AĞ GÜNLÜKLERİNİN KURUMSAL DÜZEYDE KULLANILMASI Prof. Dr. Mehmet KESİM Öğr. Gör. Erdem ERDOĞDU.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Google Görüntülü Ağ’da Video Reklamları
Advertisements

Web 2.0 Nedir Eğitimde Nasıl Kullanılır?
WEB 2.0 Teknolojileri Sibel SOMYÜREK.
Halit Yıldırım
Web 2.0 AraçlarI OĞUZ TEKE
HAZIRLAYAN HÜLYA ZOBU TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ İ.Ö
Sosyal Ağların Eğitimde Kullanımı
ZAFER KARAKABAK TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ (İ.Ö)
GÜVENLİ İNTERNET ve SOSYAL MEDYA
Web 2.0 Araçları Rıdvan Gezici
WEB 2.0 Hazırlayan: Merve Altıparmakoğlu Numara:
 Web-Log kelimesinden türetilen bloglar, yazarların herhangi bir konu hakkında hızlı ve kolay ş ekilde yorumlarını, ba ğ lantılarını yazılarını, resimlerini,
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
Kurum İçi Sosyal Medya & Blogy Uygulaması
Bu sunum Akdeniz Üniversitesi öğrencisi tarafından Bilgisayar 2 dersi için hazırlanmıştır. KONU: WEB 2.0 ARAÇLARI.
Marie-laure Lemineur Çocuklara Yönelik Online Cinsel Sömürü ile Mücadele Programı Uluslaraarası ECPAT Ağı ÇTCS ile Mücadele Ağı Türkiye Eylül 1, 2014,
SOSYAL MEDYA.
Slide 1 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Ankara Web 2.0, Semantik Web ve Kütüphanelerin Geleceği Yaşar Tonta ve Umut Al.
Eğitimde Günlük Uygulaması
E-Öğrenme Nedir?
BLOGLAR ARACILIĞIYLA Pazarlama SEDAT BAŞDAĞ. Kelimenin ilk oluşumu, "Web" ve "Log" kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş, “Weblog” olarak isimlendirilmiştir.
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Günümüzde internet, en çok kullanılan haber kaynağı Gazetecilerin % 97’si haber yazmadan önce mutlaka Google’da ve sosyal medyada araştırma yapıyor.
Sosyal Öğrenmenin Geliştirilmesinde Taylan ACAR Ulusal Destek Servisi.
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
Yeni Pazarlama Teknikleri
BlOG OLUŞTURMA VE KULLANIMI
WEB 2.0 ARAÇLARI TANITIM MUSTAFA EROĞLU
Rıdvan Gezici  Web 2.0 nedir ?  Web 2.0 araçları  Eğitimde web 2.0 ‘nin kullanımı  Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı.
CANSU ALTIN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
Web 2.0 Araçları Serkan Aslan Akdeniz Ünv. Türkçe Ö ğ rtm\ 2.Sınıf.
BURCUGÜL B İ LG İ N TÜRKÇE Ö Ğ RETMENL İĞİ ( İ.Ö.) EĞİTİMDE WEB 2.0 ARAÇLARI.
Sosyal Medya Nedir? Çağlar GÜLCEK.
E ĞITIMDE W EB 2.0 ARAÇLARı IRMAK KARACA TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF(ÖRGÜN)
Web 2.0 araçlarI MERYEM KAYA AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Bilgi Paylaşımı için Araçlar
Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı
WEB 2.0 ARAÇLARI Semra ACAR
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713)
ZEHRAŞAHİN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
Türkçe Öğretmenliği 2.Sınıf
TUĞBA ŞAHAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF ÖRGÜN ÖĞRETİM
BETÜL GÜTLEK TÜRKÇE Ö Ğ RETMENL İĞİ 2. SINIF WEB 2.0.
Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı ÖZGE AKMAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
Sosyal Medya Nedir? Çağlar GÜLCEK.
WEB 2.0 KAVRAMI TEKNOLOJİLERİ ARAÇLARI
Sosyal Medya Nedir? Çağlar GÜLCEK.
Sosyal Medya Kişilerin internet üzerinde birbirleriyle yaptığı diyaloglar ve paylaşımlar bütünüdür.  Zaman ve mekân sınırlaması olmadan (mobil tabanlı),
SOSYAL MEDYA İLE PAZARLAMA
SOSYAL MEDYA Sosyal Medya Nedir? Sosyal Medya Araçları Nelerdir?
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
İnternet Sosyal Medya Sosyal Ağlar 2. Sunum Öğr. Gör. Mehmet Akif Barış 2.
PLN Personal Learning Network by Arif Kazancı Ağustos
KULLANIM ADIMLARI Adım 1: Okulunuzu Kaydedin Adım 2: Okul Ayarlarını Keşfedin (ThinkQuest Projects) Adım 3: Hesaplar Oluşturun (ThinkQuest Projects) Step.
Temel Bilgiler İlgili Çalışmalar Araştırmanın Yöntemi Bulgu ve Sonuçlar Araştırmanın Kısıtları ve Gelecek Çalışmalar.
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
SOSYAL MEDYA.
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
BLOG NEDİR? WEB GÜNLÜĞÜ.
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
GÜVENLİ İNTERNET ve SOSYAL MEDYA
WEB 2.0 Teknolojileri Sibel SOMYÜREK.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Sunum transkripti:

AĞ GÜNLÜKLERİNİN KURUMSAL DÜZEYDE KULLANILMASI Prof. Dr. Mehmet KESİM Öğr. Gör. Erdem ERDOĞDU

2- Sosyal Medya Ortamlarının Sınıflandırılması Sosyal Medya Ağları (Social Media Networks ) Scott ve Jacka, 2011

2- Sosyal Medya Ortamlarının Sınıflandırılması Ağ Günlüğü Ortamları ve Toplulukları (Blog Platforms and Communities) Scott ve Jacka, 2011

2- Sosyal Medya Ortamlarının Sınıflandırılması Mikroblog (Microblogging and Status Updates) Scott ve Jacka, 2011

2- Sosyal Medya Ortamlarının Sınıflandırılması Gruplar (Forums and Discussion Groups) Scott ve Jacka, 2011

2- Sosyal Medya Ortamlarının Sınıflandırılması Değerlendirme ve Oylama Servisleri Scott ve Jacka, 2011 Fotoğraf Paylaşma Video Paylaşma Yayın (Podcasting) Müşteri Servisleri Belge ve İçerik Paylaşımı Etkinlik ve Etkinlik Yönetimi Bilgi ve Proje Yönetimi Sosyal İmleme Konum Tabanlı Servisler

2- Sosyal Medya Ortamlarının Sınıflandırılması (Ek Kategoriler) Kişisel Yayın Araçları (Personal Broadcasting Tools) Tobin ve Braziel, 2006

2- Sosyal Medya Ortamlarının Sınıflandırılması (Ek Kategoriler) Sanal Dünyalar (Virtual Worlds) Tobin ve Braziel, 2006 Second LifeWorld of Warcraft Farmville

2- Sosyal Medya Ortamlarının Sınıflandırılması (Ek Kategoriler) Akademik Sosyal Ağlar (Academic Social Networks)

2- Sosyal Medya Ortamlarının Sınıflandırılması Alanyazın Dışındaki Sınıflandırmalar Brian Solis, conversationprism.com - V (Okur, 2013)

3- Kurumsal Açıdan Sosyal Medya Ortamlarının Karşılaştırılması Kurum İletişimi PaydaşlarÇalışanlarTedarikçiler

3- Kurumsal Açıdan Sosyal Medya Ortamlarının Karşılaştırılması Kurumun İlgi ve Beklentileri Çalışanların İhtiyaçları Vural ve Öksüz, 2012

3.1. Kurumsal İletişim İhtiyacı Karmaşık iş süreçleri, çalışanların koordinasyon ve etkileşim ihtiyacı, Artan işlem hızları, Eş zamanlı iş süreçlerinin yaygınlaşması, Organizasyonların yenilik yapma yeteneği, İletişim teknolojileri ve bilgisayar ağları Baker, 2002

3.2. Kurumlar İçin Sosyal Medya Ortamlarının Karşılaştırılması İçerik Türü GizlilikArşivlemeKolaylıkAkıcı Yapı Konu Odaklı Hızlı Erişim Ağ Günlükleri (Blogger, Wordpress...) Tümü Mikroblog (Twitter) Kısıtlı Gruplar (facebook groups, google groups...) Tümü Belge ve İçerik Paylaşımı (Google Docs) Kısıtlı Bilgi ve Proje Yönetimi (Wikipedia) Kısıtlı Tablo 1: Kurumsal İletişim Kapsamında Kullanılabilecek Sosyal Medya Ortamlarının Karşılaştırılması

4- Ağ Günlükleri Justin’s Links From the Undergorund Justin Hall Harvey, 2014; Du ve Wagner, 2006; Co, Martinez ve Quinlan, Weblogs Jorn Barger Blog Peter Merholz

4- Ağ Günlükleri Şekil 1: Web’in Gelişimi (Spivack, 2007)

4- Ağ Günlükleri Ücretsiz Tescile gerek yok Teknik bilgiye gerek yok RSS ile hızlı iletim Yorum özelliği Goodfellow ve Graham, 2007

4.1. Ağ Günlüklerinin Özellikleri Mobil donanımlar ile kullanabilme. Metin, ses, video ve animasyon barındırabilme. Kategori ve etiketleme özellikleri. Etkili arama özelliği. Bülten servisi. Uzmanlığa gerek duymadan, istatistiklere ulaşabilme. Ücretsiz ve geniş eklenti servisi. Baker, 2002

4.1. Ağ Günlüklerinin Özellikleri Mobil donanımlar ile kullanabilme. Metin, ses, video ve animasyon barındırabilme. Kategori ve etiketleme özellikleri. Etkili arama özelliği. Bülten servisi. Uzmanlığa gerek duymadan, istatistiklere ulaşabilme. Ücretsiz ve geniş eklenti servisi. Baker, 2002

4.2. Ağ Günlüklerinin Türleri Kişisel, Temasal, Topluluk, Kurumsal İçsel Ağ günlükleri Dışsal Ağ günlükleri Eby, 2013; Karcıoğlu ve Kurt, 2009

4.3. Kurumsal Ağ Günlüklerinin Fayda ve Sınırlılıkları Özellikle kurum içi iletişimde ve bilgi yönetiminde bir çözüm olabilir. Birçok organizasyonda bilgi yönetimindeki en önemli engel bu konuda uzmanlaşmış personel-yönetici bulunmamasıdır. Bu yönetici, kimin hangi bilgiye ihtiyacı olduğunu tespit edebilmelidir. Ağ günlükleri, iki ayrı nedenle bu konuda bir çözüm olabilir; Ağ günlükleri, bütün çalışanlar tarafından ulaşılabilirdir, kimin neye ihtiyacı olduğunu aramakla vakit harcanmaz. Ağ günlükleri, çalışanları, bilginin gizli olduğu ve ancak çalışanın değerine bir katkı sağlayacaksa paylaşıldığı bir kültürden, bilginin sürekli paylaşıldığı ve bilgi kullanan personelin cesaretlendirildiği kültüre geçişi sağlar. (Karcıoğlu ve Kurt, 2009)