İTÜ-Mimarlık Fakültesi STRATEJİK PLANLAMA YAKLAŞIMI; ‘YENİ KENTSEL DÜZEN’İN KURULMASI İÇİN BİR ARAÇ OLABİLECEK Mİ? 29.Dünya Şehircilik Günü İTÜ-Mimarlık Fakültesi Taşkışla 7-9 Kasım 05 A.Faruk GÖKSU www.kentselyenileme.org
3E-3K-3P İLİŞKİ SİSTEMİ EKONOMİ EŞİTLİK EKOLOJİ EKONOMİ İNSAN VİZYON KENTSEL İNSAN KURUMSAL KÜLTÜREL EŞİTLİK EKOLOJİ PLAN PROGRAM VİZYON PROJE EKONOMİ Kaynak:A.Faruk GÖKSU
STRATEJİK PLAN İLİŞKİ SİSTEMİ Kaynak:A.Faruk GÖKSU-Selim OKTAR
ENTEGRE STRATEJİK PLAN Kaynak:A.Faruk GÖKSU-Selim OKTAR
3K Mekansal Kurumsal KENTSEL KURUMSAL KÜLTÜREL 1-ANALİZ (Durum Analizi-Gelecek Beklentisi) B U G Ü N Mekansal Kurumsal Yatırımcı İ Ş B R L Ğ - U Z A M Yerel Halk 2-VİZYON PLANI (Yol Haritası) (Vizyon-Stratejik Hedefler-Program-Proje) Y A R I N KENTSEL KURUMSAL KÜLTÜREL Mekansal Gelişim Str. Fırsat Alanları Dönüşüm Alanları Proje Geliştirme Vizyon-Öncü/Tetikleyici 3. Yenilikçi Yöntem ve Modeller Stratejik Ortaklık Proje Ortaklıkları Kapasite Artırma Proje Finansmanı İletişim Sosyal-Kültürel Projeler Katılım Yöntemleri Etkinlikler G E L C K 3K 3-STRATEJİK EYLEM PLANI . Proje . İş Programları . Yapılabilirlik Etütleri . İzleme-Değerlendirme Kaynak:A.Faruk GÖKSU
Londra’nın yeşil alanlara zarar vermeden büyümesini sağlamak, Londra’yı insanlar için daha yaşanır kılmak, Londra’yı ekonomisi güçlü bir kent haline getirmek, Toplumun her kesimini kapsamak ve ayrımcılıkla mücadele etmek, Engelliler için erişimi iyileştirmek, Londra’yı daha çekici, planlaması iyi yapılmış, yeşil bir kent haline getirmek,
MARDİN YOL HARİTASI Mardin’in ekonomisini canlandıran ve çeşitlendiren, Mardinlinin yaşam kalitesini artıran, Kentsel ve kırsal çevrenin iyileştirilmesini sağlayan, Kültürel ve doğal çevreyi koruyan, İşbirliklerini önemseyen, Yerelleşmeyi teşvik eden,
Yerel ekonomik kalkınma Toplumsal gelişme ZEYTİNBURNU STRATEJİ VE EYLEM PLANI Deprem sakınımı Yerel ekonomik kalkınma Toplumsal gelişme Çevresel iyileştirme ve koruma Yönetişimin iyileştirilmesi
Uygulama Model ve Araçları STRATEJİK PLAN Vizyon , Mekansal Genel Gelişim Stratejileri, Proje Yönetimi, ENTEGRASYON Mekansal, Sektörel ve Kurumsal Stratejik Planların Entegre edilmesi, İLETİŞİM Kent Planı oluşturulması, Paydaşlar ile iletişiminin kurulması, Kamuoyu yaratılması, TANITIM Uluslararası PR ve Lobicilik, Yarışabilirlik, Uluslararası isim Yarışabilir bir plan Sahiplenme Uygulama Model ve Araçları