6 Sınıf Düzen Kuşağı
Bu bölümde öğrenci, düzen fikrini geliştirmek için hazır birimlerden (kibrit çöpü, su kapları, makara, pipet, külah vb.) faydalanır.
Sizler bu çalışmanızda kullanabileceğiniz hazır birimleri düşünerek listeleyiniz. Bunun için sahip olduğunuz imkanları, çevrenizin şartlarını mutlaka dikkate alınız. 1)…………….. 2)…………….. 3)……………..
Bu birimlerden hangisi ile çalışmak hoşunuza gidecekse onu seçiniz Bu birimlerden hangisi ile çalışmak hoşunuza gidecekse onu seçiniz. Yapacağınız çalışmada seçtiğiniz hazır birimden kaç tane lazım olacağını önceden belirlemek zordur. Onun için ihtiyaç duyduğunuzda kolaylıkla temin edebileceğiniz bir hazır birim seçmelisiniz.
Unutmayın yaptığınız çalışmanın size özgü olması için doğruyu deneyerek siz bulmalısınız. Bir takım doğruları almak yerine bunlara kendi düşüncenizle ulaşmak daha doğrudur.
Düzene ulaşmada kullandığınız birimleri bir araya getirdiğinizde çoğaltamıyorsanız yanlış yoldasınız demektir. Mutlaka başka bir yol denemelisiniz. Başlangıçta bir an evvel sonuca gitmek isteyebilirsiniz, sıkılabilirsiniz. Ancak yılmadan , kararlı bir şekilde sonuca ulaşmak için ısrarcı olmalısınız.
Bu çalışmamızı tamamlamak bir kaç hafta süre alacaktır. Öğrenciler hazır birimlerle başlangıçta hangi düzeni oluşturacağına karar vermemelidir. Ortaya çıkacak düzen arama ve deneme çalışmalarının sonucunda kendiliğinden ortaya çıkmalıdır. Örneğin; Öğrenci çalışmasına takı, ağaç, çiçek, ev eşyaları vb. yapacağım diyerek başlamamalıdır. Bu çalışmamızı tamamlamak bir kaç hafta süre alacaktır.
Örnek Çalışmalar
Dondurma Külahı
Külah
Külah
Kibrit Çöpü
Plastik Bardak
Öğrenciler Etkinlik Bitiminde “Öz Değerlendirme Formlarını” doldururlar. Tasarım günlüklerini, Diğer kanıtlarını, Oluşturdukları düzeni bir dosyada toplarlar. Ürün dosyasını değerlendirilmek üzere Öğretmenlerine teslim ederler.
Teknoloji Günlüğü Başlıkları Etkinliğe başlarken hissettiklerim A)Tasarımımda kullanmayı planladığım hazır birimler B)Belirlediğim hazır birim C)Düzen aramada yaşadıklarım, duygu ve düşüncelerim Düzene yönelik aldığım görüşler Etkinliğin geneline ve oluşturduğum düzene yönelik değerlendirmelerim duygu ve düşüncelerim