BASIN TOPLANTISI Lefkoşa, 22 Ekim 2010 Project: EuropeAid/124745/D/SER/CY Roadway Safety Education & Campaigning TRAFİK VE YOL GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ VE KAMPANYASI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ETİK KARAR VERME.
Advertisements

Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
NOSTALJİ GRUBU - Ayla ARSEVEN - Sevda DOĞAN - Ülkü ÜLKER - Aysel YILDIRIM - İsmail YÜKSEL.
Kapasite Geliştirme Çalıştayı Dr. Serap OĞUZ TANATAR Lefkoşa, 09 Kasım 2010 Project: EuropeAid/124745/D/SER/CY Roadway Safety Education & Campaigning TRAFİK.
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
KÖŞE YAZARLARIYLA TOPLANTI Lefkoşa, 21 Ekim 2010
1 DR. MEHMET ZEKİ AVCI TRAFİK KAZALARINI ÖNLEME DERNEĞİ DOĞU AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TRAFİK VE YOL GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ VE KAMPANYASI TRAFİK VE YOL GÜVENLİĞİ.
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
Kırsal Kalkınma Destek Ekibi EU Turkish Cypriot community support Doğu Mesarya Bölgesi Yerel Kalkınma Stratejisi Hazırlanma Süreci Serdarlı, 01 Nisan 2011.
REKLAMCILIK Hafta 5.
Kalite İlkelerinin Geliştirilmesi ve Uygulanmasında ve Uygulamaların Niteliğinin Garanti Edilmesinde «Adım Adım Derneği’nin» (ISSA) Deneyimi Mihaela Ionescu,
FISCAL TRANSPARENCY IN TURKEY DİLEK YILMAZCAN MARMARA UNIVERSITY
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi Tanıtım Toplantısı Antalya 22 Ocak 2013.
İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Bingöl Kamu Hastaneleri Birliği
KAYIT DIŞI EKONOMİYLE MÜCADELE STRATEJİSİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI VE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
Liderin Kendini İfade Etme Becerisi. Grup Lideri; Kabul edici olmalı Kendi ihtiyaç ve duygularının farkında olmalı ve diğerlerinin ihtiyaçlarından ayırt.
Büyüme, İşsizlik ve İşgücü Piyasası Reformları
Klinik Yetiştiricilik
İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün ulusal ortağı ve temel paydaşı olduğu Kadın Dostu Kentler Programı, Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu-
AB’de ve Türkiye’de trafik güvenliği çalışmaları ve etkin çözümleri Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı 24 Mayıs 2011 Lefkoşa.
Gençler ve Yol Güvenliği
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
Belediye Ortaklık Ağları Projesi TUSENET – Türk –İsveç Belediye Ortaklık Ağları / Turkish – Swedish Municipal Network.
Karayolu Güvenliği İçin Eğitim ve Diğer Bileşenlere Bakış Mayıs 2011 Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı Bu yayın Avrupa Birliği’nin yardımıyla üretilmiştir. Bu.
Düzenleyici Etki Analizinin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması DEA’ların Şeffaflık, Konsültasyon ve İletişim Unsurlarının Artırılması Mart 2009 Oturum.
Düzenleyici Etki Analizinin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması DEA’ların Şeffaflık, Konsültasyon ve İletişim Unsurlarının Artırılması Mart 2009 Oturum.
Avrupa Konseyi Destekli Hibe Projesi KAMUDA ETİK KÜLTÜRÜN GÜÇLENDİRİLMESİ.
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
TRAFİKTE ÖFKE.
Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü
TEMA HAZIRLAYAN :OZAN DORUK YAVUZ. Varoluş Nedeni Toprak...Toprak...Toprak... Ülkemiz yılda 743 milyon ton toprağını erozyonla kaybediyor. Oysa yaşam.
Aktif ve Pasif Güvenlik Sistemleri
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
KURUM YAZIŞMALARI II Öğr. Gör. Hakan YILDIZ.
AB MALİ İŞBİRLİĞİ ULAŞTIRMA OPERASYONEL PROGRAMI
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Ulaşım; Deniz yolu, hava yolu, demir yolu ve kara yolu ile sağlanmaktadır. Ulaşım türleri arasında en yoğun kullanılan kara yolu ulaşımıdır. Kara yollarında.
Havacılıkta Emniyetle İlgili Faktörler
Halk Sağlığı (Erken Ölüm ve Hastalıkları Önleme) Prof. Dr. Zeynep ŞİMŞEK (Harran Üniversitesi Tıp. Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı Başkanı Tarımda.
Kişisel Rehberlik.
T.C. HAKKARİ VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ (Özel Öğretim Şubesi)
TRAFİK KAZALARI VE NEDENLERİ
GENEL ÖNERİLER. ŞİDDETİN ÖNLENMESİNDE NE TÜR PROGRAMLAR/ MÜDAHALELER ETKİLİ? BİREYSEL DÜZEYDE MÜDAHALELER: Bu kategorideki programlardan/müdahalelerden.
Su Yönetiminde STK’lar ile İşbirliği Çalıştayı 19 Temmuz 2012.
: TRAFİK IŞIKLARI :. Trafik ışıkları, trafiğin yoğun olduğu kavşaklarda trafik akışını düzenleyen, hayatımızı kolaylaştıran ve zaman kazandıran son derece.
YAŞAMA DAİR VAKIF. Yaşama Dair Vakıf Yaşama Dair Vakıf (YADA), 'bilgi' ile 'toplum' arasında köprü olma vizyonu ile 2005 yılında kuruldu. YADA, toplumsal.
Güvenli Sürüş Teknikleri
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
ZEE 307 – OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU Arş. Gör. Ahmet FİDAN
Sağlık Bilimleri Fakültesi
2009 Yılı Trafik Kazaları SON 20 YILDA  5.5 milyon trafik kazası  160 Bin Ölü (Milyonlarca öksüz çocuk)  2.2 Milyon yaralı ve sakat  5 Milyar dolar.
TRAFİK KAZALARI. Trafik Kazalarının Nedenleri Nelerdir?
KAZA FELAKET TRAFİK KAZASI VE İLKYARDIM.
KADİR MALÇOK EGE SÜRÜCÜ KURSU. TRAFİK PSİKOLOJİSİ NEDİR? Trafik psikolojisi, Yaya ve sürücülerin trafikteki davranışlarının altında yatan psikolojik.
Güvenli Sürüş Teknikleri Güvenli sürüş teknikleri eğitimi, otomobil, minibüs, otobüs, kamyon, kamyonet, çekici, tır ve motosiklet gibi trafiğe çıkan her.
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
KADİR MALÇOK EGE SÜRÜCÜ KURSU. TRAFİK PSİKOLOJİSİ NEDİR? Trafik psikolojisi, Yaya ve sürücülerin trafikteki davranışlarının altında yatan psikolojik.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

BASIN TOPLANTISI Lefkoşa, 22 Ekim 2010 Project: EuropeAid/124745/D/SER/CY Roadway Safety Education & Campaigning TRAFİK VE YOL GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ VE KAMPANYASI

Projemiz Bu projenin amacı yol güvenliği konusunda genel olarak kamuoyunda ve özelde de tüm paydaşlarda soruna ilişkin farkındalığı artırmak ve eğitmektir: – Trafik kazalarının nedenleri konusunda bilgi yayımı. – Trafik kazalarını azaltmak için önlemlerin anlaşılmasını sağlamak. – Trafik güvenliğini iyileştirmeye yönelik hedefli ve etkin kampanyalar yapacak bilgi, deneyim, üretim bağlamında kapasiteyi geliştirmek. Hedefimiz Belli: Hayat kurtarmak. Kıbrıs’ın kuzey kesiminin yollarında güvensiz sürüşü terketmek, kazaları önlemek, kazalardan ileri gelen ölüm ve yaralanmaları azaltmak.

Mevcut Durum Yüksek Taşıt / Nüfus Oranı – Son sayıma göre nüfus 265 bin. – Kamusal bir toplu taşımacılık olmadığı için, hemen her yetişkinin bir taşıt sahibi olduğu söylenebilir. Yüksek Kaza Oranı – 2009’da 3 bin 972 kazada, 44 kişi öldü, bin 289 kişi de yaralandı. – İstatistiklere göre son 9 yılda 28 bin 236 kazada 497 kişi öldü, 13 bin 105 kişi yaralandı. – Kaza ortalaması AB’nin 2 katı.

Yol Güvensizliğini Oluşturan Unsurlar Kamu ve sivil toplum kuruluşları ile paydaşlar arasında yaptığımız araştırma sonuçlarına göre yol güvenliğini olumsuz biçimde etkileyen çok sayıda olgu ve etken arasında öne çıkanlar şunlar oldu: – Ehliyet eğitiminin yetersizliği, – Etkin denetimin azlığı, – Yol altyapısının bozukluğu, – Sinyalizasyon eksikliği, – Kamusal toplu taşımanın olmaması, – Etkin ilkyardımın yetersizliği.

Başlıca Sürücü Hataları Yine görüşme ve araştırmalarımıza göre, kazalar ile kaza sonucu ölümlerde rol oynayan sürücü ve yaya hatalarını şöyle sıralamak mümkün: – Aşırı hız, – Alkollü taşıt kullanımı, – Geçiş önceliklerine uymamak, – Dikkatsizlik, – Emniyet kemeri kullanmamak. – Psikolojik faktörler (Yakalanma riski algılanmasının düşük olması, kurallara uymama konusunda başkalarına bakarak davranma eğilimi v.b.)

Hedef Gruplar Genel olarak toplumun tamamı, ancak öncelikle ve özellikle; – Genç Öğrenciler (Lise düzeyindeki, özellikle de lise son sınıftaki öğrenciler), – Genç Sürücüler (18-24 yaş aralığında), – Sürücü Kursu Eğitmenleri, – Profesyonel Sürücüler.

Temel Stratejik Kaygı Proje uygulama süresi içinde, kamuoyunda davranış değişikliğini başlatacak ve sürekli kılacak en etkili odaklara ulaşmak ve onları harekete geçirebilmek... Yol güvenliğinin genel kamuoyunun gündemine gelmesini ve değişikliğe ilişkin bir istek, ilgi ve coşku yaratmasını sağlamak. Proje süresinde herkesi eğitmek mümkün olmadığına göre asıl olarak eğitimcileri, öncelikli grupları ve kamuoyu önderlerini eğitmek. Eğitim ve farkındalık kampanyalarının proje sonrasında da devam etmesini, sürdürülebilir olmasını sağlamak.

Değişim Stratejisi Farkındalık ve katılımcılık konulu genel ana kampanya Farkındalığı artırmayı hedefleyecek, bununla birlikte özsaygı ve pekiştirme de getirecek. Gönüllülerin belirlenmesi, sevk ve idaresi. Sürücü Kursu Eğitmenleri Genç Sürücüler ve Öğrenciler Profesyonel Sürücüler Medya Mensupları Kalıcı ve uygun eğitim araçları yarat Kampanyaları katılımı ölçecek şekilde kurgula Paydaşlarla eğitim faaliyetleri için gelişim planı yarat ve katılımlarını sağla DEĞİŞİM İSTEĞİ, KATILIM VE PEKİŞTİRME YARAT SÜRDÜRÜLE- BİLİRLİK SAĞLA EĞİT VE MOTİVE ET EĞİT VE MOTİVE ET GENEL FARKINDALIĞIN ARTIRILMASI FARKINDALIK, BİLGİ VE BECERİLER YARAT

Mesajların Yayılması

Eğitim Hedefleri 6 farklı eğitim paketinin geliştirilmesi eğitimcinin geliştirilmiş eğitim paketlerini uygulaması. Farklı kategorilerde, 12 farklı etkinlikte ve en az 120 kişinin eğitilmesi. Proje yararlanıcılarının gelecekte de benzer eğitimlerde kullanabilecekleri bir eğitim rehberinin hazırlanması.

Yol Güvenliği ve Davranış Değişikliği İçin Genel İlkeler 1. Literatürde sürücü davranışını etkileyen sosyal stratejiler dörde ayrılıyor: Eğitim, iletişim, ehliyet verme sistemi, yasal düzenleme ve denetim. 2. Eğitim, sürücü davranışında çok etkilidir. 3. Tutumların alışkanlık haline geldiği, yaşama biçimiyle ilgili durumlarda iletişim kampanyasının gücü sınırlıdır. Tutum herhangi bir grup normuna dayanıyorsa, değişime karşı direnç söz konusudur. 4. Buradan hareketle yolları kullanan sürücü ve yayaların birbirlerini taklit ettiklerini söyleyebiliriz. Herhangi bir sürücü hata yaptığında ya da bazı kuralları ihlal ettiğinde, diğer sürücülerin onu izlemesi çok görülen bir davranıştır. 5. Bu nedenle davranışlarda değişim için, değiştirilmesi istenen davranışa, diğer sürücüler tarafından da uyulduğunun bilinmesi gereklidir.

Ana Kampanya Konsepti Yaptığımız bire bir görüşmelerde ve toplantılarda yol güvenliği sorununun kaynağı olarak görülen en önemli unsur; ‘saygısızlık’ kavramıyla tanımlandı. İletişim kampanyamızın bu temel üzerinden gitmesi gerektiğini düşünüyoruz. Çünkü; toplumda hemen hemen herkes birbirini tanıyor, biliyor. Eğitimli ve başkalarının yargılarına değer veren bir toplumsal yapı var. Pozitif gücü olan, saygı temelli bir kampanyaya toplumun sahip çıkma olasılığı çok yüksek. Yaptığımız görüşmelerden edindiğimiz izlenim; gönüllüler, medya ve tüm paydaşlar böyle bir temayı sahiplenebilir. Toplumun büyük kesimi “Önce başkası değil, ben saygı göstermeliyim” demeye başladığı anda, bu küçük toplumda etkin bir değişim sağlamak mümkün olacaktır.