SUNUM. ESNAF VE SANATKÂRLAR MESLEK KURULUŞLARI SEÇİMLERİ YAKLAŞIRKEN.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Nefize Gökmen, Ömer Deniz, Ayşe Yıldız
Advertisements

Finansal Eğitim Merkezi ve Eğitim Teknolojileri 2012 – 2013 Dönemi Değerlendirmesi Mesleki Gelişim ve Kurumsal İletişim Grup Başkanlığı Temmuz 2013.
*Damla GÜVEN **Yasemin AKBAL ERGÜN
Hasan H. YAVUZ Bahar Tekstil İnsan K. Müdürü
Prof.Dr.Erdal BEŞER ADÜ Tıp Fakültesi ADÜ SEM Müdürü
KADEM KIBRIS TÜRK TABİPLER BİRLİĞİ HEKİM ÇALIŞMA KOŞULLARI, SORUNLAR VE ÖNERİLER ARAŞTIRMASI MART 2010.
SUNUM.
Doç.Dr. Kürşat Çağıltay ODTÜ
“Küçükçekmece Perakende Balık Pazarı’nda AB Standartlarının Uygulanması” Projesi
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
SUNUM.
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
SUNUM.
SUNUM. İYİ Kİ SANDIK VAR GİRİŞ: 2010 yılı Ocak, Şubat, Mart aylarında Birliğimize bağlı 154 meslek odamızın genel kurulları var. Oda üyeleri, yeni yöneticilerini.
İŞ KANUNUNDA ÜÇLÜ DANIŞMA KURULU VE EKONOMİK SOSYAL KONSEY AYŞE KÜÇÜK ZİYA AK MEHMET ÜSTBAŞ
Millî Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
Uluslararası Hareketlilik ve Finansman İzmir Ekonomi Üniversitesi Oturumu.
SUNUM.
ORTA ANADOLU KALKINMA AJANSI (ORAN) ABUDYK TOPLANTISI SUNUMU
SUNUM. STRATEJİK YÖNETİM Esnaf ve sanatkâr işyerleri sahipleri; bir meslek koluna tabi olup, mesleki yeteneklerini kullanmak suretiyle ailelerini geçindirmek.
SUNUM.
‘’Yasamak ve Yasatmak için Bilim ’’
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
SUNUM.
İSTANBUL ESNAF VE SANATKARLAR ODALARI BİRLİĞİNE HOŞGELDİNİZ.
Prof. Dr. YUNUS SÖYLET İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ
SUNUM.
SUNUM. HAYAT BOYU EĞİTİM ANLAYIŞI Dünyada 1960’lı yıllarda “Hayat Boyu Eğitim” bir kavram olarak gelişmeye başlamış ve bu eğitim anlayışı epeyce taraftar.
SUNUM. BAŞKANLIK ZOR ZANAAT Esnaf ve sanatkârlar meslek kuruluşlarının organ seçimleri ile yönetim kurulu başkanlarının seçimi 5362 sayılı kanunun 49.
EK DERS TAHAKKUK VE ÖDEMELERİNE İLİŞKİN BİLGİLENDİRME SUNUMU
KOBİ Komisyonu Abant Müşterek Meslek Komitesi Toplantısı 22 Kasım 2014.
3. Teknoloji Fakültelerinde Mühendislik Eğitimi Çalıştayı
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.
SUNUM.
Sunuyu Hazırlayan:Belgin Topal
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 9 Ocak 2013.
ODALARIMIZ TARAFINDAN YAPILACAK GENEL KURUL TOPLANTILARINA SUNULACAK, YÖNETİM KURULU FAALİYET RAPORU İLE EĞİTİM, TEORİK VE PRATİK KURS PROGRAMLARI.
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
1 DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜNÜN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ Proje Tanıtım Kokteyli Doç. Dr. Abdurrahman EKİNCİ Proje Danışmanı Yeşilli Atatürk Ortaokulu.
Büyük endüstriyel kaza riski taşıyan işyerleri, güvenlik raporu veya kaza önleme politika belgesi olmadan işe başlayamayacak. İşyerleri işletmelerini güvenlik.
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
Abra-Kadavra A4 Grubu Toplumsal Duyarlılık Projesi
SUNUM.
SUNUM. GÖRÜŞECEĞİMİZ YÖNETMELİK “ESNAF VE SANATKÂRLAR MESLEK KURULUŞLARINCA YAPILACAK MESLEKİ EĞİTİM UYGULAMALARINA DAİR YÖNETMELİK”TİR.
İSTANBUL ESNAF VE SANATKARLAR ODALARI BİRLİĞİ
İSTANBUL ESNAF VE SANATKARLAR ODALARI BİRLİĞİ
Akademik Danışmanı Yrd.Doç.Dr. Aslan KAPLAN Topluluk Başkanı
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİN TANITIMI VE YÖNLENDİRMESİNE İLİŞKİN
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK İŞBAŞI EĞİTİM PROGRAMI
Mesleki ve Teknik Eğitimi Tanıtım ve Yöneltme Bilgilendirme Semineri
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK İŞBAŞI EĞİTİM PROGRAMI TANITIM SUNUSU
EŞİT BİR EĞİTİM İÇİN ENGELSİZ KAMPÜS
İŞBAŞI EĞİTİM PROGRAMI
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
Destek Eğitim Odaları.
MALİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ. Dünyadaki hızlı değişim ve gelişim sürecinde kurumların başarılı olmaları ancak etkin bir muhasebe ve finansal yönetim ile olanaklıdır.
1 T.C. GÜMRÜK VE TİCARET BAKANLIĞI ESNAF VE SANATKÂRLAR GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 14 Ocak 2016.
KOBİLERDE SOSYAL SORUMLULUK BİLİNCİ. Yıllık 250 kişiden az işçi istihdam eden ve yıllık mali bilançosu (kırk milyon) TL'yi aşmayan ve bu yönetmelikte.
Tüketicinin ihtiyacı; Eğitim Örgütlenme (Tüketici Dernek ve Vakıflarına üye olma) Bilgilendirilme.
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ TÜBİTAK ARDEB PROJELERİ ARAŞTIRMA SUNUMU (Ağustos -2016)
Dr. Ahmet Haki Türkdemir Ankara 112 İl Ambulans Servisi
Çankaya Üniversitesi Personel Daire Başkanlığı
Bir Kooperatifin Başarısının Ölçümü
ISO
TÜRKİYE’DE GİRİŞİMCİLİĞİN ÖZENDİRİLMESİ
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK İŞBAŞI EĞİTİM PROGRAMI
Sunum transkripti:

SUNUM

ESNAF VE SANATKÂRLAR MESLEK KURULUŞLARI SEÇİMLERİ YAKLAŞIRKEN

1. GİRİŞ: Bilindiği gibi 5362 sayılı Esnaf ve Sanatkârlar Meslek Kuruluşları Kanunu’nun 42. maddesi gereğince; Oda genel kurulları Ocak, Şubat ve Mart aylarındaOda genel kurulları Ocak, Şubat ve Mart aylarında Birlik genel kurulları Mayıs ayında yapılır.Birlik genel kurulları Mayıs ayında yapılır. Çağımızda meslek kuruluşları ve sivil toplum örgütleri, demokrasinin vazgeçilmez unsurlarıdır. Bu tür örgütlerin sayıları ile ÜRETTİKLERİ FİKİR VE PROJE sayısı ne kadar fazla olursa, demokrasinin sağlığı da o kadar iyi olacaktır.

Üyeleri arasında DAYANIŞMAYI sağlamak, üyelerinin MESLEKİ GELİŞİMLERİNİ hızlandırmak ve İHTİYAÇLARINI karşılamak, MESLEKİ AHLÂKI sağlamlaştırmak, üyelerinin MESLEKİ FAALİYETLERİNİ kolaylaştırmak ve HALKLA İLİŞKİLER faaliyetlerini yürütmek gibi işlevleri üstlenen meslek kuruluşları ve sivil toplum kuruluşları, SİYASİ İRADE ÜZERİNDE de baskı mekanizmasını oluşturmak suretiyle HAK ARAMA ve ifade özgürlüğü kazanma konularında üyeleri için açılımlar sağlayabilmektedir. Esnaf ve sanatkâr odaları ve üst kuruluşları, bu amaçları gerçekleştirdikleri zaman, üyeleri daha güvenli ve daha etkili çalışabilme imkânına kavuşacaklardır.

İdeal durum bu iken, odaların ve üst kuruluşlarının üyelerinin beklentilerini karşılama konusunda ideal şartları sağlayıp sağlayamadıkları hakkında; ELAZIĞ – Fırat Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi, Fakülteye bağlı Meslek Yüksek Okulu, Elazığ Sanayici ve İş adamları Derneği gibi kuruluşların öğretim görevlileri ve iş adamları tarafından bilimsel olarak incelenerek, elde edilen bulgular sonucunda bir rapor hazırlanmıştır. Biz bu raporda sadece esnafların kendi meslek kuruluşlarına bakış açılarını yansıtacağız.

2. ARAŞTIRMANIN AMACI: Esnaf ve sanatkârların bağlı oldukları oda ile ilgili görüşleri, odalardan beklentileri, odalarla yaşadıkları problemler, odalarına bakış açılarının ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu çalışma ile esnaflara, esnafların bağlı bulundukları odaların yönetim kurullarına faydalı olmak hedeflenmiştir. Elde edilen sonuçlar özetle şöyledir: 2.1. Esnafın %80’i işletme sahibi, %7’si işletme ortağı, %13’ü sorumlu işletmecidir. Yani şahıs işletmelerinin ağırlıklı olduğu görülmektedir.

2.2. Her 100 kişiden %1’i okur-yazar %36’sı ilkokul %36’sı ilkokul %20’si ortaokul %20’si ortaokul %30’u lise %30’u lise %12’si üniversite eğitimine sahiptir. %12’si üniversite eğitimine sahiptir Esnafın % 63,1’inin ustalık belgesi vardır. %36,9’unun ustalık belgesi yoktur. %36,9’unun ustalık belgesi yoktur Esnafın faaliyet gösterdiği sektörler muhteliftir Esnafın %87,4’ü 5 yıl ve daha kısa sürede işletme sahibi olmuş, %12,6’sı 5 yıl üzeri işyeri sahibidir.

2.6. Esnaf ve sanatkâr odasına kayıtlı esnafın yüzdesi %64,4’tür Esnafın bağlı olduğu odadan memnuniyet durumları: Hiç memnun değilim %23,1 Memnun değilim%16,18 Kısmen memnunum%25,2 Memnunum%28 Çok memnunum%1,4 Fikir belirtmeyenler%5,6

Bu sonuç bize şunu gösteriyor ki; esnaf ve sanatkâr odalarının, kendilerine yüklenen görev ve sorumluluklar, üyelerini tatmin etme konusunda yetersiz kalmaktadır. Tabiidir ki her meslek dalının üyelerinin, odalarından memnuniyet oranları birbirinden farklıdır. Yukarıdaki tablo ortalamayı göstermektedir.

3. Esnaf ve sanatkârların odalarından memnun olmama nedenleri şöyle tespit edilmiştir: Esnafların %44’ünden fazlası tarafından odadan duyduğu memnuniyetsizlik, iletişim problemlerinden kaynaklandığı, yani kendileri ile odanın ilgilenmemesi şeklindedir. %11,8’i odanın aktivitelerinin olmamasını %10,8’i bilgilendirme eksikliğini %6,5’i odanın aidat toplamaktan başka ziyaretlerine gelenin olmadığını ifade etmişlerdir. Diğer memnuniyetsizliklerin oranları ise küçüktür.

Esnafların bağlı oldukları odadan istekleri ve beklentileri şöylece sıralanmaktadır: Kendileri ile ilgilenilmesiKendileri ile ilgilenilmesi BilgilendirilmeleriBilgilendirilmeleri Kredi yardımıKredi yardımı İşlerinin geliştirilmesiİşlerinin geliştirilmesi İletişim eksikliğinin giderilmesiİletişim eksikliğinin giderilmesi Çevre düzenlemelerinin yapılmasıÇevre düzenlemelerinin yapılması Rayiçlerde standartların sağlanmasıRayiçlerde standartların sağlanması Hukuki konularda destek sağlanmasıHukuki konularda destek sağlanması Uygun şartlarda kredi sağlanmasıUygun şartlarda kredi sağlanması Esnaf sorunlarını dinleyecek bir mekânın olmasıEsnaf sorunlarını dinleyecek bir mekânın olması Eğitim seminerlerinin yapılmasıEğitim seminerlerinin yapılması

Danışmanlık desteğinin verilmesiDanışmanlık desteğinin verilmesi Güvenlik ortamının sağlanmasıGüvenlik ortamının sağlanması Öncü olmalarıÖncü olmaları Problemlere çözüm üretmeleriProblemlere çözüm üretmeleri Faizsiz kredi sağlamalarıFaizsiz kredi sağlamaları Piyasa araştırmalarının yapılmasıPiyasa araştırmalarının yapılması Fuar organizasyonunun yapılmasıFuar organizasyonunun yapılması Denetimlerin yapılmasıDenetimlerin yapılması İyi bir yatırım ve imalat ortamının sağlanmasıİyi bir yatırım ve imalat ortamının sağlanması Görevlerini yerine getirmeleriGörevlerini yerine getirmeleri Eğitim eksikliğinin giderilmesiEğitim eksikliğinin giderilmesi Esnaflara tanıtım konusunda destek sağlanmasıEsnaflara tanıtım konusunda destek sağlanması Diğer isteklerDiğer istekler

Veriler değerlendirildiğinde; iletişim, eğitim, finansal destek, tanıtım, iş ortamının iyileştirilmesi konularında istek ve beklentilerinin ağırlıkta olduğu görülmüştür.

4. SONUÇ VE ÖNERİLER: Esnaf ve sanatkârların, odalarından memnun olmalarını sağlamak için; Daha yakın ilgilenilmeliDaha yakın ilgilenilmeli Sık yapılacak ziyaretlerle problemleri birebir dinlemeli ve bizzat yerinde tespit edilmeliSık yapılacak ziyaretlerle problemleri birebir dinlemeli ve bizzat yerinde tespit edilmeli Problemlerin çözümü için açıkça destek olunmalıProblemlerin çözümü için açıkça destek olunmalı Halkla ilişkiler birimleri kurulmalıHalkla ilişkiler birimleri kurulmalı Eğitim faaliyetlerine öncelik tanınmalıEğitim faaliyetlerine öncelik tanınmalı Uygun koşullarda kredi bulunmasına yardımcı olunmalıUygun koşullarda kredi bulunmasına yardımcı olunmalı Fuarlara katılım ve tanıtımlara destek verilmeliFuarlara katılım ve tanıtımlara destek verilmeli İş ortamlarının iyileştirilmesine ağırlık verilmeliİş ortamlarının iyileştirilmesine ağırlık verilmeli

Piyasa araştırması, AR-GE konularında açılım sağlanmalıPiyasa araştırması, AR-GE konularında açılım sağlanmalı Rayiçlerde standardizasyon çalışmaları yapılmalıRayiçlerde standardizasyon çalışmaları yapılmalı Her sektör için ayrı çalışma ve danışma gurupları oluşturulmalıHer sektör için ayrı çalışma ve danışma gurupları oluşturulmalı Denetime ciddiyetle yaklaşılmalıdır.Denetime ciddiyetle yaklaşılmalıdır. Bu rapordaki tespit ve sonuçlarının aşağı yukarı İstanbul esnaf ve sanatkârlarının sorun ve isteklerini kapsadığını söylemek yanlış olmaz kanaatindeyiz.

Meslek odalarımızın genel kurullarında sunacakları toplantı gündeminde, yeni çalışma programı ile bu program içinde yer alacak olan teorik ve pratik eğitim programları ve tahmini bütçenin görüşülmesi, kabulü veya reddi maddesinde yönetimden memnun olmalarını sağlayacak hususların mümkün olduğunca yer almasının, odadan memnuniyet konusunda ümit verici olacağını düşünmekteyiz. Başarılı bir genel kurul geçirilmesi dileklerimizle saygılarımızı sunarız. İSTESOB EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Hazırlamış olduğumuz sunumları web adresinden “Mesleki Eğitim” bölümüne girerek bilgisayarınıza indirebilirsiniz.

TEŞEKKÜR EDERİZ İSTESOB EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Eğitim Müdürü: Metin İÇTEM Eğitim Müd. Asistanı: Ahmet Z. GÜNDOĞDU