MEHMET DEM İ R + İ yi seyirler… Yanlış Kullanımı Doğru Kullanımı * Gardolap Gardırop * Mağrul Marul * Eşortman Eşofman * Ahçı Aşçı * Herkez Herkes *

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Advertisements

TÜRKÇEYE SAHİP OL!.
BETİMLEYİCİ ANLATIM Bu tekniği uygulayan yazarın amacı, okuyucunun görmediği bir görüntüyü, olayı, yeri, okuyucunun kafasında canlandırmaktır. Yazar.
TÜRKÇE’Yİ GENÇLER ????????? ALGILAYABİLİYOR MU ? Aslı DİNÇMAN
MUSTAFA YEŞİLADA
UZAKTAN EĞİTİMDE ZAMAN YONETiMi Uzm.Nazime Tuncay.
SES BİLGİSİ (ÜNSÜZ BENZEŞMESİ)
SİLVAN İMAM LİSESİ FAHRETTİN KAYA
 HAZIRLAYAN : MEHMET RAC İ KILIÇ.  Anne ve babalar!  Genellikle çocuklarımızın çok zeki oldu ğ unu dü ş ünürüz; ancak okulda bazı derslerden ba ş.
Atatürk İlkelerinin Ortak Özellikleri
Hazırlayan: Ömer gökçeoğlu.
İkinci Sınıfta Kutlanan Belirli Gün Ve Haftalar
BİLGİ VE HABERLEŞMESİNİN ÖNEMİ
ADILLAR(ZAMİRLER) Bunu siz mi aldınız? Burası çok sıcak.
BENİM DE BİR FİKRİM VAR.
ON KASIM’DA KAYBETTİĞİMİZ NEYDİ? Aslı DİNÇMAN İzmir,
TÜRKÇE NEDEN YOZLAŞTI ???.
AHMET NAFİZ DEMİR * * 2005 a.g.b k.g.b z.g.e a.g.b a.g.b o.l.m a.g.b
ULUS GAZETESİ 15 Aralık 2008 ULUS GAZETESİ 15 Aralık 2008 Aslı DİNÇMAN.
Olumlu Disiplin Yöntemleri
Şerife duran bilmeceler
. DİSİPLİN. . DİSİPLİN D İ S İ P L İ N * Disiplin, “kurallar dahilinde davranış eğitimi” ya da “doğru davranış ve hareketi geliştirmek için tasarlanmış.
Sayın kaymakamım. Sayın İlçe Milli Eğitim müdürüm ve Şube Müdürlerim
AD :OĞUZ SOYAD :GÜLERER NUMARA:608 DERS:TÜRKÇE KONU:HİJYEN-TEMİZLİK.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
KABUL EDEMEM.
ZAMİR NEDİR? İsmin yerini tutabilen,isim gibi kullanılabilen,isim soylu kelimelerle bazı eklere zamir denir. Ahmet’ten öğrendim. > Ondan öğrendim. Kitabı.
GAYRET EDEN BAŞARIR ,BAŞARAN KAZANIR
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
Sözcüklerin Doğru Yazılışı
İNKATEM TEMİZLİK HİZMETLERİ
OMUZLARINDA YÜKLERLE YA Ş IYORLAR ÇOCUKLUKLARINI.
İLETİŞİM KURMAMIZI SAĞLAYAN SES VE İŞARETLERİN TÜMÜNE DİL DENİR.
YAPI(PLAN).
NİÇİN İZCİLİK.
TÜRKÇE / Düşünce Yazıları ( Röportaj - Mülakat )
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
 Internet tabanlı bir "Hukuk Portalı" projesi  Hukukun temel argümanlarına eri ş im.
EĞİTİMDE MATERYALİN YERİ VE ÖNEMİ
Günü Sevgiyle Başlat.
DÜŞÜNCELERİMİZİ NASIL KORUYALIM? ETKİNLİĞİ
Kumluca metem vatanseverlİk
Hazırlayan Halil AYCAN Sınıf öğretmenliği(i.ö.) 1/B
TEOG Sınavından Yüksek Puan Almak İçin 10 Altın Tavsiye
Hazırlık Çalışmaları İLETİŞİM Hazırlık Çalışmaları.
Bana göndermekte oldu ğ unuz… Çok ho ş uma giden.
CÜMLEDE DE ’NİN YAZIMI.
İkinci Dil Olarak Türkçe Öğretimi
Okulumuzda rehberlik “Her zaman yapabileceğimiz bir şeyler olduğu inancından yolu çıkıyoruz”
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Türkçe Okuduğunu Anlama Ali geçen hafta annesi ile Adana’ya gitti.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
ANLATIMDA ANLATICININ TAVRI. Anlatımda Anlatıcının Tavrı : Bir olay, bir durum kar ş ısında ki ş inin takındı ğ ı davranı ş a tavır denir. Anlatıcı, konuyu.
PARAGRAFIN BÖLÜMLERİ. Paragrafın Bölümleri Hikâye, deneme gibi yazıların giri ş, geli ş me, sonuç bölümleri oldu ğ u gibi paragrafın da vardır. a. Paragrafın.
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER ve BİLSEM
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
1 ZAMİRLER Dil, kısa, öz anlatımı sever. Konuşurken, yazarken gereksiz, sevimsiz tekrarlardan kaçınmak için, daha önce anılan bir ismin yerine, onu karşılayacak.
 Osmanlının yıkılı ş ına do ğ ru devleti ve milleti kurtarmak için birtakım fikir akımları olu ş mu ş tur.  Bunlar Osmanlıcılık, İ slamcılık, Batıcılık.
TÜRK MUSİKİSİ DEVLET KONSERVATUVARI’NA HOŞGELDİNİZ
TÜRK Eğitim Sistemi.
Türkçemİzde yanliş kullanilan kelİmeler VE ÇÖZÜM YOLLARI
Do ğ a insanların ve di ğ er canlıların ya ş amını sürdürdü ğ ü do ğ al ortamdır denilebilir. Do ğ a bize her ş eyi verir ama bizler bu verdiklerinin.
DİNİ REHBERLİĞİ GEREKLİ KILAN NEDENLER
KELİME-SÖZCÜK NEDİR? Cümlenin anlamlı en küçük birimlerine ya da tek başına anlamı olmadığı hâlde cümle içinde anlam kazanan anlatım birimlerine kelime.
Hazırlayan : Atahan Aybars ERDEM Fatih ALBAYRAK yılında Bursa’da kurulan Oyak Renault Otomobil Fabrikaları, yıllık 360 bin otomobil ve 450 bin motor.
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
Öğrenci ve Öğretim Elemanının Uzaktan Eğitime Bakış Açısı
Sunum transkripti:

MEHMET DEM İ R + İ yi seyirler…

Yanlış Kullanımı Doğru Kullanımı * Gardolap Gardırop * Mağrul Marul * Eşortman Eşofman * Ahçı Aşçı * Herkez Herkes * Yalnış Yanlış * Yanlız Yalnız * Herkez Herkes * Maffolmak Mahvolmak * İddaa İddia * Afferim Aferin * Şöför Şoför * Süpriz Sürpriz * Anaktar Anahtar * Şemşiye Şemsiye * Tualet Tuvalet * Kirbit Kibrit * Tiskinmek Tiksinmek * Palyanço Palyaço * Laylon Naylon Şı MD ı S ı ZLERE TÜRKÇEM İ ZDE YANLI Ş KULLANILAN KEL İ MELERE B İ R KAÇ ÖRNEK VERECE Ğİ M

Ortaya çıkan bu görüntüden sonra, bizce asıl önem arz eden konuya, dilimizin bugün için yaşadığı gerçeklere bakmamız gerekmektedir. Biz, dilciler, dilseverler birtakım konuları iyi niyetle tartışırken, galiba, bu tür tartışmaları gereğinden fazla abarttık ve yine gereksiz yere kamu oyuna taşıdık. Bizce, bu durum, bu tür konulara zaten duyarsız hâle getirilen kamu oyu nezdinde dilimize zarar vermiştir. Dilimiz ve dilciler itibar kaybına uğratılmıştır. Dil konusunda uzman kişiler ve diğer aydınlarımız elbette dil konularını yine tartışacaklardır ama artık kendi aralarında ve işi başka mecralara dökmeden! Dilciler, dilseverler dilimize sahip çıkalım! Dünyadaki bütün gelişmiş ülkelerde ana dilini layıkıyla öğretebilmenin en emin yolu eğitimdir. Ana dili başlangıçta anneden ve çevreden öğrenilmekle birlikte asıl kıvamını okul ortamında bulur. Ülkesini ve milletini seven her eğitimcinin -alanı ne olursa olsun- ilk ve aslî görevi ana dilimiz konusunda çocuklarımızı duyarlı yetiştirmektir. Ana dilimizin doğru ve güzel öğretilmesi çocuklarımızı hem daha başarılı kılacak hem de toplumsal gelişmemize katkılar sağlayacaktır. Eğitimciler geliniz ele ele verelim ve dilimize, kimliğimize sahip çıkalım! Dil, ferdî ve millî önemi dolayısıyla, asla ve asla, başka amaçlar için alet edilmemelidir. Millî bütünlüğümüz ve geleceğimiz açısından dilimiz üzerinde hassasiyetle durulmalıdır. Dilin bireysel ve toplumsal işlevi üzerinde çok fazla düşünülmelidir. Ülkenin bölünmesini meşrulaştıracak bir tarzda, mahallî konuşma dillerinin asla ve asla eğitim ve yayın dili olmasını savunmamaları gerekir. Masum bir insan hakkı gibi görünen, gerçekte bizi bölmeyi ve sözde farklılığımız kendi ellerimizle bizlere tescil ettirmeyi amaçlayan böyle bir tuzağa kesinlikle düşülmemelidir. Avrupa Birliği sevdasına bindiğimiz dalı kesmeyelim! İşin daha da önemlisi, bu meseleyi, oy toplama uğruna hiçbir şekilde kullanmamalarını bekliyoruz. Değerli siyasetçilerimiz, varlığımızın teminatlarından olan dilimize sahip çıkalım! Sevgili gençler! Gelecek sizlerindir. Geleceğinizi şimdiden güvence altına almak, üstün başarılara ulaşmak, milletler arenasında şerefli yerimizi koruyabilmek için, dilimizi en güzel biçimiyle öğrenmeye gayret edelim! Tertemiz pırıl pırıl zekâlarınızı dilimizin inceliklerini öğrenme yolunda kullanmanızı tavsiye ederim. Bunun için de edebiyatımızın ve dünya edebiyatının en seçkin örneklerini okuyunuz.Gençler, dilimize, kimliğimize ve geleceğimize sahip çıkalım! Son olarak da Türk kamu oyuna seslenmek istiyorum. Lütfen hep birlikte üzerimizdeki umursamazlığı atalım. Bizi biz yapan her gün içinde yaşadığımız değerlerimizin hakkını verelim. Çağdaş dünyada Türk kimliğiyle müstesna yerimizi alabilmek için seferber olalım. Türkçe gerek kökünün sağlamlığı ve gerekse anlatım yollarının zenginliği ile dünyanın en işlek ve en güzel dillerinden birisidir. Atatürk' ün "Türk dili dillerin en zenginlerindendir. Yeter ki bu dil şuurla işlensin" sözünü esas alarak dilimizin gücüne inanalım. Geliniz hep birlikte bu değerli hazineyi bütün dünyanın hizmetine sunalım. Türkçeyi dünya dili yapalım. Dilimize sahip çıkalım! ÇÖZÜM YOLLARI VE YAPILMASI GEREKENLER

1) Önce Türkçe!” slogan ı kafalara ve gönüllere yerle Ş tir İ lmel İ herkesi güzel Türkçe ö ğ renmeye ve kullanmaya özend İ rmel İ y İ Z 2 “Önce Türkçe!” konusunda bireysel ve toplumsal duyarl ı k, dil duygusu ve ana dili bilinci olu ş turulmal ı d ı r Bu konuda herkese görev dü ş erAs ı l sorumluluk ise, örgün ve yayg ı n e ğ itim kurumlar ı na; yaz ı l ı, sözlü ve görüntülü kitle ileti ş im araçlar ı na, sanatç ı lara, yazarlara, ayd ı n kesime dü ş mektedir 3 )Özellikle ayd ı n kesim, yabanc ı hayranl ığı ile yabanc ı sözcük dü ş künlü ğ ünden kurtar ı lmal ı d ı r 4) Yabanc ı dil ö ğ retimi ile yabanc ı dilde ö ğ retimin çok farkl ı ş eyler oldu ğ u kafalara iyice yerle ş tirilmelidir Okullar ı m ı zda hâlen yürütülmekte olan yabanc ı dil ö ğ retiminin çok verimsiz oldu ğ u göz önüne al ı narak, verimli ve etkili yabanc ı dil ö ğ retimi için gerekli önlemler hiç zaman geçirmeden al ı nmal ı, yabanc ı dilde ö ğ retime ise son verilmelidir S İ ZLERE TÜRKÇEM İ Z İ KORUMAKLA İ LG İ L İ B İ RKAÇ MADDE DAHA SUNMAK İ ST İ YORUM

Şı MD ı ı SE S ı ZLERE TÜRKÇEM ı Z ı KORUMAKLA ı LG ı L ı BIRKAÇ RES ı M GÖSTERECE Ğı M.

Mehmet DEM İ R İ ZLED İĞİ N İ Z İ Ç İ N TE ŞŞ EKÜRLER…