*Hülya ÖZKAN **Yasemin AKBAL ERGÜN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
*Damla GÜVEN **Yasemin AKBAL ERGÜN
Advertisements

4. Uluslararası Hastane ve Sağlık Yönetimi Kongresi
İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.
Hastane İşletmeciliği Uzmanı GATA Organ Nakli Koordinatörü
HEMŞİRELERİN SÜREKLİ EĞİTİM ETKİNLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Gülşen Güner Üzel* , Resmiye Özdilek**,Nihal Öztürk***, Sevim Ulupınar Alıcı****
T Dağılımı ve t testi.
ANOVA.
ANOVA (ANalysis Of Varyans)
PARAMETRİK HİPOTEZ TESTLERİ
ÖZEL DAL HEMŞİRELİK SÜRECİ; 5 YILLIK FİZİBİLİTE ÇALIŞMASI
TIP FAKÜLTESİ VE SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN BİRBİRLERİNE BAKIŞ AÇILARI.
Semptom Alt Boyutu Puanı Yaşam Kalitesi Puan Ortalaması
HEMŞİRELERİN HASTA HAKLARI KONUSUNDA BİLGİ DÜZEYİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE BİR ÖRNEK UYGULAMA Mahperi KAVAK.
AKREDİTASYON BELGESİNE SAHİP ÖZEL HASTANELERDEKİ
Tıp alanında kullanılan temel istatistiksel kavramlar
Doç. Dr. Turan SET Karadeniz Teknik Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile Hekimli ğ i Anabilim Dalı BİYOİSTATİSTİĞE GİRİŞ.
*Semra MUTLU **Yasemin AKBAL ERGÜN
Farklılıkları İncelemeye Yönelik Analiz Teknikleri
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMUNA BAĞLI SAĞLIK ÇALIŞANLARININ İDARİ VE YÖNETİCİ PERSONELİNİN ATAMA VE TERFİ KRİTERLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ (MERSİN.
Deneysel Yöntem İstatistiksel Yöntemler
PARAMETRİK ANALİZ TEKNİKLERİ
PRETERM BEBEKLERDE TABURCULUK ÖNCESİ
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
BİR ÜNİVERSİTE HASTANESİNDE HEMŞİRELERİN ARAŞTIRMA KULLANIMINA İLİŞKİN ALGILADIKLARI ENGELLER VE KOLAYLAŞTIRICILAR Gülseren KOCAMAN*, Şeyda SEREN*, Seyyare.
GATA HEMŞİRELİK YÜKSEKOKULU KLASİK EĞİTİM MEZUNU HEMŞİRELER İLE ENTEGRE EĞİTİM PROGRAMI MEZUNU HEMŞİRELERİN BAŞARI KARŞILAŞTIRMASI Evren ÖRNEK ÖZTÜRK*,
İKİDEN ÇOK (K) ÖRNEKLEM TESTLERİ
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISINDA
ADENOTONSİLLEKTOMİ SONRASI KARDİYAK FONKSİYONLARDAKİ DEĞİŞİMİN MİYOKARDİYAL PERFORMANS İNDEKSİ VE TRİKÜSPİT ANÜLER DÜZLEM SİSTOLİK HAREKET İLE DEĞERLENDİRİLMESİ.
T - Testi Bağımsız örneklem t – Testi, bir birinden farklı örneklemlerin ölçülen ortalaması ile tahmin edilen ya da bilinen ortalamasının karşılaştırtırılmasında.
14.ULUSAL TURİZM KONGRESİ 2013 YILI BİLDİRİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME Prof. Dr. A. Celil ÇAKICI Mersin Üniversitesi Turizm Fakültesi.
ARAŞTIRMA TÜRLERİ Araştırma Nedir? Araştırma Türleri
KRUSKAL WALLIS VARYANS ANALİZİ
TRİATLON SPORCULARININ DOPİNGİN KULLANIM NEDENLERİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER IŞIĞINDA DEĞERLENDİRİLMESİ Cemal GÜNDOĞDU* Evrim ÇELEBİ**
Biyoistatistiğe Giriş: Temel Tanımlar ve Kavramlar
ÖĞRENME AMAÇLARI Veri analizi kavramı ve sağladığı işlevleri hakkında bilgi edinmek Pazarlama araştırmalarında kullanılan istatistiksel analizlerin.
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME DOKTORA PROGRAMI ÇAĞDAŞ YÖNETİM YAKLAŞIMLARI VE TEORİLERİ SOSYAL BİLİMLERDE NİTEL NİCEL.
GRUP ADI LAST SEEN.
İstatistik-3 Prof.Dr. Cem S. Sütcü Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Bilişim A.B.D. cemsutcu.wordpress.com.
Araştırmanın Başlığı Kayseri Melikşah Üniversitesi psikoloji bölüm öğrencileri ile diğer bölüm öğrencilerinin empati yapma eğilimlerinin incelenmesi.
Parametrik Hipotez Testleri
HİPOTEZ TESTLERİNE GİRİŞ
A) NİCEL VERİ ANALİZ TEKNİKLERİ Nicel araştırmalarda toplanan verilerin farklı analiz yöntemleri vardır. Bu yöntemler iki farklı şekilde sınıflandırılmaktadır.
Farklılıkları İncelemeye Yönelik Analiz Teknikleri
NON-PARAMETRİK TESTLER Doç. Dr. Kemal DOYMUŞ K.K.E.F İlköğretim Bölümü.
Mehmet Tahta Dokuz Eylül Üniversitesi
İstatistiksel Analizler
***PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
TESTLER
GÜNEŞTEN KORUNMA DAVRANIŞ ÖLÇEĞİNİN TÜRK ADÖLESAN TOPLUMUNDA GEÇERLİLİK VE GÜVENİRLİLİĞİ Özcan Aygün1, Ayşe Ergün2 1 Sakarya İl Sağlık Müdürlüğü, Adapazarı-SAKARYA.
Hülya Aybek*, Nural Cevahir**
Hatice Şimşek Keskin***
Sepsisli Hastalarda prokalsitonin, C-Reaktif Protein, Lökosit, Mean Platelet Volüm Değerlerinin, Kan Kültüründe Üreyen Mikroorganizmalarla Karşılaştırılması.
PANSİYONLU OKULLARDA ÇALIŞAN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLERİNİN KARAR VERMEDE ÖZ SAYGI ve KARAR VERME STİLLERİ Yasin DEMİRCAN, Vedat AYAN Tekışık Anadolu.
İstatistiksel Analizler
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve İstatistik
Tıp Fakültesi UYGULAMA 2
Vücut Kitle İndeksinin Osteoartrit Cerrahisi Sonrasında Fonksiyonel Diz Verilerine Etkisi A. Meriç Ünal1, Sabriye Ercan2 1Süleyman Demirel Üniversitesi,
SODYUM VALPROAT VE LEVETİRASETAMIN KEMİK METABOLİZMASI ÜZERİNE ETKİLERİNİN HASTA GRUPLARI VE ANTİEPİLEPTİK ALMAYAN BENZER YAŞ GRUBUNDAKİ POPULASYONLA KARŞILAŞTIRILMASI.
BAKIMIN KALİTESİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNİN İLETİŞİM BECERİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ Emine Ayça CEYLAN Didem KILIÇ MOCAN.
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
Özlem Aslan1, Canan Yaranoğlu2, Betül Tosun2, Gülcan Bağcivan2
UYGULAMA II.
URAL, A. ve KELEŞ, Y. (2011). Türkiye’deki Üniversitelerde Çalışan Öğretim Elemanlarının Akademik Özgürlüklerine İlişkin Görüşleri. V. Lisansüstü Eğitim.
İlaç Uygulamalarında Hemşire İzleminin Önemi: X İlaç Uygulaması
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İLERİ İSTATİSTİK DOKTORA
1.Hafta Haftalık Çizelge Temel Kavramlar SPSS’ e giriş
SPSS ile İSTATİSTİK 5.Hafta Kruskal Wallis H.
Sunum transkripti:

ÖZEL BİR HASTANEDE ÇALIŞAN YÖNETİCİ HEMŞİRELERİN KOÇLUK YAKLAŞIMLARININ BELİRLENMESİ *Hülya ÖZKAN **Yasemin AKBAL ERGÜN * Uzman Hemşire, Memorial Hastanesi Supervisor Hemşiresi ** Yard.Doç.Dr., Marmara Üniversitesi Hemşirelikte Yönetim Anabilim Dalı Öğretim Üyesi GİRİŞ: Günümüzde gerek özel sektörde gerekse kamu sektöründe çalışan hemşireler ne kadar iyi eğitim alsalar da işe uyumlarında, performans ve kariyer geliştirme süreçlerinde yanlarında onlara destek olacak ve rehberlik yapacak birine ihtiyaç duymaktadırlar. Koçluk belirlenen bir hedef doğrultusunda bir kişiye yönlendirerek veya yönlendirmeden verdiğimiz destek sürecidir. AMAÇ: Bu çalışma özel bir hastanede çalışan yönetici hemşirelerin koçluk yaklaşımlarını belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. GEREÇ VE YÖNTEM: Hastane yönetiminden gerekli izinler alındıktan sonra Aralık 2008-Ocak 2009 tarihleri arasında 29 yönetici hemşire ve 164 hemşirenin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmacı tarafından hazırlanan ‘Bilgi formu ve Koçluk Yaklaşımları Ölçeği’nden’ oluşan veri toplama aracı, araştırmaya katılmayı kabul eden hemşirelere gerekli açıklamalar yapıldıktan sonra uygulanmıştır. Ölçek oluşturma aşamasında uzman görüşleri alınmıştır. Ölçeğin geçerlilik ve güvenilirlik analizi için Reliability analizi uygulayarak Cronbach alpha katsayısı hesaplanmıştır. Çalışmada elde edilen bulgular değerlendirilmesinde, istatistiksel analiz programı kullanılmıştır. Çalışma verileri değerlendirilirken tanımlayıcı istatistiksel metodların (Ortalama, Standart sapma, frekans) yanısıra niceliksel verilerin karşılaştırılmasında normal dağılım gösteren parametrelerin gruplar arası karşılaştırmalarında Oneway Anova testi ve farklılığa neden çıkan grubun tespitinde Tukey HDS testi kullanılmıştır. Normal dağılım göstermeyen parametrelerin gruplar arası karşılaştırmalarında Kruskal Wallis test ve farklılığa neden çıkan grubun tespitinde ve iki grup değerlendirmelerinde Mann Whitney U test kullanılmıştır. Parametrelerin iki grup arası karşılaştırmalarında Student t test kullanılmıştır. Niteliksel verilerin karşılaştırılmasında ise Ki-Kare testi kullanılmıştır. Sonuçlar %95’lik güven aralığında, anlamlılık p<0.05 düzeyinde değerlendirilmiştir. SONUÇ VE ÖNERİLER: Yönetici hemşirelerin yaş, mesleki deneyim yılı, mesleği isteyerek seçme, çocuk durumuna göre koçluk ölçeğinden aldıkları puan ortalamalarında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur. Hemşirelerin medeni durumu, kurumda koçluk yapılması, yöneticilerin aldığı koçluk eğitiminin etkili olması, yöneticilerin aldığı eğitimin koçluk ölçeği yönünden değişim yaratması durumu ve yöneticisinin koçluk özelliği taşıdığına inanmasına göre koçluk ölçeğinden aldıkları puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur. Yönetici hemşireler kendi koçluk ölçeğini yüksek düzeyde algılarken, hemşireler yönetici hemşirelerinin koçluk ölçeğini orta düzeyde algılamış olup, gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur. Elde edilen bilgiler ışığında; yönetici hemşirelerin koçluk ölçeği bilgilerini etkin bir şekilde kullanmalarına yardımcı olabilecek, örgütsel ve yönetsel düzenlemelerle ilgili aşağıdaki öneriler geliştirilmiştir; Üst yönetimin ve kurumun örgütsel yapısının yönetici hemşirelerin koçluk bilgilerini geliştirmeye yönelik düzenli eğitim programlarının yapılması yönünden destekleyici olması, Yönetici hemşirelerin bilgi ve koçluk özelliklerini geliştirmeye yönelik olarak düzenli hizmet içi eğitim programlarının planlanması ve uygulanması, Yönetici hemşirelerin koçluk özelliklerinin daha etkin olması için kurum dışındaki koçluk ile ilgili aktivitelere ve programlara katılımının desteklenmesi. Anahtar Sözcükler: Koç, koçluk, yönetici hemşirelerin koçluk ölçeği.