Çoklu Ortamda Etkileşimli İngilizce Eğitimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Okulumuzda kurulacak olan Fatih projesi ile ilgili bilgi sahibi olmak.
Advertisements

EĞİTİM KURUMU YÖNETİCİLERİ GÖREV SÜRESİ UZATMA İŞLEMLERİ
VELİ BİLGİLENDİRME SİSTEMİ (VBS)
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
DYNED İNGİLİZCE DİL EĞİTİMİ SİSTEMİ UYGULAMASI
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
Eğitim-Öğretim Yılı Eylül Dönemi Seminer Çalışması
DOĞRU ÇALIŞMA YÖNTEMLERİve SİSTEMDE ÖĞRETMENİN ROLÜ.
 Thinkquest; öğretmenlerin kendi eğitim müfredatına, planına,thinkquest eğitim projesini ekleyip,gelişen ve değişen 21 yüzyıla ayak uydurmasında yetenek.
Records Manager’a çift tıkladığınızda bu ekran gelir.
KAVRAKOĞLU Eğitim Yönetim Sistemi (LMS) eduGate. eduGate-Uni Akademik kurumların eğitim süreçlerinin yönetilmesi için geliştirilmiş ve Uzaktan eğitim.
BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
DYNED İNGİLİZCE DİL EĞİTİMİ SİSTEMİ UYGULAMASI
VAN EDREMİT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Kayıt Yöneticisi (Records Manager) Kullanımı İçin;
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
Çoklu Ortamda Etkileşimli İngilizce Eğitimi
1. ÇALIŞMA SÜRESİ (GÜN OLARAK) Son iki hafta içinde değişik günlerde yaptığı çalışma; 6 gün ve üzeri ise +2 puan, az ise -2 puan 8 gün ve üzeri ise +3.
Çoklu Ortamda Etkileşimli İngilizce Eğitimi
DYNED ŞİFRELER.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
(Dynamic Education) İNGİLİZCE DİL EĞİTİM SİSTEMİ
PROGRAM TASARIMI
Bilişim Teknolojisi Sınıfları ile İlgili Genelge ve Yönergeler
(Dynamic Education) İngilizce Dil Eğitimi Sistemi
DYNED NEDİR, NASIL KURULUR?
İl Millî Eğitim Müdürlüklerinin Görev ve Sorumlulukları
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Sınav Rehberliği Konusunda
Doğru Çalışma Yöntemleri
Doğru Çalışma Yöntemleri
TANIMLAR GÖREV VE SORUMLULUKLAR
Dyned eba şifre güncelleme işlemleri için
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
DYNED Dynamic&Education.
TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
EK-1 a. İl/İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerince Kurum Standartları Sistemi Uygulama Öncesi Tamamlanması Gereken Çalışmalar 1. Kurum Standartları Sisteminin.
Manisa İl Milli Eğitim Müdürlüğü DynEd İngilizce Dil Eğitim Sistemi
BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
DESTEK EĞİTİM ODASI İŞLEYİŞ USUL VE ESASLARI
En fazla ödül kazanmış olan İngilizce Dil Eğitimi Programı.
DYNED BİLGİLENDİRME TOPLANTISI Dil öğrenme bir beceri edinme sürecidir ve pratik gerektirir.
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
DYNED ÇALIŞMA NOTU (STUDY SCORE-SS )
REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ a)Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü b)Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölümü.
Destek Eğitim Odaları.
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
İbrahim AYDIN Bilişim Teknolojileri İl Koordinatörü.
1 DynEd DynEd (Dynamic Education) İNGİLİZCE DİL EĞİTİM SİSTEMİ Sanko Holding A.Ş. tarafından bağışlanmıştır.
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Kayıt Yöneticisi (Records Manager)
BİLİM SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
Kayıt Yöneticisi (Records Manager) Kullanımı İçin;
T.C. Milli Eğitim Bakanlığı DynEd İngilizce Dil Eğitimi BAYRAKLI
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
T.C. Milli Eğitim Bakanlığı DynEd İngilizce Dil Eğitimi BAYRAKLI
a. DynEd ngilizce Merkez Destek Ekibi:
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bu sunum Balıkesir İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün 08/09/2014 tarihli /480.99/ sayılı , “Dyned Destek Hizmeti” konulu yazısına istinaden.
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
Doğru Çalışma Yöntemleri
BİLİM SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
Çoklu Ortamda Etkileşimli İngilizce Eğitimi
OKUL MÜDÜRLERİNİN GÖREV VE SORUMLULUKLARI
Sunum transkripti:

Çoklu Ortamda Etkileşimli İngilizce Eğitimi DynEd Çoklu Ortamda Etkileşimli İngilizce Eğitimi

İngilizce – Dünyada en çok öğretilen dil Klasik sınıf eğitimi yeterince etkili değil Kendi kendine çalışma etkili olamıyor Öğrenmek için gerekli zaman uzun 1,000 saat veya fazlası Eğitimlerin genel başarı oranı düşük 2 3

Verimli Öğrenme Doğru çalışma yöntemleri kullanılmalı Haftada en az 6 saat = Yılda 300 saat ! Sık aralıklarla çalışmak lazım. Eğitimciler tarafından takip edilmesi ve yönlendirilmesi lazım. Doğru yöntemlerle kendi kendine çalışma İnsan beyninin öğrenme biçimine uygun Bilgisayar ile takip ve yönlendirme olanağı İstenilen zamanda çalışabilme olanağı 2 3

Düzey Belirleme Yöntemleri

Klasik Yabancı Dil Eğitimi Anlatma Çalışma ve Ezberleme Tekrar Tekrar yerine ezberlemeye dayalı Bilgi bazlı öğretme yaklaşımı Öğretmenin verimsiz kullanımı

Çoklu Ortamda Etkileşimli Eğitim Anlatma, Yönlendirme, Kişiselleştirme ve Grup Etkinlikleri Çalışma ve ödevler Etkili Tekrarlama Beceri geliştirmeye yönelik tekrara dayalı Öğretmenin daha etkili kullanımını sağlayan

Beceri Kazanma Süreci İnceleme Anlama Hedefe Yönelik Tekrar Yeniden This path is used in every lesson – both in the classroom presentation mode and when students are studying on their own. Most students think they are done when they comprehend the material. However, in a skill-based subject, like English, comprehension is really the first step. Practice and review AFTER comprehension leads to mastery and acquisition. Yerleştirici Tekrar

Dil öğrenmek, tıpkı müzik enstrümanı çalmak, futbol oynamak, araba kullanmak gibi bir Beceridir…. Yeterince tekrar ve alıştırma yapmak bütün diğer becerilerde olduğu gibi dil öğrenimi içinde gereklidir.

Konuşurken veya dinlerken, bir sözcüğü veya gramer kuralını hatırlamak için zaman yoktur. Konuşmak veya dinlemek otomatik olmak zorundandır.Bu otomatiklik yeteneğini kazanabilmek için yeterince tekrar ve alıştırma yapmak gereklidir.

DynEd Nedir ve Ne Sağlamaktadır ? DynEd, dil eğitimcileri, bilgisayar programcıları, nörologlar ve sanatçılardan oluşan bir ekip tarafından tasarlanan etkin çoklu ortam dil eğitimi programıdır. Nöro-bilimsel araştırmaların ışığında “anlama” becerisinden “otomatikleşme” durumuna geçmeyi ve İngilizce dilinin kalıcı hafızaya yerleşmesini hedefler.

DynEd, dil eğitimini, bilgisayarlar üzerine taşıyan ve bireylerin kendi kendilerine İngilizce öğrenmelerini sağlayan bir eğitim sistemidir. Bilgisayarları başında çalışan kullanıcılar DynEd yazılımları ve eğitmenleri tarafından izlenerek yönlendirilmekte ve geleneksel sınıf içi eğitim sisteminden 2 - 3 misli daha verimli bir eğitim yapılabilmektedir. DynEd Eğitim sistemine yeni giren kullanıcılara kendi bilgisayarları üzerinde bir Placement Test verilmektedir

DynEd İngilizce dil eğitimi programı Dünya’nın en geniş eğitim içeriğine sahip programıdır. Her yaş ve her düzeydeki kullanıcının her türlü gereksinimini karşılayan eğitim yazılımları bulunmaktadır. Kullanıcılar tüm yazılımlardan faydalanabilirler, ancak en verimli eğitimi alabilmeleri için kişiye özel bir eğitim paketi önerisi eğitmenler tarafından sunulacaktır.

KAYIT YÖNETİCİSİ (Record Manager) Kullanıcıların çalışmaları sırasında DynEd’in Kayıt Yöneticisi (Records Manager) sistemi ile; 1- Kullanıcıların çalışma ve davranışlarının adım adım kaydedilmesi ve izlenmesi, 2- Kullanıcıların kendi çalışmalarını denetleyebilmeleri, 3- Kullanıcıların daha başarılı olabilmeleri için eğitmenler tarafından kontrol edilmesi ve yönlendirilmesi 4- Kullanıcıların birey veya sınıf olarak yaptıkları çalışmalar hakkında rakamsal tablolar ve yazılı raporların otomatik olarak hazırlanması sağlanmaktadır.

DÜZEY AYARLAMATM (ShufflerTM) Sadece DynEd programlarına ait olan Düzey AyarlamaTM (ShufflerTM) sistemi, programın hızı ve zorluk derecesini kullanıcının çalıştığı konudaki becerisine göre ayarlamaktadır. Bu özellik sayesinde kullanıcıların gereksinimleri yazılım tarafından bire bir karşılanmakta ve her kullanıcının kendi hedefine yönelik çalışması sayesinde daha kısa zamanda başarı elde edilmektedir.

TAMAMLAMA YÜZDESİ (Completion Percentage) Tamamlama Yüzdesi (Completion Percentage) ile öğrencinin her dersi tanımlanan öğrenme hedefine oranlı olarak ne kadar tamamladığı izlenmektedir. Bu sistem sayesinde beceri kazanmak için gerekli olan tekrarlar yeterince yaptırılmaktadır. Kullanıcılar, eğitmenleri tarafından belirlenen tamamlama yüzdesine erişmeden beceri sınavlarına giremezler. Beceri Sınavları ile kullanıcıların çalıştıkları konularda ilerlemeleri ve başarıları bilgisayar tarafından değerlendirilir. Sınavların zamanlaması ve sorular kullanıcıya göre düzenlenmekte ve sınav tekrar edildiğinde sorular değiştirilmektedir.

ÇALIŞMA KAYITLARI (Study Records) Kullanıcılar, Çalışma Kayıtları (Study Records) ile kendi çalışmalarını denetleyebilirler. Çalışma kayıtlarında, her konuda ve konuyu her tekrarlarında çalışma sürelerini, tüm çalışmalarının tarih ve saatlerini, sorulara doğru cevap verip vermediklerini, çalışmalarına göre yazılımdaki düzey değişimlerini, çalışmalarının tamamlanma yüzdesini ve test sonuçlarını görebilirler.

DynEd’in Tutor yazılımı ise kullanıcılara çalışmaları sırasındaki davranışları hakkında yazılı bir rapor vermekte ve daha verimli bir çalışma için yapılması gerekenleri belirtmektedir.

Eğitmenler, Kayıt Yöneticisi ile kullanıcıların çalışmalarını izleyebilirler ve kullanıcıların Çalışma Kayıtları bölümünde gördüklerine ilave olarak; çalışmaları sırasındaki davranışlarını (tekrar, altyazı veya tercüme kullanımı, mikrofon ve kulaklık kullanımı, sözlük kullanımı, kendi sesini dinleme ve konuşmasının anlaşılırlığı) ve en son ne zaman çalıştığını görebilirler. Ayrıca sınıf ortalamalarına göre kullanıcıların durumunu inceleyebilir, sınıflar ve kullanıcılar hakkında yazılı rapor alabilirler.

Metin Desteği Kullanmanın Tehlikesi Dinleme ve okuma beyinde çok farklı bölümlerde gerçekleşir. Dinleme ve konuşma yeteneğinin geliştirilmesinin en iyi yolu, ilgili metinleri görmeden çalışmaktır. Metinleri destek amaçlı kullanmak, öncelikle geliştirilmesi gereken dinleme ve konuşma yetenekleri ile çelişmektedir.

Bazı dersler, tamamen öğrenilip çaba harcamadan tüm dersi özetleyebilecek düzeye gelene kadar her gün yapılmalıdır. Bu, güven ve otomatiklik sağlar.

İlerleme ve Tekrar 3 hafta önce çalıştığınız ünite ne oldu? Bitti mi? Hayır, bitmedi. O üniteyi tekrar etmeli ve o bölümde kullanılan dili herhangi bir zaman tekrar kullanmaya hazır olmalısınız.

Yavaş Hızlıdır Öğrencilerin en sık yaptığı hata bir dersi hızlı öğrenmeye çalışmaktır. Bu, dinleme ve konuşma yeteneği için gerekli olan temelin ve güvenin oluşmasını engeller. Her dersin üzerinden değişik günlerde birkaç defa geçerseniz, konuşma alıştırması yaparsanız ve sık sık tekrar ederseniz genel ilerlemeniz çok daha hızlı olacak ve test sonuçlarınız iyileşecektir.

Dört Beceri Yolu En verimli öğrenme, dinleme ile başlayıp konuşmaya geçmek ve daha sonra okuma ve yazma ile dil kullanımını genişletmek ve her defasında yeni sözcükler eklemekle yapılabilir. Bu beceriler birbirine katkıda bulunurlar.

Dilin Kişiselleştirilmesi ve Genişletilmesi DynEd eğitim paketindeki dil öğrenme modelleri çok geneldir. İngilizce öğrenmek için, iyi anlaşılabilen ve çok sağlam bir altyapı hazırlamaktadır. Eğitim paketindeki dili öğrenip ustalaşınca, öğrendiklerinizi kendi hayatınıza ve durumunuza taşımanız ve dil kullanımınızı genişletmeniz önemlidir.

Her ders aşağıdaki şekilde çalışılmalıdır: ● Ön İzleme; altyazı kullanmadan ders hakkında genel bir bilgiye sahip olunmalıdır. ● Anlama; içerik giderek daha iyi anlaşılmalı ve her cümle gerektiği kadar tekrar edilmelidir; ● Dile Odaklanma; çalışma sırasında gereksinim duyulan metin ve sözlük araçları kullanılmalıdır.

   Bu aşamada dilbilgisi, cümle yapısı ve yeni sözcük bilgisine yoğunlaşılmalıdır. ● Yoğun Tekrarlama; tüm cümleler tekrar edilmeli, farklı biçimde ifade edilmeli, tüm söylenenler kaydedilmeli ve örnek cümleler ile kıyaslanmalıdır. ● Yeniden İnceleme; önceden çalışılan cümleler düzenli bir şekilde yeniden incelenmeli, anlaşılmalı ve tekrar edilmelidir. ● İleri Tekrar; önceden çalışılan derslerin tam anlamıyla yerleşmesi için düzenli aralıklarla geriye dönük tekrar yapılmalıdır.

Çalışmaların % 70-80’i önerilen modül ile yapılmalıdır. Zamanın geri kalan % 10-15’i önceki bölümlerin tekrarı ve % 10-15’i ise ilerideki bölümlerin ön izlemesi şeklinde olmalıdır. Not: Dinleme becerisini geliştirmek için öğrenciler metni kullanmaya hemen başlamamalıdır.

DYNED İNGİLİZCE DİL EĞİTİMİ SİSTEMİ UYGULAMASI Resmî ilköğretim okullarının 4 – 8. sınıflarında çoklu ortamda etkileşimli İngilizce dil Eğitiminin gerçekleştirilmesi için DynEd İngilizce Dil Eğitim Sistemi’nin uygulanmasına yönelik is ve islemlerin belirlenmesidir.

KAPSAM Çoklu ortamda etkilesimli İngilizce dil egitiminin uygulanması için görevli birim ve kisilerin görev ve sorumluluklarını kapsamaktadır.

TANIMLAR DynEd Merkez Destek Ekibi: DynEd İngilizce Dil Eğitimi Sistemi’nin resmî ilköğretim okullarında kullanılması için gerekli olan tüm merkezî hizmet ve desteği vermekten sorumlu ekibidir. DynEd Merkez Destek Ekibi iki birimden oluşur.

a. DynEd İngilizce Merkez Destek Ekibi: b. DynEd Bilgisayar Merkez Destek Ekibi:

DynEd İngilizce Bölge Temsilcileri: Millî Eğitim Bakanlığı tarafından kapsamı tanımlanan eğitim bölgelerindeki ilköğretim okullarında DynEd İngilizce Dil Eğitimi Sistemi’nin verimli kullanılması için gerekli eğitim desteğini veren kişilerdir. Bu kişiler, DynEd İngilizce Merkez Destek Ekibi’ne karsı sorumludur.

DynEd Bilgisayar İl Koordinatörü (Mebbis İl Sorumlusu) DynEd İngilizce Dil Eğitimi Sistemi’nin, ilköğretim okullarının bilgisayar sistemlerine kurulması ve aksaksız kullanılması için gerekli teknik destegi veren kişidir. Bu kişi, DynEd Bilgisayar Merkez Destek Ekibi’ne karsı sorumludur.

DynEd İngilizce Okul Sorumluları: DynEd İngilizce Dil Eğitimi Sistemi’nin ilköğretim okullarında verimli kullanılması için gerekli tüm is ve işlemleri yapmaktan sorumlulardır. Bu kişiler, okul müdürüne ve okul müdürü ile birlikte DynEd İngilizce Merkez Destek Ekibi’ne karsı sorumludur.

DynEd Bilgisayar Okul Sorumluları (Bilgisayar Formatör Öğretmenleri): DynEd İngilizce Dil Eğitimi Sistemi’nin ilköğretim okullarındaki bilgisayar sistemlerine kurulması ve aksaksız çalıştırılması için gerekli tüm is ve işlemleri yapmaktan sorumludur. Bu kişiler, okul müdürüne ve okul müdürü ile birlikte DynEd Bilgisayar Merkez Destek Ekibi’ne karşı sorumludur.

DynEd ngilizce Sınıf Temsilcileri: Resmî ilköğretim okullarında görevli 4. ve 5. sınıf öğretmenleri ve/veya İngilizce branş öğretmenleridir. DynEd İngilizce Sınıf Temsilcileri; okul müdürüne ve Dyned İngilizce Okul Sorumlusu’na karsı sorumludur.

DynEd İngilizce Sınıf Temsilcileri’nin, DynEd’in Kayıt Yöneticisi yazılımına en az bir sınıfın eğitiminden sorumlu öğretmen olarak kaydedilmesi gerekmektedir.

Sifre Dagıtım ve Kullanım Haritası:

DYNED BİLGİSAYAR İL KOORDiNATÖRLERİ’NİN GÖREV VE SORUMLULUKLARI

1. İl / ilçe Millî Eğitim Müdürlerine, DynEd İngilizce Dil Eğitimi Sistemi’nden sorumlu şube müdürlerine ve ilköğretim müfettişlerine DynEd İngilizce Dil Eğitimi Sistemi’ni takip edebilecek düzeye gelmeleri için gerekli teknik desteği sağlamak, 2. DynEd Bilgisayar Okul Sorumluları’na gerektiğinde DynEd teknik destek eğitimi vererek okul sorumlularının, kendi okullarındaki bilgisayarlarda DynEd İngilizce Dil Eğitimi Sistemi’ni çalıştırabilecek ve bakımını yapabilecek duruma gelmelerini sağlamak, 3. DynEd Bilgisayar Okul Sorumluları ile yılda en az bir defa ve en az 6 saat olmak üzere eğitim ve paylaşım toplantısını haziran veya eylül aylarına rastlayan seminer dönemlerinde yapmak. 4. Kendi illerine ait DynEd Gözlemci Şifresi’ni DynEd İngilizce Merkez Destek Ekibi’nden almak, şifrenin güvenliğini sağlamak ve gerektiğinde şifreyi okullardaki isleyişi izlemek için kullanmak, 5. DynEd Bilgisayar Okul Sorumluları’nın DynEd İngilizce Dil Eğitimi Sistemi ile ilgili teknik konulardaki sorularını cevaplandırmak ve sorunlarını çözmek,

6. DynEd İngilizce Dil Eğitimi Sistemi ile ilgili teknik destek almak için belirlenen telefon numaralarından veya mebdynedteknikdestek@meb.gov.tr adresinden DynEd Bilgisayar Merkez Destek Ekibi’ne ulaşmak, 7. Bakanlık bünyesindeki DynEd Sunucu Bilgisayar Sistemi’ne yeni bir sürümün yüklenmesi durumunda, yeni sürümün DynEd İngilizce Dil Egitim Sistemi’ni kullanmakta olan ildeki ilköğretim okullarına internet üzerinden yüklenmesi için gerekli is ve işlemleri yapmak, 8. İl dışı görev yeri değişikliği durumunda; il millî eğitim müdürlüğü’ne başvurmak ve DynEd Bilgisayar Merkez Destek Ekibi’ne bilgi vermek, 9. İl dışı görev değişikliği durumunda, il millî eğitim müdürlüğü tarafından DynEd Bilgisayar l Koordinatörü olarak belirlenmiş olan kişinin DynEd Bilgisayar Okul Sorumluları’na eğitim verebilecek düzeye gelmesini sağlamak.

OKUL MÜDÜRLERİNİN GÖREV VE SORUMLULUKLARI

1. DynEd İngilizce Dil Eğitimi Sistemi’nin ilköğretim okullarında kurulması ve 4 – 8. sınıfların İngilizce derslerinde ders aracı olarak kullanılmasında öncelikli sorumluluğu almak, 2. Okullarında, DynEd İngilizce Dil Eğitimi Sistemi’nin başarılı şekilde kurulması ve yürütülmesi için bir müdür yardımcısı görevlendirmek, 3. Kendi okullarında görevli İngilizce öğretmenleri arasından (İngilizce öğretmeninin bulunmaması durumunda 4 ve 5. sınıf öğretmenleri arasından) bir kişiyi DynEd İngilizce Okul Sorumlusu olarak seçmek ve il millî eğitim müdürlüğüne bildirmek,

4. Bakanlıkça kendi okulları için tanımlanan e-posta adresini çalışır hâlde bulundurmak ve DynEd İngilizce Dil Eğitimi Sistemi ile ilgili olarak gönderilen bilgi ve Yönetici Şifresini DynEd İngilizce Okul Sorumlusu ile paylaşmak. Okul Yönetici Şifresi ile ilgili sorumluluğun sadece DynEd İngilizce Okul Sorumlusu’nda olduğunu kendisine hatırlatmak, 5. Kendi okullarında görevli bilgisayar öğretmenleri arasından (Bilgisayar öğretmeninin bulunmaması durumunda diğer ilgili öğretmenler arasından) bir kişiyi DynEd Bilgisayar Okul Sorumlusu olarak seçmek ve il millî eğitim müdürlüğüne bildirmek,

6. DynEd İngilizce Okul Sorumluları’nın ve DynEd Bilgisayar Okul Sorumluları’nın görevlerini icra edebilmeleri için gerekli tedbirleri almak, 7. DynEd İngilizce Okul Sorumluları’na teslim edilen DynEd Kurulum CD’lerinin 4-8. sınıf şube sayısınca çoğaltılmasını ve öğrencilerin okul dışındaki bilgisayarlarına da kurulum yapabilmesi amacıyla bu CD’lerin sınıfta muhafaza edilmesini sağlamak,

8. DynEd İngilizce Okul Sorumluları’ndan DynEd İngilizce Dil Eğitimi Sistemi ile ilgili bilgileri edinmek, 9. DynEd Dil Eğitim Sistemi’nin öğrenciler tarafından sorunsuz bir biçimde kullanılması amacıyla gerekli teknik donanımın çalışmasını sağlamak, öğrencilerin kullanacakları bilgisayarlara kulaklık ve mikrofon temin etmek,

10. DynEd İngilizce Okul Sorumlusu tarafından kendilerine verilen “gözlemci şifresi” ile okullarının İngilizce eğitim başarılarını izlemek, denetlemek ve sistemin verimli kullanılması için gerekli tedbirleri almak, 11. Kendi okullarındaki sınıflarda kayıtlı İngilizce öğretmenlerinin ve lisanslı öğrencilerin sayılarını 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu çerçevesinde denetlemek, gereğinde DynEd İngilizce Okul Sorumlusu’nu uyarmak ve kayıtların düzeltilmesini sağlamak. Denetimler sırasında okul kayıtları ile DynEd Kayıt Yöneticisi Sistemi’ndeki öğrenci ve öğretmen kayıtlarının karsılaştırılmasını sağlamak,

12. Bilisim Teknolojileri Sınıfı (BTS) ile okuldaki diğer bilgisayarların DynEd İngilizce Dil Eğitimi Sistemi için çalışır durumda bulundurulması konusunda gerekli tedbirleri almak, 13. DynEd İngilizce Dil Eğitimi Sistemi’nin 4 – 8. sınıf ögrencilerinin İngilizce ders saatlerinde, ihtiyaca göre bir eğitim ve öğretim materyali olarak kullanılması için BTS ile okuldaki diğer bilgisayarların kullanıma ilişkin planlamaları yapmak ve gerekli tedbirleri almak,

14. Hafta sonu ve ters devrede BTS bilgisayarlarını gerekli önlemleri almak kaydıyla öğrencilerin kullanımına imkân dahilinde sunmak, 15. DynEd İngilizce Dil Eğitimi Sistemi ve kullanımı ile ilgili olarak öğrenci velilerini bilgilendirmek.

DYNED İNGİLİZCE OKUL SORUMLULARININ GÖREV VE SORUMLULUKLARI

1. DynEd İngilizce Bölge Temsilcisinden DynEd İngilizce Dil Eğitimi Sistemi ile ilgili eğitimi almak, 2. Okula ait Yönetici Şifresi’ni, DynEd İngilizce Merkez Destek Ekibi’nden almak, güvenliğini sağlamak için aynı gün içinde değiştirmek ve şifreyi hiç kimse ile paylaşmamak, 3. Okul Yönetici Şifresi ile Grup Şifresi’ni ve Gözlemci Şifresi’ni oluşturmak,

4. Okullarındaki Okul Müdürü / Müdür Başyardımcısı, DynEd ile ilgili Müdür Yardımcısı ve DynEd Bilgisayar Okul Sorumlularını DynEd İngilizce Dil Eğitimi Sistemini takip edebilecek ve yönlendirebilecek düzeye getirmek için bilgilendirme toplantıları yapmak, 5. Okullarındaki Sınıf Temsilcileri’ne, (4. ve 5. sınıf öğretmenleri ve/veya İngilizce branş öğretmenleri) DynEd İngilizce Dil Eğitimi Sistemi ile ilgili eğitim verebilecek düzeye getirmek için, planlı olarak yılda dört defa ve her seferinde en az 6 saat olmak üzere eğitim vermek ve sürekli olarak onlara gereken desteği sağlamak,

6. 1-3. sınıf öğretmenlerinin gelecek yıllarda DynEd İngilizce Dil Eğitimi Sistemi ile karsılaşabileceğini varsayarak bu öğretmenlere bilgilendirme toplantıları yapmak, 7. Öğrenci kayıtlarının sadece Yönetici Şifresi ile yapılmasını sağlayacak tedbirleri Kayıt Yöneticisi Yazılımı vasıtası ile almak,

8. Okullarındaki yöneticilere (Okul Müdürü / Müdür Başyardımcısı ve DynEd ile ilgili Müdür Yardımcısı) ve DynEd Bilgisayar Okul Sorumlusu’na Gözlemci Şifresi’ni vererek rehberlik ve denetlemelerde Okul Gözlemci Şifresi’ni ilköğretim müfettişleri ile paylaşmak, 9. Yönetici Şifresi ile sınıfları kurmak ve DynEd İngilizce Sınıf Temsilcileri’ne kendi sınıflarına ait sınıf şifrelerini vermek ve bu şifreleri nasıl değiştirebileceklerini anlatmak,

10. Okullarındaki 4-8. sınıf öğrencilerinin sınıf listelerini ilgili öğretmenlerden bir MS Excel tablosu vasıtasıyla alarak DynEd İngilizce Dil Eğitimi Sistemi’ne bu öğrencilerin kayıtlarını yapmak, 11. Diger okullardan nakil gelen 4-8. sınıf öğrencilerinin kendi okullarındaki DynEd İngilizce Dil Eğitimi Sistemi’ne de kaydolmasını sağlamak,

12. Okuldan ayrılan öğrencilerin, ayrıldıkları okulundaki DynEd İngilizce Dil Eğitimi Sistemi’ndeki kayıtlarını silmek, 13. DynEd İngilizce Dil Eğitimi Sistemi’nin, ilgili öğretmenler ve 4-8. sınıflarda kayıtlı öğrenciler haricinde kişi ve kişilerce kullanılmasını engellemek için gerekli tedbirleri almak,

14. Okullardaki sınıfların ve öğrencilerin DynEd İngilizce Dil Eğitim Sistemi’ndeki performanslarını takip etmek ve daha verimli bir eğitim için Sınıf Temsilcileri’ne destek vermek, 15. DynEd İngilizce Dil Eğitim Sistemi’ndeki eğitim ile ilgili sorunları DynEd İngilizce Bölge Temsilcileri ve DynEd İngilizce Merkez Destek Ekibi’ne bildirip, destek alarak sorunu çözmek,

16. DynEd İngilizce Dil Eğitim Sistemi’ndeki bilgisayar ile ilgili teknik sorunları DynEd Bilgisayar Okul Sorumlusu ile birlikte çözmeye çalışmak, gerektiğinde DynEd Bilgisayar il Koordinatörü’nden ve DynEd Bilgisayar Merkez Destek Ekibi’nden bilgi alarak sorunun giderilmesini sağlamak, 17. DynEd Bilgisayar Merkez Destek Ekibi’nden ve /veya DynEd Bilgisayar il Koordinatörü’nden DynEd İngilizce Dil Eğitimi Sistemi’nin yeni sürümlerinin (versiyon) hazır olduğu bilgisi geldiği zaman, gerekli bilgileri Okul Bilgisayar Sorumlusu’na aktarmak ve güncelleme yapmasını sağlamak,

18. Gerektiğinde İngilizce öğretmeni, ilgili sınıf öğretmenleri ve öğrenciler için çoğaltılmak üzere en az bir adet DynEd Kurulum CD’sini muhafaza etmek.

DYNED İNGİLİZCE SINIF TEMSİLCİLERİ’NİN GÖREV VE SORUMLULUKLARI (4 – 5. sınıf öğretmenleri ve/veya İngilizce branş öğretmenleri)

1. DynEd İngilizce Dil Eğitimi Sistemi ile ilgili eğitim desteğini kendi okulundaki DynEd İngilizce Okul Sorumlusu’ndan almak, 2. DynEd İngilizce Dil Eğitimi Sistemi ile ilgili bilgisayar teknik desteğini kendi okulundaki DynEd Bilgisayar Okul sorumlusu’ndan almak, 3. DynEd İngilizce Dil Eğitimi Sistemi’nden İngilizce ders aracı olarak faydalanmak ve öğrencilerle birlikte azami derecede bilgisayar başında çalışmayı sağlamak, 4. Okula ait Grup Şifresi’ni ve eğitim verdikleri sınıf/sınıflara ait Sınıf Şifresini ve DynEd İngilizce Dil Eğitimi Sistemi’nde öğrenci oturumu açmak için öğretmen e-postasını ve şifresini DynEd İngilizce Okul Sorumlusu’ndan almak,

5. Derse girdiği sınıflarda öğrencilere DynEd İngilizce Dil Eğitimi Sistemi ile ilgili rehberlik yapmak, 6. DynEd İngilizce Dil Eğitimi Sistemi çerçevesinde öğrencilere kendi kendine öğrenme yönteminin isleyişi ile Öğrenci El Kitabı ve Kullanım Kılavuzu’nda veya elektronik ortamda belirtilen Doğru Çalışma Yöntemleri’ni anlatmak, 7. Öğrencilerin çalışma verimini “Tutor” yazılımı ile izlemek ve öğrencileri daha verimli çalışmaya yönlendirmek, 8. Öğrencilerin ilerleme düzeyini, DynEd İngilizce Dil Eğitimi Sistemi’ndeki ölçme değerlendirme araçları ile takip etmek,

9. Öğrencilerin DynEd İngilizce Dil Eğitimi sistemi’ndeki çalışmalarını, performans belirlemeye yönelik çalışmalar kapsamında değerlendirmek,DynEd İngilizce Dil Eğitimi Sisteminde değerlendirme; Tutor yazılımı sonuç puanı beceri sınav sonuçları ortalaması ve öğrenci için hedeflenen üniteye ulaşabilme performansına göre öğretmen tarafından yapılır.

10. Öğrencilerin, DynEd İngilizce Dil Eğitimi Sistemi’nden hem okul bilgisayarları hem de şahsi bilgisayarları vasıtası ile azami derecede yararlanmalarını sağlamak, 11. Dyned İngilizce Dil Eğitimi Sistemi’nin 4 – 8. sınıf öğrencileri haricinde kişi/kişilerce kullanılmasını engellemek için gerekli tedbirleri almak,

12. Ögrencilere, kendi Oturum Açma Kimliklerini ve Sifrelerini sadece kendilerinin kullanması gerektiğini anlatmak (Aksi takdirde aynı şifreyi kullanan öğrencilerden hiçbirinin DynEd İngilizce Dil Eğitimi Sistemi’nden faydalanamayacağını, nedenleri ile birlikte öğrencilere anlatmak ve DynEd İngilizce Dil Eğitimi Sistemi’nin yanlış kullanımının önüne geçmek.), 13. Öğrencilere, gerektiğinde kendi Şifrelerini nasıl değiştirebileceklerini anlatmak, 14. Öğrencilere DynEd İngilizce Dil Eğitimi Sistemi yazılımlarının nasıl güncelleştirileceğini anlatmak ve gerektiğinde öğrencilerin güncelleme yapmalarını sağlamak.