İleri Muhasebe ve Denetim Düzenleme Programı Modül 22 Mali Tabloların ve Vergi Raporlamasının Genel Amaçları Stefano Marchese FEE, Vergilendirmeden Sorumlu.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Frédéric Gielen Mali Yönetim Baş Uzmanı Avrupa ve Orta Asya Bölgesi DÜNYA BANKASI Kurumlar Vergisi Raporlama ve Mali Raporlama Arasındaki İlişki: IFRS’nin.
Advertisements

SERMAYE( KAYNAK) MALİYETİ
İŞLETME Toplumdaki bireylerin ihtiyaçlarını karşılamak
BİLANÇO GELİR TABLOSU.
LOGO BUSINESS SOLUTIONS ENFLASYON MUHASEBESİ UYGULAMASI
KONTROL EDİLEN YABANCI KURUM KAZANCI (1)
DG Taxation and Customs Union Slide: 1 European Commission - DG Taxation and Customs Union İleri Muhasebe ve Denetim Düzenleme Programı– Modül Nisan.
MUHASEBENİN TEMEL KAVRAMLARI
KUR DEĞİŞİMİNİN ETKİLERİ
MALİYETLERİN SINIFLANDIRILMASI
1 UFRS ve Basel 2 Ian Michael Muhasebe ve Denetim Politikası Dairesi Finansal Hizmetler Kurumu Contact:
HOLLANDA KURUMLAR VERGİSİ GENEL ÖZELLİKLER
Benoît Lebrun Başkan, Muhasebe Çalışma Grubu FEE 7 Haziran 2005 Muhasebe ve denetim düzenlemesinde gelişmiş program Muhasebe Direktifleri.
IFRS’nin Sigorta Sektöründe Uygulanması Avusturya Çalışması Hakim Karin Harreither, CPA REPARIS Viyana Bakanlar Konferansı 2006, Mart 2006.
5. İşletme Dönemi Finansman Planının Hazırlanması
IAB Türkiye Basın toplantısı Büyük dönüşüm Dijital akıl.
5. ÜNİTE Finansal Analiz Finansal Yönetim, 2. Baskı
TİCARİ KAR VEYA ZARARIN HESAPLANMASINDA TEK DÜZEN HESAP PLANINDA YAPILAN DÖNEM SONU KAYITLARI Bilanço Hesaplarında Maliyet Hesaplarında Gelir Tablosu.
İleri Muhasebe ve Denetim Düzenleme Programı
KOBİ’LERİN İHTİYAÇLARINA CEVAP VERMEK KOBİ’lerin ve Diğer Paydaşların İhtiyaçlarına Cevap Vermek SLOVENYA Örneği Dr. Meta Duhovnik, SLOVENYA.
AVRUPA BİRLİĞİ VE EĞİTİM POLİTİKASI
FİNANSAL ANALİZ.
İleri Muhasebe ve Denetim Düzenlemesi Programı– Modül 28 Emeklilik Fonları Richard Berr Direktör, Değerleme ve Raporlama 20 Haziran 2006.
ENFLASYON MUHASEBESİ NEDEN TALEP EDİLİYOR?. Enflasyonun başlıca zararları.
© 2006 KPMG The Advanced Program in Accounting and Auditing Regulation Module İleri Muhasebe ve Denetim Düzenleme Programı Modül 24: UFRS’lerin.
MUHASEBENİN UZMANLIK ALANLARI
IAS-1 Finansal Tabloların Sunumu
Prof. Dr. Rüstem HACIRÜSTEMOĞLU TC. Galatasaray Üniversitesi
İşletme Finansı Doç.Dr. G. Cenk AKKAYA.
Prof.Dr. İbrahim LAZOL DAÜ-2012
ÜNİTE 5 (Bölüm 1) FİNANSAL ANALİZ
Avusturya Kalkınma İşbirliği REPARIS Viyana Çalıştayı
MALİ ANALİZ TEKNİKLERİ
7 Eylül 2005, Çarşamba Litvanya Cumhuriyeti Muhasebe Enstitüsü Avrupa Birliği’nde Ulusal Bir Muhasebe Standartları Belirleyicisinin Rolü.
FİNANSAL KARAR TÜRLERİ
MUHASEBENİN UZMANLIK ALANLARI
Bankacılığın Arka Planı
Finansal Tablolar ve Özellikleri
Bağımsız Denetime (ve TMS’ye) geçişte Tecrübe Paylaşımları
UMS 12 Kurum Kazancı Üzerinden Ödenen Vergiler Temel ilkeler
DOLAYSIZ VERGİLER OTOKONTROL ARAÇLARI 07 HAZİRAN HAZİRAN 2003.
Finansal Tablo Analiz Teknikleri
KARŞILAŞTIRMALI TABLOLAR ANALİZİ (YATAY ANALİZ)
GENEL MUHASEBE 1 Yrd. Doç. Dr. Serhan Gürkan KBÜ İşletme Fakültesi
12.DERS SERMAYE AZALTIM İŞLEMLERİ VE MUHASEBELEŞTİRİLMESİ
KONTROL EDİLEN YABANCI KURUM KAZANCI
Sermaye Maliyeti *Firmalar sadece özkaynaklarını projelerin
Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmelerin Muhasebesi REPARIS Çalıştayı Annette Davis Mart 2006.
Nakdi Sermaye Artırımlarında Vergi Avantajı
FİRMA DEĞERLEMESİNE FARKLI BİR BAKIŞ VE ÖRNEK UYGULAMA
MERSİN SERBEST MUHASEBECİ MALİ MÜŞAVİRLER ODASI TÜRKİYE FİNANSAL RAPORLAMA STANDARTLARININ İLK UYGULAMASI TFRS – 1 Denetim ve Muhasebe Standartları Komitesi.
Halka Açık Anonim Şirketler
KISIM 2 Finansal Yönetimde Temel Kavramlar BÖLÜM 3 Finansal Tablolar, Nakit Akışı ve Vergiler.
İŞLETMELERİN SINIFLANDIRILMASI
GENEL MUHASEBE Uygulama 14
Devlet Muhasebe Standartları
MUHASEBENİN TEMEL KAVRAMLARI
Sermaye Maliyeti Sermaye maliyeti; kullanılan veya kullanılması planlanan her çeşit kaynağın, maliyetlerinin ağırlıkları dikkate alınarak ortalamasının.
Örnek.
GENEL OLARAK ENVANTER HAKKINDA BİLGİLER ÖZELLİKLİ ENVANTER İŞLEMLERİ
Sermaye Maliyeti Sermaye maliyeti; kullanılan veya kullanılması planlanan her çeşit kaynağın, maliyetlerinin ağırlıkları dikkate alınarak ortalamasının.
MALİ ANALİZ.
Sermaye Maliyeti Sermaye maliyeti; kullanılan veya kullanılması planlanan her çeşit kaynağın, maliyetlerinin ağırlıkları dikkate alınarak ortalamasının.
Amacı aşan iş seyahati giderleri 2.000,00
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM KAR DAĞITIM KARARLARI.
ÖNEMLİLİĞİN BELİRLENMESİ
İÇİNDEKİLER KISIM-I Faaliyet Raporu, Finansal Tablolar, Amortismanlar, Vergiler, Nakit Akımları Finansal Tablolar ve Yıllık Raporlar Amortismanlar Firmalarda.
İŞLETME FİNANSI VE FİNANSAL YÖNETİM
HESAP PLANI.
KONSOLİDE MALİ TABLO ÖRNEKLERİ
Sunum transkripti:

İleri Muhasebe ve Denetim Düzenleme Programı Modül 22 Mali Tabloların ve Vergi Raporlamasının Genel Amaçları Stefano Marchese FEE, Vergilendirmeden Sorumlu Başkan Yardımcısı FEE Doğrudan Vergi Çalışma Grubu Başkanı

Sunumun Taslağı  Farklı AB Üyelerinde Kullanılan Yaklaşımlar  AB’de Vergi/Muhasebe İlişkisi ile ilgili Hususlar  UFRS’lerin Kabul Edilmesinin Etkileri  Muhtemel Çözümler

Vergi/Muhasebe İlişkileri ile ilgili Hususlar Muhasebe ile Vergi arasındaki ilişki AB Üye Devletleri arasında farklılık göstermektedir. Geçmişteki genel eğilim: Muhasebe Vergiye bağlıydı

Vergi /Muhasebe Bağımlılığı FEE’nin araştırmasına göre, bugün 3 çeşit Muhasebe / Vergi ilişkisi mevcuttur : 1.Bağımsızlık veya düşük düzeyde bağımlılık (örneğin: Danimarka, Hollanda) 2.Verginin Muhasebeye bağımlılığı veya ‘ters bağımlılık’ (çoğu ülke, örneğin: Avusturya, Belçika, Almanya, Fransa, İtalya, İspanya, İngiltere) 3.Muhasebenin Vergiye bağımlılığı (örneğin: Yunanistan)

Verginin Muhasebeden Bağımsızlığı  Ticari muhasebe vergi muhasebesinden ayrı  Vergi matrahının mali sonuçlara bağlantısız hesaplanması  Vergi matrahının hesaplanmasına yönelik bir dizi kural gerekli  İki sonucun uzlaştırılması ihtiyacı

Verginin Muhasebeye Bağımlılığı  Mali sonuç vergi matrahının hesaplanması için başlangıç noktası  Mali sonuçta pozitif veya negatif ayarlamalar  Ayarlamalar için bir dizi kural gerekli  Hesaplarda «vergi kirliliği» riski

UFRS’ler  ortak Muhasebe Standartları (UFRS);  Ortak Denetim Standartları (ISA). Ama ortak Vergi Standartları YOK Şu anda AB düzeyinde gruplar için Vergi Konsolidasyonu YOK (sadece Avusturya, Danimarka, İtalya’da). AB düzeyinde: geçmişte vergi matrahının uyumlaştırılmasında güçlükler vardı

UFRS’lere doğrudan bağlantı ile ilgili hususlar  Tüm UFRS’ler vergi ilkeleri ile uyumlu değil  UFRS değişim geçiriyor (IAS / UFRS değişiklikleri ve yeni UFRS’ler)

UFRS’lere doğrudan bağlantı ile ilgili hususlar UFRSVergi Yatırımcıya yönelikYasal Uyum Kar maksimizasyonuKarların minimizasyonu Gerçek Değer Sadece gerçekleşen kazançlar ve kayıplar vergilendiriliyor İçerik Biçimin Üzerinde (örn: IAS 17: varlık olarak sermayeleştirilen kiralar) Bazı durumlarda biçim öne çıkıyor (örn.: sadece sahip olunan kalemler sermayeleştiriliyor)

Vergi ve UFRS Nasıl Uzlaştırılacak? Çözüm - 1: UFRS’ye dayalı bir vergiye esas gelir  Muhasebe amaçlı mali tabloya göre net kardan başlanır -yani UFRS’ye göre  Vergi kurallarına göre vergi amaçları için ayarlanır (vergi matrahı)  Bir dizi vergi ayarlama kuralları gerekli

Çözüm 1’deki Sorunlar  Yönetilmesi zor : çok fazla ayarlama gerekli  UFRS hesaplarında vergi kirliliği riski  UFRS ortamlarındaki değişikliklerden dolayı, ayarlama kurallarının sürekli olarak ve anında güncellenmesi gerekli

Çözüm 2: Vergi Matrahının UFRS Hesaplarından Tam Bağımsızlığı  Vergi matrahının hesaplanmasına yönelik (sabit) bir dizi kural  Hesaplarla bağlantı yok (örneğin: Gelir Beyanında belirtilmese bile maliyetler düşülebilir)  UFRS değişikliklerinin etkisi olmaz  Aktifler ve pasifler için ayrı kayıtlar gerekli

Vergi Bilançosu  Aktifler ve pasifler vergi değerlerinden belirtilir (genellikle geçmiş maliyetler eksi amortismanlar)  Vergilendirilebilir sermaye kazançları ve zararları vergi değeri dikkate alınarak hesaplanır  Aktif ve pasiflerin vergi ve muhasebe değerleri arasındaki farklar, öngörülen ve ertelenen vergilerin UFRS hesaplarına aktif ve pasif olarak dahil edilmesine yol açar

Kar Paylarının Vergilendirilmesi ile ilgili Hususlar Gelir uygun şekilde vergilendirilmeden kay paylarının dağıtılmasının (“fiili” muafiyetin) önlenmesi gerekli : kar payının vergilendirilmesi, kar paylarının dağıtıldığı gelirin vergilendirildiği düşünülerek hesaplanır

Çözüm  UFRS öz sermayesi ile vergi öz sermayesi (Vergi Bilançosu) arasındaki (brüt) farkın hesaplanması  Bu farktan, UFRS hesaplarındaki ertelenen vergi karşılıklarının düşülmesi (net fark)  Kurala göre, bu net farkın dağıtılması halinde, şirket gelir vergisi dağıtılan miktar üzerinden hesaplanır

Sonuçlar  Vergi/Muhasebe bağımlılığından Vergi/Muhasebe bağımsızlığına geçiş trendi  Aktif v pasiflerin farklı muhasebe ve vergi değerleri (Vergi Bilançosu)  Vergilendirilmeyen gelirlerin dağıtılmasını önlemeye yönelik hükümler  Vergi sisteminin istikrarı  CCCTB pek çok sorunu çözecek ve bu ilkelerden esinlenecek