Mahkeme Yönetimi ve Mahkeme Organizasyonu

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
Advertisements

1 Uzlaşma hakkında İ zmir, Eylül Hukuk davalarının ele alınışı hakkında kısa bilgi Dava dilekçesi Deliller Son yazışmalar /______/___________/_______/_____________/_/______________.
İDARİ-ASKERİ-AKADEMİK-ADLİ PERSONEL İpek Özkal Sayan, Türkiye’de Kamu Personel Sisteminin Gelişimi, Yayımlanmamış Doktora Tezi, SBF 2005.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
İTİBAR ATÖLYESİ ... KAMUDA İTİBAR YÖNETİMİ
YARGITAY KARARLARINA ERİŞİM ve ELEKTRONİK HİZMETLER
Denetim (mali/iç) Ismael el Barzouhi, Denetim Müdürü
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
MODÜL 4 Organizasyon.
Kurumlar toplumu önemser
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
Hakimlerin Çalışmalarının Değerlendirilmesi Bert Maan Zwolle-Lelystad İlk Derece Mahkemesi Başkanı
Mahkemelerde Kalite Yönetimi Ve Kalitenin Kontrolü Bert Maan.
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
Türkiye’de Liderlik ve İK Katkısı 25 Mart 2006 TÜRKİYE’DE LİDERLİK VE İK KATKISI 25 Mart 2006 Prof. Dr. Yeşim Toduk Akiş Amrop International 1.
© Swiss Federal Supreme Court / CoE-CEPEJ 1 İsviçre Federal Yüksek Mahkemesinde Mahkeme Yönetimi CEPEJ rehber ilkelerinin uygulaması Ankara –
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
Ankara, 25 Mart 2011 Mehmet KAYA Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu Genel Sekreteri HSYK’ nın Anayasal Değişiklik Doğrultusunda Yeniden Yapılandırılması.
GENEL OLARAK MAHKEMELER
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Mahkemelerde gecikmiş iş yükü Çözüm için muhtemel yollar.
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ İÇ DENETİM BİRİMİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
İGEP İş Tasarımı ve Hedef Belirleme
VAZGEÇİLMEZ BİR AŞAMA. STRATEJİKYÖNETİM STRATEJİK YÖNETİM NEDİR? SÜREÇ ANALİZİDİR: SÜREÇ ANALİZİDİR: - GELECEK HEDEFLERİMİZ… - BU HEDEFLERE NASIL ULAŞABİLECEĞİMİZ…
Karşılaştırmalı bir perspektifle yeni kamu yönetimi
EKÖK / IPPC Direktifi Çalıştayı TÜRKİYE’DE EKÖK UYGULANMASI YOL HARİTASI TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi 06-Kasım-2009 Hava Yönetimi Daire Başkanlığı.
Stratejik Planlama. Stratejik Planlama-1 A: İşi doğru yapma B: Doğru işi yapma A: Etkinlik B: Etkililik.
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
YÜKSEK YARGIDA YARGILAMA SÜREÇLERİ VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
AVUKAT 1.AVUKAT KİMDİR 2.AVUKATIN GÖREVLERİ NELERDİR
İdari kesimde yönlendirme sistemi Visa Paajanen.
Stratejik Yönetim.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Strateji Geliştirme Başkanlığı
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP) MEBGEP.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Kamu Kuruluşlarında Stratejik Yönetim
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Öğretim Yılı Bahar Dönemi
BÜRO YÖNETİMİ VE SEKRETERLİK
METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ YÖNETİCİ YETKİNLİKLERİNİ ARTIRMA EĞİTİMİNE
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
HARCAMA.
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
KAMU YÖNETİMİNİN DENETLENMESİ
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
Kamu Yönetiminin Denetlenmesi
SAĞLIK, KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
KAMUDA HASSAS GÖREV.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk Anlayışı
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Matriks Organizasyon Yapısı
Yargıtay Genel Sekreter Yardımcısı
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Eşgüdümleme ve Kontrol
İŞLETME FAKÜLTESİ İŞLETME BÖLÜMÜ TANITIMI
Sunum transkripti:

Mahkeme Yönetimi ve Mahkeme Organizasyonu Ankara, 23 Mart 2011 Bert Maan, Amsterdam İstinaf Mahkemesi Hakimi Zwolle-Lelystad Mahkemesi Eski Başkanı (1992-2006)

Organizasyon Kişilerin belirlenmiş ve somut hedef ve sonuçlara ulaşmak üzere birlikte çalıştığı bir kurum (Bu durum belirli bir ölçüde mahkemeler için de geçerlidir)

Sonuç Ne tür bir kurum Burada kimler çalışıyor Yaptıkları işin nitelikleri Toplum içindeki işlevi

Farklı organizasyon türleri - Basit Yapı (güç odaklı) - Bürokratik Organizasyon (rol odaklı) - Profesyonel Organizasyon (görev odaklı)

Basit Yapı Başkan ve sekreteri Hakim/mahkeme ve yazı işleri müdürü İşin neticesi “patronun” talimatlarının yerine getirilmesi ile elde edilir

Bürokratik Organizasyon Daha büyük bir organizasyon İşin neticesi kurallar ve anlaşmalar izlenerek elde edilir (mahkeme idaresi/kalem) (kütüphane) (arşiv)

Profesyonel Organizasyon Profesyone: ileri derecede yetenekli ve eğitimli çalışan (öğretim görevlisi, doktor, avukat, savcı, hakim) İşin neticesi mesleğin gerektirdiği yetenekler ile elde edilir

Yönetim İnsanlara bir şey yaptırmak Yönetim tarzı organizasyona bağlıdır Veya duruma (“bağırarak”)

Profesyoneller Motivasyonla yönetim Çalışma şartlarının oluşturulması Onlara sorumluluk verin Dikkat: profesyonellere bürokratlarmış gibi davranırsanız onlar da öyle hareket eder!

Temel kurallar Bir numara: Doğru şeyleri yapmak Doğru şeyleri iyi yapmak

Şeffaflık Yaptığınızı söyleyin Söylediğinizi yapın Söylediğinizi yaptığınızı gösterin

Doğru şeyler? Vizyon: Mahkemenin varoluş sebepleri Başarılacak hedefler Misyon: Vizyonun nasıl gerçekleştirileceği

Vizyon Mahkeme bir kurumdur İhtilafları dinlemek ve Karara bağlamak - bağımsız ve - tarafsız olarak

Vizyon (devam) Makul - kalite - hız - etkinlik - mahkeme kullanıcısı uyumu standartları uyarınca

Vizyon (devam) Adaletin adil bir şekilde dağıtıldığına Toplumun güveninin Kazanılması ve Sürdürülmesi

Misyon Yüksek nitelikli kişilerin iyi bir hava içerisinde görülebilir sonuçları elde etmek amacıyla birlikte çalıştığı bir organizasyonun kurulması ve sürdürülmesi.

Temel Kural 2 Kontrolsüz devir olmaz (p.m. devir)

Sorumluluk olmaksızın yetki ve imkan olmaz Temel Kural 3 Sorumluluk olmaksızın yetki ve imkan olmaz Hesap verebilirlik olmadan sorumluluk olmaz ve tam tersi!

Mahkeme Mahkeme: - bürokratik bir organizasyonun yardımcı olduğu - profesyonel bir organizasyondur

Profesyonel Organizasyon Stratejik zirve Yardımcı personel Teknolojik yapı Orta hat Operasyon çekirdeği

Stratejik zirve (liderlik) Temel süreç Teknolojik yapı Açıklama Stratejik zirve (liderlik) Temel süreç Teknolojik yapı Danışma birimleri (insan kaynakları, mali denetim)

Her bir mahkeme için bilgi: Denetim için gerekli Her bir mahkeme için bilgi: - görülecek dosyaların sayısı (kategoriler) - hakimlerin ve yardımcı personelin sayısı - maaş, vs. için maliyetler - tedarik/teknolojik yapı için maliyetler - danışma personeli için maliyetler

Mahkemelere özel Bağımsız hakimler, ömür boyu görevli Yardımcı personel, o kadar bağımsız değil Uygunsuz etki riski Temel ilkeler: adil yargılanma

Hakimin temel görevi Dinlemek Karar vermek (kalan tüm iş başkalarınca yapılabilir)

Bağımsızlık Sonuç: Daha az esnek organizasyon İşten çıkarılamaz veya başka yere tayin edilemez

Mümkün olan çözüm Hakimler için yardımcılar Bağımsızlığın sağlanması ve uygunsuz etkinin önlenmesi Hiyerarşik ilişki yerine işlevsel ilişki

Adli yardımcılık Asistanlar: Düzenleme ve kolaylaştırma Dosyaların ve duruşmaların hazırlığı Kararlar için taslak hazırlama veya raporlama Düzenleme ve kolaylaştırma İşin standartlaştırılması (aynı türden sık görülen davalar); Bilgisayarlarda şablonların kullanımı; Dikte makinesi (diktafon)

Hakimlerin yaklaşımı Problem yerine çözüm bulunması; Kısa kararlar; Davaların sulhle neticelendirilmesi; Duruşmaların yapılması

Hakimlerin “yönetimi” Düşünce desteği ve motivasyon ihtiyacı; Çıktıların kontrolü ihtiyacı; İş yükü ve sorumlulukların farkında olmak Hakimler insandır

Engeller (ilk derece mahkemeleri) Profesyonel liderlik eksikliği; Uygunsuz etki endişesi (yardımcı personel tarafından) İyi uygulamaların geliştirilmesi için bir yapı olmayışı Kariyer sistemi Teftişin Rolü

Gelecek için ihtiyaçlar Mahkeme organizasyonu ile ilgili eleştirel düşünme; Denetimin kapsamı boyutu Çözümlerin geliştirilmesi ve uygulamaya konulması Organizasyon üzerindeki kontrolün artırılması Kişilerin ve kaynakların etkin kullanımı

Mali yönetim Adım adım: Önce organizasyon üzerinde kontrol; Sonra hakimler ve personel üzerinde kontrol Finansman araçları Mahkemelerin bütçelendirilmesi (denetim ve kurallara tabi)

İhtiyaç duyulan liderlik Organizasyon üzerinde kontrol İlham Teminat Motivasyon

Kişisel ve mesleki yetkinlik İşbirliğine açık tutum Liderliğin boyutları Şeffaflık Vizyon Kişisel ve mesleki yetkinlik İşbirliğine açık tutum En alttan en üste yaklaşımı

Bir çok ülkede: mahkeme başkanı Rol : Liderliği temsil Strateji Bağlayıcı ve harekete geçirici Dış irtibatlar Disipline edici rol Eşitler arasında birinci

Özellikler Başkan: İyi hakim Yönetim becerileri İyi bir iletişimci Kişisel yetkinlik Dürüstlük

Ancak: Başkan bir hakimdir Kendiliğinden iyi bir yönetici değil Bu nedenle: Karmaşık organizasyonu idare edebilecek bir müdür ihtiyacı (mali konular, lojistik, adliye binası, tedarik süreçleri)

Yönetim Mahkeme müdürü/yöneticisine ihtiyaç: Başkan + mahkeme müdürü = TAKIM

Özet Mahkeme bir organizasyondur Liderliğe ihtiyaç duyar Denetler Herkes görevlerinin bilincinde Girdilerin ve çıktıların denetimi İnsan kaynakları araçları: motivasyon ve denetim

Sorular/Gözlemler? Teşekkür ederim!