Yalçıneli Buluş Akademisi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SAĞLIK TURİZMİ DEVLET DESTEKLERİ
Advertisements

Erasmus+ Eğitim,öğretim, gençlik ve spor konularında neler sağlıyor?
• 2001 yılında kuruldu. • E-Ticaret ve E-Tahsilat alanlarında yazılımlar ve çözümler geliştirmekte. • 4691 sayılı Teknoloji Geliştirme Bölgesi yasasına.
Performans Odaklı Sponsor Reklam Kampanyaları Mart – Aralık 2013
Mesleki Eğitim Ögrenci ve Çalışan Hareketlilik Bütçeleri Katılımcı ve rafakatçi için seyahat edilecek ülkeye gidiş dönüş için Seyahat Edilen mesafe 100.
DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET TİCARETİNİN DESTEKLENMESİ HAKKINDA TEBLİĞ
AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
HAZIRLAYANLAR Sinan ALAGÖZ Dilek ÖZSERİN Abdullah BODUR Ali KARABULUT
Serkan UĞUR Business Sunumu 2. Kısım Paranız nasıl geri döner?
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
EKONOMİ BAKANLIĞI HİBE DESTEK PROGRAMLARI
Maliyet, Hacim, Kar Analizi
CHICAGO POS for TURKISH HOME TEXTILE TÜRK EV TEKSTİLİ SEKTÖRÜ İÇİN ŞİKAGO SATIŞ NOKTASI 444 CENTER Inc.
Bilişim Sistemleri Mühendisliği Bölümü
ÜPK FİNAL ÖNCESİ ÇALIŞMA SORULARI
Tematik Proje Destek Programı
MÜRACAAT VE EĞİTİM SÜRECİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 17.EKİM.2009
AR-GE ve Devlet Yardımları Şubesi
2012/4 SAYILI DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET TİCARETİNİN DESTEKLENMESİ HAKKINDA TEBLİĞ.
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
Badminton Federasyonu Örnek Sponsorluk Teklifi Türkiye Şampiyonaları ( Yaş ve Büyükler) İsim Hakkı Teklifi Sponsorluğun Geri Dönüşü-Sponsor.
Türkiye / Bölüm II Her alışverişte para kazanın..
İ.Ü. Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Erasmus Tanıtım Toplantısı
Ulusal Ar-Ge Proje Destekleri
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı Kasım.
AR-GE, İNOVASYON ve ENDÜSTRİYEL UYGULAMA
Musa KAYA Dış Kaynaklı Projeler Şube Müdürü
ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİNİN DESTEKLENMESİ
HDH PROJE YÖNETİM SİSTEMİ
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Çizgiler hayatımızda önemli bir yere sahip
BÖLGESEL KALKINMANIN ÜÇ TEMEL SÜTUNU Three Pillars of Regional Development.
SİVAS TİCARET VE SANAYİ ODASI. SİVAS 1901 yılında kurulmuştur. Yaklaşık 4000 aktif üyesi bulunmaktadır. 24 meslek grubundan 62 meclis üyesi ve 20 personeli.
Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Sanayi Araştırma ve Geliştirme
İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün ulusal ortağı ve temel paydaşı olduğu Kadın Dostu Kentler Programı, Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu-
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı 30.
HAFTA I.
İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTLARI YAZILIMI
YENİ İHRACAT DESTEKLERİ - Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (UR-GE) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği İhracat Genel.
NAKİT BÜTÇESİ İşletmenin gelecekteki çalışmaları ile ilgili olup,belirli bir dönem(genellikle bir yıl) nakit giriş ve çıkışlarının gösterildiği bir tablo.
ÇED YÖNETMELİĞİ T.C. KOCAELİ VALİLİĞİ ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI DEVLET DESTEKLERİ.
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
Yetişkin Öğrenimi İçin Avrupa Uygulamaları YETİŞKİN ÖĞRENME GÜNDEMİ-2
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
Yeni ve Temiz Enerji Araştırma ve Uygulama Merkezi (YETAM) tarihleri arasında gerçekleştirilen faaliyetler.
TÜRK TABİPLERİ BİRLİĞİ KADIN HEKİMLİK ve KADIN SAĞLIĞI KOLU II. KADIN SAĞLIĞI KONGRESİ 2010.
Çalışma Sermayesi Finansmanı
Getiri A.Ş.’nin Aralık 2005 ’de aşağıdaki ticari işlemleri yapmıştır. Bu ticari işlemlerin günlük ve büyük defter kayıtlarını yapınız tarihinde.
Araştırma-Geliştirme Destek Programı
Özyeğin Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi. Kuruluş : 18 Mayıs 2007 Açılış : 15 Eylül 2008 Kampüs : Çekmeköy, Türkiye’nin ilk LEED Sertifikası alan.
KOSGEB ve KOBİ’ler. KOSGEB KOSGEB, 1990 yılında 3624 sayılı Kanun ile kuruldu. Amacı; ülkenin ekonomik ve sosyal ihtiyaçlarının karşılanmasında küçük.
TİYATRO OTOBÜSÜ İLÇEMİZİN ÇOCUKLARI İLE BULUŞUYOR ……………………………. SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ İLÇE HARİTASI KURUM LOGOSU.
Destek Eğitim Odaları.
MALİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ. Dünyadaki hızlı değişim ve gelişim sürecinde kurumların başarılı olmaları ancak etkin bir muhasebe ve finansal yönetim ile olanaklıdır.
PROJE KONULARI KOBİ’lerde Kurumsallaşmanın Geliştirilmesi KOBİ’lerde Markalaşmaya Geçiş.
UYGULAMA 4: FETA BİSİKLET  FETA Bisiklet 2004 yılında iki ortaklı bir limited şirketi olarak Ankara’nın Ulus semtinde kurulmuştur.  Faaliyetlerine ilk.
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
2016 Kayseri Ticaret Odası.
STEM ECOSYSTEMS « « STEM öğrenme ortamları ve içeriklerini oluşturuyoruz.
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ Güzel Sanatlar Fakültesi
KKTC GİRİŞİMCİLİK PROJESİ - ÖNCELİK 2 İŞ PLANI
İnşaat Mühendisliği Bölümü
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ Güzel Sanatlar Fakültesi
Bölüm 12. İşletmecilik İşletme, ürün piyasalarındaki ekonomik birim olup, üretim faaliyeti için üretim faktörleri bir araya getirilir. İşletmelerde örgütsel.
KKTC GİRİŞİMCİLİK PROJESİ - ÖNCELİK 2 İŞ PLANI
ISPARTA TİCARET VE SANAYİ ODASI
Sunum transkripti:

Yalçıneli Buluş Akademisi Melih Yalçıneli www.yalcineli.com

Proje tanımı Kucuk Mucitler projesinin mevcut yapısı baz alınarak buluş-icat atölyesi isimli modul ile başlayacak Zaman içinde farklı bilim-teknoloji hobi ve sanat-yaratıcılık ve iş kurma, pazarlama, iletişim modul programları ile geliştirilip zenginleştirilecek Başlangıçta haftasonlarına yönelik ama ilerleyen aşamada hafta içi uygulamaların da olabileceği Özel ve devlet ilköğretim okulları ile anaokullarındaki 5-12 yaş grubundaki çocukların hedeflendiği Yalçıneli Buluş Akademisi isimli bir sertifika programı tasarlanmaktadır.

Pazar analizi İlk aşamada hedef olarak tasarlanan Ankara’da belirlenen hedef kitlede 400 bin çocuk vardır. Bu çocukların % 10 unun haftada 1 ayda 4 saat süren ve aylık bedeli 50 YTL olan 8 ay süren ve Yalçıneli Buluş Akademisinin ilk modulu olan buluş-icat sertifika programına katılabileceği düşünülebilir. Bu şekilde sadece Ankara için yıllık 16 milyon YTL lik bir pazar olduğu hesaplanabilir. Bu hedef kitlenin ilk yıl sonunda sadece %1 ine yani 400 çocuğa ulaşılması beklenmektedir.Ancak ilk ay sadece 100 çocukla başlanması öngörülebilir .Bu durumda ilk yıl sonunda en çok 180 bin YTL(en az 120 bin YTL lik) yada ayda ortalama 15 bin YTL lik bir ciroya ulaşılması beklenebilir.

Olası Gelir Analizi Aylar Öğrenci sayısı Gelir (bin YTL) Ekim 100 5 Kasım 150 7.5 Aralık 200 10 Ocak 250 12.5 Şubat 300 15 Mart 350 17.5 Nisan 400 20 Mayıs Yıl içi uygulamalar 2.250 cocuk-saat 22.5 Yaz dönemi 50 Yıl sonu toplam 10.000 cocuk-saat 180

Gider Analizi (1 yıllık) Personel giderleri 3 part-time yardımcı ve eğitmen ile stajerler bir yıllık brüt 40 bin YTL Melih Yalçıneli brüt 50 bin YTL Malzeme giderleri 5 bin YTL Tefrişat giderleri 20 bin YTL Tanıtım(afiş,broşur,web) giderleri Kira giderleri 25 bin YTL Cari giderler 10 bin YTL Uluslararası seyahat giderleri

Bütçe analizi Hafta içi programlarının ( ortalama olarak her hafta 75 çocuk-saat,yıllık 22.250 çocuk-saat) devreye girmesi ve diğer sponsorluk tabanlı bilim gösterileri , kış yada yaz okulu çalışmalarıyla yaklaşık 60 bin YTL düzeyinde bir gelir oluşacağı düşünülmektedir. İkinci dönem olası yıllık cironun %5 i yani yaklaşık 10 bin YTL bütçeli ARGE amaçlı uluslarlarası işbirliği seyahatlerinin yıllık bütçeye alınması çalışmaların geleceği , globalliği ve sürekliliği açısından önemli bir yatırım olacaktır. Melih Yalçıneli ilk yıl için hedeflenen başlangıç kayıt sayısı tutturulması halinde aylık 3000 YTL net ücret (yıllık brüt 50 bin YTL ) şeklinde yaşamsal ihtiyaçları için bir getiri alacaktır. Hedeflenen başlangıç kayıt sayısı daha düşük çıkması durumunda rakamla orantılı yada daha yüksek çıkması durumunda farkın yarısı ile orantılı bir aylık gelir ( örneğin kayıt sayısı 50 olması halinde 1500 YTL veya 200 olması halinde 4500 YTL gibi) hesaplanacaktır. Yalçıneli finansal yatırımcı ile %50 ortaklık kuracaktır.

Olası senaryolar: İlk kayıt sayısı A)100 rakamının çok altında kalabilir. Bu durumda ekip sayısı ve MY maaşında azaltma yoluna gidilebilir.Satış ve pazarlama sorumlusunun acilen göreve alınması gündeme gelebilir. B)100 rakamının çok üstüne çıkabilir. Bu durumda ekip sayısı acilen artırılır. Hizmetiçi eğitimlere daha çok öncelik verilir. C)Büyüme hızı çok yavaş kalabilir. Yıl sonu hedefleri tutturulması zorlaşacağından ikinci dönem rakamlarına bakılarak ekip sayısı ve MY maaşında azaltma yoluna gidilebilir. D)Büyüme hızı çok hızlı çıkabilir. Bu durumda ekip sayısı yavaş yavaş artırılır. Hizmetiçi eğitimlere ayrılan zaman artırılır.

Ücretlendirmeler Yıllık kayıt parasını Taahhüt edenler için 400 YTL peşin ücret yada aylık 60 YTL taksitler halinde alınabilir Taahhüt etmeyenlerden her ay 70 YTL alınabilir. Tek bir dersi denemek isteyenlerden 20 YTL alınabilir Okullarla yapılan anlaşmalarda sınıf bazlı ve uygulamaya dayalı etkinliklerde saat için çocuk başına Tek seferlik uygulamalarda 15 YTL Periyodik uygulamalarda 10 YTL alınabilir. Sponsor destekli yada bilet girişli halka açık ve geniş katılımlı ve izlemeye dayalı uygulamalarda Katılımcı başına 5 YTL alınabilir Yaz ve kış okul tarzı hızlandırılmış programlarda Bir yıla yayılmış program 32 saatlik bir haftalık yoğun yada 2 haftaya seyreltilmiş yarım tempolu program halinde tasarlanarak normal yıllık ücret olan 400 YTL yerine 250 YTL şeklinde uygulanabilir.

Program Başlangıçta hedeflenen 100 çocuk 20 şer öğrenciden oluşan 5 sınıf ( ilk aşamada sadece ctesi günü )şeklinde programlanabilir.Gelişen aşamada hedeflenen 400 sayısına ulaşılması halinde 20 sınıfa ulaşılır ki bu durumda ctesi ve pazar günleri 10 ar sınıf ortalama 2 eğitmen ile yürütülebilir. Buluş-İcat Atölye programı detayları www.kucukmucitler.com  adresinde yer alan Küçük Mucitler programının 19 teması baz alınarak kurugulanmıştır.Bu temalar : Akışkanlar , Beyin-görme, Elektromanyetizma, Gıdalar, Gökyüzü olayları, Hava basıncı, Isı, İnşaat, Kağıt oyunları, Kuvvetler-Denge, Mühendislik, Optik aletler, Dönme hareketi, Sesler, Su ve sıvılar, Taşıtlar, Uçan taşıtlar, Vücudumuz ve Yerçekim konularından oluşmaktadır. Bunun yanında buluş patent alma satış pazarlama süreçleri eğitimlerinin geliştirilmesi ve Küçük Mucitler programına eklenmesi planlanmaktadır. İlerleyen aşamada bazı bilim, teknoloji, araştırma ve üretim merkezleriyle kurulacak işbirlikleri sonucunda ziyaretler ve bu merkezlerle ortaklaşa programlar düzenlenmesi düşünülmektedir.

Mekan kullanımı Ana mekan olarak tercihen müstakil bir binada bir büro, bir depo ile iki sınıf ile başlanması yeterlidir. Sınıfların alışılageldik sıra düzenli sınıf ortamı yerine laboratuvar benzeri bir ortam yada çocukların relaks olabileceği otellerdeki boş çalışma odalarına benzer yerler halı ve cafe ortamlarını anımsatan kanepeleri olan serbest bir ortam olması uygun olabilir. Büroda telefon faks internet erişimli 3 bilgisayar 3 çalışma masası bir bir dijital kamera , klima benzeri olanaklar olması uygundur. Depoda ise yıl içinde tasarlanan deneylerin gerekli malzemelerinin yer aldığı camekanlı dolaplar uygun olabilir. Gerektiğinde bu depo veli ve ziyaretçiler için tanıtım amaçlı olarak da kullanılabilir. Bunun yanında ilerleyen aşamada çocukların buluş ve yapıtlarını sergileyebileceğimiz bir sergi odası da düşünülebilir.

Hazırlık ve tanıtım çalışmaları 11-30 Eylül arasında Ekibin seçilmesi için ilan verilmesi, mülakatlar yapılması, ekibin oryantasyonu Bir reklam ajansı ile ortaklaşa tanıtım afişlerinin bastırılması Geniş katılımlı bir basın toplantısı düzenlenmesi Alışveriş merkezlerine, metro benzeri diğer toplu alanlara, okullara duyuruların yapılması ve afişlerin dağıtılması ve asılması Mekanın ve malzemelerin hazır hale getirilmesi Kayıtların yapılması ve yakın yaşlardaki çocukları içeren sınıfların oluşturulması

İdari İşleri Geliştirme Çalışmaları Sertifikaların tasarlanması, bastırılması ve gerekecek ise MEB tarafından onaylatılması Bilim, teknoloji, araştırma ve üretim merkezleriyle işbirlikleri kurulması ve ortaklaşa programlar geliştirilmesi Sertifikaların mesleki kariyer ve çocukların geleceği açısından anlam ve değerini oluşturan iş-dünyası işbirlikleri ve sponsorlukların yaratılması Çocuk sayısının artmasına bağlı olarak bir ulaşım firması ile anlaşılarak ulaşım işlerinin outsource edilmesi Her çocuğun bireysel gelişim dosyasının takibi sisteminin kurulması Programa daha sonradan dahil olanlar gündemdeki konsept ile çalışmalara başlayıp eksik kalan moduller aşağıdaki yöntemlerle tamamlanacaktır. Telafi programları, Yaz programları, Bir sene sonranın programları Zaman içinde farklı bilim teknoloji hobi programları (robot, elektronik, bilgisayar, yazılım, maket tasarımı, arkeoloji, genetik, çevre, havacılık ) ile Sanat-yaratıcılık ( müzik dans resim seramik drama grafik tasarım vs vs ) ve iş kurma, pazarlama, iletişim programları ile sunulan hizmetlerinin çeşitliliğinin artırılması

Ekibin büyüme planları 2 eğitmen yanında Melih Yalçıneli’ye arge ve iletişimde destek olan bir yardımcı ile birlikte 4 kişilik bir ekip çekirdeği oluşturabilir.En kısa zamanda ve muhtemelen Ekim ayında ekip çalışmasını rahatlatmak gerektiği durumlarda yedeklemek ve projenin büyümesi halinde hazır eleman sağlamak düşüncesi ile staj, çıraklık yada partime bazlı 2 eğitmen ve 1 asistan ekibe katılabilir. Gelişim hızına bağlı olarak Ekim – Kasım aylarında bir satış ve pazarlama yöneticisi arayışına gidilebilir. Benzer şekilde bir muhasebe ve finans sorumlusuna ihtiyaç olabilir. Melih Yalçıneli hafta sonlarında 2 tam gün ve hafta içi ortalama 2 yarım gün ekibin başında ve uygulamanın içinde olacaktır. (İlk yıl için hedeflenen kayıt sayısı yakalanamazsa çalışma günü sayısı ve ücretde orantılı bir azaltma yapılacaktır.Kayıt sayısı beklenenden yüksek çıkarsa yada gelişmeler çok hızlı olursa çalışma günü sayısı ve ücretde orantılı bir artırma yapılacaktır ) İlerleyen zaman içinde ekibin yetişmesi ve sistemin oturmasına bağlı olarak Melih Yalçıneli kurumsal bağlantılar geliştirilmesi, personel eğitimi ve yeni programlar oluşturulmasını hedefleyen idari koordinasyon görevlerine zaman ayıracaktır.