EĞİTİMDE DİKKAT VE MOTİVASYON. DİKKAT NEDİR? William James’e göre dikkat: Zihnin aynı anda beliren nesne ya da düşüncelerden birini açık ve net olarak.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

BİLİŞSEL SÜREÇLER Abdurrahman İNAN
Bilişsel süreçler Ömer Faruk KOCAMAN
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
İLETİŞİM ÖĞR. GÖR. EDİP KOŞAR
Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler
Öğretim Etkinlikleri Modeli
ZiHiNSEL ÖZELLiKLER.
Eğitim Öğretimde Planlama
MERHABA.
Öğrenme ilkeleri Prof Dr Süheyla Ünal.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 6.Görsel Tasarımın Unsurları: Destekleyici Unsurlar.
MOTİVASYON.
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
ALGI NEDİR ? Duyusal uyarımların anlamlı deneyimlere çevrilme süreci. Bu deneyim, yani algı, uyarım ile sürecin ortak ürünüdür.
ALGILAMA YÖNETİMİ BÖLÜM 7.
Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.
ÖĞRENMENİN DOĞASI.
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
Öğretim Durumlarını Planlama
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
PROGRAM GELİŞTİRME ve PROGRAM GELİŞTİRME SÜRECİ
BÖLÜM 6.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
Öğretim Materyallerinin Eğitimdeki Yeri
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
Okul Öncesi Eğitimden İlköğretime Geçiş.
Öğrenme Öğretme Süreci
Etkili Öğretim Modeli.
SINIF SINIF YÖNETİMİ YÖNETİMİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
SINIF YÖNETİMİ.
Çalışma Yaprağı.
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
ARCS Modeli.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
DİĞER TUTUMLAR.
GÖRSEL TASARIM.
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
Eğiticilerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerinin Geliştirilmesi Doç.Dr. Ali E. Şahin Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
Motivasyon Dürtüler Güdüler
Öğrenme ve Öğretmede Dikkat
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Anlatım yöntemi kullanan öğretmen;  Dersine iyi hazırlanır.  Düzenli bir öğrenim planı hazırlar.  Bu planında sunu sürelerini sınırlar.  Konuyu öğrencilere.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
ÖĞRETİM tEKNOLOJİLERİ ve Materyal TasarIMI
Öğrenme ve Öğretme Stratejilerini Tasarlama
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
BİLGİ İŞLEME MODELİ.
Öğrenme Psikolojisi Giriş.
Alışkanlık hatası NE YAPILMALI? kalite kontrol analizleri
ALGILAMA Duyu organlarının uyarılması akabinde oluşan ani bir ayırt ediciliktir.
ALGILAMA.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

EĞİTİMDE DİKKAT VE MOTİVASYON

DİKKAT NEDİR?

William James’e göre dikkat: Zihnin aynı anda beliren nesne ya da düşüncelerden birini açık ve net olarak sahiplenmesidir.

Öğrenme öğretme sürecinde sunulan uyarıcıların farkına varılmasını, önemli öğelerin ayırt edilmesini ve işleme sürecine gönderilmesini en etkili şekilde sağlayan mekanizma dikkattir.

DİKKATİN YAPISI Genel Uyarılmışlık Hali SeçicilikYoğunlaşma

Genel Uyarılmışlık Hali Çevreye genel bir duyarlılık, farkında olma düzeyi ve uyarıcıları almaya hazır olma halidir.

Seçicilik Önemli ve amaca uygun özellikleri araştırarak çevreyi taramadır.

Yoğunlaşma Dikkati bir noktada yoğunlaştırma ve dikkati sürdürmedir.

Dikkatin uzun bir süre seçicilik görevini yerine getirmesi ve istenilen uyarıcılar üzerinde yoğunlaşması sürekli uyarılmasına bağlıdır. Bu uyarılmaların özelliği ve şiddetinde bir değişiklik olması gerekir.

Dikkati Etkileyen Faktörler  Dış Faktörler  İç Faktörler

Dış Faktörler Büyüklük

Dış Faktörler Şiddet: Yoğunluğu yüksek olan uyarıcılar daha çabuk algılanırlar. Yüksek ses, yoğun koku gibi benzer uyarıcılara göre dikkati yönlendirmede daha etkili rol oynarlar.

Dış Faktörler Renk

Dış Faktörler Parlaklık

Dış Faktörler Zıtlık

Dış Faktörler Değişkenlik Konuşan bir kişinin aniden durması, sesini yükseltmesi gibi mevcut uyarıcıların değişmesi ve mevcut hâllerinden farklılaşması dikkatin bu değişiklik üzerinde toplanmasını sağlar.

Dış Faktörler Hareket

İç Faktörler Bireyin beklentileri

İç Faktörler Bireyin geçmiş yaşantısı

İç Faktörler Bireyin ilgisi

İç Faktörler Bireyin ihtiyaçları

ÖĞRENCİNİN DİKKATİNİ NASIL ÇEKERİZ

Ders Başında Yapılan Dikkat Çekme Faaliyetleri

Genel uyarılmışlık hâli oluşturma

Beklenti oluşturma

Ders Süresince Yapılan Dikkat Çekme Faaliyetleri

Uyarıcıları basit ve sade kılma

Uyarıcıların yeni olmasına çabalama

Öğrencinin geçmiş yaşantılarıyla bağlantı kurmasını sağlama

Sorular sorma

Önemli bilgileri tekrar etme

Emir verici uyarıcıların kullanılması

Fiziksel ortamın özelliklerini düzenleme

Dikkat Eksikliği

Motivasyon Nedir?

Raffini (1993), öğrencinin ilgisini çekip onu öğrenme sürecine katabilme olarak tanımlamaktadır.

Palmer ve Morgan (1995), öğretimin belli hedeflere yönelmiş olmasından yola çıkarak motivasyonu öğrenciyi hedefe yönelten bir itici güç olarak tanımlamaktadırlar.

Eğitimde Dikkat ve Motivasyonun Önemi

TEŞEKKÜRLER…