MAHALLİ İDARELER (Yerel Yönetimler)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MÜLKİ İDARE AMİRLERİNİN KOLLUK KUVVETLERİ ÜZERİNDEKİ DENETİM YETKİSİ
Advertisements

DEMOKRASİ ENDEKSİ HARİTASI
TÜRKİYE’DE ÇAĞCIL DEMOKRASİ, DEMOKRATİK KÜLTÜR VE OLGUNLUK
Emin Dedeoğlu , Eskişehir
SAĞLIK HİZMETLERİNDE YERİNDEN YÖNETİM: DESANTRALİZASYON
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
Yerel Yönetimler Maliyesi
Refah İktisadı Tanım: Kamu Ekonomisi
Yerel Yönetimlerde Yeniden Yapılanma Perspektifi
Genel İdari Yapı Ferhan ERGÜN –Maliye Uzmanı
STRATEJİK YÖNETİM Aracı Olarak STRATEJİK PLANLAMA.
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE YEREL KALKINMA
İDARE HUKUKU YEREL YÖNETİMLER Öğr. Gör. Anıl Çağlar ERKAN.
MAHALLİ İDARELER (Yerel Yönetimler)
İYİ YÖNETİŞİM.
Kamu Yönetiminde Yeni Aktörler: Sivil Toplum Kuruluşları
Çevre Sorunları “Ayamama Felaketi”nin acı biçimde gösterdiği gibi çevre sorunları, artık yaşamımızda istisna olmaktan çıkmış, gündelik yaşamın bir parçası.
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
T.C İDARİ TEŞKİLATI MERKEZİ İDARE.
KAMU YÖNETİMİNİN ÖRGÜTLENMESİ
MUT MAHALLİ İDARELER SEÇİMİ OY İSTATİSTİKLERİ
ÖRGÜT VE ÖRGÜTLENDİRME
YEREL YÖNETİMLER VE DEMOKRASİ
SEZGİN ÖZTEK ŞEREF AYAN
SENDİKALARIN ENDÜSTRİYEL DEMOKRASİYE KATKISI VE SENDİKA İÇİ DEMOKRASİ
İDARE HUKUKU BİRİNCİ BÖLÜM Öğr. Gör. A. Çağlar ERKAN.
KAMU YÖNETİMİNİN ÖRGÜTLENMESİ
KENTSEL SİYASET. KENTSEL SİYASET Kentsel Siyaset-2 Doç.Dr. Ahmet MUTLU.
KENTSEL SİYASET-2. KENTSEL SİYASET-2 Kentsel Siyaset-4 Doç.Dr. Ahmet MUTLU.
Rabia BORAZANCI.
KENTSEL SİYASET-2 Kentsel Siyaset-4 Doç.Dr. Ahmet MUTLU.
KENTSEL SİYASET-5. KENTSEL SİYASET-5 Kentsel Siyaset-5 Doç.Dr. Ahmet MUTLU.
METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Henri Fayol ve Yönetim Süreci “Sınai ve Umumi İşlerde İdare” ( )
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
KENTSEL SİYASET. KENTSEL SİYASET Kentsel Siyaset Doç.Dr. Ahmet MUTLU.
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Egemen Olan İlkeler: 2
BÜTÇE NEDİR 1. Bütçe: Bütçe, gelecekteki belirli bir dönemde gerçekleşmesi öngörülen gelir ve giderlerin karşılıklı tahminlerini içeren cetveldir.
AVRUPA BİRLİĞİ KURUMLARI
SOSYAL BİLGİLER.
İNSANLAR VE YÖNETİM.
HARCAMA.
İktİsadİ ve Hukukİ sİstemler ve polİtİkalar
Yöneti ş im(governance),küresel le ş menin etkisi ile ortaya çıkmı ş ve birçok ülkede son yılların moda kavramı haline gelmi ş tir.
Merkezi-Yerinden Yönetim ve Uzmanlaşma
VII. Ünite SİYASET FELSEFESİ
KAMU YÖNETİMİNİN DENETLENMESİ
Türkiye’de Yönetim Kamu Yönetimin Örgütlenmesi
İnsanlar ve yönetim ARDA KIRTASİYE. Yerel yönetimler İnsanların beslenme,barınma ve sağlık gibi temel ihtiyaçları vardır.İnsanlar bu ihtiyaçlarını karşılamak.
Yrd Doç Dr Turhan ŞALVA İş Sağlığı ve Güvenliği
KAMU YÖNETİMİNİN ÖRGÜTLENMESİ
50.Yıl DPB T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
KAMU YÖNETİMİNDE REFORM
Afet Zararlarının Azaltılmasında Türkiye’deki Yerel Yönetimlerin Rolü
Avrupa Birliği Perspektifinden Yerelleşme
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Merkezi Yönetim ile Yerel Yönetim İlişkileri
Hukukun TEMEL kavamları
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
NEO LİBERAL POLİTİKALAR VE
Kamu Personel Yönetimi Nedir?
Hesap Verebilirlik ile İlgili Düzenlemeler
Demokrasinin Temel İlkeleri Hazırlayanlar:M.Kerem GÜNGÖR Deniz ÇAPAR Kaan CANLI.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Siyaset Bilimi II 9. Hafta: milliyetçilik.
Pazarlama İletişimi
HUKUKUN BÖLÜMLERİ 4.Hafta.
Sunum transkripti:

MAHALLİ İDARELER (Yerel Yönetimler) Doç.Dr. Ahmet MUTLU İİBF Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü ahmet.mutlu@omu.edu.tr

YEREL YÖNETİMLERİN VARLIK NEDENLERİNE İLİŞKİN YAKLAŞIMLAR 1) TARİHSEL VE SOSYALAJİK YAKLAŞIM 2) HUKUKSAL YAKLAŞIM 3) SİYASAL YAKLAŞIM 4) EKONOMİK YAKLAŞIM

1) TARİHSEL VE SOSYOLOJİK YAKLAŞIM Devletin amacı ; belli bir toprak parçası üzerinde yaşayan insanların toplu ve ortak nitelikli ihtiyaçlarını karşılamaktır. Devletler bu tür hizmet ve görevleri yerine getirebilmek için faaliyet alanları tüm ülkeyi kapsayan bir merkezi yönetim örgütü kurmuşlardır. Bu merkezi yönetime baglı iller, ilçeler,bucaklar (nahiyeler ) , onun taşra örgütünü oluşturur. Yerel nitelikli toplu-ortak hizmetleri karşılamak için de yerinden yönetim örgütü (il Özel İdareleri, belediye, muhtarlık) oluşturulmuştur.

2) HUKUKSAL YAKLAŞIM: Kamusal düzenin sağlanması ve kamusal mal ve hizmetlerin üretilmesi için devletin örgütlenmesinde birbirinin karşıtı olan iki eğilim vardır. A ) Merkezden Yönetim 1- Siyasal Yerinden yönetim [ a-hizmet yerinden yönetimi, b- mahalli yerinden yönetim ] 2- İdari ( yönetsel) yerinden yönetim, B) Adem-i merkeziyet ( yerinden yönetim )

A ) Merkezden Yönetim Hizmetlerin merkezden yönetilmesidir. Merkeziyetçilik; siyasal, hukuksal ve yönetsel bakımdan ülkenin merkezden yönetilmesi anlayışıdır. Bu anlayışa göre; yasama ve yargı erk ve yetkilerinin merkezi idareler bulunmasına siyasal merkeziyet; Yürütme erkine ilişkin idari konulardaki yetki ve fonksiyonların merkeze sıkı bir şekilde bağlı olmasına idari ( yönetsel ) merkeziyet denilmektedir.

B) Adem-i merkeziyet ( yerinden yönetim ) Hizmetlerin büyük bir kısmının merkezin hiyerarşik yapısı dışındaki yönetim örgütlerince görülmesidir.

3) SİYASAL YAKLAŞIM: Toplumu ilgilendiren kararların temsili demokrasi ilkelerine uyarak toplum üyelerinin seçimle belirlenen temsilcileri tarafından alınmasıdır.

4) EKONOMİK YAKLAŞIM - İktisadi Refah ve Yerel Yönetimlerin Rolü: Kaynakların tahsisinde ve kullanılmasında etkinliğin sağlanması, adil gelir dağılımının gerçekleştirilmesi, iktisadi istikararın ve dengenin oluşturulması ile iktisadi kalkınma ve büyümenin sağlanmasıdır.

4) EKONOMİK YAKLAŞIM Yerel Hizmet Sunum Maliyetleri ve Faydaları Yerel nitelikteki kamusal hizmetlerin yerel yönetimler tarafından sunulmasının iktisadi gerekçesi, kaynakların optimum etkinlikle kullanılmasını gerçekleştimek, yani kaynaklardan mümkün olan en çok faydayı sağlamaktır.

4) EKONOMİK YAKLAŞIM Yerel Halkın Olanak ve isteklerinin Benzerliği