ÖĞRENME ORTAMLARINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
Advertisements

Mesleki Gelişim Kuramı (Donald E. Super)
AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
ÖĞRENME ORTAMLARINDA ÖĞRETSEL KAZANIMLAR
İHTİYAÇ BELİRLEME VE ANALİZİ
Öğretim İhtiyacını Belirleme
REKLAMCILIK Hafta 5.
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
Arş. Gör. Meryem YILMAZ SOYLU
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Öğretim Stratejileri ve Kavram Öğretimi
ÖĞRENME STİLLERİ.
Eğitim Öğretimde Planlama
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Doç.Dr. Şirin Karadeniz ÖĞRETİM MESAJI TASARIMI. ÖĞRETİM TASARIMI MODELİ.
Eyvah Öğrenciler Küçüldü: Üniversite Öğrencilerinin Çok-Kullanıcılı Sanal Bir Bilgisayar Ortamında Bilgisayar Okuryazarlığı Eğitimi Alması Araş. Gör. Gonca.
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler
A NALIZ EĞİTSEL YAZILIM GELİŞTİRME. A NALIZ İçeriğin Analizi Öğrenci Özelliklerinin Analizi Sınırlıkların Belirlenmesi Bütçe Oluşturulması Proje Planı.
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
YANSITICI DÜŞÜNME.
Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ SOYLU
İHTİYAÇ BELİRLEME VE ANALİZİ
Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU
Prof. Dr. Buket Akkoyunlu
Kemal ŞENTÜRK Biyoloji
Akran destekli öğrenme
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
İŞBİRLİĞİYLE ÖĞRENME.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Kültürel amaçlı teknoloji kullanımı : çevrimiçi öğrenen toplulukları oluşturma.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
Internet’te uzaktan eğitim dersi tasarımı nesnelci ve oluşturmacı (objectivist and constructivist) öğrenim paradigmalarının karması bir gelişim modeli.
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
Genel Öğretim Yöntemleri [Öğretim Stratejileri]
İlkokuma Yazma Öğretiminin İlkeleri
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
UZAKTAN ve AÇIK EĞİTİMDE ÜSTBİLİŞSEL ETKİNLİKLER
ARAŞTIRMA TÜRLERİ.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
KISIM 1 Bilgi İşleme Teorisi
ÖĞRENME KURAMLARI Bilindiği gibi öğrenme , yaşam boyu devam eden ve davranışta kalıcı değişiklikler oluşturan bir süreçtir. Sağlıkla ilgili eğitim etkinlikleri.
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
KISIM 2 İnançlar ve Biliş
İHTİYAÇ BELİRLEME VE ANALİZİ.  Bu bölümde;  Ö ğ retim Aranılan Yanıt mıdır?  İ htiyaç De ğ erlendirme Nedir?  İ htiyacın Belirlenmesi ve Analizi 
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
ÖĞRENME ORTAMLARINDA ÖĞRETSEL KAZANIMLAR
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
ÖĞRENME ORTAMINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ
Öğretimin Planlanması
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 11
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Öğretim Tasarımı Analiz.
İlköğretime Hazır Bulunuşluğun Değerlendirilmesi
Yasemin DEMİRASLAN ÇEVİK 19/04/2012
Programdan Sorular.
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
Sunum transkripti:

ÖĞRENME ORTAMLARINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ BTÖ 212 ÖĞRETİM TASARIMI Prof. Dr. Buket AKKOYUNLU Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ SOYLU ÖĞRENME ORTAMLARINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ

BTÖ 212 Öğretim Tasarımı / 2008 - 2009 Bahar Bir sınıfta en az yirmi öğrencinin olduğu ve bu öğrencilerin her birinin birbirinden farklı olduğu düşünüldüğünde, sürecinde ne kadar etkili olabileceğini tartışınız. öğrenen özelliklerinin tasarım Bir insanın sosyal, bilişsel, fiziksel, kişisel vb. birçok yapıdan oluştuğu dikkate alındığında öğrenen özelliklerini tasarıma yansıtmak isteyen bir öğretim tasarımcısının bu yapılarla ve yapılardaki farklı boyutlarla ilgili birikimi ne düzeyde olmalıdır? Bunun için yapılması gerekenler nelerdir? Bir insanın ne kadar karmaşık bir bütün oluşturduğu düşünüldüğünde tasarım için öğrenenin hangi özelliğinin ne boyutta dikkate alınacağı nasıl belirlenebilir? Tasarım sürecinde öğrenen özellikleri ile ilgili bilgi toplamak ve analiz ederek sonuçlara ulaşmak yeterli midir? Neden? BTÖ 212 Öğretim Tasarımı / 2008 - 2009 Bahar

Öğrenenin Özellikleri İnsanlar değişik açılardan birbirlerinden farklılık gösterirler. Öğretim tasarımcısı, öğrenenlerin yetenekleri, ihtiyaçları ve ilgileri konusunda bilgi toplamalıdır. Bu bilgiler, konuların seçilmesi, kazanımların belirlenmesini, konuların nasıl ele alınacağı, öğrenme etkinliklerinin biçimi gibi planlamanın bazı unsurlarını etkilemektedir. BTÖ 212 Öğretim Tasarımı / 2008 - 2009 Bahar

Öğrenenin Özellikleri Öğrenenin özellikleri dört ana başlık altında incelenebilir. Bunlar: Bilişsel özellikler Fiziksel özellikler Duyuşsal özellikler Sosyal özellikler BTÖ 212 Öğretim Tasarımı / 2008 - 2009 Bahar

BTÖ 212 Öğretim Tasarımı / 2008 - 2009 Bahar Bilişsel özellikler Genel özellikler Genel yetenekler Özel yetenekler Gelişim dönemi (örn. Piaget’in bilişsel gelişim dönemleri) Dilsel gelişim dönemi Okuma seviyesi Görsel okuryazarlık düzeyi (grafiklerden bilgi çıkarabilme becerisi) Bilişsel işleme biçimi (seçilen ve en etkili) Bilişsel ve öğrenme stratejileri Genel dünya bilgisi Daha önceki öğrenmeler BTÖ 212 Öğretim Tasarımı / 2008 - 2009 Bahar

BTÖ 212 Öğretim Tasarımı / 2008 - 2009 Bahar Fiziksel özellikler Duyusal algılama Genel sağlık Yaş BTÖ 212 Öğretim Tasarımı / 2008 - 2009 Bahar

BTÖ 212 Öğretim Tasarımı / 2008 - 2009 Bahar Duyuşsal özellikler İlgiler Motivasyon Öğrenmeye karşı motivasyon Konu alanına karşı tutum Öğrenmeye karşı tutum Arabuluculukla ilgili algı ve deneyimleri Akademik öz-benlik Kaygı düzeyi İnançlar Başarı özellikleri (örn. Kontrol odağı) BTÖ 212 Öğretim Tasarımı / 2008 - 2009 Bahar

BTÖ 212 Öğretim Tasarımı / 2008 - 2009 Bahar Sosyal özellikler Akranları ile ilişkileri Otoriteye karşı hissettikleri İşbirliği ya da rekabete yönelik eğilimleri Ahlaki gelişim (örn. Kohlberg’in ahlaki gelişim basamakları) Sosyoekonomik durum Etnik durumu Rol modelleri BTÖ 212 Öğretim Tasarımı / 2008 - 2009 Bahar

Öğrenen Özellikleri ile İlgili Verilerin Toplanması Tasarımcı kendi sınıfı için tasarım yapmıyor ve hedef kitle ile yakın bir ilişki içinde değilse aşağıda belirtilen yolları izleyerek bilgi toplayabilir. Sözü edilen yollar: Hedef kitleye ders veren eğiticiler ile görüşmeler yapmak Hedef kitleyi gözlemleyip, görüşmeler yapmak Öğrenenlerin ilgilerini ve geçmiş yaşantılarını sorgulayan anketler uygulamak Öğrenenlerin bilişsel strateji, bilgiyi işleme stili ve tercih ettikleri öğrenme ortamı sorgulayan değerlendirme araçlarından yararlanmak. İş tanımları ve kurumların kişisel profillerini analiz etmek. Farklı yaş gruplarının ilgi, sosyal gelişim, fiziksel özellik vb. gelişim düzeyleri ile ilgili bilgi veren makale ya da yazılar okumak. Farklı etnik, sosyo-ekonomik yapıdaki bireylerin ilgi ve motivasyon düzeylerini tartışan yazılar okumak. BTÖ 212 Öğretim Tasarımı / 2008 - 2009 Bahar

Elde Edilen Verilerin Tasarıma Yansımaları (Simith & Ragan, 1999) BTÖ 212 Öğretim Tasarımı / 2008 - 2009 Bahar

BTÖ 212 Öğretim Tasarımı / 2008 - 2009 Bahar Sorular Bir tasarım sürecinde öğrenen özelliklerini bilmek niçin gereklidir? Öğrenenlerin hangi özellikleri öğretim sürecini etkilemektedir? Öğrenenlerin öğrenme stilleri öğretim sürecimizi nasıl etkilemektedir? Öğrenenlerin öğrenme stilleri nedir ve onlar hakkında nasıl bilgi toplanır? Öğrenen özelliklerinin tasarıma yansımalarını bir örnek çerçevesinde açıklayınız. Öğrenen özelliklerinin hangi yollarla toplanıp yorumlanabileceğini açıklayınız. BTÖ 212 Öğretim Tasarımı / 2008 - 2009 Bahar