Yazışma Teknikleri Doç. Dr. Hüseyin Odabaş. Yönetimde Bilgi Üretim ögeleri, 3M [insan (men), para (money), hammadde-malzeme (materials)] olarak sınıflandırılırken,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
E Ğ İ T İ M DENETİMİ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR Eğitim Denetimi-I.
Advertisements

Hafta 9 – BİÇİMSEL İLETİŞİM Bölüm 2 : Biçimsel İletişim Türleri
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: SÜREÇLER
Öğrenme Faaliyeti 1 Yönetim Çiğdem YILDIRIM 626 Doruk YOĞURTÇU 628
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
BÖLÜM VI ÜRETİM YÖNETİMİ.
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
GENEL ve TEKNİK İLETİŞİM
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
MALİYET MUHASEBESİ Genel Açıklamalar
İŞLETME YÖNETİMİ.
COĞRAFYA İÇERİSİNDEKİ YERİ
İşletmelerin çalışmalarının incelenmesi sonucunda, durağan çevreden çok çalkantılı çevreye kadar beş farklı çevre tür ortaya konmuştur. Aynı zamanda, “mekanik”
İletişimde Süreç Yaklaşımı
Dr. Hasan Özder Hizmetiçi eğitim
Doç.Dr.Ş.Şule ERÇETİN Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
İŞLETMELERDE BİLGİ VE ÖLÇME SİSTEMİ: MUHASEBE
KOBİ’LER VE KOBİ’LERİN ORTAK ÖZELLİKLERİ
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
EŞGÜDÜMLEME FONKSİYONU
Halkla ilişkiler Tüm işletmelerin varoluş ve işleyiş amaçlarını topluma yeterince açıklayabilme arzularıdır.
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
Kurumsal İçerik Yönetimi Kapsamında Bilgi Güvenliği
İLETİŞİM BECERİLERİ Dr. Fatma Nur Eneç Can.
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
ÖRGÜT VE ÖRGÜTLENDİRME
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
E Ğ İ T İ M DENETİMİ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR Eğitim Denetimi-I.
İNOVASYON.
İletişim.
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
Hazırlayan: Tuba TEMUR 4/B Öğretim görevlisi: Süleyman Tıraş
VERİMLİLİK ve VERİMLİLİK ÖLÇÜMÜ
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
YÖNETİMİN ALT İŞLEVLERİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin çevrelerindeki değişimleri nasıl değerlendirmeleri gerektiği ve bu değişimlere nasıl yanıt verebilecekleri.
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
Girişimcilik.
YETERLİK VE MODÜL TABLOSU
Kariyer Yönetimi ile ilişkili Kavramsal Çerçeve
SAĞLIK YÖNETİMİ TOPLULUĞU Yönetim, en geniş anlamda ortak bir amacı gerçekleştirmek için işbirliği içinde çaba gösteren birey ya da grupların.
YONT 409 PROJE YÖNETİMİ.
/ 501 İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
Hazırlayan: FATİH AKBAŞ
Kamu Yönetiminin Yapısal Görünümü ve Sorunları. Organizasyon Sorunları Sistem coğrafi ve örgütsel olarak merkeziyetçi bir yapıya sahiptir. Bunu aşmak.
10- İŞLETMELERİN SINIFLANDIRILMASI Ekonomik İşlevleri (Faaliyet Alanları) Açısından İşletmeler Mal ve hizmetlerin üretilmesi, depolanması, taşınması.
MODERN YÖNETİM TEORİSİ
BÜRO YÖNETİMİ Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programı
BİLGİ YÖNETİMİ KAVRAMI ve GELİŞİMİ
İLETİŞİM TÜRLERİ.
5.3. İLETİŞİM.
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
KİTAP: PROF.DR. BÜLENT KOBU
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
ÜRETİM ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır / 50.
C. Kişi – Grup ve Gruplar Arası İletişim
Sporda Yönetim ve Organizasyon
Kişilerarası İletişimin Öğeleri
İŞLETMELERDE BİLGİ VE ÖLÇME SİSTEMİ: MUHASEBE
KURUMSAL İLETİŞİM.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İŞLETMELERDE BİLGİ VE ÖLÇME SİSTEMİ: MUHASEBE
Eşgüdümleme ve Kontrol
Sunum transkripti:

Yazışma Teknikleri Doç. Dr. Hüseyin Odabaş

Yönetimde Bilgi Üretim ögeleri, 3M [insan (men), para (money), hammadde-malzeme (materials)] olarak sınıflandırılırken, günümüzde makine ve tesisler, piyasa talebi ve bilgi gibi unsurlar da anılmaktadır. Kimi yazarlar bu etmenleri bilgi, maddi ve beşeri unsurlar ile enerji olarak üç ana unsurla özetlemektedir. Böylece bilgi kavramı işletme yönetiminde önem kazanmaktadır. Bilgi insanlığın ihtiyaç duyduğu tüm mal ve hizmetlerin üretilmesi ve entelektüel taleplerin karşılanmasında önemli bir girdirir. Batı dillerinde “bilgi”, Latince “Informatio” sözcüğünden türetilmiştir. Information ise şekillendirmek, bilgi-mesaj verme eylemini ifade eder. Bilginin üretimi, iletimi ve depolanması (saklanması) önemli bir sorun olmuştur. XX. Yüzyılın sonlarına doğru bilgi üretiminin artması, depolanması ve denetiminin hızlanması yeni bir çağın habercisi olmuştur. Herşeyin çok hızla değiştiği günümüzde (bilgi çağı) bilgi en önemli güç kaynağı konumundadır.

Yönetimde Bilgi Mal ya da hizmet üretsinler bütün işletmelerde bilgi ihtiyacı giderek artmaktadır. Yöneticilerin bilgiye duydukları ihtiyaç onları işletmede yeni oluşumlara zorlamaktadır. İşletmeler de bilgi işlem, araştırma, geliştirme, dokümantasyon ve eğitim daha önemli hale gelmektedir. Bu çalışma alanları, doğrudan üretimle ilgisi olmayan ancak, üretim ve yönetim için gerekli olan bilgilerin sağlanması, üretilmesi, depolanması ve yaygınlaşması işlemlerini gerçekleştiren birimlerdir. Bu işlemler örgüt için çok önemlidir. Çünkü yönetimde bilgi, örgütün amaçlarına ulaşmak ve örgüt içi uyumu sağlamak için verilerin bir takım işlemler sonucu yöneticilerin yararlanacakları biçimde hazırlanmış şeklidir. Yani veriler, yönetici için bir dönüşüm ve oluşum sürecinden geçerek bilgi halinde yöneticiye sunulur. Yönetim sürecinin her aşamasında kesintisiz bilgi akışına ihtiyaç vardır.

Yönetimde Bilgi Bilgi, yönetici için kendi yetki ve kuvvetini uygulamakta gerekli bir unsurdur. Bir örgütte iletişimin ve bilgi akışının odağında bulunan kişi örgütü yönetme gücüne sahip olur. Bilgi akışı olmadan yönetim fonksiyonlarını yerine getirebilmek mümkün değildir. Her yöneticinin ihtiyaç duyduğu bilgi çeşidi ve düzeyi, o yöneticinin hiyerarşik yapıdaki konumuna göre değişir. Üst düzey yöneticiler örgütsel bilgilerin özetlenmiş halde kendilerine gelmesini isterler. Denetim için daha az zaman harcayarak, planlama ve politika oluşturmaya yeterince zaman ayırabilmelidirler. Yöneticiye ulaştırılacak bilgi, doğru ve güvenilir, tam zamanında, eksiksiz, net ve kısa, ilgili ve gerekli olmalıdır. Ayrıca bilginin maliyeti düşük olmalıdır

Yönetimde Bilgi

1. Doğru ve güvenilir olmalıdır 2. Tam zamanında olmalıdır 3. Eksiksiz olmalıdır 4. Net ve kısa olmalıdır 5. İlgili ve gerekli olmalıdır 6. Maliyeti düşük olmalıdır

İletişim Duygu, düşünce ve olayların anlam yüklü göstergelerden oluşmuş iletiler (mesajlar) aracılığıyla hedef konumdaki kişi ya da gruplara paylaştırılması, bu kişiler üzerinde bir etki oluşturması amacıyla başlatılan ve iletilen hedefteki etkisini geribildirim yoluyla ölçülerek yeni iletilerin kodlanması sürecidir.

İletişim

İletişim biçimleri değişik düzeylerde incelenebilir. Bunların herbiri belli ölçülere göre yapılmaktadır. Genel olarak iletişim işlevi şu şekilde gruplara ayrılabilir: 1. Toplumsal ilişkiler sistemi olarak ele alındığında iletişim; kişilerarası, gruplararası, örgütsel ve toplumsal iletişim 2. Grup ilişkilerinin yapısına göre iletişim; biçimsel olan yatay, dikey ve çapraz iletişim ile biçimsel olmayan iletişim

İletişim 3. Kullanılan kanallar ve araçlar gözönüne alındığında iletişim; görsel, işitsel, görsel-işitsel iletişim ya da doğal araçlar ve yapay araçlarla yapılan iletişim 4. Zaman ve Mekan boyutuyla iletişim; yüzyüze ve uzaktan iletişim (telekomünikasyon) 5. Kullanılan kodlara göre iletişim ise; sözlü, yazılı ve sözsüz iletişim şeklindedir.

Terimler Arşiv Belgesi, Belge, Belge Yönetimi, Güncel Belgeler, Güncel Olmayan Belgeler, Resmi Belge, Tasfiye,