TC .İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EKONOMİ VE SOSYAL HAYAT
Advertisements

1881’de Selanik’te doğdu. Annesi Zübeyde Hanım, babası Ali Rıza Efendi’dir. Sırasıyla, Mahalle Mektebi, Şemsi Efendi Okulu, Selanik Mülkiye Rüştiyesi,
CUMHURİYETİN GETİRDİKLERİ
İkinci Sınıfta Kutlanan Belirli Gün Ve Haftalar
EKONOMİ ALANI’NDA YAPILAN İNKİLAPLAR
KAZANIMLAR 22. Atatürk döneminde sağlık alanında yapılan işleri devletin temel görevleri bağlamında inceler.
Kazanım 5. Nitelikli insan gücünün Türkiye ekonomisinin gelişmesindeki rolünü değerlendirir.
TEVHİD-İ TEDRİSAT (ÖĞRETİMİN BİRLEŞTİRİLMESİ) ve LAİK EĞİTİM
29 Ekim Cumhuriyet Bayramı
KAZANIMLAR 20. Soyadı Kanunu'nun kabulünün gerekçelerini ve Mustafa Kemal'e "Atatürk" soyadı verilmesini millî kimlik kazanma ve çağdaşlaşma çerçevesinde.
2012 İLKE VE İNKILAP SORULARI
TÜRKİYE’DE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME REFORMLARI
ASKERLİĞİMİZİ YAPTIK MI ?
24 TEMMUZ 1923 ÖNEMLİ MADDELERİYLE SİYASİ ZAFER “LOZAN”
Erkan AĞRİKLİ Tarih Öğretmeni
TC .İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK
İNKILAP NE DEMEKTİR ?   Toplum düzenini ve yapısını daha iyi duruma getirmek için yapılan köklü değişiklik, iyileştirme, devrim, reform demektir. 
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İNKILAPLARIN TEMEL KAYNAĞI
Kurum, Bir toplumda sosyal yaşamımızı birbirimize benzer şekilde gerçekleştirdiğimizi ifade eden ve sağlayan kültürel süreçlerdir.
LÜTFEN SESLİ İZLEYİNİZ... “BİR AĞAÇ DİKEN, ÖLÜMSÜZLÜĞE İNANIYOR DEMEKTİR...” “BİR AĞAÇ DİKEN, ÖLÜMSÜZLÜĞE İNANIYOR DEMEKTİR...”
ATATÜRK İLKELERİ ÖZGÜR GÜVERCİN 8.Sınıf İNKILAP TARİHİ.
İLKE VE İNKILAPLARIN EŞLEŞTİRİLMESİ
Mustafa Kemal ATATÜRK.
İNKILAPLAR.
Tarihte hiçbir zaman mutlak gerçek yoktur...
CUMHURİYET DÖNEMİ EĞİTİM ANLAYIŞI
ATATÜRK İLKELERİ 1-Cumhuriyetçilik 2-Milliyetçilik 3-Halkçılık
Cumhuriyete Nasıl Kavuştuk?
Serkancatarih O bir ödemiş fatihi.
CUMHURİYETLE GELEN DEĞİŞİKLİKLER SUNUMU.
BAŞÖĞRETMENİMİZ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK’ÜN ÖZLÜ SÖZLERİ VE FOTOĞRAFLARIYLA ÖĞRETMENLERLER GÜNÜNDE BİZLERLE....
Ülkemizde Uygulanan Ekonomik Politikaların Temel Amacı -Doğal ve beşeri kaynakları en iyi şekilde değerlendirebilmek.
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi
Anayasa Devletin yönetim biçimini gösterir.
ATATÜRK İLKELERİ ve İNKILAPLAR
CUMHURİYET VE ATATÜRK.
SOSYAL BİLGİLER KONU TARAMA SORULARI
ATATÜRK’Ü ETKİLEYEN OLAYLAR
ÜNİTE:2.ADIM ADIM TÜRKİYE
ATATÜRK'ÜN ÖNDERLİĞİNDE GERÇEKLEŞENLER.
‘’……eski dönemin hurafelerinden ve doğuştan var olan özelliklerimizle hiç de ilişkisi olmayan yabancı fikirlerden, doğudan ve batıdan gelebilen etkilerden.
SİYASİ HUKUKİ EĞİTİM ve KÜLTÜR TOPLUMSAL EKONOMİ
Cumhuriyete Nasıl Kavuştuk?
EĞİTİM-YAYIM İHTİYAÇ ANALİZİ ARAŞTIRMASI PROJESİ
ATATÜRK İLKE VE İNKILAPLARI
Sosyal alan sorular.
EKONOMİ ALANINDA YAPILAN YENİLİKLER
EĞİTİM VE KÜLTÜR ALANINDA YAPILAN İNKILAPLAR
CUMHURİYET HALK YÖNETİMİ HÜRRİYET ÇAĞDAŞLIK UYGARLIK DEMOKRASİ EŞİTLİK
Çalışma soruları eğitim kültür. Tevhid-i Tedrisat ve Maarif Teşkilatı kanunlarının çıkarılması ile eğitim alanında öncelikle aşağıdakilerden hangisi amaçlanmıştır?
HANGİ İLKEYİM? MUSTAFA TONBUL BOZKURT ORTAOKULU HANGİ ALANDAYIM?
TOPLUMSAL ALANDA YAPILAN İNKILAPLAR
EĞİTİM VE KÜLTÜR ALANINDA YAPILAN İNKILAPLAR
EĞİTİM ALANINDAKİ İNKILAPLAR
5.ÜNİTE: ATATÜRKÇÜLÜK ATATÜRK İLKELERİ KAZANIM TESTİ
ATATÜRK İLKELERİ.
ATATÜRK’ÜN İLETİŞİME VERDİĞİ ÖNEM
ATATÜRK’ÜN YAPTIĞI HİZMETLER
ATATÜRK’ÜN İLKELERİ.
ATATÜRKÇÜLÜK ÜNİTESİ TEST SUNU
ÜLKEMİZDE NÜFUS / Nüfusumuzun Özellikleri
ATATÜRK İLKELERİ.
KUZEY EFTAL SESLİOKUYUCU
SHB-221 TÜRKİYENİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
Bugün neler öğreneceğiz?
Atatürk ‘ÜN İlke İnkIlaplarI
ATATÜRK İLKELERİ
İNKILAPLAR. Siyasi Alanda Yapılan İnkılaplar  Saltanatın kaldırılması (1 Kasım 1922)  Ankara’nın başkent olması(13 Ekim 1923)  Cumhuriyetin ilanı (29.
1 ATATÜRK’ÜN İLKELERİ 2 1. Cumhuriyetçilik Cumhuriyet bir devlet biçimidir. Geniş manası ile halkın kendi kendisini yönelmesidir. Cumhuriyet, devlet.
Tarım sektörünün önemi
Sunum transkripti:

TC .İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK KONU:MODERN TARIMIN DOĞUŞU www.sunumerkezi.com

KAZANIM: Atatürk Orman Çiftliği örneğinden yola çıkarak Atatürk’ün modern tarımın gelişimine ve çevre bilincine verdiği önemi fark eder. www.sunumerkezi.com

? Atatürk’ün tarımda modernleşmeyi istemesinin sebepleri nelerdir? “El emeği yeterli değildir. Makinelerden yararlanmak gerekir. Yüzyıllardan beri kullanmakta olduğumuz sabanları bir tarafa bırakacağız. Çağın ilerlemesinin gerektirdiği bütün tarım alet ve araçlarını memlekete getireceğiz.” (Utkan Kocatürk, Atatürk’ün Fikir ve Düşünceleri, s.401.) ? Atatürk’ün tarımda modernleşmeyi istemesinin sebepleri nelerdir? www.sunumerkezi.com

“ 1919 yılında Atatürk Ankara’yı pek az ağaçlı bulmuştu . O eski adı Afet inan Atatürk’ün doğa ve ağaç sevgisi ile ilgili olarak şöyle diyordu: “ 1919 yılında Atatürk Ankara’yı pek az ağaçlı bulmuştu . O eski adı Orman çiftliği olan yerde, orman yetiştirmeyi kendisine ideal edinmişti. Onun için her ağaç yeni, kıymetli birer varlıktı. Bunların yetiştiğini büyüdüğünü görmek bir idealin tahakkuk edişindeki zevki kendisine veriyordu. Gazi orman çiftliği , insanların irade ve çalışmalarıyla , tabiatı güzelleştirme ve verimli kılma kuvvetinin bir örneğidir.” (www.erzincan-cevreorman.gov.tr) www.sunumerkezi.com

? Atatürk doğa sevgisini nasıl ortaya koymuştur? “ Yeşili görmeyen gözler renk zevkinden mahrumdur. Burasını öyle ağaçlandırınız ki kör bir insan dahi yeşillikler arasında olduğunu fark etsin. “ (www.erzincan-cevreorman.gov.tr) M.K.ATATÜRK ? Atatürk doğa sevgisini nasıl ortaya koymuştur? Doğayı korumak ve güzelleştirmek konusunda bize düşen görevler nelerdir? www.sunumerkezi.com

Mustafa Kemal paşa , 7 haziran 1925 tarihinde Atatürk Orman Çiftliği açılış töreninde “Ben buraya tarım uzmanlarıyla geldim. Baktılar, araştırdılar. Onlar da ‘burada orman olmaz.’ dediler. Sonra ben köylülere sordum. ‘ Paşam bize bir-iki gün müsaade et, biz sana söyleriz.’ dediler. Ben bir-iki gün bekledim. sonra köylülerle tekrar görüştüm. ‘Burada orman olur dediler.’ Nereden anladıklarını sordum. Adamlar ,bir testi suyu , kazdıkları çukura toprağın içine gömmüşler. Bir-iki gün bekledikten sonra testiyi topraktan çıkarmışlar ve bakmışlar ki , testinin içinde su kalmamış .’Demek ki bu toprak su emiyor.’ kanısına varmışlar. O zaman olabileceğine karar verdiler, ben de onların kararına katıldım.” M.K.ATATÜRK (Hamdi Ülkümen, Hümanist Atatürk,s.60-61.) www.sunumerkezi.com

? Atatürk orman Çiftliği’nin kuruluş amacını hangi başlıklar altında toplayabilirsiniz? www.sunumerkezi.com

Atatürk Orman Çiftliğinin Kuruluş Amaçları: Örnek çiftlik kurarak tarımı geliştirmek. Bazı bitkileri yetiştirip çiftçilere örnek olarak göstermek. Ziraat konusunda uygulamalı eğitim yapmak Ankara Yüksek Ziraat Okuluna girecek lise mezunu gençlerin çiftlikte bir yıl fiilen çalışarak staj yapmalarını sağlamak. Eğlenme ve dinlenme alanı oluşturmak. www.sunumerkezi.com

?Çiftliğin kuruluş amaçlarının çok yönlü olmasını nasıl değerlendiriyorsunuz? www.sunumerkezi.com

?Atatürk orman Çiftliği’nin kurulması, modern tarımı nasıl etkilemiştir? www.sunumerkezi.com

Bunları biliyor musunuz? Atatürk 11 haziran 1937 tarihli bir bir tezkere ile orman çiftliği ile birlikte diğer çiftliklerini hazineye bağışlamıştır. Osmanlı döneminde köylünün ürettiği tarımsal ürünün yüzde onu, devlet tarafından alınıyordu. Bu verginin adı “aşar”dı. www.sunumerkezi.com

Tarım Alanında Yapılan Diğer Çalışmalar Şöyleydi: 1923 yılında tarımı desteklemek amacıyla çiftçilere kredi verilmiştir. 1925 yılında “Aşar vergisi” kaldırılarak köylünün üzerindeki vergi yükü azaltılmıştır. 1926 yılında çıkarılan Medeni Kanun ile köylüye toprak mülkiyeti hakkı tanınmıştır. Devlet , gübre, ilaç, pulluk, traktör gibi girdilerin sağlanıp uygun koşullarda üreticiye ulaştırılmasına yardımcı olmuştur. www.sunumerkezi.com

Sizce, bu uygulamalar tarımı nasıl etkilemiştir ? Sizce, bu uygulamalar tarımı nasıl etkilemiştir? Devletin tarım sektörüne destek olmasını nasıl değerlendiriyorsunuz? www.sunumerkezi.com

S-1 A) Yalnız 1 B) Yalnız 2 C) 1 ve 2 D) 2 ve 3 1. Ziraat Bankasının açılması 2. Aşar vergisinin kaldırılması 3. Kabotaj Kanunu’nun yayınlanması Cumhuriyet döneminde görülen yukarıdaki uygulamalardan hangileri, köylünün ekonomik koşullarını iyileştirme amacıyla yapılmıştır? A) Yalnız 1 B) Yalnız 2 C) 1 ve 2 D) 2 ve 3   www.sunumerkezi.com

S-1 1. Ziraat Bankasının açılması 2. Aşar vergisinin kaldırılması 3. Kabotaj Kanunu’nun yayınlanması Cumhuriyet döneminde görülen yukarıdaki uygulamalardan hangileri, köylünün ekonomik koşullarını iyileştirme amacıyla yapılmıştır? A) Yalnız 1 B) Yalnız 2 C) 1 ve 2 D) 2 ve 3   www.sunumerkezi.com

Hafta sonu tatilinin Cumadan Pazara alınması Kabotaj Yasası’nın çıkarılması Saat ve ölçü birimlerinin değiştirilmesi Teşvik-i Sanayi Kanunu’nun çıkarılması Yukarıdaki inkılâplardan kaç tanesi batı ile olan ilişkilerimizi geliştirme amacıyla yapılmıştır? A) 1 B) 2 C) 3 D) 4 www.sunumerkezi.com

Hafta sonu tatilinin Cumadan Pazara alınması Kabotaj Yasası’nın çıkarılması Saat ve ölçü birimlerinin değiştirilmesi Teşvik-i Sanayi Kanunu’nun çıkarılması Yukarıdaki inkılâplardan kaç tanesi batı ile olan ilişkilerimizi geliştirme amacıyla yapılmıştır? A) 1 B) 2 C) 3 D) 4 www.sunumerkezi.com

A) Türk Dil Kurumu’nun açılması B) Üniversitelerin kurulması S-3 Türkiye Cumhuriyeti’nin eğitimdeki hedeflerinden biri de ülkedeki okur - yazar oranını ve eğitimli nüfus oranını artırmaktır. Aşağıdaki inkılâplardan hangisi doğrudan bu amaca yöneliktir? A) Türk Dil Kurumu’nun açılması B) Üniversitelerin kurulması C) Millet mekteplerinin açılması D) Türk Tarih Kurumu’nun açılması www.sunumerkezi.com

S-3 Türkiye Cumhuriyeti’nin eğitimdeki hedeflerinden biri de ülkedeki okur - yazar oranını ve eğitimli nüfus oranını artırmaktır. Aşağıdaki inkılâplardan hangisi doğrudan bu amaca yöneliktir? A) Türk Dil Kurumu’nun açılması B) Üniversitelerin kurulması C) Millet mekteplerinin açılması D) Türk Tarih Kurumu’nun açılması www.sunumerkezi.com

Aşağıdakilerden hangisi bu amaçla yapılan yeniliklerden biri OLAMAZ? S-4 Mustafa Kemal, ülke insanının farklı kültürlerde eğitilmesini istemiyordu. Bu nedenle eğitimde birliğin sağlanmasına yönelik çalışmalar yapmıştır. Aşağıdakilerden hangisi bu amaçla yapılan yeniliklerden biri OLAMAZ? A)Medreselerin kapatılması B)Türk Tarih Kurumu’nun kurulması C) Okullarda okutulacak derslerle ilgili ortak müfredat hazırlanması D) Bütün eğitim kurumlarının Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlanması www.sunumerkezi.com

Aşağıdakilerden hangisi bu amaçla yapılan yeniliklerden biri OLAMAZ? S-4 Mustafa Kemal, ülke insanının farklı kültürlerde eğitilmesini istemiyordu. Bu nedenle eğitimde birliğin sağlanmasına yönelik çalışmalar yapmıştır. Aşağıdakilerden hangisi bu amaçla yapılan yeniliklerden biri OLAMAZ? A)Medreselerin kapatılması B)Türk Tarih Kurumu’nun kurulması C) Okullarda okutulacak derslerle ilgili ortak müfredat hazırlanması D) Bütün eğitim kurumlarının Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlanması www.sunumerkezi.com

YILLAR TOPLAM NÜFUS*000 TARIM SEKTÖRÜNDE ÇALIŞAN NÜFUS*000 1927 13.648 10.342 1935 16.158 12.355 1940 17.820 13.474 1945 18.790 14.103 2000 67.420 7.103 2002 69.626 7.618 2003 70.363 7.165 2004 71.152 7.400 2005 72.065 6.493 2006 72.974 5.932 Yandaki“ Nüfus ve istihdam istatistiği” tablosunu inceleyiniz. Tablo 1’deki verileri de dikkate alarak soruları cevaplayınız. Toplam nüfus ile tarım sektöründe çalışan nüfus 2006 yılına kadar nasıl bir değişim göstermiştir?…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….... Toplam nüfus artarken tarım sektöründe çalışan nüfusun azalmasının sebepleri neler olabilir?........................................................................................................................................................................................................................................................................................... Sizce ,toplam istihdamda tarımın payının azalması tarımda üretimi nasıl etkilemiş olabilir?......................................................................................................................................................................................... Kaynak: TÜİK,DPT *2006 Yılı kasım ayına kadar *Yukarıdaki sayılara (000)ekleyiniz www.sunumerkezi.com