Namık KEMAL Önemli devlet görevlerinde bulunan bir aileden 1840'da Tekirdağ'da doğar.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TANZİMAT DÖNEMİ EDEBİYATI ( )
Advertisements

ATATÜRK’ÜN OKUDUGU OKULLAR
1/20 Yazı Türleri “Seçilmiş bir konu üzerinde, yapılan araştırma ve incelemelerin sonucunu bildiren yazılara denir.” Yukarıda hangi türün tanımı yapılmıştır.
NAMIK KEMAL ( ).
HABER YAZILARI.
HAZIRLAYAN: TDE ÖĞRETMENİ BURCU ARICAN
TANZİMAT EDEBİYATI.
TANZİMAT DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI
GENELGELER VE KONGRELER
TANZİMAT EDEBİYATININ GENEL ÖZELLİKLERİ
Edebiyatımızdaki İlkler
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK'ÜN HAYATI.
TANZİMAT EDEBİYATÇILARININÖZELLİKLERİ
HAZIRLAYAN BAYRAM KARAAYTU TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2.SINIF 1.ÖĞRETİM
ŞİNASİ ( ) 1860'dan sonra gelişen edebiyatımız ise bütün istikametlerde Şinasi'nin başlattığı yollardan yürümüştür.
ATATÜRK’ÜN DÜŞÜNCE SİSTEMİ ÜZERİNDE ETKİLİ OLAN GELİŞMELER
ALİ SUAVİ «Sarıklı ihtilâlci» (Mithat Cemal Kuntay), «Başveren inkılapçı» (Falih Rıfkı Atay) kitaplarına konu olan, bazılarınca ilk Türkçü.
KIZILCAHAMAM ANADOLU LİSESİ
OSMANLI DEVLETİ’NDE ISLAHATLAR
AMASYA GÖRÜŞMELERİ VE MİSAKIMİLLÎ
BİRİNCİ DÜNYA SAVAŞI ÖNCESİ’DE OSMANLI DEVLETİ’NİN GENEL DURUMU
Hazırlayan: Yasin tunç
CUMHURİYET DÖNEMİNDE HUKUK Eskişehir Salih Zeki Anadolu Lisesi
Sofya Manastır İstanbul Selanik Mustafa Kemal’in hayatının ve düşüncelerinin şekillenmesinde dört şehir etkili olmuştur. Bu şehirler.
İLETİŞİM ve İNSAN İLİŞKİLERİ ÖZGÜR GÜVERCİN 7.Sınıf SOSYAL BİLGİLER.
SERVET-İ FÜNUN EDEBİYATINDA ŞİİR
NAMIK KEMAL HAYATI VE ESERLERİ
Döneme adını veren Tanzimat Fermanı’nın 1839 da ilan edilmesine rağmen Tanzimat Edebiyatı neden 1860 yılında başlar ??
SALTANATIN KALDIRILMASI
MONDROS ATEŞKES ANTLAŞMASI
Ahmet Şuayip’ in Biyografisi
ATATÜRK’Ü ETKİLEYEN OLAYLAR
ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCE SİSTEMİNİ HAZIRLAYAN ETKENLER
BAĞIMSIZLIK SAVAŞI.
1921 ANAYASASI.
AMASYA GÖRÜŞMELERİ 22 Ekim 1919
MEŞRUTİYET DÖNEMİNDE OSMANLI DEVLET TEŞKİLATI
HABER YAZILARI.
TANZİMAT DÖNEMİ.
TANZİMAT EDEBİYATI ÇIKMIŞ SORULAR.
HÜSEYİN CAHİT YALÇIN ( )
GENEL KÜLTÜR YILINDA 117 ÜLKE ARASINDA PARA BİRİMİ DEĞERİ EN DÜŞÜK ÜLKE OLARAK GUINNES REKORLAR KİTABINA GİREN ÜLKE HANGİSİDİR?
İBRAHİM ŞİNASİ
Osmanlıcılık Nedir? Osmanlıcılık, Meşrutiyet veya Anayasal Monarşi rejimini benimseyen ve hükümdarın yetkilerinin anayasa ve halkoyuyla seçilen meclis.
AİT Ders çalışma notları. Amasya Görüşmeleri sonunda İstanbul hükümeti aşağıdakilerden hangisinin varlığını tanımıştır? A. TBMM hükümetinin varlığını.
NAMIK KEMAL.
MEVSİMLER.
Hazırlayan Leyla DENİZ. Dilde biri nazım diğeri nesir olmak üzere iki anlatım biçimi vardır. Nazım, ölçülü ve uyaklı anlatım biçimidir. Manzume: Ölçü.
TANZİMAT EDEBİYATI 1. DÖNEM
Beyşehir Mesleki Teknik ve Anadolu Lisesi
Adnan Menderes Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi MEŞRUTİYET Halk Meclisi (Meclis-i Mebusan) Anayasa (Kanun-i Esasi) Padişah (Saltanat ve Hilafet) MEŞRUTİYET.
HÜSEYİN RAHMİ GÜRPINAR ( ) Naturalizm’in temsilcisidir. Ahmet Mithat geleneğini sürdürür. Dili sadedir. Kahramanlarını çevrelerinin.
Servet-İ fünun edebİyatI
TOKİ TURGUT ÖZAL İMAM HATİP ORTAOKULU
BİR KAHRAMAN DOĞUYOR / Mustafa Kemal’in Şehirleri
Aruzu ustaca kullandığı , ulusal duyguları ön plana çıkardığı vatan millet konuları şiirleri ile ün yapmıştır. Milli Edebiyat akımının ilkelerini benimseyen.
İBRAHİM ŞİNASİ HAYATI VE ESERLERİ
Selanik’te yaşadığı yıllarda şiire başlamış, sonraları Agah Kemal takma adıyla Servet-i Fünun’u destekleyen yazılar kaleme almıştır. Sonraki yıllarda.
KURULTAYDAN MECLİSE “Egemenlik” kavramı
TANZİMAT DÖNEMİ GAZETELERİ
NamIK KEMAL.
İBRAHİM ŞİNASİ.
Ziya Paşa (1825 – 1880).
21 Aralık 1840'ta Tekirdağ'da doğdu, 2 Aralık 1888'de Sakız Adası'nda öldü. Asıl adı Mehmed Kemal. Namık adını ona şair Eşref Paşa verdi. Babası, II.
TANZİMAT EDEBİYATI’NIN OLUŞUMU
HÜSEYİN CAHİT YALÇIN (1875_1957) Aslen İstanbullu olan babasının memur olarak bulunduğu Balıkesir’de doğdu. Mekteb-i Mülkiye’yi bitirdikten sonra Maarif.
1. Seyirlik yer antik tiyatro Tiyatro sözcüğü Yunanca'da "seyirlik yeri" anlamına gelen "theatron"dan türetilmiş, dilimize İtalyanca'daki "teatro" sözcüğünden.
Osmanlı Siyasi Tarihi (Yıkılış Dönemi)
TANZİMAT EDEBİYATININ GENEL ÖZELLİKLERİ. TANZİMAT EDEBİYATININ GENEL ÖZELLİKLERİ Divan edebiyatına bir tepki kişiliğinde doğan Tanzimat edebiyatı;Divan.
YAHYA KEMAL BEYATLI ( ). Selanik’te yaşadığı yıllarda şiire başlamış, sonraları Agah Kemal takma adıyla Servet-i Fünun’u destekleyen yazılar kaleme.
Sunum transkripti:

Namık KEMAL Önemli devlet görevlerinde bulunan bir aileden 1840'da Tekirdağ'da doğar.

Namık KEMAL Dedesi Abdüllâtif Paşa’nın yanında özel öğrenimle yetişir; ömrü boyunca eksilmeyen bir okuma merakı ile kendini yetiştirmeye devam eder.

Namık KEMAL 1858'de İstanbul'da, sonra Tercüme Odası'nda memurdur; çeşitli merak ve ilgi istikametlerinde çalışarak, bu arada 18. yy. Fransız yazarlarını okuyup çevirerek nihayet Şinasi ile tanışır.

Namık KEMAL Tasvir-i Efkâr'da yazarak, Şinasi'nin Fransa'ya gidişinde (1865) gazeteyi yöneterek, Yeni Osmanlılar grubuna girer;

Namık KEMAL Erzurum vali muavinliğine gitmeyip Paris'e kaçışı (1867), ömrünün kesin dönemeçlerinden biridir: «Görüp ah-kâm-ı asrı münharif sıdk u selâmetten Çekildik izzet ü ikbâl ile bâb-ı hükümetten».

«Hürriyet» gazetesindeki işbirliği bozulunca Namık KEMAL «Hürriyet» gazetesindeki işbirliği bozulunca İstanbul'a döner. 1872'de İbret gazetesi çevresinde toplanılınca gazeteciliğini sürdürür.

«Vatan yahut Silistre» oyununun yarattığı yankı Namık KEMAL l nisan 1873'deki «Vatan yahut Silistre» oyununun yarattığı yankı bahane edilerek İbret kapatılır ve Namık Kemal Kıbrıs'ta Magosa'ya sürülür. 38 ay kaldığı Magosa'da ömrünün en verimli çağını yaşar.

Abdülaziz'in tahttan indirilişini izleyen günlerde büyük Namık KEMAL Abdülaziz'in tahttan indirilişini izleyen günlerde büyük bir sevgi ile karşılanarak yurda döner; o zamandan kamuoyuna kendini onaylatmış bir ün ve değerin sahibidir.

Namık KEMAL II. Abdülhamit'in saltanat başlangıcında Şurâ-yı Devlet üyesi ve Kanun-i Esasi hazırlıkları içindedir. Yeni padişahla sık görüşmeler yapar. I. Meşrutiyet ve Kanun-i Esâsî 23 aralık 1876'da ilân edilir

Namık KEMAL 113. maddeye dayanan padişah, Mithat Paşa'yı azlederek yurt dışına sürer ( 5 şubat 1877), Osmanlı saltanatının en köklü geleneği, her yeni padişahın kendisinden öncekini deviren güçleri ezme dikkati olmuştur.

Rus-Osmanlı savaşı başlayınca(93 harbi), Namık KEMAL Meclis-i Mebusan 19 mart 1877'de açılır, 24 nisan 1877'de Rus-Osmanlı savaşı başlayınca(93 harbi), meclis 31 Ocak 1878’ de süresiz tatil edilir;

Namık KEMAL «iki padişah hal'olduğu gibi üçüncüsü de hal'edilir» anlamına gelebilecek bir söz söylemekle jurnal edilen Namık Kemal, suçsuz bulunduğu bir mahkemeden sonra Midilli'ye gönderilir, padişah kendisine maaş bağlar (1878).

Namık KEMAL İki buçuk yıl sonra adanın mutasarrıflığına tayin edilir ama yayın hayatına izin verilmez. Bu dönemi kırgın, durgun ve yorgundur; siyaseti bırakır, edebiyat ve tarihle uğraşır.

Namık KEMAL Sonra Rodos (1884-1887) ve Sakız mutasarrıflıklarına gönderilir, 2 aralık 1888'de Sakız'da ölür.

Tevfik Fikret yapmıştır. Namık KEMAL Vasiyetini padişaha ileten Ebüzziya Tevfik'in ricası üzerine Bolayır'daki türbesine gömülür; gerekli masraf padişahça karşılanmış, türbenin planını Tevfik Fikret yapmıştır.

«Edebiyat-ı sahiha» sözünü kullanmayı seven Namık KEMAL «Edebiyat-ı sahiha» sözünü kullanmayı seven Namık Kemal , romantizmin etkisinde ve divan edebiyatının karşısındadır.

Namık KEMAL Topluma ve gerçeğe dönük olmayı sanat görevlerinden sayan Kemal, romanı «olmamışsa bile olması mümkün bir olayı ahlâka, âdetlere, duygulara ve ihtimallere uygun ayrıntılarla anlatmak» diye tanımlar;

Namık KEMAL Tiyatroyu, insanlığın durumunu anlatan "eğlencelerin en faydalısı" diye niteler.

Namık KEMAL Divan şiirlerini "parça bohçası" diye küçümser; bütünlükten yoksun oluşunu, parça güzelliğine önem verişini, abartmalı ve gerçeksiz hayallerle yetinişini... eleştirir.

Namık KEMAL Aruzun dilimize uymayışının farkındadır ama alışkanlıklarını bırakamaz; manzum diye tasarladığı çerçevelerden nesre kaçarak kurtulur.

Namık KEMAL Tahrip ve Takib-i Harâbat'ta aldığı her tavır divan edebiyatına ve geçmişe karşıdır. Toplumsal amaçlara hizmet eden halka dönük bir edebiyat yapamadığı halde - temelli özlemidir.

Ona göre sanat, sanat için değil, bir takım fikirlerin ifadesidir. Namık KEMAL Ona göre sanat, sanat için değil, bir takım fikirlerin ifadesidir.