TEMEL TIP BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİ İLE KLİNİK BİLİMLER ÖĞRENCİLERİ ARASINDA MESLEĞE BAKIŞ AÇISINDAN FARK VAR MIDIR? SUNANLAR: Batuhan TAVEL, Recep KAPLAN,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLKNUR ERDEM HEMŞİRE TSK ETİMESGUT ASKER HASTANESİ
Advertisements

BAŞLIK METNİ ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN 25. DÜNYA ÜNİVERSİTELER KIŞ OYUNLARI ERZURUM 2011 VE BRANŞLARI HAKKINDAKİ.
Amaç: Amaç: Tıp Fakültesi öğrencilerinin üniversiteye giriş başarısının dönem içerisindeki başarısıyla orantılı olup olmadığı her zaman bir soru işareti.
Hastane İşletmeciliği Uzmanı GATA Organ Nakli Koordinatörü
HEMŞİRELERİN SÜREKLİ EĞİTİM ETKİNLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Gülşen Güner Üzel* , Resmiye Özdilek**,Nihal Öztürk***, Sevim Ulupınar Alıcı****
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ERZURUM
Tıp Fakültesi Birinci ve İkinci Sınıf Öğrencilerinin Tamamlayıcı ve Alternatif Tıp Yöntemleri Hakkında Bilgi, Tutum ve Davranış Farklılıkları  Hazırlayanlar:
Doç.Dr.İlhan ÖZTEKİN Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ 1.TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI ÖĞRENCİ ANKETİ.
Prof. Dr. Akile Sarıoğlu-Büke*, Doç Dr. Osman Özdel**,
TIP FAKÜLTESİ VE SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN BİRBİRLERİNE BAKIŞ AÇILARI.
Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi Hematoloji Bilim Dalı
17. DÖNEM AKUPUNKTUR EĞİTİM PROGRAMINDA TEDAVİYE ALINAN 130 HASTANIN DEMOGRAFİK, KLİNİK ÖZELLİKLERİ VE TEDAVİ SONUÇLARI Dr. Derya Özmen ALPTEKİN Fiziksel.
NEDEN TIP FAKÜLTESİ. Derya SEZEN. , Aysun KELEŞOĞLU. , Emine KARAHAN
Doç. Dr. Turan SET Karadeniz Teknik Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile Hekimli ğ i Anabilim Dalı BİYOİSTATİSTİĞE GİRİŞ.
ÖMER PINAR MEHMET EREN ÖZTÜRK OĞUZHAN ÇAMLICA
Dr. Özlem COŞKUN*, Yrd. Doç. Dr. Mehtap KARTAL**,
A.Ü ARAŞTIRMA HASTANESİNE BAŞVURAN HASTALAR MEMNUN MU?
Tıp Fakültesi 1 ve 4. Sınıflar Arasında Gözlük/Lens Kullanımı ve Öğrencilerin Lazer Göz Ameliyatına Bakış Açısı Hazırlayanlar*; Hatice Hancı, İsmail Tarduş,
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMUNA BAĞLI SAĞLIK ÇALIŞANLARININ İDARİ VE YÖNETİCİ PERSONELİNİN ATAMA VE TERFİ KRİTERLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ (MERSİN.
SPORUN OKUL BAŞARISI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
HAK MIDIR? OTENAZI GIRIS TARTISMA YONTEM SONUC BULGULAR KAYNAKCA
Güzel DİŞCİGİL, Ayfer GEMALMAZ, Serpil DEMİRAĞ, Okay BAŞAK
FSM Feyza TOKER Sümeyye DUMAN Maide GÖKER. OKULÖNCESİ EĞİTİM ALAN ve ALMAYAN İLKÖĞRETİM BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL BECERİ DÜZEYLERİ.
YAZAR: Aylin TUTGUN ÜNAL
1 Kapsamlı Sağlık Bakımı Prof. Zekeriya Aktürk Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi.
DOĞUM VE SAĞLIK: DOĞUM SAYISI SAĞLIK DURUMUNU ETKİLİYOR MU ? Amaç Annelik kadının varoluşunda ona bahşedilen bir duygudur. Anneliğin birçok getirisi olduğu.
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
5.GRUP Şule Şahin Tuğba Karakuş Gizem Osan
Amaç: Organ yetmezliği insidansı (toplumdaki hastalık sayısı oranı) tüm dünyada artmakta olup, organ nakli olmayı bekleyen hastalar da uygun organ beklerken.
.. HASTANEMİZE HOŞ GELDİNİZ. .. EGE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ HASTANESİNİN TARİHÇESİ 20 Mayıs 1955 günü Türkiye Büyük Millet Meclisinde kabul edilen.
İnovasyon Kültürü Hizmet Yenilikçiliği ve İnsan Kaynakları Uygulamaları Arasındaki İlişkilerin Test Edilmesi: Sağlık Çalışanları Üzerine Bir Araştırma.
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİ AİLE HEKİMLİĞİNİ NE KADAR TANIYOR? Beyza Boğa*, Merve Ayşe Atmaca*, Uğur Can İzlimek*, Kadir Özmen**, Nagihan Külahlıoğlu**,
Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Kaynaklar 1- Aile Hekimliğinin Kilometre Taşları, Millis Ve Willard Raporları, Aktürk Z., Dağdeviren N. (Çeviri Editörleri). Türkiye Aile Hekimliği Uzmanlık.
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
GRUP TÜKENMEZ ZEYNEP SARIHAN YENER ARAÇLIOĞLU EBRU SAKAR ÖZGE KELEŞER
Asistan ve Öğretim Üyesi İhtiyacı Açısından Gelecekte Aile Hekimliği
YENİ DOĞAN BEBEKLERİN YOĞUN BAKIMA ALINMASINDA ETKİLİ OLAN FAKTÖRLER
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISINDA
HANGİ ÖĞRENİM SİSTEMİ DAHA MEMNUN EDİCİ?
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNDE DEPRESYON BELİRTİLERİ TAŞIMA DURUMU
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİ ARASINDA BESLENME BİLGİ DÜZEYLERİ VE VÜCUT KİTLE İNDEKSİ AÇISINDAN FARK VAR MIDIR? İbrahim N. I. Abuawad1, Muhammed Abdullayev1,
GİRİŞ BULGULAR YÖNTEM SONUÇ
14.ULUSAL TURİZM KONGRESİ 2013 YILI BİLDİRİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME Prof. Dr. A. Celil ÇAKICI Mersin Üniversitesi Turizm Fakültesi.
Neden İki Faktörlü Anova Yapıyoruz?
GRUP SEMPTOM Konu : Kocaeli Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastanesine Başvuran Hasta ve Hasta Yakınlarının Sağlık Hizmetleri Hakkındaki Bilgi ve Yararlanma.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Uzmanlık Öğrencilerinin Eğitim ve Mesleki Kariyer hakkındaki Görüş ve Tutumları Doç. Dr. Gür Akansel Kocaeli Üniversitesi.
TIP ÖĞRENCİLERİNDE DERSLERE KATILIMI ETKİLEYEN FAKTÖRLER İnsan hayatının yegâne bekçisi olan doktorların şüphesiz ki nitelikli bir eğitim almaları hem.
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
Kocaeli Üniversitesi E3 Grubu Toplumsal Duyarlılık Projesi
Kapsamlı Sağlık Bakımı
EGZERSİZİN VİTAL BULGULAR ÜZERİNE ETKİSİ
Hazırlayan: Uzm. Nazan TORUN
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
ÖĞRETİM YILI LYS BAŞARI TABLOSU.
Bölüm Dili İngilizce ve Türkçe Olan Öğrencilerin İnternet Ortamında İngilizce Kullanma Alışkanlıkları ve Tutumları.
POLATLILILAR FER İ YA NUR TA Ş KAYA-EZG İ M İ HR İ BAN TARHAN.
3-BULGULAR 1-GİRİŞ 2-YÖNTEM2-YÖNTEM Araştırma kesitsel olarak yapılmıştır. Çalışma Eylül ayı 2012’de Erzurum merkezde yapılmıştır. Çalışmanın evreni Erzurum’un.
Araştırmanın Başlığı Kayseri Melikşah Üniversitesi psikoloji bölüm öğrencileri ile diğer bölüm öğrencilerinin empati yapma eğilimlerinin incelenmesi.
Doç.Dr. FİKRET RAMAZANOĞLU Hazırlayanlar ELİF OFLU & K.TANYA ŞAMDAN
Emre Özgen Bilkent Üniversitesi Psikoloji Bölüm Başkanı
GRUP: VİTAMİNİ KABUĞUNDA
GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ MERKEZ KAMPÜSÜNDE EĞİTİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN TEMEL AFET BİLGİ DÜZEYLERİNİN ÖLÇÜLMESİ Uğur YAYLA, Nurçin KÜÇÜK KENT, Ünal YAPRAK,
Hatice Şimşek Keskin***
Figüre 1. Anket ve sonuçları
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
Sunum transkripti:

TEMEL TIP BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİ İLE KLİNİK BİLİMLER ÖĞRENCİLERİ ARASINDA MESLEĞE BAKIŞ AÇISINDAN FARK VAR MIDIR? SUNANLAR: Batuhan TAVEL, Recep KAPLAN, Onur AKTAŞ HAZIRLAYANLAR: Havva KARATAŞ, Sümeyye Hilal BÖLÜKBAŞI, Duygu YILDIZ, Ahmet Buğra ÖZTAŞYONAR, İsmail Furkan ŞİMŞEK DANIŞMAN: YRD. DOÇ. DR. ZAHİDE KOŞAN GİRİŞ BULGULAR Altı yıldan oluşan tıp eğitiminde, ilk üç yıl temel tıp bilimleri dersleri verilir. Son üç yıllık eğitim ise klinik dönem eğitimidir. Tıp eğitiminin temel ilkesi toplumun sağlık ihtiyaçlarını karşılayabilecek, yeterli bilgi ve beceriye sahip, yenilikçi hekimler yetiştirebilmektir. Hekimlik tarihi insanlık tarihinin başlangıcına kadar dayanır. İnsanlığın gelişimiyle beraber bu mesleğe bakış açısı, hekimlik anlayışı ve mesleğin uygulanışı zamanla değişmiştir. Klinik eğitimi alan öğrencilerle temel tıp bilimleri eğitimi alan öğrencilerin, mesleğe bakış açıları arasında fark olup olmadığını anlamak amacıyla ki kare analizi uygulanmıştır. Sonuçlar SPSS 18 paketine göre yapılmıştır. Frekans, ortalama ve standart sapma verilmiştir. Yapılan ankete göre öğrencilerin; %31,7’sinin mesleği seçtiği için çok memnun olduğu, %38,3’ünün eğitimin kısmen yeterli olduğunu düşündüğü, %43,3’ünün insanlarla olan ilişkilerin başarıyı etkilediğine inandığı, %45’inin doktorluğun toplumdaki saygınlığına inandığı, %36,7’sinin mesleğin gelecekteki durumunu kötü olarak göründüğü, %40’ının mezuniyet sonrası meslek arkadaşlarına kısmen güvendiği, % 36,7’sinin yabancı dilin önemine inandığı, %56,7’sının sosyal medya haberlerinin mesleği etkilediğine inandığı, %31,7’sinin temel tıp bilimleri üzerine uzmanlık düşünmediği, %55’inin çalışma saatlerinin yoğunluğunun mesleki başarıyı etkilediğine inandığı tespit edilmiştir. Ancak farklı düşünen öğrencilerle aralarındaki fark istatistiksel olarak anlamlı bir değer ifade etmemektedir.(p>0.05) YÖNTEM  ARAŞTIRMA TÜRÜ: Gözlemsel ve kesitsel ARAŞTIRMA SORUSU VE HİPOTEZLER: Pre-klinik dönem öğrencileri ile klinik dönem öğrencilerinin mesleğe bakış açıları arasındaki fark var mıdır ? H0: Klinik eğitimi ve temel tıp bilimleri eğitimi alan öğrencilerin mesleğe bakış açıları arasında fark yoktur. H1: Klinik eğitimi ve temel tıp bilimleri eğitimi alan öğrencilerin mesleğe bakış açıları arasında fark vardır. EVREN: Bu ankette Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde 1-6. sınıflar arası okuyan öğrenciler evren olarak seçilmiştir. ÖRNEKLEM: Atatürk Üniversitesi’nde eğitimlerine devam eden 30 klinik ve 30 pre-klinik öğrencisi cinsiyet oranlarının eşit olması dikkate alınarak tabakalı örnekleme yöntemiyle örneklem seçilmiştir. DEĞİŞKENLER: Doktorluk mesleğini seçtiği için memnun olma durumu Fakültede alınan eğitimin yeterliliği İnsanlarla olan ilişkilerin başarıya olan etkisine inanma Doktorluğun toplumdaki saygınlığına inanma Mesleğin gelecekteki durumu Mezuniyet sonrası arkadaşlara güvenme durumu Sosyal medya haberlerinin mesleğe etkisine inanma Çalışma saatlerinin yoğunluğunun mesleki başarıya etkisine inanma Yabancı dilin tıp eğitimindeki önemine inanma Temel tıp bilimleri dalında uzmanlık yapma isteği TARTIŞMA VE SONUÇ TARTIŞMA: Bu bulgular klinik eğitimi alan öğrencilerle temel tıp bilimleri eğitimi alan öğrenciler arasında, mesleğe bakış açıları arasında herhangi bir düşünce farklılığı olmadığını göstermiştir. Araştırmamız bizden önce yapılan çalışmalarla karşılaştırılmıştır. Özdemir ve arkadaşlarının çalışmaları da bizim çalışmamızla benzer sonuçları vermiştir.(2) SONUÇ: Yaptığımız araştırmada temel tıp bilimleri öğrencileri ile klinik tıp bilimleri öğrencilerinin mesleğe bakış açıları arasında fark olmadığı ortaya çıkmıştır. Bu konu daha kapsamlı sorularla ve daha geniş bir kitle ile yeniden araştırılmalıdır. KAYNAKLAR 1. Aktürk Z., Acemoğlu H.: Sağlık Çalışanları İçin Araştırma ve Pratik İstatistik Örnek Problemler ve SPSS Çözümleri. İstanbul 2011 2. http://www.uludagtipdergisi.org/pdf/pdf_UTF_170.pdf(Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesini Tercih Eden Öğrencilerin Kimi Sosyo-Demografik Özellikleri ve Mesleğe Bakış Açıları) 3. Kalaça S. (ed). İnteraktif çalışma modülü: Eğitim yönlendiricileri için el kitabı. İstanbul: Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi Basımevi, 2000.