Doç.Dr.Ş.Şule ERÇETİN Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
Advertisements

SİSTEM YAKLAŞIMI Çağdaş yönetim ve organizasyonlar sistem yaklaşımından esinlenerek tasarlanır. Günümüzde, sistem kavramına yer vermeyen bir yönetim ve.
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
Beyin Temelli ve Basamaklı Öğrenme S
BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME.
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
SANAT EĞİTİMİ VE YARATICILIK
Yazışma Teknikleri Doç. Dr. Hüseyin Odabaş. Yönetimde Bilgi Üretim ögeleri, 3M [insan (men), para (money), hammadde-malzeme (materials)] olarak sınıflandırılırken,
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
21. Yüzyıl becerileri.
İNTERNETİN KULLANIM ALANLARI
Proje Tabanlı Öğretim (Proje Temelli Öğretim)
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Çiğdem ÖZTÜRK Semra SEVİNÇ Esra SEVİNDİK
BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Kültür ve Dil Hüdayi Can Çankırı, 2014.
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
İNOVASYON.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Hacettepe Üniversitesi – Eğitim Fakültesi STRATEJİK AMAÇLARIMIZ Vizyon ve misyonumuza dayalı olarak oluşturulan.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Örgütsel bilgi kullanımı
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek, İnsan zekâsının çalışması sonucu ortaya çıkan düşünce ürünü,
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
Esneklik. Esneklik, karşılaşılan bir duruma farklı bakış açılarından bakabilmektir.
Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Yönetimi
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
Bilimsel düşünme becerileri
TEMEL BECERİLER-3.
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
DAVRANIŞ BİLİMLERİNİN ETKİLENDİĞİ ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
Sembolik Düşünce Nedir
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
“STRATEJİ NEDİR?” STRATEJİK DEĞİŞİM.
ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER.
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 1. DERS : TANIMLAR
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
GELİŞİM VE ÖĞRENME PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ.
PROF.DR.B.ESRA ASLANERTİK DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ REKTÖR YARDIMCISI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Sunum transkripti:

Doç.Dr.Ş.Şule ERÇETİN Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi

Bu kavramı eğitimde toplam kalite yönetimi ile ilişkilendirmektir. Örgütsel zeka kavramını tartışmak Bu sununun amacı :

n Kimde ? Ne kadar? Nasıl? Niye ? n Sayısız yanıt arayışı, bir o kadar gizem yüklü bir kavram n İşte bazı yanıtlar. –Öğrenme yeteneği –Bazı eğitimciler –Çevreye uyma yeteneği –Bazı biyologlar –Muhakeme yoluyla sonuca ulaşma yeteneği –Bazı psikologlar – içten bir konuşmayla –bir alıntıyla ZEKA

–Sadece ve en çok kendi çocuğunda bulunan şey –Anne ve Babaların çoğu.. –Kendini o konuma getiren ve başkalarında olmayan şey –Bazı yöneticiler Sizinde bir tanımınız vardır elbet

Örgütlerin zekası olabilir mi? Örgütlerin de zekası vardır.

Yeni yüzyılda ikinci yaratılış süreci yaşanmakta, dünya yeniden düzenlenmekte ve Bu gelişmeler sembiyonomik evrim olarak tanımlanmaktadır.

Bir yandan genlerin, ilişkisiz türler arasında bitki hayvan ve insan, tüm biyolojik sınırları aşarak sayısız yeni yaşam biçimleri, yeni yaratıklar yaratmak için nakledilmesi; klonlanarak, seri ve kütlesel üretimle yeni yaratıkların çoğaltılması, yani doğal dünyanın insan eliyle yeniden düzenlenişi.

İletişim ve bilişim teknolojilerindeki gelişmelerle, yazılı belgeler, görsel-işitsel-tele iletişim araçları ve bilişim sistemlerinin kavuşumu, bu kavuşumu sağlayan internetle hiper ağların oluşumu, ulus devletlerin sınırlarını aşan, kültürleri yakınlaştırıp benzeştiren küreselleşme.

Bütün bunlar hem ayrı ayrı, hem iç içe, hem aynı zamanda, hem de değişik yoğunluklarla gerçekleşiyor. Bir alanda herhangi bir gelişme diğerine hızla yansıyor,değişiyor. Bu değişim yeniden diğerlerini ve ilk etki oluşturan sistemi farklılaştırıyor, karmaşıklaştırıyor.

Böylece moleküler parçacıklardan insana, insan toplumlarından insanın oluşturduğu yapı ve örgütlere kadar, “tümüyle” ve “genelleşmiş ” birlikte evrim süreci yaşanıyor. Doğalla yapay, sanatla teknik ve kültürle uygarlık evrilerek, bağdaşık bir bütünde yeniden şekilleniyor.

Öyleyse canlı organizmalar, kendi kendini uyarlayan karmaşık sistemler olarak örgütler zekalarını kullanmak ve geliştirmek zorundadır.

“Örgütlerin amaç yönelimli davranış gösterebilme, bilgi tabanını oluşturabilme ve erişimi sağlayabilme, uygun eylemleri seçebilme, yönetebilme ve sonuçlarını izleyebilme yeteneklerinin bütünüdür.” İşte bazı yanıtlar..

“Bir örgütün amaçları ve yeteneklerine dayalı olarak; ortak eylem ve bilinçle çevresine uyumu, çevresini biçimlendirmesi ve değiştirmesidir. ”

“Örgütün algılanan güçlükleri aşmak için uslamlama yapabilmesi ve bilgiyi kullanabilmesini ifade eden bilişsel kapasitesidir. ”

“Enformasyon teknolojisiyle bütünleştirilen ve örgütün yapı, kültür, çevreyle ilişkiler, bilgi varlığı ve stratejik süreçler gibi çeşitli alt sistemleri tarafından yaratılan problem çözme kapasitesidir.”

“Örgütsel düzeyde düşünme, anlamlandırma, esnek, yaratıcı, uyarlanan biçimde davranma kapasitesidir.”

“Örgütsel belleği kullanarak, çevreye duyarlı olmayı, çevreyi algılamayı ve yorumlamayı; bunlara dayalı olarak uyarlanan davranışlar geliştirmeyi içeren bir öğrenme sürecidir.”

Bu yanıtlar da göz önüne alınarak örgütsel zeka dünyanın yeniden düzenlendiği ikinci yaradılış sürecinde yani sembiyonomik evrimde örgütlerin dirimlerini sürdürmelerini olanaklı kılan yeteneklerinin bütününü ve bunların kullanımını ifade etmektedir.

Eylem ve tepkide çabuk olabilme Değişen durumlara uyarlanabilme. İşleyişte esnek ve rahat olabilme Sezebilme ve öngörülü olabilme. Açık fikirli olabilme Hayal gücünü kullanabilme Yenilenebilme olarak sıralanabilir.

Uygun bir örgütsel yapılanmayı ve işleyişi İnsan kaynağının yönetimini Duyguların yönetimini Teknoloji yönetimini Bilgi yönetimini Örgütsel öğrenmeyi ifade etmektedir.

Eğitim örgütleri bütüncül bir yaklaşımla toplam kaliteyi anlayışını gerçekleştirmek istiyorsa zekalarını geliştirmek ve kullanmak zorundadırlar. Bir başka deyişle zeki örgütler olmak zorundadırlar.

Doç.Dr.Ş.Şule ERÇETİN Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi SUNUYU HAZIRLAYAN: J.Tğm. Volkan Güner GÜNGÖR