DENİZLİ İHRACATÇILAR BİRLİĞİ HİZMET ALGI ANKETİ ÖZET RAPORU Ekim 2013

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
1EĞİTİM BİRİMİ DİYARBAKIR KHB 90 GÜN ÇALIŞMASI  ‘’Hedeflerle Yönetim İlkesine’’ dayanan bir proje çalışmasıdır.  Çalışma kapsamında 90 gün.
Advertisements

8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Ordu Üniversitesi Eğitim Ve Araştırma Hastanesi Ordu/Türkiye
Google Görüntülü Ağ’da Video Reklamları
Pazarlama ve İletişim Dünyasında Sosyal Medya Trendleri Araştırması
Oktay ERBEY CRM & B2B Ürün Satış Hizmet Yöneticisi
Finansal Eğitim Merkezi ve Eğitim Teknolojileri 2012 – 2013 Dönemi Değerlendirmesi Mesleki Gelişim ve Kurumsal İletişim Grup Başkanlığı Temmuz 2013.
KAYSERİ İLİ İMALAT SANAYİ DURUM TESPİTİ ANKET ÇALIŞMASI BULGULARI KAYSO, HAZİRAN 2008.
BAŞLIK METNİ ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN 25. DÜNYA ÜNİVERSİTELER KIŞ OYUNLARI ERZURUM 2011 VE BRANŞLARI HAKKINDAKİ.
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
13 Mart 2009 itibarıyla Facebook'un yeni arayüzü tüm hesaplarda kullanılmaya başlamıştır. Ancak bu arayüz, kullanıcılar arasında ikilik yaratmıştır.
ÖZEL HASTANELERDE ÖZEL SAĞLIK SİGORTASININ İŞLEYİŞİ VE SORUNLARI
Bürokrasinin Azaltılması ve Vatandaş Odaklı Hizmet Sunumu Çalışmaları
BİLGİ İŞLEM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
1www.turkegitimsen.org.tr Şuayip ÖZCAN Türk Eğitim – Sen Genel Başkanı ÖĞRENCİLERİN, EĞİTİM VE EĞİTİM SORUNLARINA BAKIŞI.
Küresel Büyüme Oranları (%)
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
İCRA DAİRESİ KULLANICI MEMNUNİYETİ ANKETLERİ: VATANDAŞLAR I. TEMEL BİLGİLER GI4. Hangi sıfatla icra dairesinde bulunmaktasınız?:
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
3. Sonuç Kriterleri Puanlama Matrisleri
Nicel / Nitel Verilerde Konum ve Değişim Ölçüleri
KalDer - Üye Memnuniyeti Araştırması TMME Araştırma, KalDer’in 2005 yılından bu yana KA Araştırma tarafından yürütülen TMME modelinin KalDer müşterileri.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
T.C. ANKARA KALKINMA AJANSI DOĞRUDAN FAALİYET DESTEK PROGRAMI-2010 ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ ANKARA TİCARET ODASI 15 NİSAN.
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
AR-GE, İNOVASYON ve ENDÜSTRİYEL UYGULAMA
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİNİN DESTEKLENMESİ
ARALARINDA ASAL SAYILAR
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
İL KOORDİNASYON KURULU I.NCİ DÖNEM TOPLANTISI
Problem Çözme Ve Problem Çözme Stratejileri Ödevi Cihan GÖÇ
1 Güldane Taşdemir İnterpromedya Genel Müdür yılında, Kurumsal ve büyük ölçekli kurumlarda, veri güvenliği, sanallaştırma, iş sürekliliği,
22 Eylül 2006 TBB BANKACILIK ALT ÇALIŞMA GRUBU Nurhan Aydoğdu
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İzmir Bölge Müdürlüğü 1/25.
PROTOKOL.
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
İKS İLE İLGİLİ YASAL DÜZENLEMELER ROL VE SORUMLULUKLAR
19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Tüketici Trend Araştırması Aralık 2009 Sosyal Telefon.
DÖNEM DEĞERLENDİRME TOPLANTISI ORDU İLİ
4 X x X X X
MEMNUNİYET ANKETİ ANALİZİ
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
HANGİ ÖĞRENİM SİSTEMİ DAHA MEMNUN EDİCİ?
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME-4.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
14.ULUSAL TURİZM KONGRESİ 2013 YILI BİLDİRİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME Prof. Dr. A. Celil ÇAKICI Mersin Üniversitesi Turizm Fakültesi.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
SLIDE 1BBY208 – Bahar 2005 Betimleme Yöntemi Yaşar Tonta H.Ü. BBY yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2005/bby208/
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
CEO Web Sitesi Kurduğu Üyelerine, –Sanal kimlik ( vb.) –CV ve iletişim bilgilerini güncel tutmak –Eğitici ve bilgilendirici.
ÖNCELİK 6 : HAYAT BOYU ÖĞRENME İZLEME ve DEĞERLENDİRME SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ TÜBİTAK ARDEB PROJELERİ ARAŞTIRMA SUNUMU (Ağustos -2016)
Sunum transkripti:

DENİZLİ İHRACATÇILAR BİRLİĞİ HİZMET ALGI ANKETİ ÖZET RAPORU Ekim 2013

DENİB HİZMET ALGI ANKETİ 2013 1. ARAŞTIRMANIN AMACI DENİB ‘e üye olan şirketlerde Ağustos 2013 tarihinde yapılan Hizmet Algı Anketi’nin amacı;   Üyelere sunulan hizmetlerin farkındalığını ölçmek, Üyelerin istek ve taleplerini belirleyerek, mevcut durum konusunda fikir sahibi olmak, İyileştirme yapabileceğimiz konuları üyelerimizle birlikte saptayıp sürekli gelişme anlayışı ile her zaman daha mükemmele ulaşmaktır. DENİB HİZMET ALGI ANKETİ 2013 2

DENİB HİZMET ALGI ANKETİ 2013 2. ARAŞTIRMANIN YÖNTEMİ 2.1 Uygulama Yöntemi: Tüm üyelere yüz yüze ve online olarak Humanica Danışmanları aracılığıyla uygulanan anketin; kapsamı, nasıl cevaplandırılacağı ve amacı hakkında bilgilendirildiler. Ayrıca bu uygulama sırasında, üyelerimizin hangi konularda algılamalarını ölçeceğimizin bilinçlendirilmesi de yapılmıştır. Çalışma kapsamında hazırlanan anket soruları Humanica tarafından hazırlanıp DENİB yönetiminin onayına sunulmuştur. DENİB Hizmet Algı Anketi Çalışması 02 Ağustos 2013 tarihinde başlamış ve 28 Ağustos 2013 tarihine kadar sürmüştür. Anket çalışması DENİB bünyesinde faaliyet gösteren 173 adet firmanın katılımı ve 12 firmanın online katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Anketimiz DENİB’e üye toplam 185 firmaya uygulanmıştır. DENİB HİZMET ALGI ANKETİ 2013 3

DENİB HİZMET ALGI ANKETİ 2013 2. ARAŞTIRMANIN YÖNTEMİ 2.1 Uygulama Yöntemi: 3 bölümden oluşan anketimizde, İlk bölüm Firmaların kurumsal kimlikleri hakkında ve alınan hizmetlere ilişkin olarak analiz edildi. Birden fazla kez seçilmiş olan seçenekler için firma sayısına yönelik analiz yapıldı. İkinci bölümde, Beşli Likert tekniğine göre hazırlanan anketimiz, kıyaslamalı olarak analiz edildi. Üçüncü ve son bölümde ise Açık uçlu sorular, yorumsuz olarak, düzenlenerek tekrar edilen yerler yıldız (*) işareti ve yanında tekrar ediliş sayısı ile birlikte eklenmiştir. Anketten elde edilen veriler SPSS, aritmetik ortalama, yüzde gibi tanımlayıcı istatistikler kullanılarak analiz edilmiştir. DENİB HİZMET ALGI ANKETİ 2013 4

DENİB HİZMET ALGI ANKETİ 2013 2. ARAŞTIRMANIN YÖNTEMİ DENİB HİZMET ALGI ANKETİ 2013 5

DENİB HİZMET ALGI ANKETİ 2013 3. FİRMA KURUMSAL KİMLİK ANKETİ-1. BÖLÜM Ankete katılan firmaların, %81’i hem ihracat hem imalat yapan firmalardır. Bu sayıyı, %14 ile ihracat, %5 ile de imalat takip etmektedir. Sayısal olarak baktığımızda ise ankete katılan firmalardan 150 adedinin hem ihracat hem de imalat yapmaktadır. DENİB’e üyeliği bulunan firmaların %49’u Limited şirket’ten %48’i ise Anonim şirket’ten oluşmaktadır. DENİB’e üyeliği bulunan firmaların işletme ölçekleri bakımından farklı büyüklükte olduğu görülmektedir. %26 ile 10 milyon$ ile 19.99 milyon$ arasında ölçeği bulunan firmaların 47 adet firma olduğu görülmektedir. Bu sayıyı, %24 ile 5 milyon$ ile 9.99 milyon$ arası ve 20 milyon$ ve üzeri işletme ölçeği bulunan firmalar oluşturmaktadır. DENİB HİZMET ALGI ANKETİ 2013 6

DENİB HİZMET ALGI ANKETİ 2013 3. FİRMA KURUMSAL KİMLİK ANKETİ-1. BÖLÜM DENİB’e üyeliği bulunan firmaların kanuni merkezi %95 ile Denizli’dir. Bu oranı %3 ile İzmir, %2 ile de Uşak takip etmektedir. Firmalarımızın yıllık cirolarının ihracatlarına oranı genelde %50 ve üzerindedir. En yüksek ciro-ihracat oranı olan %100 aynı zamanda 29 firma ile en yüksek ihracat oranı olan firma sayısıdır. DENİB HİZMET ALGI ANKETİ 2013 7

DENİB HİZMET ALGI ANKETİ 2013 3. FİRMA KURUMSAL KİMLİK ANKETİ-1. BÖLÜM Firmalarımızın son 1 yıl içerisinde almış olduğu hizmetler, 113 firma tarafından “Beyanname Tescil İşlemleri”, 109 firma ile “Dahilde İşleme Rejimi”, 93 firma ile “İthalat Kayıt Belgesi”, 86 firma ile “Üyelik” hizmeti en fazla kullanılan 4 hizmetimizdir. En az kullanılan hizmetler ise, 3 firma ile “Diğer Hizmetler”, 4 firma ile “Ur-Ge(Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesi)”, 5 firma ile “Hariçte İşleme Rejimi”dir. DENİB HİZMET ALGI ANKETİ 2013 8

DENİB HİZMET ALGI ANKETİ 2013 3. FİRMA KURUMSAL KİMLİK ANKETİ-1. BÖLÜM Ankete katılan firmalarımızın %64’ü en az 3 ayda bir kez hizmet aldıklarını belirtmişlerdir. Bir çoğu neredeyse her hafta bir hizmetten yararlandığını, bazı firmalar ise yılda bir kez hizmet aldıklarını belirtmişlerdir. Firmalarımızın %52’si 11 yıl ve üzerinde üyeliği bulunan firmalardır. %10 ile 3-4 yıldır üye olan firmalar gözükmektedir. Birliğimizden hizmetleri, firmaların ithalat/ihracat sorumlularının aldığını net olarak(%53,5) söyleyebiliriz. Firmalarımız duyuruları ve faaliyetleri “E-posta” üzerinden almaktadır. E-postadan sonra en fazla “Faks” ile aldıklarını belirtmişlerdir. Bu verilere istinaden üye firmalarımız duyuru ve faaliyetler konusunda bilgilendirmeleri “E-posta” olarak almak istediklerini açık bir şekilde belirtmişlerdir. DENİB HİZMET ALGI ANKETİ 2013 9

DENİB HİZMET ALGI ANKETİ 2013 3. FİRMA KURUMSAL KİMLİK ANKETİ-1. BÖLÜM Firmalarımız, sosyal medyada Twitter haricinde tüm diğer alanlardan çok sık olarak 25 firma web sayfası üzerinden, 9 firma diğer alanlardan, 5 firmada Facebook üzerinden takip etmektedirler. Diğer taraftan baktığımızda ise orantılı olarak hiçbir zaman takip edilmeyen medya kanalının başında Twitter’ı görmek mümkün gözüküyor. Twitter konusunda biraz daha doğru paylaşımlar ve bilgilendirmelere önem verilmesi gerektiği ve hatta Denib’in twitter’da aktif olduğunun bilinmediği vurgulanmıştır. DENİB HİZMET ALGI ANKETİ 2013 10

DENİB HİZMET ALGI ANKETİ 2013 3. FİRMA KURUMSAL KİMLİK ANKETİ-1. BÖLÜM Firmalarımız en yararlı sosyal medya kanalının ‘’Web sayfası’’ olduğunu belirtmişlerdir. Burada dikkat çekmemiz gereken diğer bir nokta ise ‘’Hiçbiri’’ seçeneğinin 19 kez işaretlenmiş olmasıdır. DENİB Tarafından Düzenlenen Etkinliklere Katılım Sıklığınız bölümünde ise; Firmalarımız’ın %19’u düzenlenen etkinliklere çok sık katıldığını, %43’ü ara sıra katıldığını, %28’i çok seyrek katıldığını, %10’u ise hiç haberi olmadığını belirtmişlerdir. DENİB HİZMET ALGI ANKETİ 2013 11

DENİB HİZMET ALGI ANKETİ 2013 4. DENİB HİZMET MEMNUNİYET ANKETİ-2. BÖLÜM Anket Uygulama Yöntemi DENİB Hizmet Memnuniyeti bölümü toplam 26 anket sorusundan oluşmuştur ve Beşli Likert tekniğine göre hazırlanan anketimiz, kıyaslamalı olarak analiz edilmiştir. Ankete katılan üyelerden bu bölümde yer alan soruları aşağıdaki kriterlerde işaretlemeleri istenmiştir; Tamamen Katılıyorum Katılıyorum Kısmen Katılıyorum Katılmıyorum Tamamen Katılmıyorum DENİB HİZMET ALGI ANKETİ 2013 12

DENİB HİZMET ALGI ANKETİ 2013 4. DENİB HİZMET MEMNUNİYET ANKETİ-2. BÖLÜM Anketi yanıtlayan firmalarımızın DENİB Hizmet Memnuniyeti Anketi Genel Değerlendirme Ortalaması %80 olarak gözükmektedir. En yüksek oran %90 ile “Denib çalışanları üyelere nezaket ve karşılıklı saygı çerçevesinde hizmet vermektedir” maddesi olmuştur. En düşük oranlara baktığımızda ise; %70 ile Denib’in yaratmış olduğu ‘’Made by Denizli’’ marka çalışmasını başarılı buluyorum maddesi olmuştur. Diğer en düşük 3 madde ise %75 lik oranı ile; “DENİB’in ülkenin temel sorunlarına yönelik duyarlılık, gündem ve kamuoyu oluşturma faaliyetleri yeterlidir”, ”DENİB’in yürüttüğü fuar ve tanıtım etkinlikleri yeterlidir” ve “DENİB’in dergi yayınlarının faydalı olduğunu düşünüyorum” maddeleri olmuştur. DENİB HİZMET ALGI ANKETİ 2013 13

DENİB HİZMET ALGI ANKETİ 2013 (%) DENİB HİZMET ALGI ANKETİ 2013

DENİB HİZMET ALGI ANKETİ 2013 Genel Memnuniyet Oranları (%) DENİB HİZMET ALGI ANKETİ 2013

DENİB HİZMET ALGI ANKETİ 2013 ANKET ORTALAMASININ ÜSTÜNDE ÇIKAN MADDELER 1.DENİB, hizmetlerini doğru şekilde vermektedir. 2.DENİB çalışanları, hizmetleri belirtilen zamanda yerine getirmektedir. 3.DENİB çalışanları üyelerin problemi olduğunda, çözüm için gayret sarf eder. 4.DENİB çalışanları üyelere nezaket ve karşılıklı saygı çerçevesinde hizmet vermektedir. 5.DENİB çalışanları üyelerin sorularını cevaplayacak bilgiye sahiptir. 6.DENİB çalışanları, üye talep ve ihtiyaçlarına duyarlıdır. 7.DENİB çalışanları belge ve dokümantasyon işlemlerini zamanında, doğru ve titiz bir biçimde gerçekleştirir. DENİB HİZMET ALGI ANKETİ 2013 16

DENİB HİZMET ALGI ANKETİ 2013 ANKET ORTALAMASININ ÜSTÜNDE ÇIKAN MADDELER 10.DENİB ’in sirküler yayınlarının faydalı olduğunu düşünüyorum. 11.DENİB’in yayınlarından web sayfasının faydalı olduğunu düşünüyorum 15.DENİB çeşitli iletişim araçları (Sosyal Medya, Telefon, SMS, e-posta, dergi vb) ile üyelerine etkinliklerini sürekli duyurmaktadır. 17.DENİB, üyelerinin bilgi taleplerini karşılamaktadır. 18.DENİB, üyelerinin şikâyetlerini dikkate almaktadır. 19.DENİB, üyelerini sosyal gelişmeler, ekonomik gelişmeler ve Devlet Teşvikleri konusunda bilgilendirir. DENİB HİZMET ALGI ANKETİ 2013 17

DENİB HİZMET ALGI ANKETİ 2013 ANKET ORTALAMASININ ALTINDA KALAN MADDELER 8.DENİB Yönetim Kurulunun çalışmalarını yeterli görmekteyim 9.DENİB Yönetim Kurulu DENİB üyelerinin ihtiyaç ve beklentilerini karşılamaktadır. 12.DENİB dergi yayınlarının faydalı olduğunu düşünüyorum 13.DENİB’ in sunduğu eğitimler (kurs, seminer) üye ihtiyaçlarına uygundur. 14.DENİB’ in yürüttüğü fuar ve tanıtım etkinlikleri yeterlidir. 16.DENİB, kamu yararını ön planda tutarak üyelerinin menfaatlerini korumaktadır. 20.DENİB’ in üyelerinin temel sorunlarına yönelik duyarlılık, gündem ve kamuoyu oluşturma faaliyetleri yeterlidir. DENİB HİZMET ALGI ANKETİ 2013 18

DENİB HİZMET ALGI ANKETİ 2013 ANKET ORTALAMASININ ALTINDAN KALAN MADDELER 21.DENİB’ in, Denizli ekonomisini geliştirme, temel sorunlara duyarlılık, gündem ve kamuoyu oluşturma faaliyetleri yeterlidir. 22.DENİB’ in, ülkenin temel sorunlarına yönelik duyarlılık, gündem ve kamuoyu oluşturma faaliyetleri yeterlidir. 23.DENİB’in yaratmış olduğu “Made by Denizli” markasından haberdarım. 24.DENİB’in yaratmış olduğu “Made by Denizli” marka çalışmasını başarılı buluyorum. 25.DENİB’den son 2 yıl içinde almış olduğum hizmet kalitesinde artış olduğunu düşünüyorum. 26.DENİB’ in sunduğu hizmet kalitesi genel olarak yeterlidir. DENİB HİZMET ALGI ANKETİ 2013 19

Bilgilerinize arz ederiz... Saygılarımızla, DENİB HİZMET ALGI ANKETİ 2013