MESLEKİ ETİK Çevre Etiği Prof.Dr. Fatih M. Botsalı MK MK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖFKE DUYGUSUNUN TANINMASI VE KONTROL EDİLMESİ
Advertisements

Etik Günü Göktuğ Kubat 4-C 414 Göktuğ Kubat.
Bilişsel Alan Kuramları ve Eğitim Programları S.37-47
Yrd. Doç. Dr. Mehmet OKUTAN
MEDYA Medyayı Tanımak - Haber ve Unsurları -.
Sosyalleşme & Sosyal Ahlak
Etik ve Meslek Etikleri
ETİĞİN UNSURLARI.
AHLAK FELSEFESİ.
BİZ KİMİZ?  Hacettepe Üniversitesi Okuma Topluluğu, kısa adıyla “ HUNOK ” 2007 yılında Hacettepe Üniversitesi öğrencileri tarafından kurulmuştur. Bununla.
SULTAN GAZAL TANRIVERDİ KEMAL KILINÇ BAŞAK KARAMAN ZEYNEP BİLİROĞLU
İŞYERİNDE ETİK (AHLAK)
İNSAN-ÇEVRE İLİŞKİLERİNİN TARTIŞILDIĞI DÖNEM
Bilimsel Araştırmada Etik Bilim Nasıl Etik Olur?
ETKİN İLETİŞİM BECERİLERİ GELİŞTİRME
Kullanıldığı Durumlar? Tekniğin Dezavantajları?
Analitik Eğitim Felsefesi
Kültür.
Eleştirel eğitim felsefesi
Felsefe-Bilim İlişkisi
MESLEKİ ETİK Sosyal Deney Prof.Dr. Fatih M. Botsalı MK
Yönetici Kimdir Yönetici bir işi yapmak için insanları ve kaynakları yöneten kimsedir. Yöneticilerin bir çok özelliği olması gerekir.
KİŞİSEL MAHREMİYET ve TACİZ
Adli Muhasebe SELÇUK GÜLTEN S.M.MALİ MÜŞAVİR.
YÖNT 102 – İŞLETMEYE GİRİŞ II
Eğitim Felsefesi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
AHLAK NEDİR?.
VARLIK FELSEFESİ ( ONTOLOJİ )
MESLEK ETİĞİ Öğr. Gör. Alev UYSAL.
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
İDARE HUKUKU BİRİNCİ BÖLÜM Öğr. Gör. A. Çağlar ERKAN.
ÖĞR. GÖR. MEHMET AKİF BARIŞ
ÇOCUK EDEBİYATI ÖĞRETİMİ
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli
ÖĞR. GÖR. MEHMET AKİF BARIŞ
BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN. BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN.
YANLIŞSIZ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Öğr. Gör. Fidan Özbey
Etik Türleri.
IV. Ünite Ahlak Felsefesi ETİK.
YÖNETİMDE YENİ GELİŞMELER KURUMSAL YÖNETİM (CORPORATE GOVERNANCE)
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
ATEİZM – AGNOSTİSİZM. Tanrı’nın Varlığını Reddedenler Tanrının varlığını reddeden görüşlere ateizm, kişilere de ateist denir. Ateizm, inançsızlığı ve.
KİŞİSEL MAHREMİYET ve TACİZ
KİŞİSEL MAHREMİYET VE TACİZ
Sağlık ve Kültür Doç.Dr.Melike Kaplan.
Sağlık ve Kültür Doç. Dr. Melike KAPLAN
HEMŞİRELİĞİN TARİHÇESİ ve DOĞASINI OLUŞTURAN KAVRAMSAL ÇERÇEVE
Örgüt Nedir? Neden Vardır?
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
Bilimsel İçerik Bilimsel içerik, bilimsel bilgiyi oluşturmaktadır. Erken çocukluk döneminde fen eğitimi de, çocukların yaşadığı çevre hakkında gerekli.
Sosyal Hizmet Etiği Dersine Giriş Etik Nedir Ne Değildir?
YÖNT 102 – İŞLETMEYE GİRİŞ II
Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk Anlayışı
Bireysel Çalışma Yöntemi
ETİK KAVRAMI VE TÜRLERİ
Din,Ahlak, Değer İlişkisi Ve Eğitimi
ETİK DEĞERLER SUNUMU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Halkla İlişkilerden Ne Anlıyoruz?
Test 1.
EKOLOJİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
VAROLUŞÇULUK VAR OLMAK, ÖNCE KENDINI TANıYABILME CESARETINI GÖSTEREBILMEKTIR. VAROLUŞÇULUK, 20. YY ıN SONLARıNA DO Ğ RU FRANSA’DA ORTAYA ÇıKAN INSANıN.
SOS407 – Kadın Çalışmaları
İnsanın duyumsanabilir veya düşünülebilir olanlara dair sezgi, gözlem veya akıl yürütme etkinlikleriyle ulaştığı betimlemeler veya yaptığı belirlemeler.
Sunum transkripti:

MESLEKİ ETİK Çevre Etiği Prof.Dr. Fatih M. Botsalı MK1210312 MK1215312 SELÇUK ÜNİVERSİTESİ MESLEKİ ETİK MK1210312 MK1215312 Çevre Etiği Prof.Dr. Fatih M. Botsalı

ÇEVRE ETİĞİ Çevre etiği ya da çevreci etikler olarak adlandırılabilecek etik kuramlar, 20. yüzyılın başlarından itibaren ortaya çıkmıştır. 20. yüzyıla dek insanlar arası ilişki türlerinden biri olarak tanımlanan etik “Çevre Etiği” kavramının ortaya çıkması ile doğa ile insan ilişkisi için kullanılmak istenilmiştir.

ÇEVRE ETİĞİ Bir felsefe disiplini olarak çevre etiğinin söylemi öncelikle yaşanan çevre sorunlarına kamuoyu dikkatini çekmek üzerine kuruludur.  Etik felsefenin bir alt disiplini olarak, ne yapılması ya da yapılmaması gerektiği hakkında genel bir bilgi sağlar. Nasıl yasamalıyız? Ne yapmalıyız? Hangi davranışlarımız doğru ya da yanlıştır? Ahlaki anlamda zorunluluklarımız neler olmalıdır? Gibi sorular etiğin konusunu oluşturur. Bu boyutuyla çevre etiği bir eylem etiği olarak da adlandırılmaktadır ve uygulanan çevre politikalarının takipçisidir.

ÇEVRE ETİĞİ Çevre ve etik sözcüklerini yeniden bir arada getirecek olursak; çevre etiğini, insanın içinde yaşadığı çevreyle, onun doğal dengesini bozmadan, nasıl bir ilişki geliştirmesi gerektiğini araştıran bir felsefe disiplini olarak tanımlayabiliriz. Genel olarak düşünüldüğünde, “çevre etiğinin insanın doğayla, ya da geniş anlamda kendi dışındaki dünya ile nasıl ilişkide bulunması gerektiğini incelediğini söyleyebiliriz.

ÇEVRE ETİĞİ Çevre etikçileri insanoğlunun ve doğanın sürdürülebilir geleceğini tehdit eden politikaların çevre duyarlılığı bilincini gölgelemesini engellemek isterler.  Çevre etiğinin kavramsal sınırlarının kesin olarak çizilememesi ve bireysel kullanıma açık olması dolayısıyla pek çok çevre etiği görüsü ortaya çıkmış, bir anlam ve kavram kullanımı göreceliğiyle karşı karşıya kalınmıştır.  Çevre sorunlarına artan ilginin doğal bir sonucu olarak bu konunun çözümüne yönelik çevre etiği görüşleri oldukça farklılaşmıştır. Ancak, tüm bu farklılaşmalara rağmen hepsinin ortak ilgisinin çevre sorunlarının en aza indirilmesi olduğu söylenebilir.

ÇEVRE ETİĞİ Buna karşın tüm görüşlerin birleştiği ortak nokta insan-doğa ilişkilerinin ahlaki yönünün vurgulanması ve insanın doğal çevreye, diğer varlıklara karşı sorumluluk duygusu geliştirmesi gerektiği düşüncesi olmuştur.  İnsanın çevresine, doğanın elementlerine vereceği zarar kendisine verdiği zarardır. Buna dayanarak derin ekoloji sadelik yaşamını önerir: Sadelik! Sadelik! Sadelik!

ÇEVRE ETİĞİ İlk kavramsal anlamdaki eleştiriler ve kuramlar sorunların bas gösterdiği Amerika’da ortaya çıkmıştır: Giffrod Pinchot doğal kaynak korumacılığı (conservation) kavramını ortaya ilk atan düşünürdü. Gereksiz doğal kaynak kullanımında bireyi değil çoğunluğun yararını düşünen faydacı bir anlayışı oturtmaya çalıştıysa da onu izleyen George Perkins Marsh 1864 yılında yazdığı Man and Nature (İnsan ve Doğa) adlı yapıtında çevreyle ilgili argümanların pek çok temel dayanaklarını ortaya koymuştur.

ÇEVRE ETİĞİ Marsh’a göre doğa insanlara tüketilsin diye değil, yararlanılsın diye verilmiştir. Ancak insanlar doğayı dengede tutmanın yolunu öğrenmek yerine onu “sömürmek” yolunu seçmiştir. Marsh sömürü düzeninin yok edilmesini tekil insanı aşan bir düzlemde, güçlü şirketlerin hükümetlerce kontrolünde görmüştür.

Kaynak Felsefe Ansiklopedisi