AĞ GÜNLÜKLERİNİN KURUMSAL DÜZEYDE KULLANILMASI Prof. Dr. Mehmet KESİM Öğr. Gör. Erdem ERDOĞDU
2- Sosyal Medya Ortamlarının Sınıflandırılması Sosyal Medya Ağları (Social Media Networks ) Scott ve Jacka, 2011
2- Sosyal Medya Ortamlarının Sınıflandırılması Ağ Günlüğü Ortamları ve Toplulukları (Blog Platforms and Communities) Scott ve Jacka, 2011
2- Sosyal Medya Ortamlarının Sınıflandırılması Mikroblog (Microblogging and Status Updates) Scott ve Jacka, 2011
2- Sosyal Medya Ortamlarının Sınıflandırılması Gruplar (Forums and Discussion Groups) Scott ve Jacka, 2011
2- Sosyal Medya Ortamlarının Sınıflandırılması Değerlendirme ve Oylama Servisleri Scott ve Jacka, 2011 Fotoğraf Paylaşma Video Paylaşma Yayın (Podcasting) Müşteri Servisleri Belge ve İçerik Paylaşımı Etkinlik ve Etkinlik Yönetimi Bilgi ve Proje Yönetimi Sosyal İmleme Konum Tabanlı Servisler
2- Sosyal Medya Ortamlarının Sınıflandırılması (Ek Kategoriler) Kişisel Yayın Araçları (Personal Broadcasting Tools) Tobin ve Braziel, 2006
2- Sosyal Medya Ortamlarının Sınıflandırılması (Ek Kategoriler) Sanal Dünyalar (Virtual Worlds) Tobin ve Braziel, 2006 Second LifeWorld of Warcraft Farmville
2- Sosyal Medya Ortamlarının Sınıflandırılması (Ek Kategoriler) Akademik Sosyal Ağlar (Academic Social Networks)
2- Sosyal Medya Ortamlarının Sınıflandırılması Alanyazın Dışındaki Sınıflandırmalar Brian Solis, conversationprism.com - V (Okur, 2013)
3- Kurumsal Açıdan Sosyal Medya Ortamlarının Karşılaştırılması Kurum İletişimi PaydaşlarÇalışanlarTedarikçiler
3- Kurumsal Açıdan Sosyal Medya Ortamlarının Karşılaştırılması Kurumun İlgi ve Beklentileri Çalışanların İhtiyaçları Vural ve Öksüz, 2012
3.1. Kurumsal İletişim İhtiyacı Karmaşık iş süreçleri, çalışanların koordinasyon ve etkileşim ihtiyacı, Artan işlem hızları, Eş zamanlı iş süreçlerinin yaygınlaşması, Organizasyonların yenilik yapma yeteneği, İletişim teknolojileri ve bilgisayar ağları Baker, 2002
3.2. Kurumlar İçin Sosyal Medya Ortamlarının Karşılaştırılması İçerik Türü GizlilikArşivlemeKolaylıkAkıcı Yapı Konu Odaklı Hızlı Erişim Ağ Günlükleri (Blogger, Wordpress...) Tümü Mikroblog (Twitter) Kısıtlı Gruplar (facebook groups, google groups...) Tümü Belge ve İçerik Paylaşımı (Google Docs) Kısıtlı Bilgi ve Proje Yönetimi (Wikipedia) Kısıtlı Tablo 1: Kurumsal İletişim Kapsamında Kullanılabilecek Sosyal Medya Ortamlarının Karşılaştırılması
4- Ağ Günlükleri Justin’s Links From the Undergorund Justin Hall Harvey, 2014; Du ve Wagner, 2006; Co, Martinez ve Quinlan, Weblogs Jorn Barger Blog Peter Merholz
4- Ağ Günlükleri Şekil 1: Web’in Gelişimi (Spivack, 2007)
4- Ağ Günlükleri Ücretsiz Tescile gerek yok Teknik bilgiye gerek yok RSS ile hızlı iletim Yorum özelliği Goodfellow ve Graham, 2007
4.1. Ağ Günlüklerinin Özellikleri Mobil donanımlar ile kullanabilme. Metin, ses, video ve animasyon barındırabilme. Kategori ve etiketleme özellikleri. Etkili arama özelliği. Bülten servisi. Uzmanlığa gerek duymadan, istatistiklere ulaşabilme. Ücretsiz ve geniş eklenti servisi. Baker, 2002
4.1. Ağ Günlüklerinin Özellikleri Mobil donanımlar ile kullanabilme. Metin, ses, video ve animasyon barındırabilme. Kategori ve etiketleme özellikleri. Etkili arama özelliği. Bülten servisi. Uzmanlığa gerek duymadan, istatistiklere ulaşabilme. Ücretsiz ve geniş eklenti servisi. Baker, 2002
4.2. Ağ Günlüklerinin Türleri Kişisel, Temasal, Topluluk, Kurumsal İçsel Ağ günlükleri Dışsal Ağ günlükleri Eby, 2013; Karcıoğlu ve Kurt, 2009
4.3. Kurumsal Ağ Günlüklerinin Fayda ve Sınırlılıkları Özellikle kurum içi iletişimde ve bilgi yönetiminde bir çözüm olabilir. Birçok organizasyonda bilgi yönetimindeki en önemli engel bu konuda uzmanlaşmış personel-yönetici bulunmamasıdır. Bu yönetici, kimin hangi bilgiye ihtiyacı olduğunu tespit edebilmelidir. Ağ günlükleri, iki ayrı nedenle bu konuda bir çözüm olabilir; Ağ günlükleri, bütün çalışanlar tarafından ulaşılabilirdir, kimin neye ihtiyacı olduğunu aramakla vakit harcanmaz. Ağ günlükleri, çalışanları, bilginin gizli olduğu ve ancak çalışanın değerine bir katkı sağlayacaksa paylaşıldığı bir kültürden, bilginin sürekli paylaşıldığı ve bilgi kullanan personelin cesaretlendirildiği kültüre geçişi sağlar. (Karcıoğlu ve Kurt, 2009)