunumu Serap Karaman
“Öfke”.
TÜRKİYE’ DE YAŞLI İNTİHARLARI. Yapılan son sayımda elde edilen verilere göre Türkiye’ de 70 milyon 586 bin 256 kişi yaşamakta ve bunların % 7.1’ i 65.
KTÜ FARABİ HASTANESİ AİLE HEKİMLİĞİ A.D DR. SELMAN DEMİRCİ
TÜRKİYEDE UYGULANAN EĞİTİM PROGRAMLARI
PATOLOJİK PSİKOLOJİ DERSİ
Bölüm 8 Depresif Bozukluklar, Bipolar Bozukluklar ve Okul Çağındaki Çocuk ve Gençlerde İntiharın Önlenmesi.
Ki ş inin ya ş amı boyunca edindi ğ i i ş e yönelik deneyim ve faaliyetlerle ilgili algıladı ğ ı tutum ve davranı ş lar dizisidir.
 "Dünyada her yıl yakla ş ık 1,6 milyon insanın ş iddet olayları sonucu hayatını kaybetti ğ ini biliyor musunuz? Yapılan halk sa ğ lı ğ ı ara ş tırmaları,
BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI. BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI.
Viran ş ehir Rehberlik ve Ara ş tırma Merkezi STRESLE BAŞA ÇIKMA YÖNTEMLERİ.
TANIMLAR Depresyon - Mani.
Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.
HEMOFİLLİ HASTALIĞI Hemofili hastalığı; Kandaki pıhtılaşmayı sağlayan faktörlerden faktör 8 (VIII) ve 9 (IX)’un hayat boyu eksik ve kanın pıhtılaşmasının.
1 HASTA UYUMU UYUMU Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile Hekimliği Anabilim Dalı, Konya.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
STRES YÖNETİMİ.
ŞEKER(DİABETES MELLİTUS DM) HASTALARININ YAŞAM KALİTESİNİ ARTIRMAK İÇİN YAPILMASI GEREKENLER Şeker ya da diyabet denilen hastalık genellikle kalıtsal ve.
TOPLUMSAL HAREKETLİLİK
YAŞLILIKTA DEPRESYON ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
OBSESİF KOMPULSİF BOZUKLUK
MADDE BAĞIMLILIĞI VE AİLE
Fiziksel hastalıklara ruhsal tepkiler
ENKOPREZİS Gelişimsel olarak sfinkter kontrolünün kazanıldığı yaşa gelinmesine karşın dışkının istemli ya da istem dışı olarak, yineleyen bir biçimde uygunsuz.
Olgu Yönetimi Standartları
DOÇ. DR. GONCA POLAT ARŞ.GÖR.CİHAN ASLAN TIBBİ SOSYAL HİZMET DERSİ
TIBBİ SOSYAL HİZMET DERSİ
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
ŞİZOFRENİDE AİLE EĞİTİMİ
ŞİZOFRENİDE AİLE EĞİTİMİ
İLETİŞİMİN ÖNÜNDEKİ ENGELLER
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Uygulama Alanları Dr. Ege AKGÜN.
Dr. Sinem BOSTAN Ümraniye Eğitim ve Araştırma Hastanesi
ÖZEL DURUMLARDA( HASTALIK-KAZA) PSİKOLOJİK DESTEK
Dr. Meryem TOP Ümraniye Eğitim ve Araştırma Hastanesi.
Ergenlikte Psikososyal Sorunlar
Sunum transkripti:

Bipolar Duygudurum Bozukluğu

Bipolar 1-2-3 En az 1 hafta süren kabarmış, taşkın ya da irritabl duygudurumla karekterize bir bozukluk. Grandiyözite, uyku gereksiniminde azalma, konuşma miktarında artış, fikir uçuşmaları, distraktibilite, psikomotor ajitasyon, amaca yönelik etkinlikte artma, kötü sonuçlar doğurma olasılığı yüksek zevk veren etkinliklerde artma…

Siklotimik bozukluk da bipolar spektrum bozukluklarındandır. Ortalama sıklığı %1 Kadın/ erkek oranı eşit Kadınlarda ciddi bipolar bozukluk daha sık, özellikle hızlı döngülülük.

Davranışsal özellikler Sosyal, kendine güvenen, sempatik, konuşkandırlar ve sözlerini bölmek zordur. Konuşmalarları şakalarla ve alakasız konularla doludur. Hiperseksüel, disinhibe ve ayartıcıdır. Rengarenk, göze çarpan ve uygunsuz kıyafetlerle başvurabilirler. Hastalar irrite, saldırgan ve tehditkar hale gelebilir.

Bilişsel özellikler: Kolaylıkla çelinebilir Fikir uçuşmaları nedeniyle düşünce süreçlerini takip etmek zordur. Aşırı güvenli olabilir, politik, dini ve seksüel temalarla meşguliyet sıktır. Zeka, başarı ve servet konusunda grandiyöz inançlara sahip olabilir. Yargılamalarında belirgin bozulmalara bağlı olarak alışveriş patlamaları, kontrolsüz seksüel davranışlar, uygunsuz yatırımlar oldukça sık görülür. Psikotik özellikler eşlik edebilir.

Sıklıkla ilk manik epizod 20’ li yaşlarda başlar. Artmış intihar riski vardır. (genel popülasyonun 3 katı)

Psikodinamik Yorumlar Manik ve hipomanik sendromlar depresif sendromun öteki yüzüdür. Altta yatan disforik duyguduruma savunmadır. Çoğu kez çılgınca bir neşelilik görüntüsü altında depresyon farkedilebilir. Yükselmiş duygudurumuyla olağandışı benlik değeri ve güç hissine uygun sanrılar ya da varsanılar ortaya çıkabilir.

Psikoeğitim Uygulamaları Genelde hasta ve ailesi için; bilişsel, davranışçı ve psikososyal tedavi yaklaşımları; başa çıkma becerilerinin kazandırılmaya çalışıldığı süreci anlatmak için kullanılır Öncelikle hastalığın klinik belirtileri, özellikleri, gidişatıyla ilgili bilgi verilir. İlaç tedavisinin önemi, hastalığın önlenmesindeki etkisiyle ilgili seanslar düzenlenebilir, her görüşmede konunun önemi vurgulanır.

Hem hastanın hem de ailenin hastalığı daha iyi anlamalarını sağlamak, davranış ve tutumlarını düzeltmek yolu ile, hastanın hastaneden çıkışı sonrasında sosyal yaşama uyumu, toplum içinde tedavinin sürdürülmesi, işlevselliğe olumlu katkılarının olması amaçlanır.

PE programları: Hastalığın biyolojik doğası üzerine bilgi verme, Hastanın strese yatkınlığının belirlenmesi, Hastanın doğal baş etme mekanizmalarının tanınması, Var olan destek mekanizmaların harekete geçirilmesi, Ailelerin tedavi sürecinde birer yardımcı hale getirilmesi, Bireysel farklılıklara göre yeni düzenlemeler yapılması, Hastanın öncelik ve amaçlarının tedavinin merkezine konulması temelleri üzerine kurulmuştur.

İdeal olarak PE, verilen bilginin alındığından emin olmak için ötimik dönemde uygulanır Bireysel ya da grup formatında verilebilir. Önemli olan bu alanla ilgili spesifik eğitimin alınmış olmasıdır Başlangıçtan itibaren, hasta ve ailesi tedavi ekibiyle terapötik işbirliğinin bir parçası olurlar. Aile ilişkilerinin kalitesi ve sosyal destek, hastalığın seyrinde önemli bir rol oynamaktadır

Amaçlar Hastalığın bazı semptomlarını iyileştirmek, Aileye düşen yükü ve stresi azaltmak, Değişim umudunu artırmak, Relapsı önlemek, Hasta ve ailesinin yaşam kalitesini artırmak için yeni başa çıkma yetenekleri edinmelerine yardım etmek, Bilişsel, afektif ve davranış değişiklikleri yapmak, Emosyonel destek sağlamak, Tedavi uyumunu artırmak

Özetle PE; bipolar bozukluk ve tedavisi hakkında bilgilenme, hastalığa karşı tutum, tedavi uyumu, semptom iyileşmesi, depresif ve hipo(manik) epizodları önleme, hastanede yatış süresini ve sayısını azaltma, sosyalmesleki işlevsellikte ve yaşam kalitesinde iyileşme, ailenin tedaviye katkısı, suisid önleme konularında önemli oranda katkı sağlamaktadır