Klasik Anlatı Sineması

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BETİMLEYİCİ ANLATIM Bu tekniği uygulayan yazarın amacı, okuyucunun görmediği bir görüntüyü, olayı, yeri, okuyucunun kafasında canlandırmaktır. Yazar.
Advertisements

HİKÂYE (ÖYKÜ) Sevcan ÖZDEN Sultanahmet Anadolu
TEŞVİK ÖDÜLLERİ.
Radyo ve Televizyon Teknolojisi Programı
Görsel Tasarım İlkeleri
ReklamMatik Projesi Hit Teknoloji Haziran Televizyon Reklamlarının Avantajları; Duyguları kolayca harekete geçiren formata sahiptir. İmaj hedef.
TÜRKÇE / Olay Yazıları (Öykü-Roman)
METİNLERİN SINIFLANDIRILMASI
Medya  Medya, her türden sözlü, yazılı, basılı, görsel metin ve imgeleri içeren çok geniş iletişim araçlarını kapsayan bir kavramdır. Bu kavramın içine.
LİDERLİK.
5. SINIF TÜRKÇE KONU ANLATIMI
İLETİŞİM METİNLERİ ÇÖZÜMLEMELERİ II
Öykü ( Hikaye ).
HUGO MUNSTERBERG HUGO MUNSTERBERG KİMDİR? BİÇİM VE İŞLEV KONU PSİKOLOJİ İLE İLGİSİ SONUÇ OLARAK.
MASAL.
Laura Mulvey’nin Kadının Sinemadaki Temsiline Yaklaşımı
STORYTELLING Game Design Denizer Yıldırım.
Elements of Gameplay Betül Altındiş.
BÖLÜM V: FOCUS NAZAN SEZEN. “Akışı hisset… Akıntının bir parçası olmak için, amacı anlamalısın” Warrel Dane.
SINIF KURALLARI.
CÜMLEDE ANLAM.
Yapım Unsurları Hedef kitleye ulaşmak için değişik unsurlardan faydalanılır. Hedef kitlenin dikkatini çekmeyen yapımların ya eksik içerik ya da teknik.
Yapım Aşamaları (Production Steps)
TIME OF MY LIFE Yönetmen: Nic Balthazar Yapımcı: Peter BOUCKAERT(Eyeworks) Yapım Yılı: 2012 Oyuncular: Koen De GRAVES, Ben SEGERS, Lotte PINOY, Felix MAESSCHALCK,
Storytelling Özge GİRAY KARADAĞ
DIŞAVURUMCULUK.
ROL OYNAMA ve DRAMA.
ÇOCUK VE AİLE İÇİ ŞİDDET
CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI
TİYATRO.
FESKOM AKADEMİ CANLI ONLINE EĞİTİM
Binbir Gece Masalları.
Görsel Tasarım İlkeleri
Etkili Sunum Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
3D Modelleme & Animasyon Programı
GÖSTERMEYE BAĞLI DÜZYAZI TÜRLERİ
SANAT TARİHİ Nurdan Gül Kökten.
Algoritma Mantığı ve Akış Diyagramları
Yapım Aşamaları (Production Steps)
BAĞIMLILIK TÜRLERİ 1-TEKNOLOJİ 2-TÜTÜN 3-MADDE 4-ALKOL 5-KUMAR
Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Ders Adı :Çoklu Ortam Tasarımı ve Üretimi.
Anlatmaya Bağlı Metinler
Anlatmaya Ba ğ lı Edebi Metinleri İ nceleme Yöntemi Anlatmaya Ba ğ lı Edebi Metinleri İ nceleme Yöntemi.
Öyküleme Teknikleri.
NEDİR TİYATRO?.
KIZ KARDEŞİM MOMMO.
KONU Süreçsel Drama Yaklaşımı
ONUR ÜNLÜ.
FABL TÜRÜNÜN ÖZELLİKLERİ HAZIRLAYAN: Özgür AKKAYA
Fazilet Hazal Burmabıyık
Algoritma ve Akış Şemaları
TÜRKÇE DERSİ İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar
Optik Yansıma.
Hikaye.
ROL OYNAMA ve DRAMA.
MEL GİBSON (CESUR YÜREK)
Resimle İlgili Meslekler
İletişim teknolojilerinde ki hızlı gelişim küreselleşmeyi hızlandırmaktadır. Özelikle mobil iletişim sistemlerinin yaygınlaşması ile dolaşımda olan bireylerin.
Algoritmanın Hazırlanması
Sunum Teknikleri - Prof.Dr. Durmuş Dündar Arş.Gör. Nurten Çalışkan
FABL NEDİR ?. FABL NEDİR  Bir tür küçük öyküdür.  Olaya dayalı bir anlatımı vardır.  Hayattan alınan küçücük kesitler, hayvanlar ya da bitkiler arasında.
 Günümüzde halen Dünya'nın küresel olmadığını iddia eden gericiler bir yana, eğer ki hayatınızda tek bir defa bile yurtdışına uçakla gittiyseniz (hatta.
ALTIN KURALLARLA GÜVENDEYİM
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
KÜLTÜR Kitle Kültürü ve Dijital Çağda Kültür
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Siyaset Bilimi II 9. Hafta: milliyetçilik.
Sinemada Kurgu-1 Tarihçe.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Öykü ( Hikaye ). Gerçekleşmiş ya da gerçekleşmesi mümkün olayların kişi, zaman ve mekâna bağlı olarak farklı bir kurguyla anlatılmasına "öykü (hikâye)"
Sunum transkripti:

Klasik Anlatı Sineması

Klasik sinema anlatısının temelini Aristoteles dramaturjisinin serim, düğüm, çatışma, doruk nokta ve çözüm aşamalarını içeren yapısı oluşturur.

Aristotelesçi dram anlayışı gerçeğe benzeme yanılsaması yaratarak, karakterlerin ya da olayların gerçekliğinden şüphe duyulmamasını ve izleyicinin olaya katılmasını amaçlar.

İzleyici filmin başladığı andan bitiş anına kadar olayın gerçekten olduğunun sanmalıdır. Yanılsamanın inandırıcılığı için mantıklı neden-sonuç ilişkisinin sağlanır.

Klasik Hollywood sinemasında yan olaylar, ana öykü etrafında gelişen küçük öyküler, karakterlerin birbiri ile iç içe geçen hikayeleri ve yan karakterler, olay örgüsü etrafında toparlanır.

Klasik sinema gerçeğe tutkun değildir Klasik sinema gerçeğe tutkun değildir. O gerçeği yakalamaya değil gerçeklik yanılsaması yaratmaya çalışır. Geleneksel film yapısı özellikle diyalogları kesecek her türlü gürültüden kaçınır. Konuşmaların açık ve net biçimde anlaşılır olmasını ister.

Geleneksel sinema kalıplarından birisi olan anlatının devamlılığı ilkesidir. Filmlerde zaman doğrusal bir çizgide ilerler, tıpkı hayattaki gibi. Böylece izleyici filmin gerçekliğine dair mantıklı nedenleri üretmiş olur.

Klasik sinema ideolojik mesajları görünmez kılarak izleyicinin izlediği yapıtı olduğu gibi, sorgulamaksızın kabul etmesi üzerine kuruludur.

Klasik sinemadaki paralel kurgu yoğun olarak kullanılır Klasik sinemadaki paralel kurgu yoğun olarak kullanılır. Bu kurgu anlayışı Hollywood sinemasında bir kural haline gelen anlatımın görünmezliği ilkesi asla bozulmaz. Filmdeki olay örgüsünün devamlılığı önemlidir. İzleyicinin katılımını şart koşar.

Hollywood sineması stüdyo, dekor, makyaj gibi olanaklardan yararlanmıştır. Hollywood sinemasında dekor doğal olana mümkün olduğunca çok benzetilir. Klasik sinema doğal mekanlar ve gerçekliğin görüntüsünü yaratmaya çalışır

Star sistemi

Stüdyo sistemi

Klasik Sinemanın Yedi Temel Özelliği Alternatif Sinemanın Yedi Geçişli Anlatı Geçişsiz Anlatı Özdeşleşme Yabancılaşma Saydamlık Öne Çıkma Tek Anlatım Çok Anlatım Son Açık Uç Hoşlanma Rahatsız Olma Yapıntı Gerçek

Klasik sinemada temel olan öyküdür Klasik sinemada temel olan öyküdür. Öykü izleyiciye aktarılırken seyircinin filmle özdeşleşmesi ana amaçtır. Seyirci filmi izlerken kendisini kahramanın yerine koyar, onunla sevinir, üzülür, aşık olur. Böylece özdeşleşmenin gerçekleşmesi sağlanmış olur.

İzleyicinin filmi izlerken özdeşleşebilmesi için filmin saydam olması gerekir. Yani görünmezlik olarak ifade edebileceğimiz bu durumda, izleyici film izlediğini unutmalıdır. İzleyici filme yabancılaşmamalı, kendisini olayların akışı içinde hissetmelidir.

Klasik sinemanın bir diğer özelliği de tek anlatımlı olmasıdır Klasik sinemanın bir diğer özelliği de tek anlatımlı olmasıdır. Öyküde olaylar giriş, gelişme ve sonuç bölümlerinden oluşur.