Playtesting Damla KIZILTAS.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mesleki Gelişim Kuramı (Donald E. Super)
Advertisements

MAİ VE SİYAH.
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
GETTİNG THE GAMEPLAY WORKİNG (Oyun Mekaniğinin Hayata Geçirilmesi)
SED’de izlem ve değerlendirmenin önemi ve uygulanması
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
GAME DESIGN THEORY AND PRACTICE 2ED 2005 BÖLÜM 5 EĞİTSEL BİLGİSAYAR OYUNLARI TASARIMI SEVIL YAŞAR GAME DESIGN THEORY AND PRACTICE 2ED 2005 BÖLÜM 5 EĞİTSEL.
Bölüm 17: Oyun Geliştirme Dokümantasyonu Gülşen SERT BTÖ 616 Eğitsel Oyun Tasarımı.
Chapter 3 Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology, and Story
AğAraştırması'nın Uygulanması. Hazırladığınız AğAraştırması'nı uygulamadan önce sınıftan başka bir grup tarafından AğAraştırması Değerlendirme Rubric'ini.
YAPAY ZEKA ve UZMAN SİSTEMLER
Tasarım Aşamaları.
Chapter 13: Multi-Player
Game Design - Theory & Practice, Second Edition Chapter 15: Getting the Gameplay Working Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi.
STORYTELLING Game Design Denizer Yıldırım.
Elements of Gameplay Betül Altındiş.
Game Development Documentation Oyun Geliştirme Dokümantasyonu.
Eğitim ile İlgili Uluslararası Bilimsel Dergilerde Yayın Yapma Süreci
Bölüm 17: Oyun Geliştirme Dokümantasyonu
GAME DEVELOPMENT DOCUMENTATION
BÖLÜM V: FOCUS NAZAN SEZEN. “Akışı hisset… Akıntının bir parçası olmak için, amacı anlamalısın” Warrel Dane.
Bölüm 5: ODAK Game Design Theory and Practice 2Ed BTÖ616 | Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Pınar Nuhoğlu “Akışı hisset… Akışın bir parçası.
MULTIPLAYER GAMES BTO 616 Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
MULTI-PLAYER Damla KIZILTAŞ. Overview  “No one on their death bed ever said, ‘I wish I’d spent more time alone with my computer.’” — Dani Bunten Berry.
GÖKAY GÖKTAŞ.  Hollywood, iyi belirlenmiş hedeflerle birlikte iyi bir sisteme sahiptir. Film yapımcısı filmin nasıl yapılacağını bilir. Film yapım aşamasındayken.
BTÖ616 EĞİTSEL BİLGİSAYAR OYUNLARI TASARIMI
Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Hazırlayan : Sinan KESKİNSinan KESKİN Mart 2013 Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim.
İBRAHİM KASALAK A Chapter 15: Getting the Gameplay Working HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ Fen Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri.
TÜFAD İZMİR ŞUBESİ Seminer-3 “Türkiye’de Gençlik Geliştirme Programlarında Yapılan Hatalar ve Dünyadan Örnekler” ÖNERİLER Prof. Dr. Mustafa Ferit ACAR.
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
TASARIM BELGELERİ DİLARA SOLMAZ.
Oyun Tasarımında Bölüm Tasarımı
CHAPTER 23 : PLAYTESTING Herkes “ Neden oyunlar daha iyi değil – Neden gerçekten iyi oyun yok! “ diye sorar. Bence bunun cevabı, endüstrinin yaptığı oyunu.
Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Gameplay Unsurları (Chapter 7 - The Elements of Gameplay) Meryem YILMAZ BTÖ 517 Değişen Eğitim ve Yeni Teknolojiler Güz.
BTÖ 302-İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri Uygulamaları
Okul Rehberlik Servisi
PLAYTESTING Abdullah Yasin Gündüz. Playtesting, oyun geliştirme aşamalarının en canlı ve eğlenceli bölümlerinden bir tanesidir. Çok az sayıda oyun, geliştiricilerin.
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay,Technology & Story.
Fatih ÖZDİNÇ Hacettepe Üniversitesi Böte
MEDİKO ORYANTASYONU HAZIRLAYANLAR Seçil YAŞAR Rahim TEKİN Mehmet UÇAR
1 / 12 BTÖ 302 İNTERNET ORTAMINDA YAZARLIK DİLLERİ UYGULAMASI Hakan TÜZÜN.
BTÖ521-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
BTÖ302 - İNTERNET ORTAMINDA YAZARLIK DİLLERİ UYGULAMALARI
ÖZGÜVEN BASAMAKLARI.
Nigel Cross İngiliz Açık Üniversitesi’nde tasarım alanında araştırmacı ve eğitimci olarak çalışmaktadır.
ÜNİTE 11: DEĞERLENDİRME Ünitenin hedefleri
ZÜBEYDE HANIM ANAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
ERGENLİK ve PROBLEMLERİ
BCO 623 Oyun Tasarımı DEYNEKÇİ Oyun Sunumu Ekip Betül Altındiş
İnsan Bilgisayar Etkileşimi Alanında Yılları Arasında Türkiye Kökenli Bilim İnsanları Tarafından Yapılan Çalışmalar Üzerine Bir İçerik Analizi.
Strateji Oyunları.
CREATIVITY &PROBLEM SOLVING Brainstorming, Questions, Hats
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM.
BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME. BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME.
OYUN GELİŞTİRME DÖKÜMASYONU BUKET ALBAYRAK 17.BÖLÜM BCO623.
EGE ÇAĞDAŞ EĞİTİM VAKFI YARATICI YENİLİKÇİ ÖĞRETMEN SEMİNERİ “YARATTIKÇA YAZ ATÖLYESİ” AYDAN AYKAÇ S. YUSUF ÇAĞLAYAN 16 Nisan 2011.
MULTIPLAYER GAMES BTO 616 Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Playtesting Nursel YILMAZ.
Bölüm Tasarımı Emre Avan.
Ünite Portfolyo Sunumu Penny Archer
Storytelling..
Bir Oyunun Oluşturulması: Oynanış Şekli, Teknolojisi ve Hikayesi
DERS SORUMLUSU Prof. Dr. Hakan TÜZÜN HAZIRLAYAN Özkan ÖZBAY
MÜZE EĞİTİMİ VE DÜNYADA MÜZE EĞİTİMİ UYGULAMALARI
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology and Story
Storytelling BTÖ716- Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Sunum transkripti:

Playtesting Damla KIZILTAS

Playtesting Oyun tasarımının en eğlenceli bölümü olabilir. Oyun testçileri oyuna baktıklarında , oyunun eglenceli olup olmagını görmeye calısırlar ve oyun mekaniklerinde hataları bulmaya calısırlar Bazı oyun geliştiricileri cogunlukla oyundaki hataları düzeltmeye odaklanırlar. Oynanılabilirliginin eglenceli olup olmadıgını önemsemezler

Finding the Right Testers Doğru testçileri bulmak en büyük zorluk olabilir. Testçilerle etkin bir sekilde calısmanın anahtarı onları iyi tanımaktır Düsüncelerini ne kadar dikkate alacaksınız ya da ne gibi bir ön yargıları var. Birlikte calısacagınız testçilerin kişiliklerini anlamaya calısın

Who Should Test Bir projede farklı tiplerde oyun testerları calısabilir. Geliştirici ekip üyesi testçileri Geleneksel oyun testcileri İlk izlenim testçileri Kendi projemizde calısmayan oyun dizaycıları ve geliştiricileri Oyun oynamayanlar

Who Should Not Test Oyun testçileri olarak güvenemeyeceginiz kişiler vardır Patron Satış departmanındaki birileri Size cok yakın olan insanlar Yeterince zeki olmayan insanlar Sizin oyununuzu sizin için tasarladıgını düsünenler Hard-core fanlar

When to Test Oyunun testine başlamak için doğru zaman ne zamandır? Oyun geliştirme ekibi tüm geliştirme aşamalarında mümkün olduğu kadar oyunu oynamalıdır. Erken oyun testleri sizin de fikirlerini önemsediğiniz oyun geliştirme konusunda uzman kişiler tarafından yapılması daha iyi olacaktır. Oyun tasarımı konusunda tecrübeli bir arkadaş, aynı yoldan kendileri de geçtiğinden dolayı, projeye baktığında arkasındaki eksiklikleri ve oyunun ümit vaat edip etmediği tecrübeleri ile görebilir. Oyununuzun her gelişim aşamasını paylaşabileceğiniz , düşüncelerine güvendiğiniz biir küçük grup kurmak iyi bir fikir olabilir

When to Test Gui ve kontoller gerçekleştirilirken projeyi ilk defa gören oyun testçilerine denetmek daha anlamlı olacaktır. Oyunun büyük bir kısmı tamamlanmaya başladığında ve birçok majör özelliği oynanabilir olduğunda, geleneksel testçilere oyunu test ettirmek daha uygun olacaktır. Testçileri daha önceden projeye dahil etmek, hatta “alpha” sürecinden de önce, oyunun geliştirme sürecini hızlandıracağı düşünülmektedir.

How to Test Oyun testçilerinizin, tasarlayıp geliştirdiğiniz bir oyun üzerinde testlerini nasıl yapacakları, testçilerinizin kim oldukları ve ne zaman test yapacakları kadar önemlidir. Oyun tasarımcısı, şu konularda bilinçli olmalıdır: 1- Testçileriyle nasıl iletişim kuracağı, 2- Onlara neleri söyleyeceği, 3- Ve onlara neleri söylemeyeceği, Oyun testçiliğinin esası ve temel amacı, oyuncuların oyunla nasıl etkileşim kurduklarını ya da kuracaklarını görmektir. 

How to Test Tasarımcının yanı başlarında olduğunu bildiklerinde, testçiler, kırıcı olmamak adına kendi değerlendirmelerini yeterince açık şekilde bildiremeyebilirler. Testçilerin oyununu izlerken, testcilerin oyun oynama biçimlerini stillerini tarzlarını gözlemlemelidir. Test süreci, yeterince erken bir evrede başlamışsa, tasarımcı oyuna, birçok oyun oynama tarzı (ya da yöntemi) tarafından benimsenebilecek yeni işlevler  ve nitelikler ekleyebilir. Test aşamasına kadar, oyunu oynayabilenler, geliştirme ekibi ile sınırlıdır.

How to Test Tasarımcı, testin tüm aşamalarına katılamaz ve tüm test sürecini gözlemleyemez. Testçiler genellikle oyunda değişikliklere neden olacak değerlendirmelerde bulunurlar.   Tasarımcı, testçilerden gelen değerlendirmeleri gözardı etmemelidir ve her birini ciddiye almalıdır

Guided and Unguided Testing Guided test projenin erken asamalarında yapılır. Tasarımcı testçilere cılgınca ve mantıksal olmayan yolları da test ettirmek isteyebilir. Oyunu verin oyuna baslamalarını soyleyin ve ne yaptıklarını gözlemleyin ve geribildirimlerini dinleyin. Üzerinde calısmadıgınız bölümler üzerinde geribildirim almak can sıkıcı olabilir ama uzun sürecte kullanıslıda olabilir.

Balancing Oyunun cogu bittigi zaman anca oyunu dengeleyebilirsiniz Oyununuzu farklı sistemlerin koleksiyonu ile bir büyük sistem olarak görebilirsiniz Kendi kendilerine oyunu dengeleyen tasarımcılar oyunu genelde kendileri için dengelerler. genellikle sonuc oyunun cok zor olmasını saglar. Oyunu dengelemenin en iyi yolu belirli bir sayıda oyunu farklı sistemlere ayırmaktır. Oyunun yayınlanma tarihine yakın deişiklikler sinir bozucu deneyimler olabilir.  

Your Game is Too Hard Oyunlar genelde testlerin baslamasına kadar cok zor hale gelir Bir tasarımcı olarak oyunun zorlugu ile ilgili kendisinize dürüst olmalısınız oyunu dengelerken ilk oyuncu gibi düsünmelisiniz. Jason jones marathon oyunlarının dengelemesini yaparken ilginc bir teknik kullanmış

The Artistic Vision Focus grupları oyun geliştirmesinin öncesinde toplanılır Focus grup genelde satıs departmanı tarafından işletilen oyun testçileride geliştirici ekip tarafından ele alınanlardır. Test asamasında herkesi mutlu edemeyeceginizi hatırlamanız lazım. Sonuç olarak bütün önerileri alıp uygulamak zorunda degilsiniz.bazı fikirler gerekli olabilir ama siz oyununuza uygun olmadıgını düsünebilirsiniz.