Hasta ve Çalışan Güvenliği

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
1EĞİTİM BİRİMİ DİYARBAKIR KHB 90 GÜN ÇALIŞMASI  ‘’Hedeflerle Yönetim İlkesine’’ dayanan bir proje çalışmasıdır.  Çalışma kapsamında 90 gün.
Advertisements

8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
EVDE BAKIM HİZMETLERİ SUNUMU HAKKINDA TEBLİĞ
ÇALIŞAN HAKLARI VE GÜVENLİĞİ
AKILCI İLAÇ KULLANIMI OTURUMLARI İÇİN ÖRNEK SUNUM
ÇALIŞAN HAKLARI VE GÜVENLİĞİ
Psk.Mevlüt ÜLGEN İzmir Tepecik Eğitim ve Araştırma Hastanesi
ÇALIŞAN HAKLARI VE GÜVENLİĞİ BİRİM İŞLEYİŞİ
HASTA VE ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
EVDE BAKIM HİZMETİ SUNAN SAĞLIK KURULUŞU DENETLEME FORMU
Hastane İçi Şiddetin Önlenmesine Yönelik Tedbirler
90 Gün Kampanyası «HEDEFLERLE YÖNETİM İLKESİNE» dayanan bir yönetim kampanyasıdır. Kampanya kapsamında 90 gün gibi bir sürede İl Genel Sekreterliklerinin.
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
DOĞUMHANE HİZMETLERİ HOŞGELDİNİZ.
Daire Başkanı Dr.Ünal HÜLÜR.
HARİCİ FİRMA YÖNETİMİ Tuncay ÖZKAN BOSCH Termoteknik San. Ve Tic. A.Ş
SAĞLIK BAKANLIĞI EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ
AİLE HEKİMLİĞİNDE SAĞLIK OKURYAZARLIĞI
HASTA HAKLARI.
Sağlık Çalışanlarında Enfeksiyon Riski
SAĞLIK PERSONELİNİN ÇALIŞMAKTAN KAÇINMA HAKKI
RENKLİ KODLAR.
Merkezi Randevu Sistemi
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
Hasta Hakları Nelerdir?
ÇALIŞAN HAKLARI ve GÜVENLİĞİ
0+ HASTA MAĞDURİYETİNE VE SAĞLIK ÇALIŞANINA ŞİDDETE ‘DUR’ DEDİK!
KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ HASTANELERİ
GÜVENLİK RAPORLAMA SİSTEMİ
ÇİD MİKROORGANİZMALAR
TSK TIBBİ KBRN SAVUNMASI Dr.Hv.Tbp.Bnb.Sermet SEZİGEN
SALDIRI VE TACİZ DURUMUNDA GÜVENLİĞİN SAĞLANMASI
KOCAELİ’DE YAŞANAN SAĞLIK ÇALIŞANLARINA YÖNELİK ŞİDDET OLAYLARININ ANALİZİ VE ALINMASI GEREKEN ÖNLEMLER Doç. Dr. Aysun ŞİKAR AKTÜRK.
LABORATUAR GÜVENLİĞİ Fazilet TAVUKÇUOĞLU
GÜVENLİK RAPORLAMA SİSTEMİ
EĞİTİM 6 KİŞİSEL HİJYEN NİSAN
Saldırgan/Psikiyatrik Hastada Triyaj
HASTA VE ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ
26 EKİM HASTA HAKLARI GÜNÜ
Çalışan Hakları ve Güvenliği Birimi
SHKS DE HASTA GÜVENLİĞİ UYGULAMALARI
BAĞIŞIKLAMA UYGULAMALARINDA ENJEKSİYON GÜVENLİĞİ
HASTA HAKLARI VE SORUMLULUKLARI
Kütahya Halk Sağlığı Müdürlüğü
ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
KOMİTELER VE TOPLANTI KAYITLARI
Mahmut AĞIRAĞAÇ Kalite Yönetim Birimi
Enfeksiyon Kontrol Hemşireliği Eğitimi
OKUL HEMŞİRESİNİN GÖREV YETKİ SORUMLULUKLARI
Çalışan Hakları ve Güvenliği
E.Ü.T.F. ÇALIŞAN SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİRİMİ
Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü
ARABAN İLÇE DEVLET HASTANESİ
Ayaktan Tedavilerde Ödeme
SAĞLIKTA ŞİDDET AV. EBRU ÖZBAY.
ÖZEL KÖRFEZ MARMARA HASTANESİ EĞİTİM KOMİTESİ
Ameliyathanede Çalışma Koşulları Ameliyathanede çalıştığımız koşulları birkaç başlık altında inceleyebiliriz.
ÖZEL BÖLGE HASTANELERİ
Öz Değerlendirme (İç Tetkik) ve Bina Turu Eğitimi
1. Hasta kimlik bilgilerinin tanımlanması ve doğrulanması 2. Hastanın rızasının alınması 3. İletişim güvenliğinin sağlanması 4. İlaç güvenliğinin sağlanması.
Hasta ve Çalışan Güvenliği. HASTA GÜVENLİĞİ Hasta güvenliği; sağlık hizmeti sunumu sırasında bu hizmetlerden dolayı oluşabilecek zararları önleme eylemleridir.
ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ KOMİTESİ
HASTA GÜVENLİĞİ KOMİTESİ
HASTA KİMLİK BİLGİLERİNİN TANIMLANMASI VE DOĞRULANMASI FATİH KARAYİĞİT EĞİTİM HEMŞİRESİ.
 Radyoloji ünitelerinde çalışan personel radyasyonun zararlı etkisinden korunmak için koruyucu ekipmanlar mutlaka kullanılmalıdır.
HASTA VE ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
Sunum transkripti:

Hasta ve Çalışan Güvenliği

HASTA GÜVENLİĞİ Hasta güvenliği; sağlık hizmeti sunumu sırasında bu hizmetlerden dolayı oluşabilecek zararları önleme eylemleridir.

Sağlıkta Güvenlik HASTA GÜVENLİĞİ İlaç Güvenliği Doğru Hastaya Doğru İşlem Kan Transfüzyon Güvenliği Düşme Riskinin Azaltılması Güvenli Cerrahi Enfeksiyon Riskinin Azaltılması Atık Yönetimi

HASTA GÜVENLİĞİ Sağlıkta Güvenlik Hasta Bilgilendirmesi ve Onam Doğru İletişim Tıbbi Cihaz ve Malzeme Güvenliği Güvenlik Raporlama Sistemi Mavi Kod – Pembe Kod Radyasyon Güvenliği

Sağlıkta Güvenlik için; -Hastayı koru - Hatayı azalt - Kendini koru - Hata yapma

Çalışanların kişisel koruyucu önlemleri almasının sağlanması gerekir. 6 Çalışanların kişisel koruyucu önlemleri almasının sağlanması gerekir. Sağlık çalışanları koruyucu ekipmanlar kullanmalıdır. (kep, maske, koruyucu gözlük...)

Kesici ve sivri uçlu aletler için atık kutuları kullanılmalıdır. Riskli alanlar için daha güvenli enjeksiyon sistemleri seçilebilir. Temizlik ve çamaşırhane çalışanları için enfekte materyaller işaretli ve izole taşınmalı. Personele yönelik aşı programları planlanmalıdır.

Çalışanlara yönelik sağlık taramaları yapılmalıdır. 8 Çalışanlara yönelik sağlık taramaları yapılmalıdır. Hasta bakım ve tedavisini sağlayan tüm sağlık personelinin HBsAg, Antı HBs, Anti HCV, Anti HIV tetkiklerine bakılır. Aşı listesi oluşturulur ve riskli alanlarda çalışan personelin aşılanması sağlanır. Mutfak ve yemekhane personelinin 3 aylık portör muayenelerini yaptırmaları ve yılda bir akciğer grafilerini çektirmeleri sağlanır.

Beyaz kod uygulamasını tüm personel bilmelidir. 9 Çalışanlara yönelik fiziksel saldırıların önlenmesine yönelik düzenleme yapılması Beyaz kod uygulamasını tüm personel bilmelidir. Kod alarmı verildikten sonra beyaz kod ekibi 3 dk içinde orada olmalıdır. Hastane güvenlik ekibi her an hazır olmalı ve olabilecek saldırılara karşı önlem almalıdır.

10 Sağlıkta Şiddetin Nedenleri Çalışma hayatında meydana gelen şiddetin %25 i sağlık alanında yaşanmaktadır. Sağlıkta şiddetin bu denli yoğun yaşanması bir çok nedenle ilişkilidir. Öncelikle sağlık çalışanının muhatap oldukları kişiler hasta ve hasta yakınlarıdır.

Bu kişilerle optimal bir ilişki kurmak çok zordur Bu kişilerle optimal bir ilişki kurmak çok zordur. Çünkü maruz kaldıkları hastalık , sakatlanma veya ölüm olayı ve tehdidi dolayısıyla bu kişiler genellikle kederli, isyankar, gergin, panik içinde, endişeli, ağrılı ve bitkin haldedirler.

12 Bazen de muhatap alkolik, madde bağımlısı veya psikiyatrik sorunu olan kişilerdir. Bu durumdaki kişilerin şiddete başvurma eğilimleri ortalama kişilere kıyasla çok daha yüksektir.

Sağlık kurumlarında gözlenen şiddetin toplumdaki şiddetin toplumdaki profilin bir yansıması olduğu unutulmamalı ve toplumsal nedenlerden bağımsız düşünülmemelidir.

14 ŞİDDET ÖNCESİ

15 Hasta ve yakınlarının ilk olarak nereye müracaat edecekleri, hangi işlemler ve tedavinin yapılacağı, tetkik ve tahlillerinin nerede yapılacağı, beklemeleri gerekiyorsa ne kadar süreyle bekleyecekleri gibi konularda hasta ve yakınlarını bilgilendirmek,

16 Vatandaşı şiddete uğrayan sağlık personelinin hizmetten çekilme hakkının bulunduğu, böyle bir durumda hizmet alma sürecinin aksayabileceği konusunda bilgilendirmek

17 Sağlık çalışanına şiddet uygulayanların mutlaka yargılanacağı ve cezalandırılacağı konusunda vatandaşı bilgilendirmek şiddet olaylarının azalmasını sağlayacaktır.

18 ŞİDDET SONRASI BİLDİRİM SÜRECİ

19 Sağlık Çalışanlarına yönelik şiddet olaylarını takip etmek üzere «Bakanlık Beyaz Kod Birimi» kurulmuş, 24 saat hizmet verecek «113» numaralı telefon ve «www.beyazkod.saglik.gov.tr» internet sayfası oluşturulmuştur.

20 Sağlık çalışanı kuruma ait çalışan hakları ve güvenliği birimine veya kurumun güvenlik birimine olayı derhal iletmelidir.

21 Yaşanan ve biten vakalarda ise yine çalışan hakları ve güvenliği birimine ulaşarak konu hakkında rapor düzenlenmesine yardımcı olmalıdır.

22 Hizmetten Çekilme Sağlık çalışanları, sağlık hizmeti sunumu esnasında şiddete uğraması halinde, acil verilmesi gereken hizmetler hariç olmak üzere hizmetten çekilme talebinde bulunabilir.

23 Olaydan sonra sağlık çalışanı düzenlenecek olan raporda kendisine yöneltilen şiddeti tüm ayrıntıları ile anlatmalıdır. Sözel şiddet vakası yaşandı ise saldırganın sarf ettiği sözlerin birebir tutanağa geçirilmesi uygun olacaktır.

24 Saldırgandan şikâyetçi olup olmadığını da açıkça ifade etmelidir. Bundan sonraki hukuki aşamalar için kurumdaki yönetici gerekli işlemleri yapacaktır.

25 SONUÇ Sesli ve sessiz şiddetten uzak duralım hayatı kolay kılalım.