1 T.C. MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ HALK SAĞLIĞI ANABİLİM DALI 2008-2012 STRATEJİK PLANLAMASI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI
Advertisements

BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ KLİNİK ARAŞTIRMALAR BİRİMİ (KABİ)
Stratejik Plan Otomasyonu
Eğitim Bilimleri Bölümü
ADÜ Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü Stratejik Planı,

Mersin Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü Stratejik Planı.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ UYGULAMALI TEKNOLOJİ VE İŞLETMECİLİK YÜKSEKOKULU İŞLETME BİLGİ YÖNETİMİ BÖLÜMÜ 2008 – 2012 STRATEJİK PLANI Şubat 2008.
İstanbul Medeniyet Üniversitesi Göztepe E.A.H
NÜKLEER TIP ANABİLİM DALI
Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıbbi Biyokimya Anabilim Dalı Stratejik Planlaması.
S.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ
KOÜ HUKUK FAKÜLTESİ «Adalet gücü bağımsız olmayan bir milletin, devlet halinde varlığı kabul olunmaz.»
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
T.C. MERSİN ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ SİNEMA-TV BÖLÜMÜ 2008 – 2012 STRATEJİK PLANLAMA RAPORU Kasım, 2006.
1. GENEL BİLGİLER 1.1. Tarihçe:
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
MERSİN ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 2008–2012 STRATEJİK PLANI Şubat 2008.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 9 Ocak 2013.
H.Ü. ONKOLOJİ ENSTİTÜSÜ 1.Ocak – 15.Şubat 2012
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ BİYOFİZİK ANABİLİM DALI
Prof.Dr. Kırali MÜRTEZAOĞLU Mühendislik Fakültesi Dekanı
Önsöz: tarihli 5018 sayılı “Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu”nun 9. maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Klinik Bakteriyoloji ve Enfeksiyon Hastalıkları Anabilim Dalı Stratejik Plan Taslağı.
ME.Ü. EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE EĞİTİMİ BÖLÜMÜ STRATEJİK PLANLAMA RAPORU
18 Mart Yalova.  22 Mayıs 2008 tarih ve 5765 sayılı kanun ile kurulmuş olan Yalova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Öğretim.
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi
1.2. Eğitim Öğretim Programı Yüksek Lisans programımız alandaki yenilikler ve öğretim üyesi kadromuzun gelişmesi unsurları da dikkate alınarak yeniden.
İÇERİK DURUM ANALİZİ Tarihi Gelişim
2006 – 2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 4 Ocak 2013 Tarihindeki Fakülte Kurulu’nda kabul edilen ilkeler ve çalışmalar.
Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
İÇERİK GİRİŞ DURUM ANALİZİ Tarihsel Gelişim
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Cerrahi Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ GELİŞMELER VE FAALİYETLER ( SONRASI) Prof Dr Halit Tanju Besler ( ) Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı
Yöntem, Proje Ekibi, Araştırma Olanakları, Yaygın Etki/Katma Değer
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Stratejik Plan Formatı
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
Yüksek kalite standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
Yüksek kalitede standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Hacettepe Üniversitesi – Eğitim Fakültesi STRATEJİK AMAÇLARIMIZ Vizyon ve misyonumuza dayalı olarak oluşturulan.
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
Bitlis Eren Üniversitesi
T.C. ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ FİZYOLOJİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLANI.
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİ TARİH BÖLÜMÜ
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ ZİRAAT FAKÜLTESİ
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI (3. PLAN DÖNEMİ)
TÜRK DİLİ VE EdebİyatI bölümü
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
VETERİNER HEKİMLİĞİ TARİHİ
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü
MİSYON Histoloji ve Embriyoloji alanında mezuniyet öncesi ve mezuniyet sonrası düzeyinde eğitim ve öğretim kapsamında bilimsel düzeyde eğitim vermek, Araştırma.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Büro Yönetimi ve Yönetici AsistanLIğI PROGRAMI
ÜNİVERSİTE ORGANLARI Öğr. Gör
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

1 T.C. MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ HALK SAĞLIĞI ANABİLİM DALI STRATEJİK PLANLAMASI

2 ÖNSÖZ tarihli 5018 sayılı “Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu’nun 9. maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.

3 İÇİNDEKİLER Önsöz 1.GENEL BİLGİLER 1.1. Tarihçe 1.2.Eğitim Öğretim Programı 2.STRATEJİK PLANLAMA 2.1.Durum Analizi Eğitim Bölümler ve Anabilim Dalları Akademik Personel Durumu Araştırma Hizmet 2.2.Paydaşlar 2.3.GZFT Analizi 2.4.Varsayımlar 3.STRATEJİK PLAN 3.1.Misyon 3.2.Vizyon 3.3Değerler-İlkeler 3.4.Stratejik Amaçlar ve Hedefler (1, 2, 3, …) 4.İZLEME VE DEĞERLENDİRME

4 1.GENEL BİLGİLER 1.1.Tarihçe Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı 09 Ekim 1998 tarihinde Uz.Dr. Resul BUĞDAYCI'nın Yrd.Doç.Dr. kadrosuna atanması ile kurulmuştur. Anabilim dalımızda halen Anabilim Dalı Başkanı Doç.Dr. Resul BUĞDAYCI ile birlikte dört Yrd.Doç.Dr. öğretim üyesi çalışmaktadır.Doç.Dr. Resul BUĞDAYCI 1.2.Eğitim Öğretim Programı Halk Sağlığı Anabilim Dalında Lisans ve lisansüstü eğitim yapılmaktadır. Lisans ve lisansüstü eğitimler Dönem 1 de ‘Halk Sağlığı ve Sosyal Tıp’ 1. kurul ve ikinci kurulda, Dönem 5’de 13 iş günü süren Halk Sağlığı stajı ve Dönem 6’da 2 ay süren halk sağlığı stajı olarak yapılmaktadır. Anabilim Dalımıza TUS sınavı ile Arş.Gör.Dr. alınarak lisansüstü eğitim yapılmaktadır.

5 2. STRATEJİK PLANLAMA 2.1.Durum Analizi Eğitim Bölümler/Anabilim Dalları Anabilim Dalımızın idari personeli mevcut değildir. Anabilim Dalımızda anabilim dalı başkanı bir odada, iki öğretim üyemiz bir odada ve iki öğretim üyemiz de diğer anabilim dalı öğretim üyeleri ile beraber odalarda oturmaktadır. Araştırma görevlileri ortak mekanları kullanmaktadırlar. Anabilim dalında beş bilgisayar kullanılmaktadır. Bunların dışında teknik bir eleman ya da araç gerece sahip değiliz. Lisans ve lisans üstü eğitimlerde kullanmak üzere bir eğitim araştırma bölgemiz yok. Birinci basamak sağlık kurumlarında lisans ve lisansüstü eğitimlerimizi yapabilmek için, her yıl kurumlar arası resmi yazışmalar yapılmakta ve alınan onay üzerine eğitim faaliyetleri yürütülmektedir.

Akademik Personel Durumu Halen anabilim dalımızda biri Doç.Dr, dördü Yrd.Doç.Dr. olmak üzere beş öğretim üyesi çalışmaktadır. Öğretim üyelerinin anabilim dalımızda göreve başlama zamanına göre isimleri aşağıda görülmektedir. Doç.Dr. Resul BUĞDAYCI Doç.Dr. Resul BUĞDAYCI (AD Başkanı) Yrd.Doç.Dr. Tayyar ŞAŞMAZ Yrd.Doç.Dr. Seva ÖNER Yrd.Doç.Dr. Gülçin ERTÜRK YAPICI Yrd.Doç.Dr. Ahmet Öner KURT

7 Tablo 1. Akademik Personel Sayıları Ünvan Profesör Doçent 1 Yardımcı Doçent Öğretim Görevlisi Uzman Diğer Toplam

Araştırma Tablo 2. Yıllara Göre Yayınlar, Bilimsel Etkinlikler ve Ödüllerin Dağılımı TOPLAM MAKALE Ulusal Uluslararası SCI/SSCI/AHCI ATIF SAYISI KİTAP BÖLÜMÜ33 BİLDİRİ Ulusal Sözlü+Poster Uluslararası Sözlü+Poster BİLİMSEL ETKİNLİKLER Bilimsel ödüller

9 Tablo 3. Eğitim-Öğretim Yıllarına Göre Öğretim Üyesi Başına Düşen Makale Sayısı Yıl Öğretim Üyesi Sayısı (A) UlusalUluslararasıSCI/SSCI/AHCI Sayı (B)Oran (B/A) Sayı (C)Oran (C/A) Sayı (D) Oran (D/A)

10 Tablo 4.Yapılan Projelerin Türü ve Durumunun Yıllara Göre Dağılımı Türü TTTTTTD Araştırma Fonu Toplam11-

Hizmet Anabilim dalımızda laboratuar ya da kliniğe dayalı bir hizmet yapılmamaktadır Paydaşlar İç Paydaşlar Faaliyet ve hizmetlerimiz YÖK, Üniversite Yönetim Kurulu Senatosu, Fakülte Kurulları, Rektörlük kararları ve Anabilim Dalı Başkanı sorumluluğunda yürütülür. Dış Paydaşlar Anabilim dalımız eğitim ve araştırma faaliyetlerinin yürütülmesinde Mersin Sağlık Müdürlüğünün sağlık kurumları da kullanılmaktadır. Bu kurumla ilişkilerimiz çalışmalarımızı etkilemektedir.

GZFT Analizi (SWOT Analizi) Güçlü Yanlarımız Yeterli sayıda ve donanımlı akademik kadroya sahip olmamız. Birimde çalışmaların ekip çalışmasına dayanması. Bilimsel ve çalışma düzenine ilişkin haftalık düzenli toplantıların yapılması. Akademik personel arasında şeffaf, saygıya dayalı bir ilişki bulunmaktadır. Diğer anabilim dalları ile ortak projeler yapabiliyoruz. Altıncı sınıf öğrencilerinin sağlık ocağı hekimliği uygulamalarını için Sağlık Müdürlüğü ile yapılan protokol çerçevesinde Mersin’deki sekiz sağlık ocağında birinde yapması.

13 Zayıf Yanlarımız Bilimsel çalışmalara destek yetersiz Çalışmalarımızda en önemli alt yapı sorunu fizik mekan yetersizliği. Bir eğitim araştırma bölgesine sahip olunmaması. Araştırmalar için daha fazla maddi kaynağa gereksinim duyulması. Süreli yayınları takip etme zorluğu. Mezunlarımızın uygun görevlere atanması ve kadro sorunlarının olması

14 Fırsatlar Mersin’deki diğer kurumlar ile (Sağlık Müdürlüğü, Milli Eğitim Müdürlüğü) ortak çalışmalar yapabilmemiz. Sahaya hakim olmamız Üniversitemizin Bilimsel Araştırma Birimi’nin proje destek olanakları Tehditler Ulusal sağlık sistemindeki belirsizlikler ve “Sağlıkta Dönüşüm” programı nedeniyle anabilim dalının sağlık ocağında eğitim ve saha çalışmaları sürecinde ortaya çıkabilecek sorunlar Öğretim elemanlarının ücretlerinin azlığı

Varsayımlar Üniversitemiz Çiftlikköy Yerleşkesinde inşaatı devam eden Tıp Fakültesi inşaatının kısa sürede tamamlanması

16 3. STRATEJİK PLAN 3.1. Misyon Halk Sağlığı Anabilim Dalının Misyonu: Mezunlarımıza; Ülke sorunları karşısında duyarlılık gösteren, bilgi ve becerileriyle içinde bulunduğu toplumun gereksinmelerine yanıt verebilen, öğrendiklerini halkın yaşam kalitesini yükseltmek için kullanabilen, Farklı çalışma koşullarında yılmayan, gerektiğinde uygun çalışma koşullarını kendisi oluşturan ve yüksek düzeyde hizmet verme isteğine sahip olan, Çalıştığı her kurumda hizmetini kayıtlara geçiren, sağlık istatistikleri ve bildirim sistemi konusunda gereken özeni gösteren ve asla ödün vermeyen, Gelişen dünya koşullarında, değişen teknolojiyi de kullanarak halk sağlığının sorunları ve çözümleri için ulusal ve uluslararası sağlık politikalarına yön verecek araştırmalar planlayıp yürütebilen, Atatürk ilke ve devrimlerine ve Türkiye Cumhuriyeti’ne bağlı ve her koşulda bilimsel düşünceyi temel alan, bir anlayış ve sorumluluk duygusu kazandırmak,

Vizyon Halk Sağlığı Anabilim Dalının Vizyonu: Bölge ve ülkemizin sağlık sorunlarını irdeleyecek ve çözümlerine katkıda bulunacak geniş ölçekli multidisipliner bilimsel araştırma projelerinde yer almak, bu projelerin sonuçlarının akademisyenlere, yöneticilere ve kamuoyuna duyurulması ve tartışılması için çaba göstererek görüşleri dikkate alınan ve benimsenen bir bölüm haline gelebilmek, Halk Sağlığı Anabilim Dalı Lisans ve Lisansüstü eğitiminin istihdam edileceği kurumların sunacağı hizmete ve halkın temel sağlık gereksinimlerine göre standardizasyona gidebilecek ve uygulamalı eğitimin her zaman baskın olduğu Ulusal Halk Sağlığı Eğitim Programların geliştirilmesine uluslararası gelişmeleri de takip ederek katkı sağlamak,

Değerler Adalet ve tarafsızlık Bilime ve analitik düşünceye inanmak Ekip bilinci ile çalışmak Etik ve ahlaki değerlere sahip olmak İfade özgürlüğüne saygılı olmak İşbirliğine açık olmak Kuruma bağlılık Liyakat Sorumluluk bilincine sahip olmak Şeffaflık Veri ve bilgiye dayalı karar almak Verici olmak ve bilgiyi paylaşmak Yaratıcılık Yenilikçilik

STRATEJİK AMAÇLAR VE HEDEFLERİ Amaç 1: Eğitim programlarının yapısını güçlendirmek. Hedef 1.1: Halk sağlığı alanında ulusal ve uluslararası uygulamaları takip ederek, eğitim programımıza bu alandaki gelişme ve değişikliklerle güncellemek, Strateji 1.1: Literatür ve seminer saatlerini programlayıp, uygulamak. Öğretim üyelerimizin Halk Sağlığı ile ilgili en az bir uluslararası ve ulusal tıp dergisine abone olmasını sağlamak. Hedef 1.2: Dönem V ve VI öğrencileri için ‘Halk Sağlığı Ders Notları’ ve ‘Sağlık Ocağı Çalışma Notları’ hazırlamak. Strateji 1.2: Anabilim dalımızda çalışan öğretim üyelerinin alanları ile ilgili ders notlarını güncelleyerek, ders ve çalışma notları hazırlamasını sağlamak.

20 Amaç 2: Sağlık Eğitim ve Araştırma Bölgesi Kurmak Hedef 2.1.: Sağlık Eğitim ve Araştırma Bölgesi Kurmak Strateji 2.1. İl sağlık müdürlüğü ve Sağlık bakanlığı nezdinde girişimlerde bulunarak, Sağlık Eğitim ve Araştırma bölgesini kurmak. Hedef 2.2.: Kurulan sağlık eğitim ve araştırma bölgesinin yönetimini Halk Sağlığı Anabilim Dalından öğretim üyelerinin yapmasını sağlamak Strateji 2.2: Kurulan Sağlık Eğitim ve Araştırma Bölgesinin yöneticiliğini yapabilmek için sağlık müdürlüğü nezdinde girişimlerde bulunmak.

21 Amaç 3: Tıp Fakültesi bünyesinde eğitim ve hizmete yönelik halk sağlığı laboratuvarı kurmak. Hedef 3.1: Lisans ve lisansüstü öğrencilerimizin temel sağlık hizmetlerinde yapacakları laboratuvar çalışmalarını bu laboratuvarlarda yapmasını sağlamak. Strateji 3.1: Eğitim ve hizmet amaçlı bir Halk Sağlığı Laboratuvarı kurmak için girişimde bulunmak. Hedef 3.2:Bulunduğumuz bölgede çevre sağlığı konusunda referans bir laboratuvar haline gelmesini sağlamak. Strateji 3.2: Kurulan laboratuvarın referans bir laboratuvar olabilmesi için gerekli girişim ve çalışmaları yapma.

22 Amaç 4: Ulusal yayınlarımızı %25, uluslararası yayınlarımızı %25 artırmak. Hedef 4.1: Yeni projeler hazırlayıp, tamamlamak. Strateji 4.1: Yerel ve ulusal multidisipliner projeler yapmak için çalışmak.

23 4. İZLEME VE DEĞERLENDİRME Eğitim: Öğretim üyesi başına lisans ve lisansüstü öğrenci sayısı, öğretim üyesi başına ders saati, öğretim üyesi başına tez araştırma sayısı, mezun memnuniyeti. Araştırma: Öğretim üyesi başına ulusal ve uluslar arası yayın sayıları, öğretim üyesi başına atıf sayıları, öğretim üyesi başına sözlü ve poster bildiri sayısı, öğretim üyesi başına proje sayısı, öğretim üyesi başına kongre katılım sayısı. Hizmet: Laboratuvarımız olduğu zaman, aylık ve yıllık laboratuvar tetkik sayısı.