Zentralverband der Augenoptiker 1. Uluslararası Koruyucu Görme Sağlığı üzerine Eğitimsel ve Ticari Gelişim Sempozyumu 26 Mayıs 2013, Divan Otel İstanbul
1 Optisyenlik Müesseselerinin Sayısı Eğitimsel ve Ticari Gelişim Sempozyumu 26 Mayıs 2013 Divan Otel Istanbul * Zanaat odaları bazen zincirleri kaydetmediklerinden tahmini değerler girilmiştir
Açıklama / Yıl Sektör Ciro (KDV dahil Avro) 4,8054,9165, Önceki yıla göre değişim oranı %+1,5%+2,3%+2,5%+2,5**+ 2,5 Gözlük sayısı (milyon cinsinden) 11,211,011,111,1*11,3 Önceki yıla göre değişim oranı %+1,5%-1,7%+1,2%+1,2**+ 2,0 Optik Sektörüne İlişkin Ticari Veriler 2 * İnternetten satışlar dahil toplam pazar ilk kez görülmektedir yılı için toplam yaklaşık 100 milyon Avroya denk gelmektedir ve optik gözlükler, kontakt lensler ve ürünlere ayrılmaktadır. ** katılım oranı, optisyenlik müesseselerinin yerel ticaretleri oranına denk gelmektedir. Eğitimsel ve Ticari Gelişim Sempozyumu 26 Mayıs 2013 Divan Otel Istanbul
Sağlık sigortası kurumlarının toplam gelir içindeki payı 3 Eğitimsel ve Ticari Gelişim Sempozyumu 26 Mayıs 2013 Divan Otel Istanbul *Tahmini değerlere dayanır
4 Sağlık sigortası kurumlarının görme gereci harcamalarındaki payı Eğitimsel ve Ticari Gelişim Sempozyumu 26 Mayıs 2013 Divan Otel Istanbul *Tahmini değerlere dayanır
Optik müesseselerin kayıtlı oldukları pazarlama grupları* 5 *tabloya alınanlar: AMA/MDA, Brillen Profi Contact, Optiker Gilde, IGA Optic, AVG 24, Opticland, Optik Plus, Optic Actuell, Optik Society, EGS-Optik Eğitimsel ve Ticari Gelişim Sempozyumu 26 Mayıs 2013 Divan Otel Istanbul
En büyük zincirler 6 Eğitimsel ve Ticari Gelişim Sempozyumu 26 Mayıs 2013 Divan Otel Istanbul En büyük 10 zincir, tüm Alman optisyenlik müesseselerinin yaklaşık %15,54’ünü oluşturmaktadır. Elde ettikleri toplam ciro ise, sektörün toplam hacmi olan net milyar Euro’nun %36,29’udur. 1)Net veriler alınamadığından tahmini değerlerdir 2)Web sitesinden alınan değerlerdir
Optik Zincirlerin Gelişimi (ilk 10) 7 Eğitimsel ve Ticari Gelişim Sempozyumu 26 Mayıs 2013 Divan Otel Istanbul
Optik sektöründe pazarlama grupları 8 Eğitimsel ve Ticari Gelişim Sempozyumu 26 Mayıs 2013 Divan Otel Istanbul 2007 Müesseseler 2008 Müesseseler 2009 Müesseseler 2010 Müesseseler 2011 Müesseseler Brillen Profi-Contact GmbH, Kaufbeuren AMA/MDA, Düsseldorf/Lorch Optic Society, Oppenheim Optik Plus Marketing Ring, Celle EGS-Optik GmbH, Wolnzach Optiker Gilde, Hagen * IGA Optic, Datteln OPTIK1 GmbH, Schorndorf Opticland, Nürnberg Optik Actuell AG, Neckarsulm Toplam Pazarlama Grupları Sektör toplam Müessese sayısı
Gözlük reçeteleri 9 Eğitimsel ve Ticari Gelişim Sempozyumu 26 Mayıs 2013 Divan Otel Istanbul
“Oftalmologlar tarafından dile getirilen, gelirlerinin azalacağına ilişkin endişeler, ne ‘mesleklerin icra edilme özgürlükleri’ kapsamında mesleki koruma kapsamına, ne de mesleğin içinde icra edildiği ticari işletmenin korunması kapsamına girmemektedir. Bu temel haklar, istenmeyen rekabete karşı bir esirgeme sağlamazlar. Doktorların ayrıcalıklı mesleki pozisyonlarına rağmen, bu alanda bir istisnai tutum söz konusu olamaz. Bahsi geçen doktorlar, non- medikal meslek mensuplarıyla ilgili kanun hükümleri üzerinde kısıtlamalara çağıramazlar, zira bu kısıtlar, oftalmologların kendi mesleki uygulamalarına yönelik menfaatlerine hizmet etmemekte, fakat yalnızca toplum sağlığının korunmasına ve dolayısıyla toplum menfaatine hizmet etmektedir.” 10 Eğitimsel ve Ticari Gelişim Sempozyumu 26 Mayıs 2013 Divan Otel Istanbul
Berliner Morgenpost Gazetesi, Eğitimsel ve Ticari Gelişim Sempozyumu 26 Mayıs 2013 Divan Otel Istanbul