Yaş Basamaklarına Göre Eğitim Gereksinimleri. Yaş Basamakları  8-11 Yavrukurt  11-15 İzci  15-18 Ergin İzci.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
Advertisements

KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
KAZANIMLAR 5. İçinde bulunduğu eğitsel ve sosyal faaliyetlerde işleyen süreçleri demokrasinin ilkeleri açısından analiz eder.
PROJE METODU (1) PROJE METODUNA GİRİŞ :
HAKKIMIZDA Tam zamanlı İngilizce eğitimi English Kids Academy ile artık çok kolay Kurumumuz 1981 yılından beri yayıncılık alanında edindiği tecrübeyi.
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
TEMEL İZCİLİK BİLGİLERİ
ROL OYNAMA.
İZCİLİK VE TOPLUMA HİZMET. Bilindiği gibi, İzcilik hareketi izciliğin kurucusu Baden Powell tarafından oluşturulmuş ve onun tarafından belirlenen amaç.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
İZCİLİĞİN AMACI NEDİR ?.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Prof.Dr. Mustafa Ergün Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
NİÇİN İZCİLİK.
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
Çiğdem ÖZTÜRK Semra SEVİNÇ Esra SEVİNDİK
SERBEST ETKİNLİK SAATİ UYGULAMALARI
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN VE İLKÖĞRETİM OKULLARINDA ÖZEL EĞİTİM ALAN ÖĞRENCİLERE BASİT DÜZEYDE ÖZ BAKIM VE GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ KAZANDIRMAK İÇİN ÇOKLU.
GÖRÜŞME AŞAMALARI.
B OŞ Z AMANLARı D EĞERLENDIRME. Çaba, enerji ve zamanı en ekonomik şekilde kullanmak istiyorsak bir programa bağlanmalıyız. Zamanı boşa geçirmek,yaşamı.
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
Sevgili Öğrencilerimiz ;
OYUN OYUNLAŞTIRMA YÖNTEMİ
KENDİMİ TANIYORUM Kazanım: Kendini tanımanın ders seçimindeki önemini fark eder. 9. Sınıf 74 nolu kazanım etkinliği.
KISA DÖNEMLİ HEDEFLER.
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
ETKİLİ ÇATIŞMA ÇÖZME BASAMAKLARI
ALAN SEÇİMİ SÜRECİ VE AİLENİN ROLÜ
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE DRAMANIN ÖNEMİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK BÖLÜMÜ
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
YÖNETİMİN ALT İŞLEVLERİ
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Rehberlik Nedir? Kendinizi anlamanız, problemlerinizi daha rahat bir şekilde çözebilmeniz, gerçekçi kararlar alabilmeniz, kapasitelerinizi kendinize.
Probleme Dayalı Öğrenme
Kişisel Rehberlik.
GÜLNAZ İBRAHİM GÜNGÖR TARA KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ.
Radardanismanlik.com.tr 1 RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK radardanismanlik.com.tr EĞİTİMDE KALİTE RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK TAKIM ÇALIŞMASI.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
Oyun ve Din Öğretimi Dr. H. Kader ZENGİN.
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 1: Değerlendirme Basamakları Gönderme Öncesi Süreç Prof. Dr. Tevhide Kargın.
REHBERLİK SERVİSİ.
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
1.3 ETİK SORUNLAR ve ETİK KARAR VERME. Etik sorun, sorunun bilinmesine rağmen, çeşitli nedenlerden dolayı çözüm yolunun seçilemediği durumdur. Başka bir.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
FATİH ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
NİZİPANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Rehberlik Servisini Tanıyalım
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Spor hareketleri dönemi
Rehberlik Servisini Tanıyalım
Üst Düzey Zihinsel Beceriler
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI. PLAN Bir düşünceyi, bir işi ve tasarıyı sonuçlandırmak için önceden belirtilen hususların çizgi resim ve ya yazıyla gösterilmesidir.
Sunum transkripti:

Yaş Basamaklarına Göre Eğitim Gereksinimleri

Yaş Basamakları  8-11 Yavrukurt  İzci  Ergin İzci

Eğitim Uygulamaları  Farklı Eğitsel Hedefler  Farklı Uygulanma Biçimi  Farklı Gelişim Uygulaması

Yaş Basamaklarının Gereksinimleri  Yavrukurt Oyun ve Eğlence  İzci Kendine, çevresine yararlı beceri ve uygulamalar  Ergin İzci Topluma Yararlı Projeler

Eğitsel Hedefler İzcilik hareketi içerisinde eğitilmiş gencin kişisel gelişim alanında gerçekleştirmesi beklenen eylemlerdir.

Eğitsel Hedefler İzcinin bilgi birikimi, yetenekleri ve davranış seçenekleri dengeli kullanılmalıdır.

Bedensel Gelişim Alanı İçin Hedef İzcinin, bedenini, tüm hünerlerini ortaya çıkarabilecek biçimde kullanması ve kendi sağlığı ve bedensel işlevlerin yerine getirilmesinde sorumluluk almasıdır.

Zihinsel Gelişim Alanı İçin Hedef  İzcinin, olayları yakalama, analiz etme ve yaratıcılığını kullanarak sorun çözme yetisini göstermesi veya elde ettiği bilgileri etkin kullanması,yaratıcı düşünce yapısına ve muhakeme yeteneğine sahip olmasıdır.

Duygusal Gelişim Alanı İçin Hedef  İzcinin, günlük yaşamı içerisinde duygularını tanıması bunları birleştirerek bütünlemesi ve yönetmesidir.

SosyalGelişim Alanı İçin Hedef İzcinin farklı kültür, eğitim ve görgü düzeyindeki kişilerle iletişim kurabilme yeteneğini göstermesidir.

ManeviGelişim Alanı İçin Hedef İzcinin yaşamına yön veren ve günlük yaşamına yansıyan manevi duygu gerçeğini anlamasıdır.

Basamak Eğitim Hedefleri  İzcinin herhangi bir yaş basamağını tamamlayıp bir üst yaş basamağına geçebilmesi için onun kişisel gelişim alanlarında sonuçlandırılması gereken işlevlerdir. Her yaş basamağına özgü eğitim hedeflerinin gerçekleştirilmesi ile ana hedefe ulaşılmış olur.

Gelişim Planı  Gelişim Planı; İzci Yaş Basamaklarına özgü ve bu yaş basamağı için belirlenmiş eğitsel hedeflerin İzcilik Metodu kullanılarak NASIL gerçekleştirileceğini gösterir.

 Gelişim Planı; İzcinin kişisel hedeflerini ortaya koyması ve bu hedeflere ulaşması için yapacağı aşama süresince onu yönlendirmek amacıyla tasarlanır.

 Gelişim Planı İzcinin kendi gereksinimleri, istekleri, beklentileri ve anlama yeteneği çerçevesinde seçim yapmasını sağlar.

 Gelişim Planı; İzci sözü ile başlar, Aşamaları içerir, Özel ilgi alanlarını içerir.

 Gelişim Planı; Kişisel gelişimin belirlenmesini ve tanınmasını sağlayan esasları açıkça göstermeli, İzci için çekici olmalı,

 Gelişim Planı İzcinin kendi kişisel gelişimi için çaba göstermesini sağlamalı ve onu güdülemeli, İzcinin, plan içeriğini anlamasını ve uygulamasını kolaylaştırmalı,

 Gelişim Planı Kendi içerisinde çelişkiye düşmeden izcinin isteklerinin tanımlanmasını sağlamalı, İzcinin içinde bulunduğu yaş basamağı ile uyumlu olmalıdır.