Ziya Gökalp (23 Mart 1876 - 25 Ekim 1924).

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hazırlayan :İ.Durak Sınıf Öğretmeni
Advertisements

ÜŞÜYORDU!.. Lütfen kendi akışında ve sesli olarak sonuna kadar izleyiniz…
İkinci Sınıfta Kutlanan Belirli Gün Ve Haftalar
TANZİMAT DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI
Türkçülük akımının nazariyatçısı / sosyolog / fikir adamı/ eğitimci
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK’ÜN HAYATI
Özboyacı İlköğretim Okulu
İSTİKLAL MARŞI VE KABULU
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İNKILAPLARIN TEMEL KAYNAĞI
ÖZEL YAŞAMI Gülay ERYENTÜ 10 FB-B 31
1.
Dİnİ tasavvuFİ Türk şİİRİ İslamiyet‘in temel ilkelerine dayanarak nefsi arıtıp, ahlâkı güzelleştirerek dini yaşama ve bu yolla allah'a ulaşma düşüncesine.
İstiklal Marşımızın Yazarı
ATATÜRK’ÜN DÜŞÜNCE SİSTEMİ ÜZERİNDE ETKİLİ OLAN GELİŞMELER
MEHMET AKİF ERSOY İSTİKLAL MARŞINI NASIL YAZDI?
Mustafa Kemal ATATÜRK.
CUMHURİYET DÖNEMİ EĞİTİM ANLAYIŞI
MİLLİ EDEBİYAT DÖNEMİ 1.ETKİNLİK EŞLEŞTİRME.
ATATÜRK İLKELERİ.
HUKUKUN DALLARI Doç. Dr. Mustafa ÇEKER.
MEHMET AKİF ERSOY’UN HAYATI ( )
BİRİNCİ DÜNYA SAVAŞI ÖNCESİ’DE OSMANLI DEVLETİ’NİN GENEL DURUMU
5N 1K Değerlendirme Aracı
 “Türklerin son uyanma çağının tarihini yazacak tarihçi bu ad üzerinde mutlaka duracaktır: Mehmed Emin!”
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük CUMHURİYETÇİLİK
EGEMENLİK ANLAYIŞI. EGEMENLİK ANLAYIŞI Millî Egemenliğin en kısa tanımı şudur; “Egemenliğin tek meşru kaynağı ve sahibi Millettir.” Millet iradesi,
Sofya Manastır İstanbul Selanik Mustafa Kemal’in hayatının ve düşüncelerinin şekillenmesinde dört şehir etkili olmuştur. Bu şehirler.
TOPLUMCU GERÇEKÇİLİK (Sosyal Realizm)
MİLLİ EDEBİYAT DÖNEMİNDE ÖĞRETİCİ METİNLER
Türkiye Siyasi Tarihi.
CUMHURİYET DEVRİ TÜRK SANATI
Ahmet Şuayip’ in Biyografisi
ATATÜRK’Ü ETKİLEYEN OLAYLAR
ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCE SİSTEMİNİ HAZIRLAYAN ETKENLER
SİYASİ PARTİ NE DEMEKTİR?
HALK EĞİTİMİ ve HALK EĞİTİM REFORMLARI
ÜNİTE:2.ADIM ADIM TÜRKİYE
HARF İNKILABINDAN MİLLET MEKTEPLERİNE MİLLİ KÜLTÜRÜMÜZ AYDINLANIYOR
‘’……eski dönemin hurafelerinden ve doğuştan var olan özelliklerimizle hiç de ilişkisi olmayan yabancı fikirlerden, doğudan ve batıdan gelebilen etkilerden.
YAKUP KADRİ KARAOSMANOĞLU VE YABAN
İstiklal Marşı’nın Kabulü ve Mehmet Akif Ersoy’un Hayatı
Yunus Emre:  Yunus Emre (d Sarayköy, Mihalıçcık, Eskişehir - ö. 1321), Anadolu'da Türkçe şiirin öncüsü mutasavvıf ve filozof, Anadolu'da yaşamış.
1.ÜNİTE BİR KAHRAMAN DOĞUYOR ÖZET
Osmanlıcılık Nedir? Osmanlıcılık, Meşrutiyet veya Anayasal Monarşi rejimini benimseyen ve hükümdarın yetkilerinin anayasa ve halkoyuyla seçilen meclis.
ATATÜRK'ÜN HAYATI.
Sosyal alan sorular.
NAMIK KEMAL.
Adnan Menderes Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi MEŞRUTİYET Halk Meclisi (Meclis-i Mebusan) Anayasa (Kanun-i Esasi) Padişah (Saltanat ve Hilafet) MEŞRUTİYET.
İKİNCİ MEŞRUTİYET DÖNEMİNDE EĞİTİMİN GENEL ÖZELLİKLERİ
HÜSEYİN RAHMİ GÜRPINAR ( ) Naturalizm’in temsilcisidir. Ahmet Mithat geleneğini sürdürür. Dili sadedir. Kahramanlarını çevrelerinin.
 Osmanlının yıkılı ş ına do ğ ru devleti ve milleti kurtarmak için birtakım fikir akımları olu ş mu ş tur.  Bunlar Osmanlıcılık, İ slamcılık, Batıcılık.
ALİ CANİP YÖNTEM ( ).
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
Aruzu ustaca kullandığı , ulusal duyguları ön plana çıkardığı vatan millet konuları şiirleri ile ün yapmıştır. Milli Edebiyat akımının ilkelerini benimseyen.
Selanik’te yaşadığı yıllarda şiire başlamış, sonraları Agah Kemal takma adıyla Servet-i Fünun’u destekleyen yazılar kaleme almıştır. Sonraki yıllarda.
ZİYA GÖKALP ( ).
YAKUP KADRI KARAOSMANOĞLU.  27 Mart 1889’da Kahire’de doğdu,  Babasının adı Abdulkadir Bey,  Annesinin adı İkbal Hanım’dır.
ÂŞIK TARZI HALK ŞİİRİ.
SÜLEYMAN NAZİF ( ).
( ).  1904 yılında İstanbul’da doğmuştur.  Bahriye Mektebi, İstanbul Üniversitesi Felsefe bölümünde öğrenim gördü.  17 yaşında ‘’İstanbul.
ÖMER BEDRETTİN UŞAKLI (d. 1904, Uşak - ö. 23 Şubat 1946, İstanbul)

Ziya Paşa (1825 – 1880).
TANZİMAT EDEBİYATI’NIN OLUŞUMU
ÜŞÜYORDU!.. Lütfen kendi akışında ve sesli olarak sonuna kadar izleyiniz…
ZIYA GÖKALP (23 MART EKIM 1924). Ziya Gökalp, özellikle Milliyetçilik ve Türkçülük üzerine kaleme aldı ğ ı eserleri ile ünlenmiştir. 18 yaşında.
YAHYA KEMAL BEYATLI ( ). Selanik’te yaşadığı yıllarda şiire başlamış, sonraları Agah Kemal takma adıyla Servet-i Fünun’u destekleyen yazılar kaleme.
İslam kültür ve medeniyetinde yönetim anlayışının esasları.
MİLLİ EDEBİYAT DÖNEMİ Meşrutiyet (1908)'ten sonra memlekette başlayan ve o devirde "Türkçülük" adı verilen milliyet hareketi, "edebiyatta millî kaynaklara.
( ) HAYATI Yakup Kadri Karaosmanoğlu, 1889 yılında Mısır’ın Kahire şehrinde doğmuştur. Sanat hayatına Fecriati topluluğunda başlayan sanatçının,
Sunum transkripti:

Ziya Gökalp (23 Mart 1876 - 25 Ekim 1924)

Ziya Gökalp, özellikle Milliyetçilik ve Türkçülük üzerine kaleme aldığı eserleri ile ünlenmiştir. 18 yaşında intihara teşebbüs etti. Direkt yüreğine sıktığı kurşuna rağmen ölmedi. Jön Türkler’den etkilendi. İttihat ve Terakki Cemiyeti’ne katıldı.

Muhalif eylemleri nedeniyle Bir yıl cezaevinde kaldı Muhalif eylemleri nedeniyle Bir yıl cezaevinde kaldı.Serbest bırakıldıktan sonra 1900′de Diyarbakır’a sürgüne gönderildi. 2′nci Meşrutiyetten sonra İttihat ve Terakki’nin Diyarbakır şubesini kurdu ve temsilcisi oldu. “Peyman” gazetesini çıkardı

“Genç Kalemler” dergisini çıkardı. Meclis-i Mebusan’a seçildi. Türk Ocağı’nın kurucuları arasında yer aldı.

Osmanlı Devleti’nin yenilmesinden sonra tüm görevlerinden alındı. Ermeni soykırımı iddiaları ile ilgili işgal mahkemesi tarafından yargılandı. Malta Adası’ndaki mektuplaşmalar daha sonra Malta Mektupları adıyla kitaplaştırılmıştır.

Sürgün döneminden sonra Diyarbakır’a gitti, Küçük Mecmua‘yı çıkardı. Türkiye Büyük Millet meclisi’ne Atatürk tarafından Diyarbakır mebusu olarak seçildi. 1924′te kısa süren bir hastalığın ardından İstanbul’da vefat etti.

Osmanlı Devleti’nin parçalanma sürecinde yeni bir ulusal kimlik arayışına girdi. “Türkleşmek, İslamlaşmak, Muasırlaşmak” diye özetlediği bu yaklaşımın kültürel öğesi Türkçülük, ahlaki öğesi de İslamdı. Saray edebiyatının karşısına halk edebiyatını koydu. Batı’nın teknolojik ve bilimsel gelişmesini sağlayan pozitif bilim anlayışını benimsedi

Öğretici yönleri öne çıkan destansı (epik) şiirler yazmıştır. Hece ölçüsüyle ve dörtlük nazım birimiyle yazdığı şiirleri,Halk şairlerinin koşmalarını andırmaktadır. Dili , döneme göre oldukça sadedir.

Dini, toplumsal birliğin sağlanmasında yardımcı bir öğe olarak değerlendirdi. Toplumsal ve siyasi görüşlerini anlattığı sayısız makale yazdı. “Türkçülük” düşüncesini sistemleştirdi.

Milli edebiyatın kurulması ve gelişmesinde önemli rol oynadı. ESERLERİ Kızıl Elma (1928) Türkleşmek, İslamlaşmak, Muasırlaşmak (1929) Yeni Hayat (1930) Altın Işık (1927) Türk Töresi (1923) Doğru Yol (1923) Türkçülüğün Esasları (1923) Türk Medeniyet Tarihi (1926, ölümünden sonra) Kürt Aşiretleri Hakkında Sosyolojik Tetkikler (1924’ten sonra) Terbiyenin Sosyal ve Kültürel Temelleri I (MEB 1996)

Vatan Ey Türk, senin köyün hür bir yuvadır Çiftlik değil, yoktur beyi ağası Her köylünün var bir çifti tarlası, Öz evinde o hem bey hem ağa'dır. Hiç kimsenin yarıcısı rençberi Olmaz, ancak olur vatan askeri. Ümmi değil, muallimsiz kalsa da İmamı yok, gene bilir dinini. Dost ve düşman kimdir, bilir dünyada, Doğru bulur... sevgisini kinini. Ona cami, mektep, kitap yapınız. Emin kalır hudutta her kapımız... Lakin ey Türk, bu mesut köy bitiyor! Mültezimin, faizcinin, tüccarın Pençesinde diyor beni kurtarın; Bu üç işi senden çabuk istiyor. Kaldır a'şar usülünü aç banka Yap her semtte bir ziraî sendika.

Teşekkürler ! www.Teknoalem.org