Anlam alışverişi olan her etkileşimde iletişim vardır.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Advertisements

CÜMLE ÖĞELERİ Cümle, bir duyguyu, düşünceyi, veya olayı anlatan sözcükler topluluğudur. Cümlede her sözcüğün bir görevi vardır. Bu görevli sözcüklere öğe.
Tarih Bilimleri.
PARAGRAF.
Cümlenin ögeleri(dolaylı tümlec ve edat tümleci)
1 ? Aşağıdaki seçeneklerde varlıklar ve
GÖSTERGE GÖSTERGE BİLİM GÖSTERGE ÇEŞİTLERİ
DİL- KÜLTÜR İLİŞKİSİ
E-Posta Hesapları ve Anında Mesajlaşma Yazılımları
İLETİŞİM ÖĞR. GÖR. EDİP KOŞAR
HER SESİN BİR KAYNAĞI VARDIR
GENEL ve TEKNİK İLETİŞİM
DİLİN İŞLEVLERİ.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME TÜRKÇENİN SESLERİ VE ÖZELLİKLERİ
IŞIK VE SES.
Dilin Tanımı ve Özellikleri
İlksen Uysal BOZYEL/Türkçe Öğretmeni
TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF
İ L E T İ Ş İ M Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
İ L E T İ Ş İ M Dr. Necla Tugay Aytekin.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ.
İletişimde Süreç Yaklaşımı
İLETİŞİM Varlıkların kendi aralarında anlaşmak için oluşturdukları simgeler sistemine denir. Gergin ortamlarda, kişilerin sağlıklı ve olumlu düşünmesi.
ALICI İletişim sürecinde, kaynağın gönderdiği mesaja hedef olan kişi, grup ya da kitleye alıcı adını veriyoruz. Alıcı bir kişi, bir grup, örgüt ya da toplum.
9. Sınıf Dil ve Anlatım ŞUBAT
MEDYA Medyayı Tanımak - Kitle İletişimi ve Medya -
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI SÖYLEYİŞ VE TELAFFUZ HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Türk Dilinin Tarihi Gelişimi ve Türkiye Türkçesi
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
HAZIRLAYAN KEZBAN BİÇER
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
DİLLERİN SINIFLANDIRILMASI Hazırlık Çalışmaları
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
Hazırlık Çalışmaları İLETİŞİM Hazırlık Çalışmaları.
GÖRSEL OKUMA GÖRSEL SUNU Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
KOMPOZİSYON YAZMA GİRİŞ BÖLÜMÜ.
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ÖZEL MÜZEYYEN ÇELEBİOĞLU
İLETİŞİM VE İLETİŞİMİN ÖĞELELERİ Yrd. Doç. Dr. Bahadır KÖKSALAN
İnternet Nedir Bilgisayar Ağları Ağ Çeşitleri
Bilgi Nedir ? Öğrenme, araştırma veya gözlem yaparak elde edilen sonuç.
YETERLİK VE MODÜL TABLOSU
MESLEKLER MENÜ: SERBEST MESLEKLER MEMURLAR İŞÇİLER.
DİL-DÜŞÜNCE-DUYGU İLİŞKİSİ
Şiir: Duygu, hayal ve düşüncelerin bir düzene bağlı olarak, çekici/etkileyici bir dil ve ahenkli mısralar içinde aktarılmasıdır. EdebiyatEdebiyat türlerinin.
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
Kelime Türleri.
ANLATIMDA TEMA VE KONU TEMA KONU Ana Düşünce.
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
SANAT FELSEFESİ.
Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma süreci İki yönlü bilgi akışı
ÖĞR.GÖR. ALİ OSMAN GÖKCAN
GRT 283 KİTLE İLETİŞİM KURAMLARI
İLETİŞİMİN TANIMI VE TEMEL ÖGELERİ
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Müzik Nedir?.
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
AFİŞ.
AFİŞAFİŞ. T.C. MARMARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ RESİM-İŞ ÖĞRETMENLİĞİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI Resim-İş Eğitimi.
GÖSTERGEBİLİM YRD.DOÇ CANAY UMUNÇ İSMAİL DURGUN
Dilin Bileşenleri Dr. Gökçe Karaman Benli
İNSAN – İLETİŞİM- DİL HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

www.videodershane.com www.edebiyatogretmeni.net İLETİŞİM

Anlam alışverişi olan her etkileşimde iletişim vardır. “Sürekli iletişim İçindeyiz” metninde nasıl bir iletişim tanımı yapılmaktadır? Anlam alışverişi olan her etkileşimde iletişim vardır. www.videodershane.com www.edebiyatogretmeni.net

Kendinize göre bir iletişim tanımı yapınız. İnsanın duygusunu, düşüncesini, bilgisini çeşitli yollarla karşısındakine aktarma işlemine İLETİŞİM denir. www.videodershane.com www.edebiyatogretmeni.net

“Sürekli İletişim İçindeyiz “Sürekli İletişim İçindeyiz.” metnine göre iletişim hangi durumlarda gerçekleşmektedir. İletişim iki insan birbirini fark etmesiyle başlar. Sadece konuşmayla gerçekleşmez. Bir bakış, jest ve mimikler iletişimin oluşması için yeterlidir. www.videodershane.com www.edebiyatogretmeni.net

Dille gerçekleşen iletişim ile diğer iletişim türleri arasındaki farklılıkları belirtiniz. Dil ile gerçekleştirilen iletişim dolaysız olduğu için diğer iletişim türlerinden daha etkilidir. Ayrıca dil ile gerçekleştirilen iletişim yazıya aktarılabilir. Bu yönüyle de kalıcıdır. www.videodershane.com www.edebiyatogretmeni.net

1. Etkinlik İLETİŞİM GEREKLİDİR çünkü insanlar yaşamak için anlaşmak zorundadır. çünkü iletişim olmazsa gelişme olmaz. çünkü iletişim hayatın akışını sağlar. Çünkü iletişim hayatın gereğidir. www.videodershane.com www.edebiyatogretmeni.net

Fotoğrafta işaret yoluyla iletişim vardır. 2. ETKİNLİK Fotoğrafta işaret yoluyla iletişim vardır. www.videodershane.com www.edebiyatogretmeni.net

3. ETKİNLİK: İletişimde bulunması gereken öğeler ve iletişimdeki önemi Gönderici: İletiyi karşı tarafa iletendir. Alıcı: Göndericinin gönderdiği iletiyi alandır. İleti: Bu iki öğe arasındaki duygu, bilgi ve düşünceye denir. Kanal: Gönderici ile alıcı arasındaki iletinin gönderilme şeklidir. Dönüt: Alıcının göndericiye verdiği tepkidir. Bağlam: İletişimin gerçekleştiği ortamdır. www.videodershane.com www.edebiyatogretmeni.net

4. ETKİNLİK: Bağlam öğesinin iletişim için önemi Bağlam iletişim oluştuğu ortamdır. Ortam iletişim için elverişli olmazsa iletişim de sağlıklı olmaz. Gönderici İleti Kanal Alıcı (ANNE) (Ödevini yaptın mı?) (SÖZLÜ) ÇOCUK DÖNÜT (EVET\HAYIR) (EV ORTAMI) BAĞLAM www.videodershane.com www.edebiyatogretmeni.net

5. Etkinlik Gönderici: Trafik lambaları İleti: DUR/ GEÇ Alıcı: Yayalar / Araçlar Dönüt: Araçlara yeşil ışık yanınca yayalar durur, araçlar geçer. Bağlam : Trafik ortamı www.videodershane.com www.edebiyatogretmeni.net 5. Etkinlik

6. ETKİNLİK: “Kol, dal, elektrik” kelimelerinin farklı bağlamlarda kullanımına örnekler: Çocuğun kolu kırıldı. KOL: Kapının kolu bozulmuş. Ağacın dallarını budadım. DAL: Sinema çok güzel bir sanat dalıdır. Bugün de elektrikler kesildi. ELEKTRİK: Ondan elektrik alamadım. www.videodershane.com www.edebiyatogretmeni.net

7. ETKİNLİK: GÖSTERGELER Hemşire resmi hastanelerde sessiz olmak gerektiğinin gös- tergesidir. Trafik işareti ise park yapılmama- sı gerektiğini gösterir. Bunun dışında havanın kapalı olması yağmur yağacağının, yaprakların dökülmesi sonbaharın geldiğinin göstergesidir. www.videodershane.com www.edebiyatogretmeni.net

ANLAMA VE YORUMLAMA Bir iletiyi farklı göstergeler kullanarak vermenin mümkün olup olmadığını örneklerle gösteriniz. Trafik polisi araçlara düdüğüyle de geç diyebilir, el işaretiyle de geç diyebilir. 2. İletişimin önemini ve değerini günlük hayatınızdan örneklerle açıklayınız. İnsan bir toplumda yaşadığı için iletişim içinde olmak zorundadır. 3. Çağımıza iletişim çağı diyebilir miyiz? Niçin? Çağımızda pek çok şey iletişim üstüne olduğu için bu çağa iletişim çağı diyebiliriz. www.videodershane.com www.edebiyatogretmeni.net

8. ETKİNLİK ATATÜRK’ÜN BASINLA İLGİLİ GÖRÜŞLERİ “Basına hiçbir şekilde hükmedilemez ve baskı altında tutulamaz " "Basın hürriyetinin mahzurlarının giderilmesinin yine basın hürriyetiyle mümkün olduğuna dair bu büyük meclisin yol gösterme ve düzenleme sahasında güzel karşılanan esaslar, eğer Cumhuriyetin ruhu olan faziletten mahrum kendini bilmezlere, basının sinesinde haydutluk fırsatını verirse, eğer halkı aldatan ve doğru yoldan çıkaranların fikriyat sahasındaki uğursuz tesirleri, tarlasında çalışan suçsuz vatandaşların kanlarını akıtmasına, yuvalarının dağılmasına sebep olursa ve eğer en nihayet haydutluğun en kötüsünü göze alan bu gibi kimseler, kanunların özel müsadelerinden istifade imkanını bulursa, Büyük Millet Meclisi eğitici ve ezici kudretinin müdahale ve uyarması elbette gerekli olur." "Özel maksatla neşriyat yapan bazı gazetelerin, halkın ekseriyeti üzerinde yaptığı tesir, her memlekette olduğu gibi o gazetelerin lehinde değidir." www.videodershane.com www.edebiyatogretmeni.net

9. ETKİNLİK: ODUNCU (Sonbahar) PARA ÇİFTÇİ (Sonbahar) EKİM MEVSİMİ ÖĞRETMEN (Sonbahar) OKULLARIN AÇILMASI Sy:7 www.videodershane.com www.edebiyatogretmeni.net

3. Soru: Ağaçların yapraklarının sararması neyin göstergesidir? Sonbahar mevsiminin geldiğinin göstergesidir. Sy:7 www.videodershane.com www.edebiyatogretmeni.net

Gemi kaptanları için yol göstericidir. 4. Soru: Deniz fenerinin gemi kaptanları için ne ifade ettiğini açıklayınız. Gemi kaptanları için yol göstericidir. Sy: 7 www.videodershane.com www.edebiyatogretmeni.net

5. Soru : İsminizin sizin göstergeniz olduğunu düşündünüz mü? İsimler ait olduğu kişinin göstergesidir. Sy:7 www.videodershane.com www.edebiyatogretmeni.net

6. Soru: Mektup, telgraf, e-posta vb iletişim araçlarında gönderen- gönderilen- alıcı- kanal ilişkisini belirtiniz. Gönderici: Mektubu, telgrafı veya e-postayı gönderen kişi Alıcı: Mektubu, telgrafı veya e-postayı alan kişi Kanal: Yazılı Gönderilen: Mektup Telgraf E-posta www.videodershane.com. www.edebiyatogretmeni.net

SOSYAL GÖSTERGE: Akıllı işaretler Sigara içilmez levhası 10. ETKİNLİK: Yaşamda dil göstergelerinin dışında başka tür göstergeler de vardır. Siz de aşağıda boş bırakılan yerlere gösterge örnekleri yazınız. SOSYAL GÖSTERGE: Akıllı işaretler Sigara içilmez levhası DİL GÖSTERGESİ: Dille kurulan tüm iletişim şekilleri dil göstergesidir. DOĞAL GÖSTERGE: Yaprakların sararması sonbaharın geldiğinin göstergesidir. www.videodershane.com www.edebiyatogretmeni.net

Dil ile yapılan iletişim daha etkili ve kalıcıdır. 11. ETKİNLİK:İletişim kurarken kullanılan göstergeleri maddeler halinde yazınız, göstergelerin birbirlerinden farklarını açıklayınız. DİL GÖSTERGELERİ: Dil göstergeleri duygu düşünce ve hayalleri en etkili biçimde anlattığı için etkili bir iletişim kurar. DİL DIŞI GÖSTERGELER: İşaretler, şekil, resim, jest ve mimikler dil dışı göstergedir. Dil ile yapılan iletişim daha etkili ve kalıcıdır. Sy:8 www.videodershane.com www.edebiyatogretmeni.net

12. ETKİNLİK: Göstergeleri inceleyen bilim dalı ile ilgili araştırma yapınız. Göstergebilim en genel ve en bilinen tanımıyla göstergeleri ve gösterge dizgelerini inceleyen bilimdir. Ancak bu tanım, göstergebilimin ele aldığı konuya göre yapılmış bir tanımdır. Göstergebilimi kullandığı metoda göre de tanımlayabiliriz. Buna göre göstergebilim, dilbilimsel metotları nesnelere uygulayan, her şeyi (oyunlar, jestler, yüz ifadeleri, dini ayinler, edebiyat eserleri, müzik parçaları…) dille tasvir etmeye ve dilsel olmayan bütün olguları da dil metaforuna dönüştürerek açıklamaya çalışan bir bilimdir. Gösterge, insanların bir topluluk yaşamı içinde birbirleriyle anlaşmak amacıyla yarattıkları ve kullandıkları doğal diller (Türkçe, İngilizce, Fransızca vb.), çeşitli jestler (el, kol, baş hareketleri), sağır-dilsiz alfabesi, trafik işaretleri, bazı meslek gruplarında kullanılan flamalar, reklam afişleri, moda, mimarlık düzenlemeleri, yazın, resim, müzik gibi çeşitli birimlerden oluşan ve ses, yazı, görüntü, hareket gibi gereçler vasıtasıyla gerçekleşen dizgelerin oluşturduğu anlamlı bütünün birimleridir. www.videodershane.com www.edebiyatogretmeni.net

13. ETKİNLİK: AŞAĞIDAKİ NESNELERİN SES SİMGELERİNİ BOŞLUKLARA YAZINIZ. t-e-l-e-f-o-n t- e- l- e- v- i- z- y- o- n a- y- a- k- k- a-b-ı www.videodershane.com www.edebiyatogretmeni.net

14. ETKİNLİK: AŞAĞIDAKİ ŞEHİR PLANIYLA NASIL BİR İLETİŞİM SAĞLANDIĞINI AÇIKLAYINIZ. Şehir planına bakarak şehrin düzeni, ulaşım yolları, yerleşimi hakkında bilgi sahibi olabiliriz. Sy: 8 www.videodershane.com www.edebiyatogretmeni.net

www.videodershane.com www.edebiyatogretmeni.net 15. ETKİNLİK: Bedük > beyük > böyük > büyük ses simgelerinin yazılışını “ dil göstergelerinin değişebilirliği ve değişmezliği kuralına göre inceleyerek aşağıda verilen ses simgelerinin bugünkü kullanılış biçimlerini yazınız. Dil göstergeleri dilin tarihi gelişimi içersinde ses değişimlerine uğrayabilirler. Ama bu değişim sebepsiz değildir. kulgak / kulak kangı/ hangi edgü/ iyi kadgu/ kaygı SY:9 www.videodershane.com www.edebiyatogretmeni.net

16. ETKİNLİK: MASAYA MASA, KİTABA KİTAP , YILDIZA YILDIZDENMESİNİN BİR NEDENİ VAR MIDIR? MESELA “ŞIRIL ŞIRIL” KELİME GRUBU NEDEN BU ŞEKİLDE İFADE EDİLMİŞTİR? BU İKİ TİP GÖSTERGEYE ÖRNEK VERİNİZ. Dil göstergeleri nedensizdir. Fakat yansıma sözcükler ses taklidi olduğu için bu durum geçerli değildir. Koltuk (Nedensizdir.) Tıkırtı (Yansıma) Horul horul Sy: 9 www.videodershane.com www.edebiyatogretmeni.net

17. ETKİNLİK: K- A- L- E-M KELİMESİNDEKİ SESLERİN DİZİLİŞİNDE BİR ÇİZGİSELLİK VARDIR. KALEM KELİMESİNİ “LEMKA” YA DA “MELAK” BİÇİMİNDE KULLANILDIĞINDA “ KALEM KELİMESİNİ ZİHİNDE CANLAMDIRMANIN MÜMKÜN OLUP OLMADIĞINI BELİRTEREK DİL GÖSTERGELERİNİN ÇİZGİSELLİĞİNİ TARTIŞINIZ. Kalem sözcüğünü“lemka “ veya “melak” şeklindesöylediğimizde“kalem” sözcüğü zihnimizde canlanmaz. Çünkü dil göstergeleri çizgiseldir. Sy: 9 www.videodershane.com www.edebiyatogretmeni.net

18. ETKİNLİK: “AHMET DÜN İSTANBUL’A GİDECEK 18.ETKİNLİK: “AHMET DÜN İSTANBUL’A GİDECEK.” CÜMLESİ DİLBİLGİSİ VE MANTIK BAKIMINDAN DOĞRU MUDUR? AÇIKLAYINIZ. Bu cümle hem mantık hem de dilbilgisi bakımından yanlıştır. Dün ifadesi geçmiş zamana aitken –ecek eki gelecek zaman ifadesidir. Sy: 9 www.videodershane.com www.edebiyatogretmeni.net

19. ETKİNLİK: BİR PAZAR YERİNDE, BİR ALIŞVERİŞTE YA DA DERSTE BAĞLAMIN NASIL OLUŞTUĞUNU GÖZLEMLEYİNİZ. İletişim bulunulan duruma ve yere göre farklılıklar gösterir. Alışverişte gerçekleşen iletişim ile sınıf ortamındaki iletişim birbirinden farklı olacaktır. Sy: 9 www.videodershane.com www.edebiyatogretmeni.net

Ölçme ve Değerlendirme Gönderici: Baba İleti: insanların kalbini kırmamak gerekir. Alıcı: Oğul Dönüt: Kötü sözler daima iz bırakır. Sy: 9 www.videodershane.com www.edebiyatogretmeni.net

“Güneşin doğuşu doğal bir gösterge değildir. (Yanlış) 2. Aşağıda verilen cümlelerdeki boşlukları uygun şekilde doldurunuz. Yaşadığımız dünyada göstergelerin karşıladığı canlı cansız her şeye VARLIK denir. Göstergeleri inceleyen bilim dalına GÖSTERGEBİLİM denir. 3. Aşağıda verilen cümleleri DOĞRU- YANLIŞ durumuna göre işaretleyiniz. “Güneşin doğuşu doğal bir gösterge değildir. (Yanlış) “Okulların açılması doğal bir göstergedir. (Yanlış) Sy: 10 www.videodershane.com www.edebiyatogretmeni.net

4. Aşağıdakilerden hangisi insanın anlatma kabiliyetinin en gelişmiş araçlarındandır? Cevap: A) Dil 5. I. Ağaçların yapraklarının dökülmesi II. İnsanların kot pantolon giymesi III. Karın yağması IV. Sitelerin etrafının duvarla çevrilmesi V. Bir ailenin yemeklerini masada yemesi Yukarıdaki cümlelerden hangi ikisi doğal göstergedir? Cevap: B) I- III www.videodershane.com www.edebiyatogretmeni.net

6. Aşağıdakilerden hangisi simge değildir? E) Kitap 7. İnsanlar arasındaki ortak semboller sistemi ile gerçekleştirilen bilgi alışverişine İLETİŞİM denir. 8. Fıkrada hangi göstergenin önemi vurgulanmıştır? Sosyal gösterge Sy: 10 www.videodershane.com www.edebiyatogretmeni.net