AkçanSA Fatih Sultan Mehmet İlköğretim Okulu “Benim Bestem” Sınıf 6-8
Ünite Planı Özeti: Her öğrenci kendi bestesini yapıp, içinde bulunduğu duygu ve düşüncesini ifade edecektir. Bir beste oluşturmak için aşamaları belirleyecektir. Bu çalışmanın sonunda da bestesini seslendirecektir.
Neden Müzik Dinliyoruz? Temel Soru Neden Müzik Dinliyoruz?
Ünite SorularI İçerik Soruları Herkesin dinleyebileceği bir besteyi nasıl yapabilirim? Bestelerim hakkında nasıl iyi geribildirim alabilirim ve ben sınıf arkadaşlarıma nasıl onların bestelerine yönelik iyi geribildirim verebilirim? İçerik Soruları İyi besteciler bestelerini nasıl yaparlar? Besteciler ezgilerinin iyi olduğundan nasıl emin olurlar? Beste yapmak için neleri bilmem gerekir?
Beste yapma aşamaları için akranlarıyla iş birliği yaparlar. Ünitemde Proje Yaklaşımı, Sürekli Ölçme ve ÖTPS’leri Kullanmanın Faydaları Öğrenciler duygularını ifade etme becerilerini kendileri için önemli olan bir konuda (müzik) kullanırlar. Bestelerinin gerçek bir dinleyici kitlesi vardır—sınıf arkadaşları,öğretmenler,aileler. Beste yapma aşamaları için akranlarıyla iş birliği yaparlar. Proje üzerinde çalışırken duygu, düşünce ve hislerini yönlendirmeyi öğrenirler. Proje boyunca çalışmaları hakkında geribildirim verir ve alırlar.
Proje Yaklaşımı, Sürekli Ölçme ve ÖTPS’leri Kullanarak Öğrencilerim: Gerçek bir dinleyici kitlesi için besteleyecek ve öğrenmelerini zenginleştirmek amacıyla teknolojiyi kullanacaklar Tüm yıl boyunca kullanabilecekleri öz değerlendirme ve öz yönelim becerilerini kazanacaklar
Öğrenci Gereksinimlerini Ölçme Temel Sorular ve Ünite Sorularını aşağıdaki amaçlarla kullanacağım: Öğrencilerin beste yapmayı ve iyi bestecilerin nasıl çalıştıklarını öğrenmesi Akranlarıylaiş birliği yaparak bestesini daha iyi hale nasıl getireceğini öğrenmesi Üst düzey düşünme becerileri ve 21. yüzyıl becerilerine yönelik bilgi toplama: İyi bestecilerin nasıl bestelediklerine ilişkin bir yazıyla, öğrenciler kendi beste yöntemlerine ilişkin farkındalıklarını sergileyecekler Öğrenciler farklı bakış açılarını ve ihtiyaçları öğrenerek, insanların ne tür müzik dinlemek isteyeceklerini tahmin edecekler
Öğrenci Gereksinimlerini Ölçme Ölçme sonucunda ne öğreneceğim Öğrencilerimin iyi beste hakkında düşüncelerini ve dolayısıyla benim onlara ne öğretmem gerektiğini Öğrencilerimin besteleme sürecinde neler yaptıklarını takip edeceğim Öğrencilerim ölçme sonucunda ne elde edecek İyi bestenin ne olduğunu Daha iyi bir besteyi nasıl yapacaklarını
Öğrencileri Değerlendirme Öğrencileri bu ünite sırasında en az üç aşamada değerlendireceğim. ÖN DEĞERLENDİRME: Üniteye başlamadan önce değerlendirme araçları (K-W-L şeması) yardımı ile öğrencinin ders hakkında hazır bulunuşluğu, ne öğrenmek istediği gibi ihtiyaçları belirlemek.
Hedeflerim Öğrencilerimi güdüleyecek farklı teknolojiler hakkında bilgi sahibi olma Öğrencilerimin daha fazla üst düzey düşünme becerisi kullanmalarını sağlayacak yollar bulma Öğrencilerimin 21.yüzyıl becerilerini daha iyi kullanmalarını sağlamak için yollar bulma Öğrencilerimin projeleri gerçekleştirebilmelerine yardım edebilmem için diğer öğretmenlerden çeşitli stratejiler öğrenme
ÜNİTE SONU DEĞERLENDİRME Ünite sonunda ise üniteye başlamadan önce yaptığımız değerlendirme yardımı ile hedeflere ne kadar ulaşabildiğim.
Harika bir yIl geçirmemiz dileğiyle!