A NALIZ EĞİTSEL YAZILIM GELİŞTİRME. A NALIZ İçeriğin Analizi Öğrenci Özelliklerinin Analizi Sınırlıkların Belirlenmesi Bütçe Oluşturulması Proje Planı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KONU: UZAKTAN EĞİTİM TÜRLERİ
Advertisements

Eğitim Psikolojisi ve Öğretmen
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Materyal Geliştirme Süreci-Aşamalar
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Duran Uygur
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
ÖZEL DERS YAZILIMLARI (Tutorials)
Eğitim Öğretimde Planlama
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
Çoklu Zeka Kuramı (Theory of Multiple Intelligences)
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
1.Hafta: Özel Gereksinimli Bireyler ve Özel Eğitim
ÖĞRENME ORTAMLARINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ
HIZLI DOĞRU EKONOMİK ÇÖZÜMLER İÇİN…
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Özel Öğretim Yöntemleri
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
SİMULASYONLAR (BENZETİŞİM) (Simulations)
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
ALIŞTIRMA YAZILIMLARI (Practice and Drills)
PROGRAM TASARIMI
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
ÖĞRETİM TASARIMININ TARİHSEL GELİŞİMİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
Eğitsel Oyunlar.
EĞİTSEL OYUNLAR (Educational Games)
EĞİTSEL YAZILIMLAR GİRİŞ Sibel SOMYÜREK.
UYARLANABİLİR EĞİTSEL HİPERORTAMLAR
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
Kemal ŞENTÜRK Biyoloji
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
TESTLER. 2 Değerlendirme  Öğretim sürecindeki değerlendirme basamağı etkili öğretim için vazgeçilmezdir.  Değerlendirme; Konunun ne düzeyde anlaşıldığını.
Danışman: Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Melike ELMEZ
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ EĞİTİMDE YENİ YÖNELİMLER Prof. Dr. Özcan DEMİREL 27 Kasım – 1 Aralık 2006 Mersin.
Öğrenme -Öğretme Modelleri
PowerPoint’te Görselleri Kullanarak Etkili Sunum Hazırlama
BEDEN EĞİTİMİNDE İŞBİRLİĞİNE DAYALI(EŞLİ) ÖĞRENME YÖNTEMİ
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
Öğrencilerimi ne kadar tanıyorum? Adım…, müzik dinlemek, …olmak istiyorum.. Ben Mesut, babam …, Adım …, hobilerim… Merhaba ben.
İkili Kodlama Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyı.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
Probleme Dayalı Öğrenme
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
Program geliştirme sürecini etkileyen bağlamsal unsurlar Kuramsal (çoklu zeka-genel zeka) Toplumsal değerler Aile beklentileri Toplumsal değer Eğitim sistemi.
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Bireysel Çalışma Yöntemi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTSEL OYUNLAR (Educational Games)
HIZLI DOĞRU EKONOMİK ÇÖZÜMLER İÇİN…
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
UYARLANABİLİR EĞİTSEL HİPERORTAMLAR
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
SİMULASYONLAR (BENZETİŞİM) (Simulations)
Sunum transkripti:

A NALIZ EĞİTSEL YAZILIM GELİŞTİRME

A NALIZ İçeriğin Analizi Öğrenci Özelliklerinin Analizi Sınırlıkların Belirlenmesi Bütçe Oluşturulması Proje Planı Dokümanı Oluşturulması

A NALIZ İçeriğin Analizi Öğrenci Özelliklerinin Analizi Sınırlıkların Belirlenmesi Bütçe Oluşturulması Proje Planı Dokümanı Oluşturulması

İ ÇERIK A NALIZI Ne öğrenilecek? Öğrenilecek içeriğin düzeyi ne olmalı? İş-görev analizi yapılmalı

İ ÇERIK A NALIZI İş analizi, işi öğretebilecek temel unsurlara ayrıştırmak ve ferde öğretim yoluyla kazandırılabilecek temel davranışları göstermek amacıyla gerçekleştirilir.

İ ÇERIK A NALIZI Verimli çalışabilmek için, “adama göre iş değil, işe göre adam alma” ilkesini uygulayabilmenin ilk şartı, “ne tür iş görenlere ihtiyaç olduğunun” tam ve doğru olarak belirlenmesidir. Bu amaçla- iş analizi

İ ÇERIK A NALIZI İş görev analizinde iki esas adım vardır; İş Tanımı Görev Analizi

İ ÇERIK A NALIZI İş tanımlarının ortak amacı, işin kimliğinin ortaya çıkarılmasıdır. Aynı zamanda, işlerin ayrıntılı özelliklerini, diğer işlerle ilişkilerini ve onlardan ayrıldığı yönleri de belirlemektedir.

İ ÇERIK A NALIZI Görev analizleri, işin ana parçalarını oluşturur ve yapılması gereken işi, başarılması gereken görevleri listeler, buna görevin tanımı denir. Görev analizinde iş, görev kümelerine ayrılır. Bu kümeler gerçekleştirildiğinde iş oluşur.

İ ÇERIK A NALIZI Görev analizini tamamlamanın ilk adımı, analiz edilen işin içine alınan tüm görevleri listelemektir. Bu listeleme, analiz yapanın iş bilgisine dayanır ve halihazırda işi yapan kişilerin gözlemlenmesi ve kendileri ile karşılıklı görüşülmesi ile desteklenir.

İ ÇERIK A NALIZI

İş analizi yöntemleri Gözlem metodu Birebir görüşme metodu Grup görüşmesi metodu Yapılandırılmış anket metodu Teknik konferans metodu Günlük metodu

İ ÇERIK A NALIZI İçerik analizi ile: Sunulacak içeriğin ana başlıkları Detayları Örnekleri Konular arası ilişkiler belirlenir.

A NALIZ İçeriğin Analizi Öğrenci Özelliklerinin Analizi Sınırlıkların Belirlenmesi Bütçe Oluşturulması Proje Planı Dokümanı Oluşturulması

Ö ĞRENCI ANALIZI Bir öğretim programının başarılı olması o programda yer alan öğrencilere uygun olması ile doğrudan ilişkilidir. Park ve Hannafin’e göre (1993) öğretim sistemleri, öğrencilerin gereksinim ve bireysel farklılıklarına cevap verebildiği ölçüde işlevseldir ve teknoloji tabanlı öğretim sistemleri bunun için fırsat sağlamaktadır.

Ö ĞRENCI ANALIZI Bireysel farklılıklar, öğretim sürecinde öğrencilerin bilgiyi alma ve islemede kullandığı yol ve yöntemleri etkilemekte, öğrenme ortamından beklentilerinde değişikliklere yol açmaktadır.

Ö ĞRENCI ANALIZI Öğrencilerin Yeterlilikleri Bilişsel Duyuşsal Psikomotor Öğrenme stilleri Yaşları Ön bilgileri Geçirdikleri yaşantıları İlgileri Algısal tercihleri Psikolojik faktörler …

Ö ĞRENCI ANALIZI Bireysel farklılıklarla ilgili çok sayıda kuram öğrenme stili ve bilişsel stil tanımlanmıştır

Ö ĞRENCI ANALIZI Çoklu zeka kuramı Dil zekası, Matematiksel-mantıksal zeka, Görsel-Uzamsal zeka, Müziksel zeka, Bedensel zeka, Sosyal zeka, Öze dönük zeka, ve Doğa zekası

Ö ĞRENCI ANALIZI Bilişsel stil Alan bağımlılığı Alan bağımsızlığı Alan bağımlılığı/bağımsızlığı, bireylerin bilgiyi nasıl islediğini ve kavradığını belirleyen bilişsel bir stildir (Howard, Watson & Allen, 1993).

Ö ĞRENCI ANALIZI Dunn ve Dunn’ın Öğrenme Stilleri Modeli

Ö ĞRENCI ANALIZI Dunn ve Dunn’ın (1978) öğrenme stilleri modeli, öğrencinin öğrenme yeteneğini etkileyen beş yapı tanımlar; 1. çevre, 2. öğrencilerin duygusal özellikleri, 3. sosyolojik tercihler, 4. psikolojik özellikler ve 5. bilgi işleme

Ö ĞRENCI ANALIZI Öğrencilerin Yeteneklerinin İhtiyaçlarının ve İlgilerinin belirlenmesi konuların seviyesinin, kazanımlarının ve sıralanmasının belirlenmesini etkiler

A NALIZ İçeriğin Analizi Öğrenci Özelliklerinin Analizi Sınırlıkların Belirlenmesi Bütçe Oluşturulması Proje Planı Dokümanı Oluşturulması

S ıNıRLıKLARıN B ELIRLENMESI Donanım Yazılım Bütçe Zaman Çizelgesi Müşteri Sorumlulukları Yazılım Geliştiricinin Sorumlulukları İçerik

S ıNıRLıKLARıN B ELIRLENMESI /D ONANIM

S ıNıRLıKLARıN B ELIRLENMESI / YAZILIM

S ıNıRLıKLARıN B ELIRLENMESI / BÜTÇE - ZAMAN ÇIZELGESI

S ıNıRLıKLARıN B ELIRLENMESI /M ÜŞTERI S ORUMLULUKLARI

SINIRLIKLARIN BELİRLENMESİ/YAZİLİM GELİŞTİRİCİNİN SORUMLULUKLARİ

S ıNıRLıKLARıN B ELIRLENMESI / IÇERIK

A NALIZ İçeriğin Analizi Öğrenci Özelliklerinin Analizi Sınırlıkların Belirlenmesi Bütçe Oluşturulması Proje Planı Dokümanı Oluşturulması

B ÜTÇE O LUŞTURULMASI İçerik Edinme Standartların Geliştirilmesi İçeriğin kodlanması Ekranlar Yazılım türü-modüller Grafikler Video Ses Etkileşimler Verilerin Toplanması Paketleme Kılavuz kitaplar Seyehat/yol

A NALIZ İçeriğin Analizi Öğrenci Özelliklerinin Analizi Sınırlıkların Belirlenmesi Bütçe Oluşturulması Proje Planı Dokümanı Oluşturulması

P ROJE P LANI D OKÜMANI O LUŞTURULMASI Dokümantasyon Bütçe Yönetimi Zaman Yönetimi

K AYNAKÇA Alessi, S. M. ve Trollip, S. R. (2001). Multimedia For Learning. Allyn and Bacon, Boston, London, Toronto, Sydney,Tokyo, Singapore. Yalın, H.İ.(2008). İnternet Temelli Eğitim. Ankara: Nobel Yayınevi. Kuzgun, Y. ve Deryakulu, D. (2004). Eğitimde Bireysel Farklılıklar. Ankara: Nobel Yayın-Dağıtım. Somyürek, S. ve Yalın, H. İ. (2007). Bilgisayar Destekli Eğitim Yazılımlarında Kullanılan Ön Örgütleyicilerin Alan Bağımlı ve Alan Bağımsız Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 5(4)