YERELDEN ULUSAL VE BÖLGESEL GÜCE GİDEN YOL Mehmed Evyap, 28.04.2011.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Allianoi/Gördüklerimden utanıyorum :Tanıklığımdan utanıyorum!
Advertisements

"HEDEFLERİMİZRDEN BİRİ, ÜLKEMİZİ YABANCI YATIRIMLAR İÇİN BİR CAZİBE MERKEZİ HALİNE GETİRMEKTİR“ Uygulamaya koyduğumuz orta ve uzun vadeli programlar.
TÜRKİYE’DE LOJİSTİK: MEVCUT DURUM VE STRATEJİLER Prof. Dr. Okan TUNA
GÜLOĞLU TİCARET Seracettin Güloğlu tarafından 1975 yılında kurulmuş olup, sektöre Teneke, Baca Armatürü ve Soba malzemeleri imalatı ile başlamıştır.
Elektronik, beyaz eşya ve bilgi teknolojisi alanlarında faaliyet gösteren ve yedi yurtiçi, onbir yurtdışı olmak üzere toplam 18 şirketten oluşan Vestel.
FUTBOL TURİZİMİ Semih PAÇACI.
TARİHÇEMİZ 1976 yılında İstanbul'da kurulan Polin, bugün su kaydırakları ve su parklarının tasarım, üretim ve montajında her kıtada gerçekleştirdiği 2000.
Farklı Kültürlerde Liderlik Yapmak Prof. Dr. Yeşim Toduk Akiş
Dış Ticaretin Gelişimi Bölgesel Yaklaşımlar Anket Sonuçları Amerika I. Ticaret Müşavirleri Konferansı Nisan Nisan 2011 TİM Dış Ticaret Kompleksi.
Bazı Ekonomilere İlişkin Büyüme Tahminleri
AVİVASA EMEKLİLİK VE HAYAT A.Ş.
EV SAHİBİ ÜLKENİN KAZANÇLARI VE KAYIPLARI :
Perakendenin Yükselen Değeri.  1991 den Bugüne 1993 te Konya nın ilk hipermarketini açan Adese, zamanla Konya merkez ve ilçelerinin yanı sıra, Ankara,
TEB KAMU BULUŞMALARI İZMİR Mayıs FARKLI ve İNOVATİF HİZMETLER KOBİ’lere Değer Katmak İçin Yola Çıktık... KREDİLER NAKİT YÖNETİMİ DIŞ TİCARET Bu.
Bir İş Planı Yazmanın Ne, Neden
GİRİŞİMCİLİK Ahmet AYDIN.
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
SUNUM. STRATEJİK YÖNETİM Esnaf ve sanatkâr işyerleri sahipleri; bir meslek koluna tabi olup, mesleki yeteneklerini kullanmak suretiyle ailelerini geçindirmek.
SÜT ÜRÜNLERİNİN DIŞ TİCARETİNDE FIRSATLAR VE MÜCADELE ALANLARI SÜT ÜRETİM VE TÜKETİMİNDE DEĞER ZİNCİRİ 20 MAYIS 2014.
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
TÜRK DİLİNİN TARİHİ GELİŞİMİ
1 ÜNİVERSİTE – SANAYİ İŞBİRLİĞİNDE KOSGEB DESTEKLERİ (Serhan EKER – 2008 Aralık)
DIGITAL SIGNAGE ÇÖZÜMLERİ
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
Türkiye’de Eğitimin Kalitesi ve Eşitlik
REYSAŞ ‘’ Mükemmeli hedefleyen şirketler, ürettiklerinin aynı mükemmellik anlayışıyla pazara ulaştırılmasını talep etmektedir. ‘’
GİRİŞİMCİLİK Prof.Dr.Ali Ceylan 12 Aralık 2012 Uludağ Üniversitesi
Ar-Ge ve Girişimcilik Ekibi

FAALİYETLER 24 MAYIS 2013 – 15 KASIM 2013
CVS 1998 deki kuruluşundan beri Türkiye'nin hem içinde ve hem de yurt dışında çelik endüstrisine hizmet vermektedir.
Dış Ticaretin Gelişimi Bölgesel Yaklaşımlar Anket Sonuçları Uzakdoğu Pasifik I. Ticaret Müşavirleri Konferansı Nisan Nisan Nisan.
ANKARA SANAYİ ODASI MECLİS TOPLANTISI Ankara, 28 Ekim 2008.
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
İNTERNETTE YENİ BİR İŞ MODELİ OLARAK GRUP ALIŞVERİŞ SİTELERİ VE TÜRKİYE’DEKİ DURUMU Kemal Şahin Mimar Sinan Üniversitesi.
Dış Ticaretin Gelişimi Bölgesel Yaklaşımlar Anket Sonuçları Afrika I. Ticaret Müşavirleri Konferansı Nisan Nisan 2011 TİM Dış Ticaret Kompleksi.
PAZARLAMADA İNOVASYON
5. Dünya Su Forumu İletişim Dev gözler, Dev kulaklar, Dev bir ses Su için Farklılıkların Birleştirilmesi İlişkiler Görüş birliği Taahhütler.
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
1954-Topkapı'da, 20 kişilik küçük bir fabrikada Marshall kuruluyor
1. Müzik( ) sanatların en zevklisidir( ) ama bir şey öğretmez( ) Buna karşılık şiir( ) hem ruhun gıdası hem de iyi bir öğretmendir. Yukarıdaki cümlede.
Yavuz Altop:Yönetim Kurulu Başkanı
AHMET SOLAK CANSU ARSLAN SEVCAN EVYAPAN YÜKSEL ERDEM GRUP:İŞİMİZ VAR
TAKIM RUHU.
Uluslar arası İşletmecilik İlk Bakış
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
VII- ŞİRKET DÜZEYİNDE STRATEJİ- ÇEŞİTLENDİRME-BÜYÜME STRATEJİLERİ
ANADOLU KAPLANLARI. Anadolu Kaplanları 1980'li yıllardan günümüze Türkiye ekonomisindeki ve sanayi üretimindeki payları dikkat çekici ölçüde ve hızda.
Girişimcilik.
Türkçe veya Türkiye Türkçesi, batıda Balkanlar’dan doğuda Hazar Denizi sahasına kadar konuşulan Altay dillerinden biridir. Yaşı, en eski hesaplara göre.
KÜRESELLEŞMENİN BEYİN GÖÇÜNE ETKİSİ VE TÜRKİYE
İZİNLİ PAZARLAMA.
Yrd.Doç.Dr. Volkan Unutmaz
Firma adı İsminiz eposta adresiniz Bu slide’da ne iş yaptığınızı söyleceksiniz!!! ELİF KALAYCI, ESKİŞEHİR 24/11/2014.
GİRİŞİMCİ.
Faaliyet gösterdiğimiz hizmet sektöründe en büyük eksikliğin kalifiye iş gücü olduğundan yola çıkarak; ‘Aslolan insana verilen değerdir’ anlayışıyla kaliteli,
1868 yılında Jamsetji Tata tarafından Mumbai’de kurulan Tata Grubun yönetim kurulu başkanlığını 1992 yılından bu yana Ratan Tata yürütmektedir.Firma.
Dünya’da ve Türkiye’de Halı Üretimi
ALİBABA GROUP Hazırlayan : Mehmet özdemirler
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
Şirket Adı İş planı sunusu.
GELECEĞİ BİRLİKTE YARATMAK İÇİN BİR ÖNERİMİZ VAR:
Toplum ve Toplumsal Yapı
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
SWOT ANALİZİ TÜRKER DURAN YATIRIM TEŞVİK DANIŞMANI.
REKABET STRATEJİLERİ Rekabet Stratejileri.
“Tek PPG” olarak yolumuza devam ediyoruz
Sunum transkripti:

YERELDEN ULUSAL VE BÖLGESEL GÜCE GİDEN YOL Mehmed Evyap,

NEDEN ULUSALLIK VE BÖLGESELLİK PEŞİNDEYİZ? Büyüme hepimizin ekmeği ve suyu gibi. Başladığımız şehirde veya ülkemizde kalarak kritik ölçekte kalamama riski var. (vs ABD, vs Asya, vs Hutchinson...) Yayılmaya ihtiyaç duyuyoruz. Türkiye’de ve ilimizde işler iyi gidiyor ama rekabet pazarın hacmine göre yoğun. Kimse için yarın bugünden kolay olmayacak. Doğru seçilmiş yeni Pazar büyümeyi kolaylaştırabilir. Türk şirketlerinin küresel güç iddiası için doğru zaman değil. (Ya geç kaldık, ya da henüz erken, ya da ikisi birden ???...)

BÖLGE? Reel Sektörde Bölgesellik: Türkiye’den dışarı yayılarak, eski-Yugoslavya’dan Hindistan sınırına, Afrika’dan kuzeyde Rusya’ya uzanan coğrafyada faal olmak Perakendede Bölgesellik: Başladığımız şehirden dışarıya yayılarak daha büyük şehirlerde, diğer bölgelerde veya yurtdışında marketler açmak. Türk iş dünyasına özel büyük fırsat: İran-Irak-Suriye Türkiye ve Türkler bu bölgenin en iyisi... Yakın gelecekte bunu değiştirecek bir dinamik öngörülmüyor. Bu coğrafyanın çoğunda, modern perakende Perder üyelerinin yıllar önce geçtiği yollardan geçiyor.

BÖLGE? Yola çıkarken baştan sindirmemiz gereken iki husus: Bölge ülkelerinde risk gelişmiş ülkelere ve Türkiye’ye göre yüksek. -İsviçre olsaydı, bize kalmazdı. Büyük şehirde rekabet daha çetin. -Öyle olmasaydı, zaten orası büyük şehir olmazdı.

EVYAP NEDEN İYİ BİR ÖRNEK? Evyap da kaynaklar açısından kendinden daha güçlü rakiplerle mücadele ederek bugün bulunduğu noktaya geldi. Tıpkı sizler gibi yıl önceki Evyap bugünkünün 20’de biriydi. Mesleğe adanmışlıkla hakedilmiş olan bu büyüme kaynaklar açısından önceden planlanmış değildi. Bu 20 yıl yoğun bir hareketlilik ve bitmez bir dertlilikle geçti. Sunumumun amacı ve içeriği.

YERELDEN ULUSALA VE BÖLGESELE GİDEN YOLDAN PAYLAŞIMLAR

1- TUTKU, İDDİA ve ADANMA Bölgesel güce giden yolun arkasında ne var? Bir tutkuyla yapılmış cesaretli bir girişim, bir iddiayla sürdürülmüş kararlı mücadele ve adanmışlıkla geçen hayatlar Evyap’taki tutku: Yapacaksan en iyisini yap. Evyap’taki iddia: Türklerin kurduğu ve yönettiği bir şirket ve onun markaları gelişmiş ülkelerden çıkan rakiplerle hem Türkiye’de, hem de bölgede başabaş mücadele edebilir. Evyap’taki adanmışlık:

2- PAZAR VE MÜŞTERİ BİLGİSİ İşletmede her şeyin fazlası sorun olabilir, müşteri ve Pazar bilgisi hariç. Arko C Krem’in Rusya-Ukrayna hikayesi Kelloggs’un Hindistan lansmanı Arko Traş Kolonyası ‘’Satışların neden çok iyi gittiğine dair geçerli bir fikrimiz yoksa, yakında satışlarımızın azalacağından endişe ederim’’ Cem Kozlu

3- HATALARIMIZLA YÜZLEŞEREK BÜYÜMEK Hata yapmak insan için var. (Yasak Elma) Mükemmel yönetilen şirket ve hep doğru karar veren lider yok! Sorun her yerde var! Başarılar özgüveni pekiştirir ama öğretmez, başarısızlıklar özgüveni zedeler ama öğretici olabilir. Acı çekerek öğrendiğimiz ders daha uzun süre akılda kalıyor.

İÇSEL YÜZLEŞME Yaşanılan olumsuzluğun ardından, yüzeysel bir değerlendirmeyle sorumluluğu üçüncü kişilere veya dış etkenlere yıkıp rahat etmek yerine, kendi eksiğini, yanılgını ısrarla ve derin düşüncüyle aramak. Kendimize soru sormamız lazım.

HATADAN GELECEĞE Kalitenin yönetiminin zirvesindeki Toyota 8.5 milyon aracı geri çağırdı ama... Birkaç milyon uçuş yapmış havayollarının hepsi can kayıplı kaza yaptılar ama... ‘’Kararlarımın isabetliliğini güçlü yönlerim arasında sayamam ama hiç bir zaman mücadeleye devam etmekte tereddüt etmedim.’’ Winston Churchill

4- KURUMSALLAŞMA ‘’Zehir ile ilacı birbirinden ayıran dozdur’’ Paracelsus, 16.yüzyıl İşletmelerimizin amacı değer oluşturmak. Kurumsallaşma bu değere katkı yapar. Ancak her işletmenin değer katacak kurumsallaşma dozu kendine özgü bir dozdur. Kurumsallaşma bir yolculuksa, biz bu yolda olmalıyız. Ancak yolun bir etabını geçip hazmetmeden bir sonraki etaba soyunmak hem yorar, hem de en başa döndürür.

5- DIŞARIDAN GELEN YÖNETİCİ İçerideki herhangi bir aday sence dışarıdaki en iyi adayın %70’i kadar potansiyele sahipse, içerideki adayı tercih et. Larry Bossidy (GE, Allied Signal ve Honeywell) Dışarıdan gelenin kurumu sahiplenmesi, kurumun yeni geleni kabullenmesinin anahtarı değerlerde uyumluluk. Evyap değerleri: İşi merkeze koy. Görüşün ve duruşun olsun. 1-Referans 2-Kişilik Testleri 3-Mülakatta aldığın enerji Bu işin %51’i kısmet. (iki taraf için de...)

6-ÇEVİKLİĞİ VE ESNEKLİĞİ KORUMAK Büyük rakibin kaynakları genelde bizden daha fazla: İnsan, Ar-Ge, teknoloji, sermaye, deneyim... Bizim onlara karşı en güçlü yanımız çeviklik ve esneklik. Yerelden ulusala ve bölgesele yaklaştığımızda yapmamız gereken şey: Büyümüş ve güçlenmiş bir şirketin sahip olduğu kaynaklarla yeni başlamış bir şirketin heyecanını, ruhunu ve açlığını birleştir. Ahmet Durul

7- İŞE ANLAM KATMAK Biz ve çalışanlarımız yaptığımız işe anlam katınca daha verimli çalışırız, daha geç yoruluruz. (1924 İzmir İktisat Kongresi’nden alıntı) Bizim ilden çıkan ve hemşehrilerimin yönettiği bir market Türkiye’nin en iyilerinden biri olsun veya şu yabancı ülkenin ilklerinden biri olsun diye çalışıyorum.

8- NASİP & KISMET Ne kadar hazırlanırsan hazırlan, ne kadar çalışırsan çalış, her şeyi kontrol altında tutamazsın. Bazen iş sonunda senin kısmetine kalır. ‘’Talih hazırlanmış akıldan yanadır.’’ Louis Pasteur Müşterinin, tüketicinin ve ortağının hakkını yiyen, devletten çalan iflah olmaz. İş ortaklarının üzerine basarak çok yukarı yükselemezsin.

SON SÖZ Başarıda ekibi göster Başarısızlıkta kendini göster Üstün başarıda yukarıyı göster

TEŞEKKÜRLER