A NALIZ EĞİTSEL YAZILIM GELİŞTİRME
A NALIZ İçeriğin Analizi Öğrenci Özelliklerinin Analizi Sınırlıkların Belirlenmesi Bütçe Oluşturulması Proje Planı Dokümanı Oluşturulması
A NALIZ İçeriğin Analizi Öğrenci Özelliklerinin Analizi Sınırlıkların Belirlenmesi Bütçe Oluşturulması Proje Planı Dokümanı Oluşturulması
İ ÇERIK A NALIZI Ne öğrenilecek? Öğrenilecek içeriğin düzeyi ne olmalı? İş-görev analizi yapılmalı
İ ÇERIK A NALIZI İş analizi, işi öğretebilecek temel unsurlara ayrıştırmak ve ferde öğretim yoluyla kazandırılabilecek temel davranışları göstermek amacıyla gerçekleştirilir.
İ ÇERIK A NALIZI Verimli çalışabilmek için, “adama göre iş değil, işe göre adam alma” ilkesini uygulayabilmenin ilk şartı, “ne tür iş görenlere ihtiyaç olduğunun” tam ve doğru olarak belirlenmesidir. Bu amaçla- iş analizi
İ ÇERIK A NALIZI İş görev analizinde iki esas adım vardır; İş Tanımı Görev Analizi
İ ÇERIK A NALIZI İş tanımlarının ortak amacı, işin kimliğinin ortaya çıkarılmasıdır. Aynı zamanda, işlerin ayrıntılı özelliklerini, diğer işlerle ilişkilerini ve onlardan ayrıldığı yönleri de belirlemektedir.
İ ÇERIK A NALIZI Görev analizleri, işin ana parçalarını oluşturur ve yapılması gereken işi, başarılması gereken görevleri listeler, buna görevin tanımı denir. Görev analizinde iş, görev kümelerine ayrılır. Bu kümeler gerçekleştirildiğinde iş oluşur.
İ ÇERIK A NALIZI Görev analizini tamamlamanın ilk adımı, analiz edilen işin içine alınan tüm görevleri listelemektir. Bu listeleme, analiz yapanın iş bilgisine dayanır ve halihazırda işi yapan kişilerin gözlemlenmesi ve kendileri ile karşılıklı görüşülmesi ile desteklenir.
İ ÇERIK A NALIZI
İş analizi yöntemleri Gözlem metodu Birebir görüşme metodu Grup görüşmesi metodu Yapılandırılmış anket metodu Teknik konferans metodu Günlük metodu
İ ÇERIK A NALIZI İçerik analizi ile: Sunulacak içeriğin ana başlıkları Detayları Örnekleri Konular arası ilişkiler belirlenir.
A NALIZ İçeriğin Analizi Öğrenci Özelliklerinin Analizi Sınırlıkların Belirlenmesi Bütçe Oluşturulması Proje Planı Dokümanı Oluşturulması
Ö ĞRENCI ANALIZI Bir öğretim programının başarılı olması o programda yer alan öğrencilere uygun olması ile doğrudan ilişkilidir. Park ve Hannafin’e göre (1993) öğretim sistemleri, öğrencilerin gereksinim ve bireysel farklılıklarına cevap verebildiği ölçüde işlevseldir ve teknoloji tabanlı öğretim sistemleri bunun için fırsat sağlamaktadır.
Ö ĞRENCI ANALIZI Bireysel farklılıklar, öğretim sürecinde öğrencilerin bilgiyi alma ve islemede kullandığı yol ve yöntemleri etkilemekte, öğrenme ortamından beklentilerinde değişikliklere yol açmaktadır.
Ö ĞRENCI ANALIZI Öğrencilerin Yeterlilikleri Bilişsel Duyuşsal Psikomotor Öğrenme stilleri Yaşları Ön bilgileri Geçirdikleri yaşantıları İlgileri Algısal tercihleri Psikolojik faktörler …
Ö ĞRENCI ANALIZI Bireysel farklılıklarla ilgili çok sayıda kuram öğrenme stili ve bilişsel stil tanımlanmıştır
Ö ĞRENCI ANALIZI Çoklu zeka kuramı Dil zekası, Matematiksel-mantıksal zeka, Görsel-Uzamsal zeka, Müziksel zeka, Bedensel zeka, Sosyal zeka, Öze dönük zeka, ve Doğa zekası
Ö ĞRENCI ANALIZI Bilişsel stil Alan bağımlılığı Alan bağımsızlığı Alan bağımlılığı/bağımsızlığı, bireylerin bilgiyi nasıl islediğini ve kavradığını belirleyen bilişsel bir stildir (Howard, Watson & Allen, 1993).
Ö ĞRENCI ANALIZI Dunn ve Dunn’ın Öğrenme Stilleri Modeli
Ö ĞRENCI ANALIZI Dunn ve Dunn’ın (1978) öğrenme stilleri modeli, öğrencinin öğrenme yeteneğini etkileyen beş yapı tanımlar; 1. çevre, 2. öğrencilerin duygusal özellikleri, 3. sosyolojik tercihler, 4. psikolojik özellikler ve 5. bilgi işleme
Ö ĞRENCI ANALIZI Öğrencilerin Yeteneklerinin İhtiyaçlarının ve İlgilerinin belirlenmesi konuların seviyesinin, kazanımlarının ve sıralanmasının belirlenmesini etkiler
A NALIZ İçeriğin Analizi Öğrenci Özelliklerinin Analizi Sınırlıkların Belirlenmesi Bütçe Oluşturulması Proje Planı Dokümanı Oluşturulması
S ıNıRLıKLARıN B ELIRLENMESI Donanım Yazılım Bütçe Zaman Çizelgesi Müşteri Sorumlulukları Yazılım Geliştiricinin Sorumlulukları İçerik
S ıNıRLıKLARıN B ELIRLENMESI /D ONANIM
S ıNıRLıKLARıN B ELIRLENMESI / YAZILIM
S ıNıRLıKLARıN B ELIRLENMESI / BÜTÇE - ZAMAN ÇIZELGESI
S ıNıRLıKLARıN B ELIRLENMESI /M ÜŞTERI S ORUMLULUKLARI
SINIRLIKLARIN BELİRLENMESİ/YAZİLİM GELİŞTİRİCİNİN SORUMLULUKLARİ
S ıNıRLıKLARıN B ELIRLENMESI / IÇERIK
A NALIZ İçeriğin Analizi Öğrenci Özelliklerinin Analizi Sınırlıkların Belirlenmesi Bütçe Oluşturulması Proje Planı Dokümanı Oluşturulması
B ÜTÇE O LUŞTURULMASI İçerik Edinme Standartların Geliştirilmesi İçeriğin kodlanması Ekranlar Yazılım türü-modüller Grafikler Video Ses Etkileşimler Verilerin Toplanması Paketleme Kılavuz kitaplar Seyehat/yol
A NALIZ İçeriğin Analizi Öğrenci Özelliklerinin Analizi Sınırlıkların Belirlenmesi Bütçe Oluşturulması Proje Planı Dokümanı Oluşturulması
P ROJE P LANI D OKÜMANI O LUŞTURULMASI Dokümantasyon Bütçe Yönetimi Zaman Yönetimi
K AYNAKÇA Alessi, S. M. ve Trollip, S. R. (2001). Multimedia For Learning. Allyn and Bacon, Boston, London, Toronto, Sydney,Tokyo, Singapore. Yalın, H.İ.(2008). İnternet Temelli Eğitim. Ankara: Nobel Yayınevi. Kuzgun, Y. ve Deryakulu, D. (2004). Eğitimde Bireysel Farklılıklar. Ankara: Nobel Yayın-Dağıtım. Somyürek, S. ve Yalın, H. İ. (2007). Bilgisayar Destekli Eğitim Yazılımlarında Kullanılan Ön Örgütleyicilerin Alan Bağımlı ve Alan Bağımsız Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 5(4)