EĞİTİM –ÖĞRETİMDE ÇEVRE OLANAKLARIN KULLANILMASI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Yönlendirilmesi ve Motive Edilmesi
Advertisements

AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Anadolu Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu
Havza Rehabilitasyon Projelerinde Sor-Sap-Çöz Çalışması
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE REHBERLİK
Okulumuzda kurulacak olan Fatih projesi ile ilgili bilgi sahibi olmak.
EVCİLER İLKÖĞRETİM OKULU BRİFİNG SUNUSU
FESKOM AKADEMİ CANLI ONLINE EĞİTİM
Hazrlayan: Sebiha Şafak
EĞİTİMDE OKUL AİLE İŞBİRLİĞİ
ÖĞRETMEN-VELİ GÖRÜŞMELERİNİN YÖNETİMİ
Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler
SINIF YÖNETİMİNİ ETKİLEYEN ETKENLER.
İlçemizde tüm okullarda ödül yönergesi Eğitim – Öğretim yılında uygulanmaya başlanmıştır.Tüm okullar her iki dönemde de ziyaret edilerek önce.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
KATILIM (1) Halkın, kendisiyle ilgili kararlara katılmasına dönük bir süreçtir. Katılımın olmazsa olmaz koşulu, problemlerin birlikte tespit edilmesi,
REHBERLİK DERS II.
Kadın Parlamenterlere Yönelik İhtiyaç Analizi UNDP Türkiye Türkiye’de Kadının Yerel Siyasete Katılımı.
Sunuyu Hazırlayan:Belgin Topal
  Çocukların birçoğunun okuma alışkanlığının olmadığını, rol model olarak anneyi örnek alan çocukların da okuma alışkanlığı kazanmakta zorlandığını.
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
CUMHURİYET DÖNEMİNDE KADINLARIN EĞİTİMİ ve EĞİTİMLİ KADINLAR
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Mitat Zorlu 1 Adı ve Soyadı : …………………………………………. 13 Şubat 2009 Cuma Bana, 8 eklendiğinde 15 olurum. Beni bulmanı istiyorum. 7’ye 5 eklersen benim yaşımı.
Prof. Dr. Yaşar SEVİM “Ailelerin” “Beden Eğitimi Öğretmenlerinin” ve
OKUL KURALLARIMIZ.  Okul işleyişi,eğitimin kesintiye uğramaması,çocuğumuzun grubuna ve öğretmenine daha kolay ve çabuk uyum sağlaması açısından aşağıda.
Okula uyum konusunda: Öğretmen ve velilere müşavirlik
Sosyal Bilgiler TÜRKİYE NÜFUSUNUN ÖZELLİKLERİ.
Öğretmen Veli İşbirliği için Web Tabanlı Platform Tasarımı
Okulumun dünü, bugünü, yarını…
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
TÜRKÇENİN YOZLAŞMASI.
KARS İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 1. İLİNTARİHİ 2 …..Binada ………..m 2 alanda …….Kat…….Oda İLİN COĞRAFİ DURUMU 3.
DESTEK EĞİTİM ODASI Kaynaştırma eğitimine tabi olanlara sunulan bir hizmet Kaynaştırma uygulamalarının bir parçası ve tamamlayıcısı.
SIĞINMACI ÇOCUKLARIN SORUNLARINDA ÇÖZÜM YÖNTEMLERİ (19 MART2011 UĞUR PLAZA) MÜCAHİT ŞAHİNTÜRK PSİKOLOJİK DANIŞMAN.
ZİYARET İLKOKULU ANASINIFI
2012/2013 REHBERLİK ÇALIŞMALARIMIZ ÖĞRENCİLERİMİZE YÖNELİK ÇALIŞMLARMIZ ve 12. Sınıftaki öğrencilerimize YGS-LYS sistemi tanıtılmıştır. Özellikle.
FESKOM AKADEMİ CANLI ONLINE EĞİTİM
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
OKUL – VELİ İŞBİRLİĞİ HAZIRLAYAN: GMT.
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
AMAÇLARIM VE KAYNAKLARIM
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
“OKULLAR HAYAT OLSUN” PROJESİ KAPSAMINDA
Etkinlikler ve Örnek Formlar
1. 02 En önemli ve feyizli görevlerimiz, milli eğitim işleridir. Milli eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lazımdır. Bir milletin gerçek kurtuluşu.
KAMAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Eğitim Öğretim Yılı Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş  (TEOGS) Sınavına Hazırlık Ve Başarıyı Artırma.
DURMUŞ ÇAVDAR (Rehber Öğretmen)
Yıllar Disiplin kurulu toplanma sayısı Disiplin cezası alan öğrenci sayısı KınamaUzaklaştırma DİSİPLİN CEZASI.
T.C. MURATLI KAYMAKAMLIĞI HALK EĞİTİMİ MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ YAYGIN EĞİTİMİ GELİŞTİRME PROJESİ
E Ğİ T İ M KAL İ TES İ N İ YÜKSELTMEYE YÖNEL İ K EYLEM PLANI.
Yaşlı Bakım Ekonomisinin Gelişmesinde Üniversitelerin Rolü
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
PROBLEMLER Ali 8, Okan 9 yaşındadır. 2 yıl sonra yaşları toplamı kaçtır ? CEVAP 21 1www.egitimcininadresi.com.
BURDUR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
EĞİTİM VE KÜLTÜR ALANINDA YAPILAN İNKILAPLAR
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ EĞİTİM BİLİMLERİ ANABİLİM DALI EYTPE YÜKSEK LİSANS ÖRGÜT VE ÇEVRE İLİŞKİLERİ EĞİTİM YÖNETİMİNDE ÖRNEK.
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
Duygularını ve düşüncelerini ifade eder.
ÖZEL EĞİTİMDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMARI
ÜLKEMİZDE NÜFUS / Nüfusumuzun Özellikleri
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Aile katılımının artırılması
Kırsal Alanları Kentlerden Ayıran Farklılıklar Prof. Dr
Şakir ÇINKIR, Funda NAYIR
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
DEVAMSIZLIK NEDENLERİ VE GİDERİLMESİ İÇİN NELER YAPILMALI?
1 /A Sınıfı Veli Toplantısına HOŞGELDİNİZ Ramazan SERİNOĞLU
Geliştirme Genel Müdürlüğü
REHBERLİK DERS II.
Sunum transkripti:

EĞİTİM –ÖĞRETİMDE ÇEVRE OLANAKLARIN KULLANILMASI

Eğitim –Öğretim Sistemi OKUL(ÖĞRENCİ –ÖĞRETMEN-YÖNETİM) ÇEVRE

Sadece okul kalıbı içine hapsolmuş bir Eğitim –Öğretim sürecinin başarılı olma şansı yoktur.

Eğitim –Öğretim sürecine çevre faktörünü katmalıyız.

BULUNDUĞUMUZ BÖLGEDE ÇEVRE SORUNLARINI 5 ANA BAŞLIK ALTINDA TOPLAYALIM 1.)Aile planlaması ve okula etkileri 2.)Anadilin farklı olması ve bu durumun okula etkisi 3.)Almanya’ya göç ve okula etkileri 4.)Ailelerin eğitim seviyesi ve okula etkileri 5.)Bölgenin sosyo kültürel yapısı ve okula etkisi

1.)Aile planlaması ve okula etkisi Aile planlamasının önemi üzerine okulumuzda ki bayan öğretmenler ve en yakın Sağlık kurumundan anne adaylarının bilgilendirilmesi sağlanmalıdır. Bu durum sayesinde aile planlaması yapılarak çocuklarıyla ilgilenebilen aileler yetiştirilebilinir. Bu durum sayesinde Eğitim-Öğretim seviyesi yükseltilebilinir.

2.)Anadilin Farklı olması ve bu durumun okul üzerine etkileri Bölgede Anadilin farklı olması sebebiyle çeşitli sorunlar yaşanmaktadır. Çocuklarda anlamlandırma eksikliği görülmektedir. Kelimeleri içselleştiremedikleri gözlemlenmektedir. Bunun çözümü de Bölgede Okul öncesi Eğitimin yaygınlaştırılmasıyla giderilebilinir. Çocuklara tekerleme,şarkı,bilmece gibi etkinliklerle etkili bir Türkçe Öğretilebilinir.

3.)Almanya’ya göç ve Okula etkileri Bulunduğumuz köyde yoğun bir Almancı nüfusu vardır.Bu durum öğrencilerin de Almanya’ya gitme düşüncesini oluşturmaktadır. Bu sebepten dolayı öğrenciler Eğitim-Öğretim faaliyetlerinden kopmaktadır.Bunun yanında davranış bozukluklarıda gözlemlenmektedir. Bu durumu okul lehine çevirebilmek için Velilerle sürekli toplantılar yapılmalıdır.Çocukların Türkiye’de ki meslek kollarına ve üniversitelere yönlendirilmeleri sağlanmalıdır.

4.)Ailenin Eğitim Seviyesi ve Bu Durumun Okula Etkileri Bulunduğumuz Hacılar Köyünde ailelerin Eğitim seviyesi çok düşüktür. Öğrenci okulda kazanmış olduğu bilgi ve beceriyi evde pekiştirememektedir. Bu durumu okul lehine çevirebilmek için Okuma Yazma bilmeyenlerin tespit edilmesi Bunlar için Okuma Yazma kurslarının açılması

Aileleri okur yazar duruma getirerek öğrencinin okulda kazanmış olduğu bilgi ve beceriyi evde pekiştirme imkanı sağlar.

5.)Bölgenin Sosyo-Kültürel Yapısı ve Bu Durumun Okula etkisi Bulunduğumuz bölge tarım bölgesidir. Bu durum ilk bir ay ve son bir ay öğrencilerin okuldan kopuşuna sebep olmaktadır. Bu durumu lehimize çevirmek için velileri bilinçlendirerek çocukların okulla buluşmasını sağlamalıyız.

Bulunduğumuz bölgede taziye ve düğün etkinliklerine katılıma çok önem verilmektedir. Okul olarak insanların acılarını ve sevinçlerini paylaşmalıyız.Böylece o insanların gönlünü kazanmış oluruz.

Kız öğrencilerin Eğitim –Öğretim Sürecine katılımlarının sağlanması için sık sık görüşmeler yapılmalı ve insanlar bilinçlendirilmelidir.

Bulunduğumuz köyde kız öğrencilerle erkek öğrencileri aynı sırada oturtmamalıyız yoksa velilerle sorun veya sorunlar yaşayabiliriz.

TEŞEKKÜRLER

HAZIRLAYAN :Hamza ARIK Sınıf Öğretmeni