Confidential & Proprietary Copyright © 2009 The Nielsen Company Reklam Endeksi Nielsen Media Research & Nielsen Consumer İşbirliği İle Yürütülmektedir.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Toplu SMS Toplu MMS Hedefli Mesaj Sesli Mesaj / IVR Akıllı Yetenekler
Advertisements

SAĞLIK TURİZMİ DEVLET DESTEKLERİ
Eczane Web Eğitim-Yazılım Projesi Marka Danışmanlık İstanbul 2011 Bu sunumda kullanılan projelerin tamamı Marka Danışmanlık tarafından özgün olarak üretilmiştir.
Google Görüntülü Ağ’da Video Reklamları
Okyanus Zincir Mağazacılık Yönetim Sistemini tercih etmek için 5 NEDEN !.. Perakendeciler için.
Facebook Reklamları.
.com İletişimde Kökten Çözüm...
KADEM KIBRIS TÜRK TABİPLER BİRLİĞİ HEKİM ÇALIŞMA KOŞULLARI, SORUNLAR VE ÖNERİLER ARAŞTIRMASI MART 2010.
MedyaNet Performans Reklam Ürünleri
3 Ekim 2005 GfK TürkiyeCustom ResearchSuper Brands 2005-Türkiye 1 G r o w t h f r o m K n o w l e d g eG r o w t h f r o m K n o w l e d g e GfK Custom.
İzinli Veritabanı & Hedefli Lokasyon
HAZIRLAYANLAR Sinan ALAGÖZ Dilek ÖZSERİN Abdullah BODUR Ali KARABULUT
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
Web Tasarım Maliyeti Bir web sitesine sahip olmak için üç tür ödeme yapılır. 1. Web sitesinin ismi (domain name) için yapılan ödeme. 2. Web sitesinin barındırılması.
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
VELİ BİLGİLENDİRME SİSTEMİ (VBS)
ÜCRET SİSTEMLERİ VE VERİMLİLİK
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Okyanus Zincir Mağazacılık Yönetim Sistemini tercih etmek için
Nobody’s Unpredictable what do we see? STF004 Yerel TV Paneli
Ölçme Düzeyleri Ölçeklerin Kullanılması
Veri Toplama, Verilerin Özetlenmesi ve Düzenlenmesi
Erkin Işık | 2 Mart 2006 | 1 Getting you there. ENFLASYON* GİZLİ ŞİFRENİN PEŞİNDE * Ekonomi Çalışma Grubu’nda gerçekleştirilecek sunumların hazırlayan.
ARAŞTIRMAÖNERİLERİRESEARCHLAYOUT DbaseCATI. 2 MODEL YAPISI CATI (Computer Aided Telephone Interview), Bilgisayar destekli telefonla anket sistemidir.
YETKİN LEVENT ÖZEL YENİ SINAV SİSTEMİ YGS-LYS.
URGE Programı ile Şirketlerin İhracat Hacminin Arttırılması Program tanıtımı ve Ernst & Young desteği.
Görüntülü Reklam Kampanyalarınızın toplam değerini ölçün Google Görüntülü Reklam Ağı üzerinde Görüntüleme Dönüşümlerini İzleme.
GÜLOĞLU YAYIN GRUBU.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi
1 “Selas-KALITATIF” GRUP GÖRÜŞMELERİ MODELİ. Selas-KALITATIF Modeli “Paket Çözüm” “Selas-KALITATIF” Soyut kavramların, somut bilimsel temellere oturtulması.
EDM Araç Kiralama Paketi. EDM Web Paketi EDM Web Paketini satın alan müşterilerimiz kendi web sitelerini hem de en gelişmiş dizayn özellikleri ve en zengin.
İstatistikte Bazı Temel Kavramlar
TÜRK İNTERNETİ’NDE REKLAM UYGULAMALARI GÜLDEN TOZKOPARAN 17 KASIM  2001.
İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün ulusal ortağı ve temel paydaşı olduğu Kadın Dostu Kentler Programı, Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu-
HAFTA I.
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Büyük ve Küçük Örneklemlerden Kestirme
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
İki Ortalama Farkının Test Edilmesi
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ KPI ANALİZİ – ŞUBAT 2015 KALITE GELIŞTIRME AR-GE ŞUBESI.
“YETİŞKİNLERİN OYUN OYNAMA ALIŞKANLIKLARI” ARAŞTIRMASI
Facebook.com/HotMobilePress Twitter.com/HotMobilePress :: EYLÜL 2012 :: MOBİL TEKNOLOJİLERE ODAKLI İLK ve TEK TÜRKÇE ONLINE YAYIN.
14.ULUSAL TURİZM KONGRESİ 2013 YILI BİLDİRİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME Prof. Dr. A. Celil ÇAKICI Mersin Üniversitesi Turizm Fakültesi.
SLIDE 1BBY208 – Bahar 2005 Betimleme Yöntemi Yaşar Tonta H.Ü. BBY yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2005/bby208/
Özel Alışveriş Sitesi.
ÇAĞDAŞ YAŞAMI DESTEKLEME DERNEĞİ
E-Ticaret Firması 2007 Kurulan Trend A.Ş. isimli şirket Tarafından Yönetilmekte… Hazırlayan: Nevzat Melih Tünek.
Grup 101 Berat Duman Salih Yartunç.   Bu çalışmanın temel amacı Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin sosyal kaygı düzeyleri, kaygı duyarlılıkları ve.
GRUP ADI LAST SEEN.
YURTTA KALAN ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYİNİN DEPRESYONA ETKİSİ NEDİR ?
Grup adı : Şizoid grup üyeleri : Barış POLATTAĞ, Emine serap YILMAZ problem cümlesi: Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin bağlanma stillerinin bazı değişkenlere.
KENT GÜNLÜĞÜ 2016 Sia Insight & Conento Ortak Projesi Yeni bir ülke bulamazsın, başka bir deniz bulamazsın. Bu şehir arkandan gelecektir. Konstantinos.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Verilerin Toplanması ANKET
TEMEL BETİMLEYİCİ İSTATİSTİKLER
ANLAM ÇIKARTICI (KESTİRİMSEL) İSTATİSTİK
Gözlem Gözlemin bilimde üçlü bir rolü vardır. a) Bilimin kalkış noktasıdır. Olgular arasındaki ilişkilerin kurulmasına yarayan ilk bilgilerin kaynağıdır.
SOSYAL MEDYA DANIŞMANLIĞI. Sosyal Medya Danışmanlığı; Markanızın Sosyal medya ortamındaki hedef kitlelerini analiz edip hazırlayan, Hedef kitlelerinizin.
Medya Planlaması ve Stratejisi
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İLERİ İSTATİSTİK DOKTORA
ABİDE 2016 AKADEMİK BECERİLERİN İZLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ (ABİDE) ARAŞTIRMASI.
Anket ve Likert Ölçekler
NX SIEMENS NX CAD DÖKÜMAN 2019.
Veri Toplama Araçları Anket, Gözlem vb.
Sunum transkripti:

Confidential & Proprietary Copyright © 2009 The Nielsen Company Reklam Endeksi Nielsen Media Research & Nielsen Consumer İşbirliği İle Yürütülmektedir

Nielsen REKLAM ENDEKSI Confidential & Proprietary Copyright © 2009 The Nielsen Company Page 2 REKLAM ENDEKSİ NEDİR? TV’de yeni yayına giren reklamların; Reklam endeksi son derece “hızlı” ve “çok ekonomik” bir reklam testidir Yukarıda görülen dört ana kriter bazında kendimizin tanımlayacağı hedef kitle üzerinde “online” test edilmesidir

Nielsen REKLAM ENDEKSI Confidential & Proprietary Copyright © 2009 The Nielsen Company Page 3 ENDEKS YÖNTEMİ NASIL OLUŞMAKTA VE NE FAYDA SAĞLAMAKTA Endeks Puanı toplam 150,000 anket sonucunda oluşturulmakta ve yapılacak her yeni anket ile endeks puanı değişmektedir. Bir yıl sonunda Endeks Puanı’nın 2,000,000 anket bazında hesaplanması planlanmaktadır. Bu araştırma tanımında “endeks” zaman içerisinde ortaya çıkan değişimi ölçmeye yarayan ve 10 dan başlayan bir sayıdır. Endeks temel dönemde 10 sayısına eşittir. Sonradan ölçüme giren reklamların 10 puan üzerinden başarı değerlendirmesini gösterir. Böylelikle reklamlarımızın gerçek performans değerlerini belirlemek mümkün olur.

Nielsen REKLAM ENDEKSI Confidential & Proprietary Copyright © 2009 The Nielsen Company Page 4 KAPSAM Araştırmada toplam; 15 Ana Sektör İçerisinde 151 Ürün Grubu’na ait reklamlar test edilmektedir.

Nielsen REKLAM ENDEKSI Confidential & Proprietary Copyright © 2009 The Nielsen Company Page 5 YÖNTEM Reklam Endeksi çalışması, Nielsen Consumer Grubu’nun tüm dünyada uyguladığı E.P.I.C. Adlı reklam etkinlik araştırması baz alınarak dizayn edilmiştir. E.P.I.C. Araştırması bir reklam etkinliği ölçümü modelidir. E Empathy P Persuasion I Impact C Communications

Nielsen REKLAM ENDEKSI Confidential & Proprietary Copyright © 2009 The Nielsen Company Page 6 YÖNTEM Bu model ile, reklamların 4 temel amacı test edilmektedir. Bu 4 temel amaç; – Empathy : Reklamla ilgili genel beğeni ve reklamın hissettirdikleri – Persuasion : Reklamın satın alma isteği doğurması – Impact : Reklamın hatırlanma ve tanınması – Communications: Yani bir reklamın mesajlarının algılanmasıdır. Reklam Endeksi çalışmasında, E.P.I.C modelin Empathy ve Persuasion modülleri kullanılmaktadır. Bu modüller, Genel Endeks Puanı ve Sektör Endeksi Puanı bilgileri ile birlikte değerlendirilmektedir.

Nielsen REKLAM ENDEKSI Confidential & Proprietary Copyright © 2009 The Nielsen Company Page 7 YÖNTEM Reklam Endeksi toplam 13 sorudan oluşmaktadır. Bu soruların tamamı kapalı uçlu olup 5’li Likert Ölçeği kullanılmaktadır. Belirlenen hedef kitleye önce reklam filmi izlettirilmekte, sonra ilgili soruları cevaplaması istenmektedir. Soru formu tamamlandıktan sonra, cevaplar anında sistemimize ulaşmakta ve sonuçlar değerlendirilmektedir.

Nielsen REKLAM ENDEKSI Confidential & Proprietary Copyright © 2009 The Nielsen Company Page 8 YÖNTEM Bir panelist, bir hafta içinde maksimum 1 anket çalışmasına katılabilmektedir. Dataprofil firması tarafından panelistlere doğru doldurdukları her bir anket için bir puan verilmekte, bu puanları biriktirerek paraya çevirebilmektedirler. Tamamlanan anketlerin %25’i telefonla geri arama yöntemiyle kontrol edilmektedir. Panelistlerin %25’inin her yıl değiştirilmesi/yenilenmesi planlanmaktadır.

Nielsen REKLAM ENDEKSI Confidential & Proprietary Copyright © 2009 The Nielsen Company Page 9 ÖRNEKLEM Dataprofil firmasına ait 1,500,000 kişilik veri havuzundan 700,000 kişilik panel oluşturulmuştur. Bu panel SES ve Demografik açıdan Türkiye’deki dağılımı temsil edecek özelliklere sahiptir. Her bir reklam için bu panelist grubundan 1000 kişi tesadüf yöntemle ankete davet edilmekte, ve istenilen SES ve Demografik dağılıma uygun 400 ankete ulaşana kadar çalışmaya devam edilmektedir.

Nielsen REKLAM ENDEKSI Confidential & Proprietary Copyright © 2009 The Nielsen Company Page 10 ANKET VE RAPORLAMA SÜRESİ Hergün ortalama 7- 8 yeni reklam test edilmektedir. Yayına yeni giren her reklama ait anket çalışması aynı gün içerisinde tamamlanmaktadır. İlgili raporlara aynı gün içerisinde ulaşılabilmektedir.

Nielsen REKLAM ENDEKSI Confidential & Proprietary Copyright © 2009 The Nielsen Company Page 11 KULLANIMA SUNULMASI Reklam veren kuruluşlar ve reklam ajansları, hem kendi reklamlarının performanslarını, hem de rakip reklamlarının performanslarını yayınlandığının ertesi günü görme ve değerlendirme imkanına sahip olmaktadırlar.

Nielsen REKLAM ENDEKSI Confidential & Proprietary Copyright © 2009 The Nielsen Company Page 12 KULLANIMA SUNULMASI Araştırma abonelerimiz sistemimize Kullanıcı Adı & Şifre ile girdikten sonra, Sistemin hazırladığı ön sonuçları tablo ve grafik olarak görebilmektedirler. Ayrıca, diledikleri değişkenler arasında çapraz analizler yapıp, oluşturdukları tüm tablo ve grafikleri excel tabloları halinde kendi bilgisayarlarına indirebilmektedirler.

Nielsen REKLAM ENDEKSI Confidential & Proprietary Copyright © 2009 The Nielsen Company Page 13 AD HOC ÇALIŞMALAR Mevcut sistemiz ile; Story Board, Animatik ve hazır reklam filmi üzerinden pre-test, post test ve Her türlü Ad Hoc Araştırma yapabilme imkanları da mevcuttur.

Nielsen REKLAM ENDEKSI Confidential & Proprietary Copyright © 2009 The Nielsen Company Page 14 SİSTEMİN ÜSTÜNLÜKLERİ 15 Dakika Gibi Kısa bir Süre Zarfında Anket Oluşturabilme Güvenilir Bir Denek Kitlesi İle Çalışma Hızlı Uygulama (3 - 4 saat) Hızlı Sonuç Alma (15 dakika) Çok Uygun Fiyat ( Yüzü yüze ve CATI anket uygulamalarının yaklaşık 1/20 ‘si oranında ya da bir focus grubun yaklaşık yarısı kadar bir bütçe)

Nielsen REKLAM ENDEKSI Confidential & Proprietary Copyright © 2009 The Nielsen Company Page 15 Confidential & Proprietary Copyright © 2009 The Nielsen Company The Nielsen Company Medya Yayıncılık ve Tanıtım Hizmetleri A.Ş. Gümüşyolu Cad. No: Nakkaştepe, Üsküdar, İstanbul Tel : (0216) Fax: (0216) The Nielsen Company Medya Yayıncılık ve Tanıtım Hizmetleri A.Ş. Gümüşyolu Cad. No: Nakkaştepe, Üsküdar, İstanbul Tel : (0216) Fax: (0216) İLETİŞİM BİLGİLERİ