Pazarlama Araştırması Verilerinin Sınıflandırılması-I

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Advertisements

Çocuğunun Koçu olarak Aile
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Nitel Araştırmalarda Görüşme
SORGULAMAYA DAYALI ÖĞRENME
GÖRSEL OKUMA GÖRSEL SUNU
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
REHBERLİK DERSİ III.
Pazarlama Araştırması
Pazarlama Araştırması Verilerinin Sınıflandırılması-II
Bilimsel Araştırmanın Alternatifleri
SLIDE 1BBY208 – Bahar 2005 Betimleme Yöntemi Yaşar Tonta H.Ü. BBY yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2005/bby208/
Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
Problemi Tanımlama Şener BÜYÜKÖZTÜRK, Ebru KILIÇ ÇAKMAK,
GÖRSEL OKUMA GÖRSEL SUNU Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
ÜNİTE PLANI MESLEKLER.
PAZARLAMA ARAŞTIRMASI SÜRECİ
Anket Hazırlama.
SLIDE 1BBY208 – Bahar 2005 Alan Araştırması Yaşar Tonta H.Ü. BBY yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2005/bby208/
Etkinlikler ve Örnek Formlar
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
ARAŞTIRMA TÜRLERİ.
ÖĞRENME AMAÇLARI Çeşitli veri toplama yöntemlerinin avantaj ve dezavantajlarını anlamak. Kişisel görüşme, telefonla anket ve çevrim içi anketleri.
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
UZEM TANITIM.
Araştırma Yöntemleri 3- Bilimsel araştırmanın amacı
İstatistik Bilimine Giriş
Müşterilere Karar Vermelerinde Yardımcı Olmada Pazarlama Araştırması Kullanma Bu bölüme araştırma sürecini ele alarak başlanmaktadır. Daha sonra.
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ :
İNCELEME Bilimin İşlevleri İstatistiksel Yöntemler Değişken Türleri
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
ÖĞRENME AMAÇLARI Nicel ve nitel araştırma teknikleri arasındaki temel farklılıkları anlamak Gözlem tekniği yoluyla veri toplamanın avantaj ve.
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
ÖĞRENME AMAÇLARI Toplam hata ve örnekleme dışı hatanın bununla nasıl ilişkili olduğunu öğrenme Veri toplama hatalarının kaynaklarını ve bunların.
CREATIVITY &PROBLEM SOLVING Brainstorming, Questions, Hats
NİTEL ARAŞTIRMADA VERİ TOPLAMA ARAÇLARI-II
NİTEL ÇALIŞMALARDA ODAK GRUP GÖRÜŞMELERİ* HÜSEYİN CANERİK DERS ÖDEVİ EYZ 504 ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ YARD. DOÇ. DR. ALİ TEMEL Maltepe Üniversitesi.
Bilimsel Yöntem Süreçleri
ANKET SÜREÇLERİ VE ANKET UYGULAMASI
VERİ TOPLAMA ARAÇLARI ANKET FORMU DÜZENLENMESİ.  Anket: Bilgi toplamak için biçimlendirilmiş veri formları…  Bilginin doğruluğu soruların niteliğine.
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Verilerin Toplanması ANKET
BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Durum Çalışması
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Bilimsel Araştırmanın Alternatifleri
F.Ç DERS: İLERİ ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ : İKİNCİL KAYNAKLAR.
Araştırma Problemlere güvenilir çözümler bulmak amacı ile planlı ve sistematik olarak, verilerin toplanması, çözümlenmesi, değerlendirilmesi ve raporlaştırılması.
SOSYAL PSİKOLOJİNİN TEMEL YÖNTEMLERİ
Dijital Öyküleme
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
REHBERLİK DERSİ III.
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
Psikolojide Araştırma Alanları Ve Yöntemler Dr. Ege AKGÜN
Araştırma Problemi Nasıl Yazılır?
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
21. YY BECERİLERİ.
Nitel Araştırmalar I.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Veri Toplama Araçları Anket, Gözlem vb.
Nicel ve Nitel Araştırmalar
Sunum transkripti:

Pazarlama Araştırması Verilerinin Sınıflandırılması-I

Figure 6.3 A Classification of Marketing Research Data Pazarlama Araştırması Verilerinin Sınıflandırılması Pazarlama Araştırması Verileri Figure 6.3 A Classification of Marketing Research Data İkincil Veri Birincil Veri Nicel Veri Nitel Veri Nedensel Tanımlayıcı Anket Verisi Gözlemsel ya da Diğer veriler Deneysel Veri

Figure 6.4 A Classification of Qualitative Research Procedures Nitel Araştırma Sürecinin Sınıflandırılması Figure 6.4 A Classification of Qualitative Research Procedures Nitel Araştırma Süreçleri Doğrudan (üstükapalı değil) Dolaylı (üstü kapalı) Odak Gruplar Derinlemesine Mülakat Projeksiyon Teknikleri Çağrışım Teknikleri Tamamlama Teknikleri Yorumlama Teknikleri Anlamlandırma Teknikleri

Table 6.1 Qualitative Versus Quantitative Research

Table 6.2 Characteristics of Focus Groups

Figure 6.5 Procedure for Conducting a Focus Group ODAK GRUP SÜRECİ Figure 6.5 Procedure for Conducting a Focus Group Odak grup çevresini tanımlamak Katılımcıları belirlemek Başkan seçmek Tartışma rehberi hazırlamak Grup görüşmesini yönlendirmek Rapor hazırlamak

Odak Grup Çalışmasının Avantajları sinerji kartopu uyarılım gizlilik kendiliğinden oluş beklenmeyen şeylerin kendiliğinden olması uzmanlaşma bilimsel inceleme (tetkik) yapı hız

Odak Grup Çalışmasının Dezavantajları yanlış kullanma yanlış hüküm aracılık dağınıklık(karmaşıklık) yanlış beyan

Derinlemesine Mülakat Fokus gruplar gibi derinlemesine mülakatlarda yapılandırılmamıştır ve bilgiyi doğrudan elde etme yöntemidir. derinlemesine mülakatlarda bire-bir görüşme esastır. mülakatlar yarım saat ile bir saatten biraz fazla zaman alabilir. Belirli durumlara karşı olan güdüler, önyargılar ya da tutumlar açığa çıkarmaya çalışılır.

Derinlemesine Mülakat Altta yatan inanç ya da tutumları açığa çıkarmaya yönelik temel araştırma sorusunun yöneltilmesi? “Bunu niçin söylediniz?'' “Bu çok ilginç, daha fazlasını anlatabilir misiniz?'' “Başka bir şey eklemek ister misiniz?”

Derinlemesine Mülakat Avantajları Derin bakış açısı kazandırır. Derinlemesine ve ayrıntılı bilgiler alınır. Başlangıçta araştırmacının aklına gelmeyen yeni sorular ve cevaplar ortaya ortaya çıkar. Cevaplar katılımcıdan doğrudan alınır. Sosyal baskı bazı yöntemlere göre daha azdır.

Derinlemesine Mülakat Dezavantajları Derinlemesine mülakatları yönetecek olan yetenekli röportajcı bulmak zor ve pahalı olabilir. Sonuçların kalitesi ve bütünlüğü yüksek ölçüde görüşmeyi yapan kişinin becerilerine bağlı. Elde edilen verinin analizi ve yorumlanması oldukça güç. Zaman alıcı olabilir.

PROJEKSİYON TEKNİKLERİ Cevaplayıcıları, ilgilenilen sorunları göz önüne alarak altta yatan güdülerini, inançlarını, duygularını ya da tutumlarını yansıtmaları için cesaretlendirerek yapılan yapılandırılmamış ve doğrudan olmayan sorgulama biçimi Projeksiyon tekniklerinde, cevaplayıcılara başkalarının davranışlarını tahmin etmeleri istenir. Başkalarının davranışlarını tahmin ederken cevaplayıcılar dolaylı olarak durumla ilgili kendi inanç, duygu ya da tutumlarını yansıtırlar.

PROJEKSİYON TEKNİKLERİ (1) Kelime Çağrışım Tekniği Kelime Çağrışım yönteminde, cevaplayıcılar için bir kelime listesi hazırlanır. Her bir kelime sorulduğunda cevaplayıcının aklına gelen ilk kelimeyi söylemesi beklenir. Test kelimeleri çalışmanın amacını gizleyecek şekilde serpiştirilir. Cevapların analizinde Cevap olarak verilen kelimelerin sıklığı Cevap vermeden önce geçen zaman Belirli bir zaman içerisinde cevap vermeyenlerin sayısı gibi değişkenler kullanılır.

Uyarıcı Merve Özlem Mert Teknoloji Sinema Işınlama Bilim-kurgu Uzay

PROJEKSİYON TEKNİKLERİ (2) Tamamlama Teknikleri Cümle tamamlamada, cevaplayıcılara tamamlanmamış cümleler verilir ve tamamlamaları istenir. Akıllarına ilk gelen şeyi söylemeleri istenir. Nike giyen birisi, ____________________________________ Adidas markasıyla karşılaştırıldığında, Nike __________________________________ Nike ayakkabı en çok ___________ lar tarafından beğenilir.

Tamamlama Teknikleri Hikaye tamamlama, cevaplayıcılara hikayenin bir bölümü verilir – Belli bir başlığa dikkat çekecek ama sonuca yönlendirmeyecek- sonucunu cevaplayıcıların kendi kelimeleri ile tamamlamaları istenir.

HİKAYE TAMAMALAMA ÖRNEĞİ Güzel bir ilkbahar günüydü.Masmavi bir gökyüzü,yeşil çimenler,çeşit çeşit çiçeklerle bezeli yollardan geçerken alışveriş için kapalı bir yere gitme fikri hiç cazip gelmedi. Ama yarın akşam kız/erkek arkadaşının doğum günü için yeni bir kıyafete ihtiyacı vardı……………………

PROJEKSİYON TEKNİKLERİ (3) Yorumlama Teknikleri Resim yorumlama, cevaplayıcılara olağandışı olayların yanısıra sıradan olayları da anlatan resimler gösterilir. Resimlere getirilen yorumlar bireylerin kişilik özellikleri gibi bazı değişkenlerin göstergesi olabilir.   Resimli roman/karikatür yorumlama , çizgi film karakterleri belirli bir problem ya da durumla karşı karşıya olarak gösterilir. Cevaplayıcıya bu durumda olan karakterin karşısındakine ne cevap vereceği sorulur.

Cartoon Test BOYNER Boyner’den giyecek birşeyler Alalım. Figure 6.6 A Cartoon Test BOYNER Boyner’den giyecek birşeyler Alalım.

Cartoon Test _II ULUDAĞ RESTAURANT Uludağ’da birşeyler yiyelim Figure 6.6 A Cartoon Test ULUDAĞ RESTAURANT Uludağ’da birşeyler yiyelim

PROJEKSİYON TEKNİKLERİ (4) Anlamlandırma Teknikleri Anlamlandırma Tekniklerinde, cevaplayıcılara sözsel ya da görsel bir durum sunulur ve başkalarının bu durumda neler hissedeceği sorulur. Rol yapmak, Cevaplayıcıya bir rol verilir ve herhangi başka birisinin davranış biçimini varsayarak rol yapması beklenir. Üçüncü-şahıs tekniği Cevaplayıcıya sözsel ya da görsel bir durum sunulur ve kendi bireysel inanç ve tutumları yerine, üçüncü-bir şahsın inanç ve tutumlarıyla ilişkili sorular sorulur. Üçüncü-şahıs “bir arkadaş”, “bir komşu” ya da “herhangi birisi” olabilir.

Projeksiyon Tekniklerinin Avantajları Katılımcıların çalışmanın amacını bildiği durumlara vermek istemedikleri ya da veremedikleri cevapların elde edilmesini sağlar. Özellikle sorunların kişisel, hassas, bir durumu işaret ettiği durumlarda yardımcı bir yöntemdir. Bilinçaltı düzeyde yer alan inanç ve tutumların ortaya çıkarılmasında etkilidir.

Projeksiyon Tekniklerinin Dezavantajları Eğitimli röportajcılar gereklidir. Cevapların analizi için de uzman kişiler gerekir. Yorumdan kaynaklanan yanlılık ciddi bir risk oluşturmaktadır. Pahalı olabilir. Katılımcıları alışılmadık biçimde davranmaya yöneltir.

*** ÖDEV *** Kelime çağrışım ve tamamlama tekniği kullanarak seçtiğiniz bir ürün/marka ya da işletmeye karşı tutumu belirleyin.(en az 6 kişi ile görüşme yapılacak) Olası bir pazarlama problemini tanımlamaya yönelik olarak bir odak grup (en az 4 kişilik) çalışması yapın. (Ürün/marka, işletme seçimi size bırakılmıştır)