SPORUN OKUL BAŞARISI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Nefize Gökmen, Ömer Deniz, Ayşe Yıldız
Advertisements

BAŞLIK METNİ ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN 25. DÜNYA ÜNİVERSİTELER KIŞ OYUNLARI ERZURUM 2011 VE BRANŞLARI HAKKINDAKİ.
Amaç: Amaç: Tıp Fakültesi öğrencilerinin üniversiteye giriş başarısının dönem içerisindeki başarısıyla orantılı olup olmadığı her zaman bir soru işareti.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Göz Hareketlerini İzleme Yöntemiyle Üniversite Web Sayfalarının İncelenmesi Yaşadığımız çağda insanların elektronik ortamda sunulan bilgileri bulma ihtiyaçlarını.
Tıp Fakültesi Birinci ve İkinci Sınıf Öğrencilerinin Tamamlayıcı ve Alternatif Tıp Yöntemleri Hakkında Bilgi, Tutum ve Davranış Farklılıkları  Hazırlayanlar:
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
Elif AKYOL & Halil BİLİR
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
DERS YÜKÜ Ders Yükü: Bir dönemde alınabilecek derslerin sayısı,
TEKNIK EGITIM FAKULTESI ÖĞRETİM YILI AKADEMİK KURUL TOPLANTISI HAZİRAN Dönem başında dersin hedefi, içeriği ve öğrencilerden beklentiler.
Nurhak Merkez Sağlık Ocağına Başvuranlarda Proteinüri Risk Faktörleri
Yrd. Doç. Dr. Kemal DOYMUŞ K.K.E.F İlköğretim Bölümü
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
Bağıl Değerlendirme Sistemi
Uygulamalı Örneklem Seçimi
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Prof. Dr. Akile Sarıoğlu-Büke*, Doç Dr. Osman Özdel**,
TIP FAKÜLTESİ VE SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN BİRBİRLERİNE BAKIŞ AÇILARI.
Hastane Çalışanlarında Tüberküloz Bilgi Düzeyi ve Risk Algılanması
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
NEDEN TIP FAKÜLTESİ. Derya SEZEN. , Aysun KELEŞOĞLU. , Emine KARAHAN
ÖMER PINAR MEHMET EREN ÖZTÜRK OĞUZHAN ÇAMLICA
Eyvah Öğrenciler Küçüldü: Üniversite Öğrencilerinin Çok-Kullanıcılı Sanal Bir Bilgisayar Ortamında Bilgisayar Okuryazarlığı Eğitimi Alması Araş. Gör. Gonca.
Matematik Ödevi.
TEMEL TIP BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİ İLE KLİNİK BİLİMLER ÖĞRENCİLERİ ARASINDA MESLEĞE BAKIŞ AÇISINDAN FARK VAR MIDIR? SUNANLAR: Batuhan TAVEL, Recep KAPLAN,
A.Ü ARAŞTIRMA HASTANESİNE BAŞVURAN HASTALAR MEMNUN MU?
Tıp Fakültesi 1 ve 4. Sınıflar Arasında Gözlük/Lens Kullanımı ve Öğrencilerin Lazer Göz Ameliyatına Bakış Açısı Hazırlayanlar*; Hatice Hancı, İsmail Tarduş,
Güzel DİŞCİGİL, Ayfer GEMALMAZ, Serpil DEMİRAĞ, Okay BAŞAK
DOĞUM VE SAĞLIK: DOĞUM SAYISI SAĞLIK DURUMUNU ETKİLİYOR MU ? Amaç Annelik kadının varoluşunda ona bahşedilen bir duygudur. Anneliğin birçok getirisi olduğu.
MEASUREMENT *Nazan SONDAÇ *Didem ATASEVEN *Halise ARGUÇ.
5.GRUP Şule Şahin Tuğba Karakuş Gizem Osan
Amaç: Organ yetmezliği insidansı (toplumdaki hastalık sayısı oranı) tüm dünyada artmakta olup, organ nakli olmayı bekleyen hastalar da uygun organ beklerken.
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
4 X x X X X
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİ AİLE HEKİMLİĞİNİ NE KADAR TANIYOR? Beyza Boğa*, Merve Ayşe Atmaca*, Uğur Can İzlimek*, Kadir Özmen**, Nagihan Külahlıoğlu**,
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
Celal Bayar Üniversitesi Hasan Ferdi Turgutlu Teknoloji Fakültesi
İKİNCİ DERECEDEN FONKSİYONLAR ve GRAFİKLER
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
SINIF GEÇME.
YENİ DOĞAN BEBEKLERİN YOĞUN BAKIMA ALINMASINDA ETKİLİ OLAN FAKTÖRLER
LADİK İLÇESİ İLK VE ORTA ÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN KİTAP OKUMA ALIŞKANLIK DÜZEYLERİ VE OKUMA GÜDÜLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ ÖĞR. GÖR. KADİR YALINKILIÇ ONDOKUZ.
İki Ortalama Farkının Test Edilmesi
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISINDA
HANGİ ÖĞRENİM SİSTEMİ DAHA MEMNUN EDİCİ?
Diferansiyel Denklemler
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME-4.
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNDE DEPRESYON BELİRTİLERİ TAŞIMA DURUMU
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİ ARASINDA BESLENME BİLGİ DÜZEYLERİ VE VÜCUT KİTLE İNDEKSİ AÇISINDAN FARK VAR MIDIR? İbrahim N. I. Abuawad1, Muhammed Abdullayev1,
GİRİŞ BULGULAR YÖNTEM SONUÇ

TEMEL EĞİTİMDEN ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ
Tanecikler Ararsı Etkileşmeler Seher DEMİRAY 2013 Materyal Metot Yapılandırmacı tabanlı etkileşimli doğrudan öğretim(YÖTEDÖ) metodu, geleneksel öğretime.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
EGZERSİZİN VİTAL BULGULAR ÜZERİNE ETKİSİ
MELİKŞAH ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUKLARI KİTAP MİKTARI İLE KİTAP TÜRÜNÜN AKADEMİK BAŞARI ÜSTÜNE ETKİSİ NUTELLA ESRA SİVAS HABİBE NUR AMARATLICAN.
Araştırma Başlığı: İlköğretim öğrencilerinde matematik kaygısı ile matematik başarısı arasında bir ilişki olup olmadığının incelenmesi Grup Adı: M&M’S.
MOR FETHİYE ALATAŞ MAHAMAT MAHAMAT MOUSTAPHA. ÜNİRVESİTE ÖĞRENCİLERİNİN STRESLE BAŞA ÇIKMA STİLLERİ İLE POZİTİF VE NEGATİF DUYGU ARASINDAKİ İLİŞKİ.
Çocuklar niçin spor yapmalı? Spor büyüyen çocuğun fiziksel gelişiminin yanında psikolojik, sosyal yönden gelişimine katkıda bulunur.
Doç.Dr. FİKRET RAMAZANOĞLU Hazırlayanlar ELİF OFLU & K.TANYA ŞAMDAN
CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
İSTATİSTİĞE GİRİŞ.
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
Sunum transkripti:

SPORUN OKUL BAŞARISI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ Aynur DAŞDAN1, Semra DEMİRTAŞ1, Mehmet Emin TAŞCİ1, Nagihan KOCABAŞ2, Onur HOTAMAN2,,Mervenur GÜLTEKİN2, Ayşen KUVVET2, , Yrd. Doç. Dr. Memet IŞIK³ 1: Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi 1. Sınıf Öğrencileri, 2: Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi 2. Sınıf Öğrencileri, 3: Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile Hekimliği ABD Birinci sınıfta düzenli olarak spor yapanların 6 (% 27,3)’sı 71 ile 80 arası not alarak birinci sınıfı geçmiştir. Birinci sınıfta düzenli olarak spor yapmayanlarda ise 8 (% 28,6)’i 71 ile 80 arası not alarak birinci sınıfı geçmiştir. Birinci sınıfta düzenli olarak spor yapanların 2 (% 9,1’) si 81 ile 90 arası not alarak birinci sınıfı geçmiştir. Birinci sınıfta düzenli olarak spor yapmayanlarda ise 5 (% 17,9)’i 81 ile 90 arası not alarak birinci sınıfı geçmiştir. Birinci sınıfta düzenli olarak spor yapanlardan hiç kimse (% 0) 91 ile 100 arası not alamamışken birinci sınıfta düzenli olarak spor yapmayanlardan 2 (% 7,1)’si 91 ile 100 arası not alarak sınıfı geçmiştir. TARTIŞMA: Genel araştırmalar sporun başarıyı pozitif etkilediği yönündedir: Amerika Birleşik Devletleri, Kanada ve Güney Afrika’da yapılan 14 farklı araştırmada, fiziksel aktivite ile  okul başarısı arasında olumlu bir ilişki olduğu ortaya konulmuştur. Ayrıca beden eğitimi dersine ilişkin yapılan bir çalışmada yaşı küçük çocukların yaşı büyük olanlara göre daha olumlu tutum gösterdiği, tutumun yaş düzeyinin bir fonksiyonu olarak azaldığı bulunmuştur.1 Okul başarısının artmasının nedeni olarak da egzersizin beyne kan ve oksijen akışını arttırarak konsantrasyonu güçlendirdiğini kabul edilmektedir. Buna göre düzenli olarak yapılan fiziksel aktiviteler, stresi azaltırken öğrencilerin dersleri konusunda daha disiplinli davranmasına da katkıda bulunur.   Bizim çalışmamızın sonucunda; spor yapanlarla yapmayanlar arasında ciddi bir fark tespit edilemedi. Bunun nedeni: örneklemin küçük olması, sadece tıp fakültesi öğrencilerine uygulanması ve başarı değerlendirmesinde sadece not ortalamasının ele alınmış olmasıdır. Ayrıca spor yapmanın ilk ve orta öğretim öğrencileri arasında okul başarısını daha fazla etkilediği, yüksek öğrenim öğrencileri arasında başarı üzerinde aynı şekilde etki yapmadığı öngörülebilir. SONUÇ: Araştırmalarımızdan elde edilen bulgularda sporun başarıya belirgin bir etkisi gözlenemedi. Bu konuda daha geniş bir örneklemde yapılacak araştırmalar daha objektif sonuçlar elde etmek için yararlı olabilir. AMAÇ : Bu çalışmanın amacı sporun öğrencilerin sınıf geçme notu üzerindeki etkisini araştırmaktır. GİRİŞ: Yapılan bir araştırmada spor yapan ilköğretim öğrencilerinin, spor yapmayan öğrencilere oranla zihinsel aktivitelerinin daha yüksek olduğu gözlemlenmiştir. Zihinsel aktiviteleri daha yüksek olan öğrenciler analitik düşünebilir, hızlı odaklanabilir ve sorunlara kolayca çözümler bulabilir. Bu veri ışığında Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerinin sınıf geçme notu üzerinde spor yapmanın etkisini araştırmak için bir anket çalışması yapıldı. YÖNTEM: Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi 2. Sınıf öğrencilerine, 2012 Eylül ayında, 1. komite öncesinde, spor yapan öğrencilerin ne kadar süredir sporla ilgilendiğini, haftada kaç saat spor yaptığını, sporla ilgilenme derecesinin belirlenmesini içeren bir anket uygulandı. 250 kişilik 2. sınıf öğrencileri arasından rastgele 50 öğrenci seçildi. Anketler hazırlandı, öğrencilere dağıtıldı, cevaplamaları için belli bir süre verildi ve sonra anketler toplandı. Veriler bilgisayara girildi, SPSS programında kategorik grup için ki kare testi kullanılarak analiz yapıldı, grafikler oluşturuldu. P< 0.05 anlamlı kabul edildi.   Birinci sınıfı geçme notu 60-70 71-80 81-90 91-100 Birinci sınıfta düzenli olarak spor yapanlar 14 %63,6 6 %27,3 2 %9,1 %0 Birinci sınıfta düzenli olarak spor yapmayanlar 13 %46,4 8 %28,6 5 %17,9 %7,1 BULGULAR: Düzenli olarak spor yapanlarla yapmayanların geçme notu karşılaştırıldı. P=0,4 olduğundan düzenli spor yapanlarla yapmayanların geçme notu arasında fark yoktur. Yukarıdaki tabloda gösterilen bulgulara göre; Birinci sınıfta düzenli olarak spor yapan 14 öğrenci (% 63,6) 60 ile 70 arası not alarak birinci sınıfı geçmiştir. Birinci sınıfta düzenli olarak spor yapmayanlarda ise 13 (% 46,4) öğrencinin 60 ile 70 arası not alarak birinci sınıfı geçmiştir. KAYNAKLAR 1. Wersch AV, Trew K, Turner I. (1992) Post-primary school pupils ınterests in physical education, age and gender differences. British Journal of Educational Psychology, 62: 56–72.