EĞİTİM –ÖĞRETİMDE ÇEVRE OLANAKLARIN KULLANILMASI
Eğitim –Öğretim Sistemi OKUL(ÖĞRENCİ –ÖĞRETMEN-YÖNETİM) ÇEVRE
Sadece okul kalıbı içine hapsolmuş bir Eğitim –Öğretim sürecinin başarılı olma şansı yoktur.
Eğitim –Öğretim sürecine çevre faktörünü katmalıyız.
BULUNDUĞUMUZ BÖLGEDE ÇEVRE SORUNLARINI 5 ANA BAŞLIK ALTINDA TOPLAYALIM 1.)Aile planlaması ve okula etkileri 2.)Anadilin farklı olması ve bu durumun okula etkisi 3.)Almanya’ya göç ve okula etkileri 4.)Ailelerin eğitim seviyesi ve okula etkileri 5.)Bölgenin sosyo kültürel yapısı ve okula etkisi
1.)Aile planlaması ve okula etkisi Aile planlamasının önemi üzerine okulumuzda ki bayan öğretmenler ve en yakın Sağlık kurumundan anne adaylarının bilgilendirilmesi sağlanmalıdır. Bu durum sayesinde aile planlaması yapılarak çocuklarıyla ilgilenebilen aileler yetiştirilebilinir. Bu durum sayesinde Eğitim-Öğretim seviyesi yükseltilebilinir.
2.)Anadilin Farklı olması ve bu durumun okul üzerine etkileri Bölgede Anadilin farklı olması sebebiyle çeşitli sorunlar yaşanmaktadır. Çocuklarda anlamlandırma eksikliği görülmektedir. Kelimeleri içselleştiremedikleri gözlemlenmektedir. Bunun çözümü de Bölgede Okul öncesi Eğitimin yaygınlaştırılmasıyla giderilebilinir. Çocuklara tekerleme,şarkı,bilmece gibi etkinliklerle etkili bir Türkçe Öğretilebilinir.
3.)Almanya’ya göç ve Okula etkileri Bulunduğumuz köyde yoğun bir Almancı nüfusu vardır.Bu durum öğrencilerin de Almanya’ya gitme düşüncesini oluşturmaktadır. Bu sebepten dolayı öğrenciler Eğitim-Öğretim faaliyetlerinden kopmaktadır.Bunun yanında davranış bozukluklarıda gözlemlenmektedir. Bu durumu okul lehine çevirebilmek için Velilerle sürekli toplantılar yapılmalıdır.Çocukların Türkiye’de ki meslek kollarına ve üniversitelere yönlendirilmeleri sağlanmalıdır.
4.)Ailenin Eğitim Seviyesi ve Bu Durumun Okula Etkileri Bulunduğumuz Hacılar Köyünde ailelerin Eğitim seviyesi çok düşüktür. Öğrenci okulda kazanmış olduğu bilgi ve beceriyi evde pekiştirememektedir. Bu durumu okul lehine çevirebilmek için Okuma Yazma bilmeyenlerin tespit edilmesi Bunlar için Okuma Yazma kurslarının açılması
Aileleri okur yazar duruma getirerek öğrencinin okulda kazanmış olduğu bilgi ve beceriyi evde pekiştirme imkanı sağlar.
5.)Bölgenin Sosyo-Kültürel Yapısı ve Bu Durumun Okula etkisi Bulunduğumuz bölge tarım bölgesidir. Bu durum ilk bir ay ve son bir ay öğrencilerin okuldan kopuşuna sebep olmaktadır. Bu durumu lehimize çevirmek için velileri bilinçlendirerek çocukların okulla buluşmasını sağlamalıyız.
Bulunduğumuz bölgede taziye ve düğün etkinliklerine katılıma çok önem verilmektedir. Okul olarak insanların acılarını ve sevinçlerini paylaşmalıyız.Böylece o insanların gönlünü kazanmış oluruz.
Kız öğrencilerin Eğitim –Öğretim Sürecine katılımlarının sağlanması için sık sık görüşmeler yapılmalı ve insanlar bilinçlendirilmelidir.
Bulunduğumuz köyde kız öğrencilerle erkek öğrencileri aynı sırada oturtmamalıyız yoksa velilerle sorun veya sorunlar yaşayabiliriz.
TEŞEKKÜRLER
HAZIRLAYAN :Hamza ARIK Sınıf Öğretmeni