DİSİPLİNLER ARASI EŞ UZMAN DEĞERLENDİRME–

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

Oktay ERBEY CRM & B2B Ürün Satış Hizmet Yöneticisi
Kadın ve Bilişim Başarı Öyküleri Paneli
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
ORYANTASYON 2002 TANITIM PROGRAMI. Amaç ve Faaliyetler SPIEOSA Öğrencilerin bilime olan ilgilerini arttırmak ve teknolojideki yeni gelişmeleri SPIE ve.
ÜNİVERSİTE ARAŞTIRMA MERKEZLERİNİN PERFORMANSININ İNCELENMESİ
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
“IP Universities” Istanbul, May 16 to 18, 2012 Albert Long Hall, BOGAZICI UNIVERSITY Institutional logo FM Ofisi – Üniversite İlişkisi Salih.
GENEL OLARAK ÜNİVERSİTE TEŞKİLATI
AB MÜZAKERE SÜRECİNDE SON GELİŞMELER

İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Teknoloji ve Yenilik Destek Programları Başkanlığı TÜBİTAK TEYDEB... Firma düzeyinde katma değer oluşturanların, Ar-Ge ve yenilik çalışmalarını.
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİNİN MÜHENDİSLİK DÜNYASINDAKİ YERİ
WEB OF SCIENCE İLE ATIF TABANLI ARAŞTIRMA DEĞERLENDİRMESİ Eğitmen: Metin TUNÇ This presentation is an introduction to InCites - the new web-based.
ARİNKOM TTO SAN – TEZ Destekleri. ARİNKOM TTOSAN-TEZ Programı 27 Şubat 2014 tarihli ve sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “Sanayi Tezleri Projelerinin.
Ulusal Ar-Ge Proje Destekleri
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
AR-GE, İNOVASYON ve ENDÜSTRİYEL UYGULAMA
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ 1/51 DEĞERLENDİRME TABLOSU Başvuru Rehberi içinde yer alan ve proje tekliflerinin hangi kriterlere göre değerlendirileceğini.
SDÜ IEEE Öğrenci Kolu.
K İ MYAGER BAKIŞIYLA TEKNOLOJ İ N İ N K İ LOMETRE TAŞLARI 19. yüzyıl sonlarından günümüze kimya, mühendislik ve elektronikteki gelişmeler dünyadaki her.
S.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
GÜNCEL EKONOMİK GELİŞMELER VE 2008 OCAK-HAZİRAN DÖNEMİ MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 10 Temmuz 2008 T.C. MALİYE.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
3. Teknoloji Fakültelerinde Mühendislik Eğitimi Çalıştayı
T-TTO İstanbul ticaret üniversitesi ve TTO yapılanması
1 BİLİM YÖNETİMİ KONFERANS 43 SİSTEMLERİN BİLİMSEL PARADİGMASI: ORGANİZASYONEL SİSTEMLER TOPLUMSAL SİSTEMLER ÖRNEK: TOYOTA İMALATI FREDERICK BETZ PORTLAND.
Prof.Dr. Kırali MÜRTEZAOĞLU Mühendislik Fakültesi Dekanı
. Hülya SUFRACI PSi. Dan ve Reh. Öğr YGS- LYS 2015 Fahrettin Arar Çok Programlı Anadolu Lisesi.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
Üniversiteler için Buluş Yönetim Ofisi Modeli Özgür KULAK, Namık Kemal Üniversitesi
Uzm. Fatma BAŞAR Cahit Arf Bilgi Merkezi Eğitim ve Tanıtım Sorumlusu 22 Eylül 2010 T.C. Sağlık Bakanlığı Eğitim Toplantısı TÜBİTAK.
FİZİK MÜHENDİSİ TANIM Doğadaki maddelerin yapısını ve
Ders Sorumlusu: Yrd. Doç. Dr. Mustafa TURAN
MDK ALT YAPI KIYASLAMA ÇALIŞMA GRUBU
EŞ UZMAN DEĞERLENDİRME: TEORİ VE PRATİK ÖRNEK:
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
7 Eylül 2005, Çarşamba Litvanya Cumhuriyeti Muhasebe Enstitüsü Avrupa Birliği’nde Ulusal Bir Muhasebe Standartları Belirleyicisinin Rolü.
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Yöntem, Proje Ekibi, Araştırma Olanakları, Yaygın Etki/Katma Değer
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
ELEKTRİK-ELEKTRONİK TEKNOLOJİLERİ ALANI
GIDA MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ
facebook.com/groups/beunmetalurji.
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
FOET (ISCED F) (EĞİTİM VE ÖĞRETİM ALANLARI SINIFLAMASI)
T.C. BAŞBAKANLIK TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Yöntem Araştırmaları Daire Başkanlığı Sınıflamalar ve Standartlar Grubu 5 Şubat FOET 1999 Eğitim ve Öğretim.
Üniversiteler İçin Proje Yönetim Bilgi Sistemi
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
Mühendislik Laboratuvarı Yüzüncü Yıl Üniversitesi
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MİSYONUMUZ VİZYONUMUZ Özgün Değerlerimiz Etkinliklerimiz
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Üniversite Yönetim Kurulu Rektörlüğe Bağlı Bölümler
Makine Mühendisliği nedir?
AVRUPA BİRLİĞİ ÇERÇEVE PROGRAMLARI
İSKENDERUN MESLEK YÜKSEKOKULU
ANKARA ÜNİVERSİTESİ 6550 Sayılı Kanun Kapsamında
ÜNİVERSİTE ORGANLARI Öğr. Gör
Sunum transkripti:

DİSİPLİNLER ARASI EŞ UZMAN DEĞERLENDİRME– BİLİM YÖNETİMİ KONFERANS 27 DİSİPLİNLER ARASI EŞ UZMAN DEĞERLENDİRME– MÜHENDİSLİK& TEKNOLOJİ& TİCARİLEŞTİRME ÖRNEK – IEEE SOCIETY FREDERICK BETZ PORTLAND DEVLET ÜNİVERSİTESİ

MÜHENDİSLİK BİLİMİ Mühendislik akademik olarak mesleki disiplinlere ayrılır: elektrik, makine, kimya, inşaat mühendisliği, vb. Her biri kendi içerisinde uzmanlık alanları barındırır. Örnek olarak, elektrik mühendisliği içerisinde elektriksel güç, elektronik, bilgisayar mühendisliği bulunmaktadır. Bilim dallarının disiplinlere ayrılmış organizasyonu, mühendislik mesleği teknolojisinin temelindeki bilim alanına dayalıdır. Bilim dalındaki veya bilim dalları arasındaki bu uzmanlık alanları, özel bilimsel yayınları olan iyi-organize edilmiş araştırma toplulukları kurmuşlardır. Bunun ışığında, gerek araştırma önerilerinin, gerekse yayınlanabilir makalelerin eş uzman değerlendirmeleri, uzmanlık alanlarının basılı bilimsel yayınları ele alınarak nitelikli şekilde yapılabilir. Temeldeki bilim alanına yönelik olarak her uzmanlık alanında yapılan araştırma ‘mühendislik bilimi’ olarak adlandırılır. Mühendislik disiplinlerindeki bilimsel araştırma önerileri mühendislik bilimi uzmanları tarafından değerlendirilir.

MÜHENDİSLİK BİLİMİ EŞ UZMAN DEĞERLENDİRMESİ ÜNİVERSİTE MÜHENDİSLİK BİLİMİ EŞ UZMAN DEĞERLENDİRMESİ EĞİTİM MÜFREDATI TOPLUM ARAŞTIRMA ALANI

ARAŞTIRMA ÇEŞİTLERİ SORGULARI UZMANLIK YENİLİK BİLİM TEKNOLOJİ Keşif Darboğaz Teori Buluş MÜHENDİSLİK TİCARİLEŞTİRME Sistemler Uygulama Tasarım Süreçler DOĞA Mühendislik Bilimi PAZAR DİSİPLİNLER ARASI: MÜHENDİSLİK ve TEKNOLOJİ ve TİCARİLEŞTİRME

Mühendislik Bilimi Mühendislik ve Teknoloji Ticarileştirme ÖRNEK: ABD MÜHENDİSLİK DALLARI Amerikan Uzay ve Astronot Enstitüsü Amerikan Kimya Mühendisliği Enstitüsü Amerikan Mühendislik Eğitimi Topluluğu Amerikan Ziraat ve Biyoloji Mühendisliği Topluluğu Amerikan İnşaat Mühendisliği Topluluğu Amerikan Isıtma, Soğutma ve İklimlendirme Mühendisliği Topluluğu Amerikan Makine Mühendisliği Topluluğu Amerikan Tesisat Mühendisliği Topluluğu ASM Uluslararası Bilgisayar Makinaları Birliği Biyoloji Mühendisliği Enstitüsü Elektrik and Elektronik Mühendisliği Enstitüsü Endüstri Mühendisliği Enstitüsü Taşıma Mühendisliği Enstitüsü Forensic Mühendisler Ulusal Akademisi Black Mühendisler Ulusal Topluluğu Profesyonel Mühendisler Ulusal Topluluğu Order of the Engineer Amerikan Askeri Mühendislik Topluluğu Otomotiv Mühendisliği Topluluğu Yangın Önleme Mühendisleri Hispanic Profesyonel Mühendisler Topluluğu Liman Mühendisleri Topluluğu Naval Mimarları and Denizcilik Mühendisliği Topluluğu Petrol Mühendisliği Topluluğu Kadın Mühendisler Topluluğu Tau Beta Pi Mühendislik Şeref Topluluğu Tire Topluluğu Mühendislik Bilimi Mühendislik ve Teknoloji Ticarileştirme

ÖRNEK: Elektrik ve Elektronik Mühendisleri Enstitüsü IEEE‘nin kuruluş yasası organizasyonun amacını “bilimsel ve eğitime dayalı, elektrik, elektronik, iletişim, bilgisayar mühendisliği ve bilgisayar biliminin teorik ve pratik ilerlemesine yönelik……..…" olarak ifade eder. IEEE bu amaçları gerçekleştirirken, bilimsel dergilerin ana basımcısı ve konferans organizatörü gibi hizmet verir. Aynı zamanda, electrik gücü ve enerjisi, biyomedikal teknoloji ve sağlık, enformasyon teknolojisi, enformasyon güvenliği, telekommünikasyon, tüketici elektroniği, taşıma, uzay ve nanoteknoloji gibi disiplinleri içeren geniş bir aralıkta endüstriyel standartlar geliştirir. IEEE enstitülerde elektrik mühendisliği programlarının akreditasyonu gibi eğitim aktiviteleri geliştirir ve katkıda bulunur.

Bilgisayar bilimi ve elektrik elektronik mühendisliği alanlarında dünyadaki literatürün %30’nu IEEE üretmektedir. IEEE 900’den fazla aktif endüstri standartı geliştirmiştir. IEEE her yıl 300’den fazla teknik konferansa sponsor olmakta veya başka firmalarla ortak sponsorluk yapmaktadır. IEEE özel teknik konular etrafında organize edilmiş ve düzenli toplantılar yürüten 300’den fazla yerel organizasyonda yer alan 39 tane topluluktan oluşur. IEEE çok farklı çeşitlerde, eş uzman değerlendirmesinden geçmiş, makaleler yayımlamaktadır ve uluslarlarası standartlar oluşturan temel bir kurumdur. (700’ü gelişim aşamasında olup 900’e yakın aktif standart yer almaktadır.)

IEEE’nin merkezi Amerika’da, New York eyaletindedir. IEEE 1963 yılında, 1912’de kurulan radyo mühendisliği enstitüsü ve 1884’de kurulan elektrik mühendiliği enstitüsü’nün birleşmesiyle kuruldu. IEEE, coğrafi olarak yapılandırılmış organizasyonel birimleri ( örneğin IEEE Philadelphia Bölümü gibi) ve teknik merkezleri ( örneğin IEEE Bilgisayar Topluluğu) ile çift taraflı tamalayıcı bir bölgesel ve teknik yapıya sahiptir. IEEE, özel olarak Amerikadaki kamuya ve işkollarına ve üyelere fayda sağlayacak programlar uygulayan ve politikalar öneren ayrı bir organizasyonel birimi (IEEE-USA) yönetir. IEEE Standartlar Birliği IEEE aktivitelerinin standardizasyon aktiviteleriyle yükümlüdür. Standart belirleme sürecinde, tamamlanması 18 ay alan yedi basamak yeralmaktadır: 1. Sponsorluğu koruma, 2. Proje yetkilendirme başvurusu, 3. Bir çalışma grubu oluşturma, 4. Standartların taslağını hazırlama, 5. gizli oy kullanma (75% onay gereklidir), 6. Gözden geçirme komitesi, ve 7. Son oylama

IEEE’nin belli başlı başkanları ve kurucu organizasyonu şunları içerir: Elihu Thomson (AIEE, 1889-1890), Alexander Graham Bell (AIEE, 1891-1892), Charles Proteus Steinmetz (AIEE, 1901-1902), Lee De Forest (IRE, 1930), Frederick E. Terman (IRE, 1941), William R. Hewlett (IRE, 1954), Ernst Weber (IRE, 1959; IEEE, 1963), Ivan Getting (IEEE, 1978).

Elihu Thomson (1853 – 1937), Amerika Birleşik Devletleri,İngiltere ve Fransa’daki elektrik firmalarını kurma açısından çok etkili bir mühendis ve mucitti. Elihu Thomson 1853’de İngiltere’de doğdu; ancak ailesi 1858’de Philadelphia’ya taşındı. 1880’de Edwin J. Houston ile Thomson-Houston Elektric firmasını kurdu. 1982’de bu firma, Edison General Electric firması ile birleşerek General Electric firması kuruldu. Thomson‘ın adı artık ingiliz Thomson-Houston firması (BTH), fransız firmalar Thomson ve Alstom ile anılıyor. Onun daha önceki firmaları da İngiltere’deki General Electric Limited firmasının ve Fransa’daki Générale d'Electricité firmasının tarihi içerisinde yer alıyor. Thomson 700’den fazla patenet ile ödüllendirilen üretken bir mucitti.

Alexander Graham Bell (1847 – 1922) bir bilim adamı, mucit ve öncüydü. İskoçya’da doğup büyüdü, 1970’de Kanada’ya, sonra 1971’de Amerika’ya göç etti ve 1981’de Amerikan vatandaşı oldu. Bell 1876’da telefonu icat ettiği için Amerika patenti ile ödüllendirildi. Antonio Meucci’yi de içeren diğer mucitler de bir derece talep ettiler; ancak Bell’in patenti etkin olmayı sürdürdü.

Charles Proteus Steinmetz (1865–1923) Amerikalı bir matematikçi ve elektrik mühendisiydi. O, mühendisler için matematik teorileri üreterek Amerika’da elektrik gücü endüstrisinin genişlemesine imkan veren dalgalı akımın gelişimini teşvik etti. Steinmetz, endüstrinin kullanımı için üretilen elektrik motorlarını daha iyi dizayn etmesini sağlayan “ağır alma eğilimine (hysteresis)” yönelik temel buluşlar yaptı. 1865’de Prusya’da doğdu. Steinmetz Johannes Lisesi’ne başvurdu ve öğretmenlerini matematik ve fizikteki becerisiyle şaşırttı. 1983’te lisans eğitimine başlamak üzere Wrocław Universitesine gitti. 1988’de Alman polisinin soruşturmasına maruz kaldığında, doktorasını bitirmenin eşiğindeydi. Sosyalist bir üniversite grubundaki aktiviteleri ve yerel bir sosyalist gazeteye yazdığın yazılarla yetkilerin dikkatini çekti. (sosyalist görüşmeler ve baskılar Bismarck tarafından yasaklandı.) 1888’de olası bir tutuklanmadan kaçmak için Zürich’e uçtu ve kalan izni azaldığında, Amerika’ya göç etti.

Lee De Forest (1873 – 1961), 300’ün üstünde patente sahip Amerikalı bir kaşifti. De Forest, katod ve anod arasında bir kontrol şebekesi olan ilk elektronik vakum tüpünü, Audion’u keşfetti. Alet elektrik sinyallerini işleyebiliyordu. De Forest elektronik çağının babalarından biridir, çünkü Audion kullanıcılara elektroniğin çok geniş bir alanda kullanımını sağladı. Hakkındaki çeşitli patent davalarında çıkan cezalar için buluşlarından elde ettiği serveti harcadı. Dört kez evlendi ve çok sayıda başarısızlıkla sonuçlanan şirketi oldu. İş ortakları tarafından aldatıldı, bir keresinde dolandırıcılıktan suçlandı ancak daha sonra aklandı. Radyo Mühendisliği Enstitüsünün ilk üyelerindendir. Bu enstitü, IEEE’nin iki öncüsünden biridir (diğeri Amerika Elektrik Mühendisleri Enstitüsü).

Frederick Emmons Terman (1900-1982) Amerika’da doğdu Frederick Emmons Terman (1900-1982) Amerika’da doğdu. Terman, Silikon Vadisi’nin (ABD-Kaliforniya’da transistörlü elektroniğin geliştiği alan) babası olarak çok itibarlı (William Shockley ile birlikte ) bir kişidir. Terman Stanford Üniversitesinde profesör ve dekandı. Okulda dekan olarak çalışırken, A.B.D. Savunma Bölümünden daha fazla araştırma desteği alabilmek için bilim, istatistik ve mühendislik bölümlerini genişletti. Bu destekler, patentli araştırmaların oluşturduğu fonlarla birlikte Silikon Vadisi’nin büyümesine destek olmanın yanısıra, Stanford’un Dünya’nın birinci sınıf eğitim enstitüleri sıralamasına girmesine yardımcı oldu. Terman’ın şerefine Stanford’taki Frederick Emmons Terman Mühendislik Merkezine onun adı verildi. Dr. Terman aynı zamanda Ulusal Mühendislik Akademisinin kurucu üyesidir.

William Redington Hewlett (1913 – 2001), David Packard ile birlikte Hewlett-Packard Company (HP)’nin kurucusudur. Michigan’da Ann Arbor’da doğdu, ancak daha sonra 3 yaşındayken San Francisco’ya taşındılar. Hewlett lisans derecesini 1934’de Stanford Universitesi’nden, yüksek lisans derecesini 1936’da MIT’den ve Elektrik Mühendisliği unvanını 1939’da Stanford’dan aldı. Hewlett, Stanford’da Fred Terman’dan dersler aldı ve lisans öğrenimi sırasında David Packard’la tanıştı. O ve Packard Ağustos 1937’de bir şirket kurmaya karar verdiler ve resmi olarak Hewlett-Packard Company 1 Ocak 1939’da kuruldu. Aynı yıl, Flora Lamson’la evlendi ve çiftin ilerleyen yıllarda 5 çocuğu oldu: Eleanor, Walter, James, William ve Mary. 1964’den 1977’ye kadar şirketin başkanlığını yaptı ve 1968’den 1978’ye kadar CEO görevini yürüttü. 1983’e kadar yönetim kurulu başkanı olarak kaldı, daha sonra 1987’ye kadar başkan yardımcısı olarak çalıştı.

IEEE’nin Teknik Bölümleri Uzay and Elektronik Sistemler • Antenler ve Yayılım • Yayın Teknolojisi • Devreler ve sistemler • İletişim • Ambalajlama ve Üretim Teknolojileri Bileşenleri• Sayısal Zeka • Bilgisayar • Tüketici Elektroniği • Kontrol Sistemleri • Dielektrik ve Elektriksel İzolasyon • Eğitim • Elektromanyetik Uyumluluk • Elektron Cihazları • Mühendislik Yönetimi • Tıp ve Biyolojide Mühendislik • Jeobilim ve Uzaktan Algılama • Endüstriyel Elektronik • Endüstri Uygulamaları • Enformasyon Teorisi • Akıllı Taşıma Sistemleri • Enstrüman ve Ölçüm • Lazerler and Elektro-Optikler • Manyetikler • Mikrodalga Teorisi ve Teknikleri • Nukleer ve Plazma Bilimleri • Okyanus Mühendisliği • Güç Elektroniği • Güç Mühendisliği • Ürün Güvenlik Mühendisliği • Profesyonel İletişim • Güvenilirlik • Robotlar ve Otomasyon • Sinyal İşleme • Teknoloji Sosyal Göstergeleri • Systemler, İnsan ve Sibernetik • Ultrason, Ferroelektronik ve Frekans Kontrolu • Taşıt Teknolojisi

MÜHENDİSLİK TOPLULUĞU MÜHENDİSLİK DISİPLİNİ TOPLUM ELEŞTİRMEN YAYIN AKREDİTASYON UZMANLIK ALAN MÜHENDİSLİK MESLEĞİ DERECELER DERSLER ÜNİVERSİTE MÜHENDİSLİK DISİPLİNİ

ÖRNEK: NSF MÜHENDİSLİK DİREKTÖRLÜĞÜ BÖLÜMLER Kimya, Biyomühendislik, Çevre ve Taşıma Sistemleri (CBET) İnşaat, Makina ve İmalat Yenilik (CMMI) Elektrik, İletişim and Siber Sistemler (ECCS) Mühendislik Eğitimi ve Merkezler (EEC) Araştırma ve Yenilikte Keşif Alanları (EFRI) Endüstriyel Yenilik and Ortaklık (IIP)

Kimya, Biyomühendislik, Çevre ve Taşıma Sistemleri Bölümü Biyomedikal Mühendislik ve Sağlık Mühendisliği Biyomedikal Mühendislik Biyofotonlar Engelli İnsanlara Yardım için Araştırma Kimya, Biyokimya ve Biyoteknoloji Sistemleri Kimyasal ve Biyolojik Ayrılıklar Biyokimya Mühendisliği Biyoteknoloji Kataliz ve Biyokataliz Süreç ve Reaksiyon Mühendisliği Çvre Mühendisliği ve Sürdürülebilirlik Sürdürülebilirlik için Enerji Çevre Mühendisliği Çevresel Sürdürülebilirlik Çevre Teknolojisi Taşıma ve Termal Akışkan Fenomenleri Arayüz Prosesleri ve Termodinamik Termal Taşıma Prosesleri Yanma, Yangın ve Plazma Sistemleri Akışkan Dinamiği Parçacıklı ve Çok Aşamalı Prosesler

İnşaat, Makina ve İmalat Yenilikleri Bölümü Altyapı Sistemleri Mühendisliği Coğrafik Çevre Mühendisliği ve Coğrafik Tehlikelerin Azaltılması Deprem Mühendisliği Simülasyon Araştırması için George E. Brown, Jr. Şebekesi Bilgi Teknolojileri ve Altyapı Sistemleri Altyapı Yönetimi ve Tehlikeye Yanıt İmalat Makinaları ve Ekipmanları Yapısal Sistemeler ve Yapısal Sistemlerin Coğrafik Tehlikelerinin Azaltılması Yenilik Bilimleri ve Karar Mühendisliği Kontrol Sistemleri Programı Dinamik Sistemler Dizayn Mühendislik İmalat İşletmesi Sistemleri Yöneylem Araştırması Algılayıcı Yenilikleri ve Sistemleri Hizmet İşletmesi Mühendisliği Malzeme Dönüşümü ve Mekanikler Coğrafik Mekanikler ve Coğrafik Teknik Sistemleri Altyapı Malzemeleri Uygulamaları ve Yapısal Mekanik Malzeme Dizayn ve Yüzey Mühendisliği Malzeme İşleme ve İmalat Malzemelerin Mekanikleri ve Yapıları Nano ve Biyomekanikler Nanoİmalat

Elektrik, İletişim ve Siber Sistemler Bölümü Elektronik, Foton & Araç Teknolojileri Bütünleşik, Melez & Karışık Sistemler Güç, Kontrol ve Uyan Şebekeler

Mühendislik Eğitimi ve Merkezler Bölümü Merkez Programları Grubu - Mühendislik Araştırma Merkezleri Mühenlislik Eğitimi Programları Merkezleri - Mühendislik Eğitimi Programları - Fakülte Erken Kariyer Gelişimi Programı -Mühendislikte Öğretmenler için Araştırma Deneyimleri - Lisans Öğrencileri için Araştırma Deneyimleri

Araştırma ve Yenilikte Keşif Alanları Bölümü FY 2008 için Planlanan Konu Alanları . Kavramsal Optimizasyon ve Tahmin vasıtasıyla Tersine Mühendislik Esnek ve Sürdürülebilir Altyapılar

Endüstriyel Yenilik ve Ortaklık Bölümü Bilim ve Teknolojide Araştırma Yetkinlikleri Merkezi Sanal Mühendislik Organizasyon Destekleri Sanayi ile Akademik İşbilirliği Destek Olanakları Sanayi/Üniversite İşbirliği Araştırma Merkezleri Programı Yenilik için Ortaklık Programı Küçük İşletme Yenilik Araştırma ve Küçük İşletme Teknoloji Transferi

NSF ENGINEERING SCIENCE LEVELS OF ORGANIZATION TO PEER REVIEW NSF MÜHENDİSLİK DİREKTÖRLÜĞÜ 1 6 Bölüm Mühendislik Direktörlüğü 2 4 Program Kimya, Biyomühendislik, Çevre ve Ulaşım Sistemleri Bölümü 3 5 Alt-Program İşlem ve Reaksiyon Mühendisliği 4 5 Uzmanlık Alanı Uzmanlık Alanları 5 600 Mühendislik Bilimi Alanı Mühendislik Araştırma Hakemleri 6

Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu

ÜNİVERSİTE DESTEK OFİSİ AKADEMİ SANAYİ VE KAMUDAN PANELİSTLER NSF PROJE ÖNERİSİ AKIŞI PANELLER ÜNİVERSİTE PROFESÖR ARAŞTIRMA ÖNERİSİ NSF KAYIT VE DAĞITIM NSF DESTEK PROGRAMI ARAŞTIRMA ÖNERİSİ ARAŞTIRMA HESABI DESTEKLENMESİ ÖNERİLEN ARAŞTIRMA PROJELERİ ÖNERİNİN REDDİ ARAŞTIRMA PROGRAMI BÜTÇESİ ÜNİVERSİTE DESTEK OFİSİ ARAŞTIRMA DESTEĞİ NSF ARAŞTIRMA BLÜMÜ MÜDÜRÜ ARAŞTIRMA ÖNERİSİ KABULU NSF DESTEK BÖLÜMÜ NSF BÖLÜMÜ BÜTÇE TALEBİ BÜTÇE TAHSİSİ NSF DİREKTÖRLÜĞÜ

ÜNİVERSİTE SANAYİ KAMU KURUMLARI

ÜNİVERSİTE SANAYİ DESTEK KAMU KURUMLARI TARABİS MKYS İKYS BAYS ARBİS Mali Hizmetler Hukuk Müşavirliği İdari Stratejik Yönetim DESTEK ÜNİVERSİTE SANAYİ KAMU KURUMLARI TARABİS MKYS İKYS BAYS ARBİS TTS BİLGİ SİSTEMLERİ

TEKNOLOJİ YA DA TİCARET KONUSUNDA ARAŞTIRMA BİLİM TEKNOLOJİ Keşif Darboğazlar Teori Buluş MÜHENDİSLİK TİCARİLEŞTİRME Sistem Standartlar Tasarım Süreçler Teknoloji ve/veya ticaret esas olarak endüstriyel araştırmaların alanları olup üniversite araştırmalarına ait değillerdir. Teknoloji ve ticarileştirme konusundaki panelistler akademinin yanısıra endüstriden seçilmelidir. Endüstriyel araştırmacılar, akademisyenler kadar makale yayınlamadıkları için, endüstriden uygun panelistler seçmenin bir yolu akademisyenlerin tavsiyeleri olabilir. Diğer bir yol ise patent bilgileridir.

ÇOK DİSİPLİNLİ DEĞERLENDİRME PANELLERİ BİLİM & MÜHENDİSLİK & TEKNOLOJİ & TİCARİLEŞTİRME Bilim & Teknoloji Araştırmaları – Teori & Darboğazlar. Bilim & Mühendislik Araştırmaları – Teori & Sistemler. Bilim & Ticarileştirme Araştırmaları – Teori & Uygulamalar. Mühendislik & Teknoloji Araştırmaları – Sistemler & Darboğazlar. Mühendislik & Ticarileştirme Araştırmaları – Tasarım & Süreçler. Bilim & Mühendislik & Teknoloji – Teori & Sistemler & Darboğazlar. Mühendislik & Ticarieştirme – Tasarım & Uygulamalar. Araştırma önerileri bilim ve/veya mühendisliğin içindeki bilim dalları ile ilgili uzmanların yanı sıra teknoloji veya ticaret ile ilgili alanlardaki endüstriyel araştırmacıları da içeren çoklu bilim dalları ile ilgili olmalıdır. Araştırma önerisi seçilmesi ve araştırma projesi izlenmesi kriterleri mutlaka, hem bilgideki ilerlemeyi hem de üniversiteden sanayiye teknoloji transferini içeren çoklu-kriterler olmalıdır.

Bilim & Mühendislik & Ticarileştirme Araştırmaları için Panelistler ARAŞTIRMA Bilim & Mühendislik & Ticarileştirme Araştırmaları için Panelistler TİCARİLEŞTİRME Bilim & Mühendislik & Teknoloji Araştırmaları için Panelistler BİLİM ARAŞTIRMA TEKNOLOJİ

EŞ UZMAN DEĞERLENDİRMESİ PANELLERİNDE PANEL LİDERİNİN ROLÜ Araştırma teklifi ile ilgili doğru tarzda uzmanların panelde temsil edilmesinin sağlanması. Panel uzmanlarının teklifin niteliğini tarafsız olarak değerlendirmesi ile bilim ve yenilik konusundaki yüksek standartlar hususunda kendi rollerini anlamalarının sağlanması. Paneldeki katılımcılardan her hangi birinin önyargılarının ya da tarafsızlık eksikliğinin kontrol edilmesi. Teklifin niteliği ve teklifin derecelendirilmesi konusunda bir panel ortak görüşünün sağlanması. Bu ortak görüşün, teklifin panel raporu kısmında doğru bir şekilde belgelenmesinin sağlanması. Panel için harcanan zamanın kontrol edilmesi – böylece panele ayrılan zaman içerisinde işin tamamlanmasının sağlanması. Panelin dağılmasından önce panelin üzerine düşen iş mutlaka tamamlanmalıdır.

ARAŞTIRMA ÖNERİSİ EKİPLERİNDEKİ GENEL HATALAR Araştırmacılar iki farklı yönde özelleşme eğilimine sahiptir: 1. sorun ya da alan uzmanlığı 2. teknik uzmanlığı İyi araştırmacıların pek çoğu hem: 1. Sorunun ya da alanın derin bir anlayışına hem de 2. tekniklere yönelik gelişmiş bir anlayışa sahiptir Kimi zaman araştırmacılar tarafından önerilen ekipler dengesiz olabilmektedirler: Bir ekip (ya da tek bir araştırmacı) sorun/alan yönünden yetenekli iken teknikler konusunda göreli olarak deneyimsiz olmaktadır. Bir ekip (ya da tek bir araştırmacı) teknikler konusunda teferruatlı olabilmekte iken tekniklerin uygulanması teklif edilen sorun/alan üzerinde derinliğe sahip değildir. Araştırmanın niteliği açısından araştırma ekiplerinin sorun/alan bilgisinde derinlik ve teknik/alet konusunda deneyimli olmalarının doğru bir şekilde dengelenmesi önem taşımaktadır.

ÇOK DİSİPLİNLİ EŞ UZMAN DEĞERLENDİRMESİ PANELLERİ Çoklu-bilim dalları panellerinde ortak kararlar elde edebilmek için, uzmanın farklı disiplenler ve uzmanlık alanlarından gelen araştırmacıların, farklı entellektüel bakış açılarıyla baş edebilmesi gerekir. Araştırmacıların nasıl uzmanlaştığına bakılması gerekmektedir. Araştırmacılar, bilgi alanlarının temelinde yatan paradigmalar doğrultusunda uzmanlaşmaktadırlar. Buna bilimin özü adı verilmektedir – bilimsel ontoloji – ‘doğanın içeriği’. Bunun için, bilim paradigmalarını (bilimin doğayı tanımladığı ve açıkladığı temel entellektüel çerçeve – doğal gösterim) incelemek gereklidir. Çoklu-bilim dalları ile ilgili eş uzman değerlendirmesi panelleri, farklı bilimsel paradigmalardan uzmanları kullanacaktır. Bu şekildeki çoklu-bilim dalları ile ilgili eş uzman değerlendirmesi ortak görüşün elde edilmesi panel lideri adına gelişmiş süreç yetenekleri gerektirir – farklı doğal gösterimlere (bilimsel paradigmalara) dair bir anlayış.

EYLÜL AYINA BAKIŞ EŞ UZMAN DEĞERLENDİRME -- PROSEDÜR PANEL DEĞERLENDİRME -- SÜREÇ MANTIK-ÖTESİ -- İŞLETME